IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 11-12-2017 10:17 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Hmm, die rol klinkt voor mij alsof ie het net niet haalt.

Maar wat Lampje al zegt, hij speelt 99% naar huis. Ik doe het hem niet na.


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 11-12-2017 12:57 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl

quote:
Op 11 december 2017 9:48 schreef Lampje het volgende:

Vind je dat ?
Ik vind het hartstikke knap hoor, zo'n snelheid. Maar ik hoor ook een hoop verkrampd spel in de benen, en écht creatieve dingen hoor ik hier niet in.

Maar dat neemt niet weg dat hij 99% van de death/blackdrummers compleet wegblaast.

Het was ook meer een constatering vanuit de gedachte "hoe creatief kun je überhaupt zijn in een band als Dark Funeral". Maar je hebt wel gelijk. Ik ben qua Dark Funeral sowieso nog steeds meer fan van Matte Modin dan van deze meneer, eerlijk gezegd.

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 11-12-2017 12:57]


Vox Clamatis in Deserto


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-12-2017 15:56 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 11 december 2017 6:53 schreef Tommeh het volgende:


02:51 ... wtf is dat precies?


Snel maar die rolls zijn allemaal wel erg slordig en verkrampt. Ik doe het hem niet na, maar toch.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-12-2017 16:02 by Snaack Profiel van Snaack

Echt, deze gast is een cyborg, niet normaal.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-12-2017 16:55 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Oké, na een fikse drumsessie en daarna 2 dagen twijfelen toch besloten de Demon Drives terug te brengen en in te ruilen tegen de Speed Cobra’s. Ik miste toch iets, en op mijn eigen set miste ik toch echt wel wat power. Ook zó ongelooflijk veel variabelen, waarvan ik niet zo heel veel zin had om er dagenlang mee te prutsen, plus dat er een aantal dingen toch wat fragiel uitzagen en aanvoelden. Vind het niet erg om een emmer geld leeg te kiepen, maar dan wil ik wel 100% overtuigd zijn. En dat was ik gewoon niet. Speelden fijn, maar niet veel meer dan dat.

De Speed Cobra’s achter mijn eigen set gezet en meteen een bak meer power. Wel weer heel even wennen aan de chain, maargoed, ik ben geen snelheidsmonster en zal dat nooit worden. Wel meteen overtuigd dat dit de juiste keuze is.

Wat een verschil dat maakt, achter een kit in de winkel testen of achter je eigen set... Nu 100% tevreden. Wat soepel allemaal zeg


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 15-12-2017 0:21 by Sjon Profiel van Sjon

Dat was waarschijnlijk de juiste keuze.

Ik was laatst nog even bij Michiel vd Plicht, die heeft nog een demondrive staan, dat ding klikte ook aan alle kanten, overal zit speling op.

quote:
Op 11 december 2017 10:17 schreef Deceptikoen het volgende:
Hmm, die rol klinkt voor mij alsof ie het net niet haalt.

Maar wat Lampje al zegt, hij speelt 99% naar huis. Ik doe het hem niet na.


Speel hem maar eens vertraagd af, gewone nette singles hoor, niks mis mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 15-12-2017 0:23]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-12-2017 15:19 by Lampje Profiel van Lampje

Zojuist toch maar weer Remo Emperors besteld voor m'n toms.

Ik heb er nu Evans EC2 op zitten, maar ik ben er niet zo kapot van. Waarschijnlijk is het gewoon de combi wat niet zo goed werkt (Birch ketels).

Emperors erop, misschien een moongelletje erop, resovellen ietsjes dempen, en dan zal het vast wel zijn zoals ik het graag hoor....



lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 18-12-2017 16:14 by Sjon Profiel van Sjon

Ik speel nu alweer een paar jaar exclusief met Remo, en laatst op tour ook een stuk of 10 shows met Ec2's gespeeld omdat ik een kit deelde met Pyry van Battle beast en hij dat graag wilde. Maar dat Level 360 is echt een grote pak onzin, ik was echt veeel langer bezig met stemmen vergeleken met normale Emperors, ik had eigenlijk niet verwacht dat het verschil zo groot is.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-12-2017 20:23 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Kan misschien idd ook per kit verschillen, ik kreeg mijn Tama Superstar Hyperdrive maar moeilijk gestemd, maar met die 360-dingen was het een fluitje van een cent...

Maargoed. Op de Yamaha Oak Custom is het pinstripes ftw momenteel.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 20-12-2017 13:13 by Sjon Profiel van Sjon

Ik sla altijd vet snel deuken in pinstripes, met emperors heb ik dat nooit terwijl ze net zo dik zijn.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-12-2017 14:03 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl



Hoe dan? Ik mep als een houthakker maar heb in pinstripes nog nooit een deuk geslagen... Sterker nog, de laatste keer dat ik überhaupt vellen met deuken had was op mijn eerste kitje in 1995, in de fabrieksvellen na 2 jaar ofzo...


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 20-12-2017 14:07 by Sjon Profiel van Sjon

Ik heb er volgens mij ook voornamelijk last van met nylon tips, alleen bij pinstripes of met enkellaags vellen op toms. Ik speel ook altijd met een Ambassador op snare en dat gaat ook prima


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-12-2017 22:21 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Ah misschien is dat het, ik speel alleen met houten tip.. Bizar eigenlijk, dat dat zo'n verschil maakt.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-12-2017 8:56 by Lampje Profiel van Lampje

Het viel mij op dat ik in de EC2's ook sneller deuken sla dan in G2's. Beetje vergelijkbaar dus met Pinstripe vs Emperor.
Misschien heeft een beetje te maken met de toplaag en de dempring.... Maar ik gis ook maar wat.

Hoe dan ook, ik ben er wel over uit dat ik op de toms geen vellen meer gebruik met een interne dempring. Ik pas de demping voortaan zelf wel toe.
Dus, Emperors of G2 zijn voortaan mijn keuze. Resovellen moet ik nog uitvogelen. Hoewel ik wel weet dat ik de standaard resovellen te dun vind. Standaard ambassador of een slagje donkerder. Ik had vroeger zwarte JZ vellen, en die waren perfect. Volgens mij zijn dat Onyx ambassadors of iets in die trant. Nou gaat het me niet om het zwart, maar zwarte vellen klinken donkerder dan clear (klinkt belachelijk, maar dit is me vaker opgevallen).



lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-12-2017 14:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Verhip hij gebruikt een double bass pedaal LOL



@41:33 dus


When your people matter, menstrual health matters


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 21-12-2017 15:43 by Sjon Profiel van Sjon

Chad Wackerman, die gast heeft altijd zo'n goede sound.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-12-2017 15:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Yup, waar die ook mee speelt. Qua band bedoel ik, van zijn gear weet ik niets.


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-01-2018 11:59 by Lampje Profiel van Lampje

Zo.

Onlangs een setje emperors voor de toms besteld. Ik dacht dat ik clear had besteld, maar blijkbaar zijn ze coated. Ook prima, ik was toch al wel benieuwd hoe die zouden klinken.

Eergisteren erop gezet. Ja, op deze kit is dit veel beter dan de EC2's (ik heb een birch set).
Wat mij nou opvalt -en ergens is dit niet zo heel gek- : Deze Birch toms met coated emperors klinken ongeveer hetzelfde als Maple toms met Pinstripes/EC2's.
Pinstipes/EC2's op een birch set vind ik te dof klinken.

Overigens moet ik er (weer) even bij melden dat ik coated ambassadors als resovellen gebruik. De resonantie van Diplomats vind ik gewoon een te hoge toon geven (hoewel dat bij opnamen mogelijk beter werkt)

in ieder geval, ik blijf vanaf nu bij Emperor slagvellen. Of G2, ook prima vellen hoewel Emperors wel langer meegaan.

Wat me ook duidelijk is: Niet dat ik van plan ben ooit een andere kit an te schaffen, maar áls ik dat zou doen, dan wordt het toch weer een Maple set of iets dat klinkt als Maple. In ieder geval geen Birch of Poplar.
Eigenlijk klinkt mijn allereerste set nog het beste, en die heb ik nog, hij is alleen omgebouwd tot electronisch drumstel......


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 28-01-2018 15:22 by Sjon Profiel van Sjon

Volgende keer black suede emperors

Heeft iemand nog belang bij een Paiste 20" 2002 china, of een Mapex 14x6,5 Phosphor bronze snare.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-01-2018 10:19 by Snaack Profiel van Snaack

Wat wil je voor die china hebben?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-01-2018 10:42 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind die snare wel interessant.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 29-01-2018 14:29 by Sjon Profiel van Sjon

180,- en 180,-


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-01-2018 14:48 by bastianus Profiel van bastianus

Waarom moet dat kreng zo duur zijn?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 29-01-2018 14:52 by Sjon Profiel van Sjon

Omdat ze niet meer gemaakt worden en nou eenmaal nog wat waard zijn. Stond nog een op marktplaats voor 225,- een paar week geleden.

Op de Duitste mp staat er zelfs een voor 335,-

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 29-01-2018 14:54]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-01-2018 15:00 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 januari 2018 14:52 schreef Sjon het volgende:
Op de Duitste mp staat er zelfs een voor 335,-
Die had ik ook gezien, inderdaad, daarom vroeg ik het me af. In wat voor staat is die snare? Is het vel bijna nieuw of moet het nog vervangen worden?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen