IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-11-2017 23:31 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 23 november 2017 14:25 schreef Deceptikoen het volgende:
Ik ben echt fan van die demon drive.

Ja, hij is prijzeg, maar ik was iig vanaf dat punt klaar met zoeken naar pedalen, ik wil geen andere meer.

Ook voor een nirvana tribute kun je dr prima mee uit de voeten, ze spelen gewoon heerlijk soepel.

Je woont niet in de buurt van Eindhoven he? Maat van mij heeft die Speedcobra's, dan had ik allebei die pedalen ff in mn hok gezet, had je ze kunnen testen.

Ik doe tempo's tussen de 80 en 200 bpm, en voor al die tempo's vind ik ze echt superchill spelen.




Thanks! Ik woon helaas niet in de buurt nee, maar bedankt voor het aanbod

Ik heb van mijn lokale muziekwinkel een heule fijne aanbieding gekregen voor de Demon Drives (580 euro) dus het prijsverschil wordt alweer kleiner... En natuurlijk moet ik ze eerdaags gewoon eens naast elkaar gaan testen, dat is het allerbelangrijkst.. Goede aanbieding, maar het blijft een klein ribje uit mijn lijf.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 24-11-2017 1:20 by Sjon Profiel van Sjon

Ik heb een demon drive gehad en ik vond de kwaliteit ver onder de maat, na een half jaar zat al overal speling op. Misschien is het ondertussen iets beter, maar ik heb er mijn twijfels bij.

Ik speel alweer een aardige tijd op Mapex Falcons met belt drive en het bevalt me prima.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 24-11-2017 10:30 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ik heb ze nu 5 jaar, en 2e hands overgenomen, en er zit bij mij nergens speling op.

Zal ook voor iedereen verschillend zijn, ik vind ze iig erg fijn spelen, dat is toch waar het om gaat.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-11-2017 14:54 by Snaack Profiel van Snaack

Een filmpje gemaakt zonder duidelijke reden. Ik was benieuwd naar de opnamekwaliteit van mijn mobiel.

Ik ben hier in de oefenruimte een beetje aan het kutten.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-11-2017 14:57 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Drumt dat nog een beetje, met klompen aan?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-11-2017 14:58 by Snaack Profiel van Snaack

Een beetje weinig gevoel. Maar de swag maakt veel goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 26-11-2017 14:58]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 29-11-2017 23:22 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Klinkt tof! Niks fijner dan een beetje lekker jammen.. Kerel zit me hier een beetje te pochen met zijn dure drumkit en dure cymbals. Jezus.

Maar, heb jij je stokken nou zo vreemd vast of lijkt dat maar zo? Niet dat het uitmaakt, maar het oogt wat houterig/vreemd... Heb het absoluut niet over je spel, dat klinkt gewoon lekker en soepel, maar puur over de grip... Of is dat nou gewoon de lichtinval?
Staat me ergens iets van bij dat je dat al eens verteld/uitgelegd hebt..

Inmiddels mijn eigen twin verkocht, nu hopen dat morgen of overmorgen de Demon Drives en Speed Cobra's bij mijn lokale drumzaak binnenkomen. Even een uurtje testdriven en keuze maken. Ik neig inmiddels naar de Speed Cobra's vanwege dat ze een stuk steviger ogen en ik al die achtmiljoenmiljard instelmogelijkheden op de Demon Drives niet nodig heb. Plus dat daarvan de beaters als een malle schijnen te slijten (dus tel er nog maar 60 euro voor 2 beaters bij op), én ze hebben geen spikes op het slave-pedaal... Maargoed, dat is allemaal weer overkomelijk als ze fijner spelen. Direct drive is toch wel prettig... Benieuwdheid.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 30-11-2017 11:45 by Sjon Profiel van Sjon

Spikes zijn sowieso kut, glijdt de helft van de tijd nog alle kanten op. Dat klittenband spul wat onder Axis zit is briljant, dan gaan je pedalen absoluut geen kant op.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-11-2017 14:11 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 november 2017 23:22 schreef Ethereal het volgende:
Klinkt tof! Niks fijner dan een beetje lekker jammen.. Kerel zit me hier een beetje te pochen met zijn dure drumkit en dure cymbals. Jezus.


Hahahahaha

quote:
Maar, heb jij je stokken nou zo vreemd vast of lijkt dat maar zo? Niet dat het uitmaakt, maar het oogt wat houterig/vreemd...


Klopt helemaal! Mijn linkerpols met name. Heb me dat destijds helemaal verkeerd aangeleerd en ben nog steeds bezig dat af te leren.

Mijn pols zit nog redelijk vast helaas (en dat zie je) maar ik speel veel uit de vingers tegenwoordig, gelukkig, dus heb ik niet zo'n last van die pols.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-12-2017 9:54 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 30 november 2017 11:45 schreef Sjon het volgende:
Spikes zijn sowieso kut, glijdt de helft van de tijd nog alle kanten op. Dat klittenband spul wat onder Axis zit is briljant, dan gaan je pedalen absoluut geen kant op.


3M dual lock is ongeveer hetzelfde spul. Mocht iemand op zoek gaan naar dat spul..... Je pedalen hebben uiteraard wel baseplates nodig, maar dat is tegenwoordig wel standaard denk ik.

Spikes werken inderdaad 9 van de 10 keer niet.

Ik heb trouwens ook een dikke strip aluminium tussen de 2 voetbladen gemonteerd. Zo is de axis twin nog een stuk stabieler, je hebt altijd dezelfde hoek, en bovenal : Er komt geen stress op de cardan-as als een behulpzaam bandlid je twin oppakt bij de as....
Die assen van Axis zijn idioot duur.


lampje


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 02-12-2017 13:53 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Heb je een foto van die strip tussen de voetbladen?

Ik zit zelf ook al een tijd op een oplossing voor dat hoek probleem te zoeken. Ik merk bij mezelf echt heel veel spel verschil tussen precies goed staan, of net niet, zeker op mn linker been.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-12-2017 14:16 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 december 2017 9:54 schreef Lampje het volgende:
3M dual lock is ongeveer hetzelfde spul. Mocht iemand op zoek gaan naar dat spul..... Je pedalen hebben uiteraard wel baseplates nodig, maar dat is tegenwoordig wel standaard denk ik.

Spikes werken inderdaad 9 van de 10 keer niet.

Ik heb trouwens ook een dikke strip aluminium tussen de 2 voetbladen gemonteerd. Zo is de axis twin nog een stuk stabieler, je hebt altijd dezelfde hoek, en bovenal : Er komt geen stress op de cardan-as als een behulpzaam bandlid je twin oppakt bij de as....
Die assen van Axis zijn idioot duur.



Dat heb ik mijn bandleden ook héél erg op het hart gedrukt... NIET AAN DE DRIVESHAFT TILLEN!

Misschien is dit iets voor jou? Lees er goede verhalen over..
https://www.acd-unlimited.at/deutsch/onlineshop/drive-shaft/


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-12-2017 15:21 by Lampje Profiel van Lampje

Oh, tja, da's wel een goede om te onthouden, maar die van mij volstaat nog prima, gelukkig.

quote:
Op 2 december 2017 13:53 schreef Deceptikoen het volgende:
Heb je een foto van die strip tussen de voetbladen?

Ik zit zelf ook al een tijd op een oplossing voor dat hoek probleem te zoeken. Ik merk bij mezelf echt heel veel spel verschil tussen precies goed staan, of net niet, zeker op mn linker been.


Dat herken ik wel, maar ik moet nog steeds de kruk wel een paar keer verplaatsen voordat ik er goed voor zit. Dus in dat opzicht zal de strip niet veel helpen.
Ik heb er geen foto van trouwens, maar het stelt niets voor. Gewoon een strip gemonteerd tussen de 2 baseplates. In mijn geval tussen de baseplate en het scharnier naar de voetbladen. Waar je ook de ophogers zou plaatsen. Piece of cake.


lampje


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 02-12-2017 16:27 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ja, hehe, die kruk heen en weer schuiven is ook wel een dingetje.

Ook best raar eigenlijk. In mijn eigen ruimte, waar van mijn drumspuliig niks verplaats wordt of beweegt, zodra ik ga zitten, toch ff met die kruk, hehe.

Meende al dat het een vrij eenvoudig iets was om te maken, maar wou ff zeker weten dat ik goed begreep wat het was.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 07-12-2017 22:09 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Soms heb je zin in een groovy drumpartij, soms wil je gewoon apestrakke blastbeats. En alhoewel beide video's al eens zijn gepost, toch nog even hulde aan deze twee heren. Goddomme wat strak. Kan deze twee video's echt niet vaak genoeg zien.



Zó fucking strak, en dat op zo'n klein kitje.. Awesome. Wat een eindbaas. Die fill op 1:53



Bijna 5 minuten doorhakken op 280 BPM, absurd. Wát een snelheid, en wat een sound in die ride.. Die snijdt echt óveral doorheen. Jezus. Of Satan. Wie dan ook.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-12-2017 12:32 by Snaack Profiel van Snaack

Dat heb ik met deze video, ondanks dat ik Nile zaaddodend saai vind. De techniek van die jongen is gewoon verbluffend.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 10-12-2017 19:44 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl



Zo. Keus gemaakt. Heb deze direct naast de Tama Speed Cobra's gezet maar de Demon Drives wonnen met glans. Wat een belachelijk soepel pedaal is dit zeg, niet normaal. Eerdaags fijn naar de oefenruimte, dat ding een beetje afstellen. Nu ben ik arm.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-12-2017 21:53 by Lampje Profiel van Lampje

Mooi ding hoor !
Doet me een beetje aan de Axis denken. Die overigens nóg duurder zijn. Of waren in ieder geval.

Misschien zie ik het verkeerd , maar, als ik naar de hoek van de lever kijk, lijkt het alsof je snelheid wint ten koste van power. Heb je gemerkt dat deze minder hard gaan dan een normaal bassdrum pedaal?

Reden waarom ik het vraag, is omdat ik duidelijk verschil merk qua power tussen mijn Axis en mijn oude pearl pedalen.


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 10-12-2017 22:03 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 10 december 2017 21:53 schreef Lampje het volgende:
Mooi ding hoor !
Doet me een beetje aan de Axis denken. Die overigens nóg duurder zijn. Of waren in ieder geval.

Misschien zie ik het verkeerd , maar, als ik naar de hoek van de lever kijk, lijkt het alsof je snelheid wint ten koste van power. Heb je gemerkt dat deze minder hard gaan dan een normaal bassdrum pedaal?

Reden waarom ik het vraag, is omdat ik duidelijk verschil merk qua power tussen mijn Axis en mijn oude pearl pedalen.


Ik heb ze zaterdag naast de Tama Speed Cobra's gehad, en merkte qua power weinig verschil.. En die had plastic beaters t.o.v. de vilten op de DD's. Je hebt op dit ding nog een hele bak settings die je aan kunt passen, ik heb in elk geval de beaterholder al in de "power"-setting geschoven, merk wel dat hij nu al iets 'heavier' aanvoelt dan mijn Flying Dragons (ook direct drive), maar dat is lastig vergelijken. Voor de rest moet ik toch echt even achter de kit zitten, hehe, ben benieuwd. Leuk, nieuw speelgoed


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-12-2017 23:39 by Lampje Profiel van Lampje

Nou, ik wens je alvast veel plezier toe als je ze 'voor het eggie' gaat gebruiken !

Inderdaad, altijd leuk, nieuwe gear. Ook al doet het pijn in je portomonnee.


lampje


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 11-12-2017 6:53 by Tommeh Profiel van Tommeh

quote:
Op 7 december 2017 22:09 schreef Ethereal het volgende:

Bijna 5 minuten doorhakken op 280 BPM, absurd. Wát een snelheid, en wat een sound in die ride.. Die snijdt echt óveral doorheen. Jezus. Of Satan. Wie dan ook.


02:51 ... wtf is dat precies?


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-12-2017 7:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

goed geplaatste epileptische aanval.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 11-12-2017 8:38 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl



En een fijne showcase dat hij niet alleen maar keihard rechtdoor kan spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 11-12-2017 8:39]


Vox Clamatis in Deserto


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 11-12-2017 9:30 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

@ Ethereal, ik heb bij mijn Demon Drive's de kloppers vervangen door ik meen die plastic beaters van iron cobra's, dat speelt nog net wat fijner vind ik.

Qua kracht inleveren heb ik nooit iets van gemerkt, kan ook door die beaters komen, en mn basdrum klinkt gewoon hard.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 11-12-2017 9:48 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 11 december 2017 8:38 schreef Dweller het volgende:


En een fijne showcase dat hij niet alleen maar keihard rechtdoor kan spelen.


Vind je dat ?
Ik vind het hartstikke knap hoor, zo'n snelheid. Maar ik hoor ook een hoop verkrampd spel in de benen, en écht creatieve dingen hoor ik hier niet in.

Maar dat neemt niet weg dat hij 99% van de death/blackdrummers compleet wegblaast.


lampje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen