IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Sjon
Usericon van Sjon
Posted 23-10-2018 21:33 by Sjon Profiel van Sjon

Naar mijn mening de beste Nederlandse Metaldrummer!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-10-2018 22:27 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl







Lastig fatsoenlijke foto's maken in zo'n kleine ruimte, maar voorlopig helemaal blij met deze setup. Alleen de plaatsing van de splash moet nog iets gefinetuned worden, kom ik nét niet lekker bij. Maar speelt lekker, ook de 12" tom aan de linkerkant nodigt uit tot experimenteren. Al zal die met shows waarschijnlijk thuisblijven, met Nirvana heb ik dat niet nodig. Happy camper, en alles op 3 stands weten te frotten (afgezien van de 12" tom, die staat op een extra stand). Lang leve de multiklemmen!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-10-2018 22:33 by bastianus Profiel van bastianus

Wel oppassen voor bekkeninstabiliteit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-11-2018 22:45 by Lampje Profiel van Lampje



lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-12-2018 12:27 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Godverdommeteringjantjekutzooi, waarom zijn die huiskits op kroegfestivalletjes altijd van die bij elkaar geraapte stapeltjes aids!? Gister weer zo'n heerlijke ervaring. De kit ging nog, maar de hardware hing letterlijk met ducttape aan elkaar, er was niks verstelbaar en ik werd geacht mijn bekkens op metalen pinnen zonder ook maar enige vorm van bescherming in de vorm van viltjes of rubberen sleeves te hangen. Nu heb ik dat altijd zelf bij me, maar dit waren weer zuidoost-Oegandese stands met een heel bijzondere maat. Ergo, past niet. Gelukkig zelf een stand en een boom-armpje met klem bij me, dus gelukkig, ik kon in elk geval een ride en een crash ophangen. Op een onmogelijke positie want anders flikkerde alles van het drumpodium af. Tijd om eraan te wennen was er niet, want op het moment dat ik de crash vastzette werden we aangekondigd. Genieten.

Wat overigens wél genieten is: John Longstreth die met Hate Eternal tourt. Wat een keiharde baas is dat toch. Check:

https://www.facebook.com/sickdrummermag/videos/315730509249515/



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-12-2018 14:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 30 oktober 2018 22:33 schreef bastianus het volgende:
Wel oppassen voor bekkeninstabiliteit.


When your people matter, menstrual health matters


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 01-12-2018 14:02 by Sjon Profiel van Sjon

Ja altijd genieten, zo'n fijne kit. Ik heb daar gelukkig bijna nooit meer last van.

Oh ja ik had nog even een drumcammetje online gegooid.



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-12-2018 16:38 by Lampje Profiel van Lampje



lampje


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2018 20:53 by bastianus Profiel van bastianus

Dat blasten lijkt je maar weinig moeite te kosten. Maar je slaat wel gewoon hard, goede zaak.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 02-12-2018 12:55 by Sjon Profiel van Sjon

Blastbeats moeten ook hard, anders kan je ze net zo goed niet spelen.

Trouwens, deze hele show zonder dubbel pedaal gespeeld en een 4 delige kit met weinig bekkens. Vond het wel een leuke uitdaging, met heel weinig hetzelfde bereiken.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 02-12-2018 12:55]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-12-2018 13:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 december 2018 12:55 schreef Sjon het volgende:
Blastbeats moeten ook hard, anders kan je ze net zo goed niet spelen..
Dat vind ik ook. Geldt voor alle tempi, gewoon het volume constant houden. En triggers thuis laten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 02-12-2018 15:33 by Sjon Profiel van Sjon

Volume constant houden met m'n handen is niet zo'n punt, als je bewust al geen rimshots slaat in nummers waar je ook blastbeats in speelt ben je al over de helft.

Met mijn voeten is dat letterlijk onmogelijk, het verschil tussen full leg motion en enkels is gewoon niet gelijk te trekken. En als ik boven +/-210 bpm moet spelen moet ik echt mijn veerspanning weer omhoog gooien, waardoor ik tempo's tot +/- 195 met full leg motion speel, dus die zijn dan heel hard, wat dat is zacht gewoon niet te doen.

Kortom, ik ben wel benieuwd naar jouw magische tips om dit probleem even aan te pakken.
Maar vooralsnog blijf ik gewoon lekker triggeren. Al trigger ik met Verwoed niet en heb het met The Secret ook niet gedaan. Hangt ook van de muziek af natuurlijk, het werkt niet overal bij.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-12-2018 16:50 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 december 2018 14:02 schreef Sjon het volgende:
Ja altijd genieten, zo'n fijne kit. Ik heb daar gelukkig bijna nooit meer last van.

Oh ja ik had nog even een drumcammetje online gegooid.




Heel erg vet gast!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-12-2018 21:40 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 december 2018 15:33 schreef Sjon het volgende:
Volume constant houden met m'n handen is niet zo'n punt, als je bewust al geen rimshots slaat in nummers waar je ook blastbeats in speelt ben je al over de helft.

Met mijn voeten is dat letterlijk onmogelijk, het verschil tussen full leg motion en enkels is gewoon niet gelijk te trekken. En als ik boven +/-210 bpm moet spelen moet ik echt mijn veerspanning weer omhoog gooien, waardoor ik tempo's tot +/- 195 met full leg motion speel, dus die zijn dan heel hard, wat dat is zacht gewoon niet te doen.

Kortom, ik ben wel benieuwd naar jouw magische tips om dit probleem even aan te pakken.
Maar vooralsnog blijf ik gewoon lekker triggeren. Al trigger ik met Verwoed niet en heb het met The Secret ook niet gedaan. Hangt ook van de muziek af natuurlijk, het werkt niet overal bij.


Is niet te vergelijken. Ik doe alles full leg, maar hoef ook nooit sneller te spelen dan een midtempo Bolt Thrower-achtig tapijtje. Goeie spanning van veren en bassvel vind ik het belangrijkst, met triggers speel ik niet meer. Heb mezelf daar ooit mee gekuld op een grindcorefestival. Daar aaide iedereen een getriggerde bass met een spanningloos vel. En kon ik niet meer strak spelen, omdat ik terugslag miste. Speel dus alleen nog maar met mijn eigen kit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 02-12-2018 22:06 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 2 december 2018 12:55 schreef Sjon het volgende:
Blastbeats moeten ook hard, anders kan je ze net zo goed niet spelen.


Precies!

Vette drumvideo trouwens!



Sjon
Usericon van Sjon
Posted 03-12-2018 14:57 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 2 december 2018 21:40 schreef bastianus het volgende:
Is niet te vergelijken.


Ja precies zoiets zag ik al aankomen.

ik zou ook mijn triggers thuis laten als ik alleen maar trage muziek zou spelen. Maar als ik snel speel heb ik liever wel triggers dan dat mijn bassdrum niet hoorbaar is.

Met Leaves' Eyes trigger ik wel altijd trouwens, niet per definitie nodig maar het klinkt gewoon allemaal wat strakker en constanter.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2018 15:13 by bastianus Profiel van bastianus

Wim van Centurian en Inquisitor noemde mij ook altijd “mid-tempo drummertje”.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 03-12-2018 22:51 by Sjon Profiel van Sjon

Ik voel me tegenwoordig ook een mid tempo drummer. Met al die zinloze 300 bpm double stroke en push pull toestanden tegenwoordig, beter gaan ze even goede (death metal) nummers schrijven.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 04-12-2018 9:33 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

quote:
Op 1 december 2018 12:27 schreef Ethereal het volgende:
Godverdommeteringjantjekutzooi, waarom zijn die huiskits op kroegfestivalletjes altijd van die bij elkaar geraapte stapeltjes aids!? Gister weer zo'n heerlijke ervaring. De kit ging nog, maar de hardware hing letterlijk met ducttape aan elkaar, er was niks verstelbaar en ik werd geacht mijn bekkens op metalen pinnen zonder ook maar enige vorm van bescherming in de vorm van viltjes of rubberen sleeves te hangen. Nu heb ik dat altijd zelf bij me, maar dit waren weer zuidoost-Oegandese stands met een heel bijzondere maat. Ergo, past niet. Gelukkig zelf een stand en een boom-armpje met klem bij me, dus gelukkig, ik kon in elk geval een ride en een crash ophangen. Op een onmogelijke positie want anders flikkerde alles van het drumpodium af. Tijd om eraan te wennen was er niet, want op het moment dat ik de crash vastzette werden we aangekondigd. Genieten.


Ik voel je ellende helaas. Ik neem standaard een kist hardware mee, iets te vaak dit soort dingen gehad, hehe


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 07-12-2018 22:59 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/



Heerlijk!



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2018 23:56 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind dit muziek voor Cliff Huxtable. Met zijn lelijke gebreide truien. Relaxt muziekje op, beetje vrouwen drogeren enzo...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 08-12-2018 5:16 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl

Vreselijk gedateerd (en langdradig) inderdaad, maar ik vind het wel leuk om hem dit te zien spelen, ook als mede-vormgever van het genre. En dit soort superdynamische dingen zijn te gek om zelf te doen.

De mix is trouwens wel om te huilen. Vooral die 14" snare klinkt in deze context echt onmogelijk lelijk.


Vox Clamatis in Deserto


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-12-2018 11:12 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 8 december 2018 5:16 schreef Dweller het volgende:
Vreselijk gedateerd (en langdradig) inderdaad, maar ik vind het wel leuk om hem dit te zien spelen, ook als mede-vormgever van het genre. En dit soort superdynamische dingen zijn te gek om zelf te doen.


Dit vooral. Vond het wel jammer dat hij niet de Chameleon van Head Hunters speelt, die is een stuk funkiër en minder glad.



spectre
Usericon van spectre
Posted 10-12-2018 14:52 by spectre Profiel van spectre



fuk al die detklikkers, dit is vet

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 10-12-2018 14:52]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 10-12-2018 15:01 by Sjon Profiel van Sjon

Ja sowieso, die bassist ook trouwens.





Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen