IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 12-09-2017 15:59 by ADHD Profiel van ADHD

Ik speel ook al een flink aantal jaren op Amedia. Gewoonweg een goede prijs/kwaliteit verhouding en topservice van Patrick
Ik zou zeggen neem eens contact met hem op en dan plant ie wel een avondje in om eens wat diverse series te komen proberen. Www.patsticks.nl


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 12-09-2017 16:01 by Sjon Profiel van Sjon

Ik heb al van meerdere lui gehoord dat Amedia's snel scheuren.


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 12-09-2017 16:11 by ADHD Profiel van ADHD

Ik heb in 10 jaar een crash of 3 en 2 china's gesloopt. Dat valt mij 200% mee.
Daarvoor zildjian a customs gespeeld waar er doorgaans toch een stuk of 2 á 3 per jaar van sneuvelde.
Daarbij lijkt t me ook afhankelijk van je speelstijl. Voor mij werkt het perfect.
Ik ben er erg tevreden over.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-09-2017 17:18 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 september 2017 15:40 schreef Sjon het volgende:
2e hands sets leveren niks op. Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.


Yeap. De kit is nu 3 jaar oud en ik denk dat ik er dan al 50% op af moet schrijven. Dan kan ik mijn geld net zo goed in de brand steken.

De custom bouwer hier in Rotterdam wilde de zaag er trouwens niet inzetten. Hij had het 1 keer eerder gedaan en vond het zo zonde van de burst-finish dat hij zwoer dat nooit meer te doen. LOL.

Maar, dat zet me wel aan het denken. Misschien dan toch maar een 2e bassdrum kopen.

Als ik hem in laat korten is hij in ieder geval echt niets meer waard.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-09-2017 19:05 by bastianus Profiel van bastianus

Ik ga er een kitje bij kopen voor onderdelen. Kijken of een Pearl-snare beter gaat, hou ik de ketels wel Sonor.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-09-2017 19:17 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Ik heb nu Istanbul Agop XIST Brilliant bekkens (15" en 17"). Goed te betalen en ik ben er zeer over te spreken. Mijn ride (20") is een Pasha, een sublabel van Turkish. Heerlijk warm geluid!



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-09-2017 21:27 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 12 september 2017 15:40 schreef Sjon het volgende:
2e hands sets leveren niks op. Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.


Is natuurlijk ook sneller zo bij een topklasser, maar mijn Tama Superstar Hyperdrive leverde nog bijna 800 euro op, als shellset zonder snare... Als inruil that is, maar toch. Set kostte toentertijd 1100 euro, mét hardware en snare. Heb dat er zelf niet eens voor betaald (deal gemaakt) dus ben er helemaal niks bijingeschoten.

Maargoed, nogmaals, ik heb mazzel gehad en ik denk dat de relatieve restwaarde van een topklasser lager ligt dan een gewilde middenklasser.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-09-2017 22:27 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 september 2017 21:27 schreef Ethereal het volgende:
Is natuurlijk ook sneller zo bij een topklasser, maar mijn Tama Superstar Hyperdrive leverde nog bijna 800 euro op, als shellset zonder snare... Als inruil that is, maar toch. Set kostte toentertijd 1100 euro, mét hardware en snare. Heb dat er zelf niet eens voor betaald (deal gemaakt) dus ben er helemaal niks bijingeschoten.


Serieus?? Dat is een debiele prijs, zeker met inruil want dan komt de BTW er nog bij en komt de winkelier bijna op de nieuwprijs uit. Tikfoutje? Haha ;-)

Mijn Starclassic shellset was 2100 euro, ik denk dat ik blij mag zijn als ik daar 1100 euro voor krijg. Als ik hem helemaal uit elkaar haal en oppoets misschien 1250.

Anyway. Inkorten kost 120 piek maar ik ben een beetje huiverig. De burst is dan helemaal verkloot. Alleen de slagzijde wordt gezaagd dus dat gaat er echt raar uitzien. Ik raak die bassdrum nooit meer kwijt.

Aan de andere kant. Wat is de kans dat iemand op zoek is naar een (2e) bassdrum van exact die serie met die afmetingen, met die finish? Dus wellicht raak ik hem nu ook al niet kwijt.

Bij benadering 1000 euro voor een nieuwe bassdrum vind ik ook wel serieus geld.

Argh!!!



[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 14-09-2017 22:28]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-09-2017 23:37 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 14 september 2017 22:27 schreef Snaack het volgende:
Serieus?? Dat is een debiele prijs, zeker met inruil want dan komt de BTW er nog bij en komt de winkelier bijna op de nieuwprijs uit. Tikfoutje? Haha




Nope, hehe, hij bood me dat en heb hem dat meteen schriftelijk laten bevestigen

Maar bedoel je als inruil of via Marktplaats? Beetje rondbellen kan wonderen doen, ik heb tig winkels benaderd, en uiteindelijk bij jouwdrumstel.nl terechtgekomen... Die had tevens die Yamaha Oak Custom staan die ik wilde.

Ik denk niet dat ik het over mijn hart zou verkrijgen de zaag erin te zetten...


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-09-2017 9:17 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 september 2017 23:37 schreef Ethereal het volgende:
Nope, hehe, hij bood me dat en heb hem dat meteen schriftelijk laten bevestigen


Over een goede deal gesproken, damnnn!

quote:
Maar bedoel je als inruil of via Marktplaats? Beetje rondbellen kan wonderen doen, ik heb tig winkels benaderd, en uiteindelijk bij jouwdrumstel.nl terechtgekomen... Die had tevens die Yamaha Oak Custom staan die ik wilde.


Ik bedoelde inruil bij een winkel.

quote:
Ik denk niet dat ik het over mijn hart zou verkrijgen de zaag erin te zetten...


Ik denk dat ik dat ook niet kan.. Kortom.. Dat wordt een tweede bassdrum. Of toch een tweede kit.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 16-09-2017 11:07 by Lampje Profiel van Lampje

De best klinkende set die ik heb gehad, was ook de goedkoopste. Alleen de bassdrums waren erg ondiep (volgens mij 14 inch of zoiets). Klonken niet erg diep/laag, maar wel HARD !
Daarna had ik een set met 18"of 20" diepe kicks, en die klonken wel diep, maar gingen ook bepaald niet hard. En in één klap de auto vol, ook niet handig. Zag er allemaal wel cool uit, maar ik de set toch maar weer ingewisseld op wat anders.

Overigens, ik heb eens gespeeld op de kit van Roel Sanders. top of the line Yamaha. Ook van die kanonnen van bassdrums. En vierkante maten toms. Maar wauw, die bassdrums : heerlijk geluid, en heerlijk te bespelen. Met dat idee had ik dan ook die kit met diepe bassdrums gekocht, zelfde vellen erop (Evans EC-2), maar dat was een enorme teleurstelling.


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 16-09-2017 12:58 by Sjon Profiel van Sjon

Ja die kit van Roel is vet, heb er ook wel een paar keer op gespeeld. Maple custom toch?


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 16-09-2017 16:22 by Lampje Profiel van Lampje

Ik weet de naam van de serie niet, maar qua klank deed het me idd het meest aan Maple denken.


lampje


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 16-09-2017 23:25 by ADHD Profiel van ADHD

Is idd een maple custom set van Roel. Echt een kanon van een kit!

En een vol geluid ook van de toms ondanks ze redelijk ondiep zijn.
Daarbij blijf ik van mening dat een maple kit erg gevoelig is wat voor een vellen je erop hebt liggen.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-09-2017 9:54 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Gisteren in de auto weer eens een guilty pleasure opgezet: Blink 182 - The Mark, Tom and Travis Show. Live-album, en ongeacht wat je van de band vindt, godverdomme wat is die Travis Barker toch een waanzinnige drummer zeg.

Die achterlijke filmpjes waarin hij rides probeert doormidden te meppen kun je vergeten, maar dit album is toch een aardige showcase van zijn kunnen. Die controle op de snare, de strakheid, de originele fills, wauw.





Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 21-09-2017 10:54 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Dit is mijn favoriete drummer. om de redenen die jij ook aanhaalt.

Strakheid, feel, partijen, echt ontzettend goed


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 01-10-2017 18:39 by ADHD Profiel van ADHD



Wat blijft dit toch een fascinerende drummer.
Al verschillende keren live aan het werk gezien en elke keer blaast hij je compleet omver.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-10-2017 19:42 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Baard Kolstad is echt een fantastische drummer. Zijn partijen op Malina (de nieuwe Leprous-plaat) zijn fenomenaal. Ik ben nu Illuminate en Stuck aan het uitvogelen op drums. Vooral Illuminate is behoorijk moeilijk.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 01-10-2017 19:43]



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-10-2017 19:52 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Iemand heeft hier in dit topic een discutabele avatar oid.


Het heeft iig iets te maken met de facebooksmileys.com website


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2017 21:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



dat zie ik Rutte nog niet doen


signature


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 20-10-2017 22:40 by Lampje Profiel van Lampje

Haha !


lampje


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 21-11-2017 21:42 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Hofleverancier van de beste drumpartijen van het jaar:






bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-11-2017 10:33 by bastianus Profiel van bastianus

Die gast drumt echt als een onderwijswetenschapper.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-11-2017 13:30 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Oké, ik ben in de markt voor een nieuwe twin. Keuze is eigenlijk neergekomen op 2 opties:
Tama Speedcobra 910 (2016 update) en de Pearl Demon Drive.

Ik vind laatstgenoemde eigenlijk fucking sexy en direct drive bevalt me uitstekend, maar ergens heb ik met dat ding een beetje het idee dat ik een Lamborghini koop om mee naar de supermarkt te gaan. Ik ben geen snelheidsmonster, speel in een Nirvana-tribute en speel af en toe eens wat metal. Nooit meer dan 160/180 bpm.

Heb de single van de Speed Cobra geprobeerd en dat ding voelt echt gruwelijk soepel aan, en de twin is zo’n 200 euro goedkoper dan de Demon Drive. Toch blijven die aan de andere kant wel fucking sexy en ben ik de komende 10 jaar niet van plan ze weer in te ruilen. Dan valt het prijsverschil wel weer mee...

Iemand ideeën?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 23-11-2017 14:25 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ik ben echt fan van die demon drive.

Ja, hij is prijzeg, maar ik was iig vanaf dat punt klaar met zoeken naar pedalen, ik wil geen andere meer.

Ook voor een nirvana tribute kun je dr prima mee uit de voeten, ze spelen gewoon heerlijk soepel.

Je woont niet in de buurt van Eindhoven he? Maat van mij heeft die Speedcobra's, dan had ik allebei die pedalen ff in mn hok gezet, had je ze kunnen testen.

Ik doe tempo's tussen de 80 en 200 bpm, en voor al die tempo's vind ik ze echt superchill spelen.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen