IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Sjon
Usericon van Sjon
Posted 29-01-2018 15:06 by Sjon Profiel van Sjon

In gebruikte staat, zitten wel wat krasjes op. Er zit geen heel nieuw vel op, maar het klinkt nog prima. Ik heb misschien nog wel iets van backstage materiaal van een show waar ik hem gebruikte.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 29-01-2018 15:07]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-01-2018 15:11 by Snaack Profiel van Snaack

Heb je haast met de verkoop van die china? Ik heb al een 20" en een 18" en twijfel of het iets toevoegt. Ik zou hem er idealiter even bij hangen maar dat is wat lastig helaas.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-01-2018 15:12 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 januari 2018 15:00 schreef bastianus het volgende:
Die had ik ook gezien, inderdaad, daarom vroeg ik het me af. In wat voor staat is die snare? Is het vel bijna nieuw of moet het nog vervangen worden?


180E is echt dirt cheap voor die snare. En Sjon kennende zorgt hij goed voor zijn spullen.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 29-01-2018 15:40 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 29 januari 2018 15:12 schreef Snaack het volgende:
180E is echt dirt cheap voor die snare. En Sjon kennende zorgt hij goed voor zijn spullen.


Ik heb hem ook 2e hands, dus hij is in de staat waarin ik hem ook gekocht heb. Al moet ik zeggen dat ik nog wel in een minimale twijfelfase zit om hem toch maar zelf te houden. Ik heb nu te veel snares

Mapex Phosphor bronze 14x5,5
Mapex Phosphor bronze 14x6,5
Mapex Retrosonic 14x5,5
Mapex limited edition Deep forrest Vavona burl 14x5,5
Odery 14x6 Imbuia
Odery 12x6,5 aracuria ofzo

Die 12" Odery gebruik ik ook echt nooit, die wil ik op zich ook wel verkopen maar ik heb geen zin om dat ding voor een spotprijs weg te doen, is een fucking mooie snare.



quote:
Op 29 januari 2018 15:11 schreef Snaack het volgende:
Heb je haast met de verkoop van die china? Ik heb al een 20" en een 18" en twijfel of het iets toevoegt. Ik zou hem er idealiter even bij hangen maar dat is wat lastig helaas.


Ik heb op zich geen haast. Maar dat is heel makkelijk op te lossen, dan zet je die 18" van jouw op marktplaats en koop je deze van mij

Als jij de verzendkosten voor je opneemt wil ik hem best naar je versturen, en als je het niks vind stuur je hem weer terug.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 10-02-2018 18:54 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/



Ontzettend gave drumsolo van begin tot eind. Aric Improta is echt een powerhouse met veel creativiteit. Hij speelt veel met toon: ook met pads en distortionpedalen.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-03-2018 22:20 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/




Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-03-2018 9:52 by Lampje Profiel van Lampje

Gaaf weer mikey !



lampje


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 14-03-2018 19:49 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Thanks!



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 15-03-2018 12:12 by Lampje Profiel van Lampje

Trouwens, die Napalm Death drumcover van je rost de pannen van het dak !


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 15-03-2018 13:18 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 15 maart 2018 12:12 schreef Lampje het volgende:
Trouwens, die Napalm Death drumcover van je rost de pannen van het dak !



Ja inderdaad, dat dacht ik ook


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 15-03-2018 19:43 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Thanks!



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 29-03-2018 16:48 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Jimmy Chamberlin (The Smashing Pumpkins) op Pinkpop 1994!




Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 29-03-2018 23:00 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 29 maart 2018 16:48 schreef HierIsMike het volgende:
Jimmy Chamberlin (The Smashing Pumpkins) op Pinkpop 1994!




Wat een vette beelden, gave show ook, waanzinnige drummer..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-03-2018 23:30 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 maart 2018 16:48 schreef HierIsMike het volgende:
Jimmy Chamberlin (The Smashing Pumpkins) op Pinkpop 1994!


Lekkah! Mijn broertje was hier indertijd gek van, draaide het helemaal grijs. Ik vond het hippiemuziek toen, als hardcoremetalgast. Maar stiekem heb ik hier toch veel drumstijl vandaan, zelf drum ik ook altijd van die afterbeats op de snare.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-05-2018 0:35 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl



Teringjantje wat blijft dit goed.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 01-05-2018 7:46 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl

+1 Ik verbaas me bij hem altijd over hoe lekker zijn manier van drummen "in" die muziek past. Vreselijk druk, maar op de een of andere manier toch muzikaal, en het groovet als een gek.


Vox Clamatis in Deserto


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-06-2018 22:39 by Lampje Profiel van Lampje



Drummer van Klone !
Bart benoemde deze band in een ander topic, dus uiteraard moest ik het dan even checken.

Het eerdere werk van Klone is wat meer metal, en veelal met (naar mijn smaak) iets te drukke drums, maar, op deze plaat (Here comes the sun) is het drumwerk ronduit briljant. Aan de ene kant gebeurt er een hele hoop, maar het blijft subtiel.

Misa likey very mucho !



[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 21-06-2018 22:54]


lampje


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 22-06-2018 12:59 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ik wil via een trigger een sample aansturen tijdens het drummen. Allemaal aangesloten, werkt prima.

Ik heb de trigger via de midi kabel aan de pc gehangen, en nu wil ik graag zel de sample kiezen die afspeelt als ik de trigger aansla.

Wat is hiervoor het beste/makkelijkste programma? Gewoon de sample vervangen. Vroeger gebruikte ik Battery hiervoor, maar dat is echt meer dan 10 jaar geleden.

Ik draai Windows XP met Cubase 5

Bestaan er eventueel ook sample pads waar ik de samples zelf in kan zetten zodat ik geen laptop mee hoef te nemen live?

Ethereal, Lampje, Spectre, jullie tips?

Edit: Filmpje van Lampje hierboven, superknap gespeeld, maar helaas niet mijn ding, wordt er erg onrustig van, hehe

[Dit bericht is gewijzigd door Deceptikoen op 22-06-2018 13:00]


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-06-2018 13:26 by spectre Profiel van spectre

Danny van Tool gebruikt nog steeds Battery.. tot zover mijn inbreng


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 22-06-2018 14:47 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 22 juni 2018 12:59 schreef Deceptikoen het volgende:
Bestaan er eventueel ook sample pads waar ik de samples zelf in kan zetten zodat ik geen laptop mee hoef te nemen live?



Het is geen sample pad, maar Roland tm 2 is ideaal, trigger of een pad eraan.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 22-06-2018 17:49 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ja, heb die pad nu aan een DM5 hangen, dat werkt allemaal prima, maar moet nu mn sample van een laptop halen, hier thuis geen probleem, maar live zoek ik het echt niet om ook nog een laptop erbij aan te suiten


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 22-06-2018 20:55 by Sjon Profiel van Sjon

Roland tm 2, SD kaartje, makkelijker kan bijna niet.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-06-2018 22:13 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 22 juni 2018 12:59 schreef Deceptikoen het volgende:
Ik wil via een trigger een sample aansturen tijdens het drummen. Allemaal aangesloten, werkt prima.

Ik heb de trigger via de midi kabel aan de pc gehangen, en nu wil ik graag zel de sample kiezen die afspeelt als ik de trigger aansla.

Wat is hiervoor het beste/makkelijkste programma? Gewoon de sample vervangen. Vroeger gebruikte ik Battery hiervoor, maar dat is echt meer dan 10 jaar geleden.

Ik draai Windows XP met Cubase 5

Bestaan er eventueel ook sample pads waar ik de samples zelf in kan zetten zodat ik geen laptop mee hoef te nemen live?

Ethereal, Lampje, Spectre, jullie tips?

Edit: Filmpje van Lampje hierboven, superknap gespeeld, maar helaas niet mijn ding, wordt er erg onrustig van, hehe


Elke willekeurige sampler met een MIDI-ingang. Ik gebruik zelf een SP-303 van Roland (niet getriggerd overigens), maar elke cheapo sampler kan dat. Zorg er wel voor dat zo’n ding geheugenkaartjes kan lezen voordat je met hele oude samplers en SCSI enzo aan de slag moet

Wil je wat luxer, kijk dan eens naar een Alesis samplepad of een Roland SPD-serie. Zo’n ding met pads, sample inladen, aan pad toewijzen en klaar.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 23-06-2018 0:21 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

quote:
Op 22 juni 2018 20:55 schreef Sjon het volgende:
Roland tm 2, SD kaartje, makkelijker kan bijna niet.

Beter, die gaat gehaald worden dan.

Voor hier thuis gaat het toch Battery worden qua aansturing van de samples. Programma is nog net zo gebruiksvriendelijk als ik me herrinner (al ziet het er nu wel stukken beter uit) en doet precies wat ik wil


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 23-06-2018 9:19 by Lampje Profiel van Lampje

Als je per sé cubase wilt gebruiken:
-maak een midi VSTi spoor aan met Battery erin (even ervan uitgaande dat het een VSTi is).
-ingang : je midi-interface, kanaal 'any'.
uitgang gaat dan automatisch naar Battery.

opnemen, en afspelen.

Voor realtime gebruik werkt dat natuurlijk niet, dan heb je inderdaad een hardware sampler of drummodule nodig. (zoals de tools die Sjon en Ethereal aangeven).

Ik heb ook wel eens geëxperimenteerd met Toontrack Solo, da's een soort van host voor de Toontrack VSTi's EZdrummer of Superior Drummer, en die data verwerking gaat veel sneller dan via een DAW als Cubase, maar, nog steeds heb ikzelf last van de vertraging. Maar dat heb ik eerlijk gezegd met een drummodule ook een beetje.


[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 23-06-2018 9:20]


lampje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen