IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 10-12-2018 19:13 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 10 december 2018 14:52 schreef spectre het volgende:


fuk al die detklikkers, dit is vet


Verdomme, wat gaaf!



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2018 20:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 december 2018 15:01 schreef Sjon het volgende:
Ja sowieso, die bassist ook trouwens.




Moeilijk goed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 21-12-2018 19:59 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/







[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 24-12-2018 18:40]



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 27-12-2018 20:52 by Lampje Profiel van Lampje

Aparte keuzes weer Mike !

De eerste 2 : supergoed.
Maar heel eerlijk gezegd : die carcass track heb ik je in de oefenruimte véél overtuigender horen spelen.... Maar je zei ook al dat het tempo niet consistent is in dit nummer, dus dat verklaart dat dan wel weer....


lampje


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 27-12-2018 22:49 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 27 december 2018 20:52 schreef Lampje het volgende:
Aparte keuzes weer Mike !

De eerste 2 : supergoed.
Maar heel eerlijk gezegd : die carcass track heb ik je in de oefenruimte véél overtuigender horen spelen.... Maar je zei ook al dat het tempo niet consistent is in dit nummer, dus dat verklaart dat dan wel weer....


Thanks! Ik heb de Carcass-track zeker wel eens overtuigender en losser gespeeld in de oefenruimte, maar met de camera erop is dit sowieso de beste opname die ik van deze track heb gemaakt.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-01-2019 18:15 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Had na 4 jaar gebruik ineens een gat in mijn bekkenkoffer van Hardcase... Eens naar de distributeur gemaild met wat fotootjes erbij, nergens meer een bonnetje kunnen vinden helaas. Wellicht dat ik een los deksel oid zou kunnen kopen, wellicht met korting of zo, las iets over uitgebreide garantie...

Vandaag mail terug of ik mijn adresgegevens wilde mailen, krijg zonder vragen een nieuwe toegestuurd. Dat is nog eens service

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 03-01-2019 20:10]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-01-2019 22:05 by Lampje Profiel van Lampje



Da's inderdaad nog eens achter je product staan !


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 03-01-2019 23:31 by Sjon Profiel van Sjon

Ik zag dat ze eindelijk het ontwerp van die 22" en 24" bekkenkoffers aangepast hebben. Bij mij was die bout in het midden letterlijk na 1 vlucht al krom, bij een splinternieuwe koffer.

Ik zat toen op een tour met Sabaton en Battle Beast, alle 3 drummers dezelfde koffer met hetzelfde probleem. Later nog een dikkere bout in gezet maar die was zelfs na een paar dagen ook al krom.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-01-2019 23:55 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 3 januari 2019 23:31 schreef Sjon het volgende:
Ik zag dat ze eindelijk het ontwerp van die 22" en 24" bekkenkoffers aangepast hebben. Bij mij was die bout in het midden letterlijk na 1 vlucht al krom, bij een splinternieuwe koffer.

Ik zat toen op een tour met Sabaton en Battle Beast, alle 3 drummers dezelfde koffer met hetzelfde probleem. Later nog een dikkere bout in gezet maar die was zelfs na een paar dagen ook al krom.


Dat is de mijne inderdaad ook... Misschien dat ze daarom wat toeschietelijk zijn, ontwerpfoutje? Gat zat ook recht boven de schroef, onder de Hardcase-sticker..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-01-2019 15:24 by bastianus Profiel van bastianus

Hoe kan het toch dat prutsers als de Chili Peppers zo beroemd zijn met hun laffe funkrock, terwijl geniale bands als Fishbone en 24 7 Spyz altijd marginaal zijn gebleven? Vooral Fishbone, treden nog steeds op en moet je kijken wat die drummer met alleen een hi-hat, bass, snare, tom en floor kan!



John Steward FTW!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 04-01-2019 23:36 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl



Nu trek ik Dream Theater al helemaal niet, maar wtf is Mangini aan het doen? Die bekkens hangen echt op een debiele hoogte, kan me niet voorstellen dat dat in welke vorm dan ook comfortabel kan zijn. Check die china, daar kan ie zittend niet eens bij


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


WMP
Usericon van WMP
Posted 05-01-2019 0:53 by WMP Profiel van WMP

Zitten is het nieuwe roken. Dat geldt voor bureauwerk maar blijkbaar dus ook als je drumt. Dit is simpelweg een eerste opstapje om staande te drummen.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-01-2019 1:35 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 4 januari 2019 15:24 schreef bastianus het volgende:
Hoe kan het toch dat prutsers als de Chili Peppers zo beroemd zijn met hun laffe funkrock, terwijl geniale bands als Fishbone en 24 7 Spyz altijd marginaal zijn gebleven?


Omdat mensen kut zijn.


... hoe de hazen lopen ...


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-01-2019 12:33 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 4 januari 2019 23:36 schreef Ethereal het volgende:


Nu trek ik Dream Theater al helemaal niet, maar wtf is Mangini aan het doen? Die bekkens hangen echt op een debiele hoogte, kan me niet voorstellen dat dat in welke vorm dan ook comfortabel kan zijn. Check die china, daar kan ie zittend niet eens bij


Haha, tja. Doet me denken aan die Harley rijders met een stuur modelletje 'Okselfrisssss'. (Bijna geen bocht kunnen maken omdat het stuur zo idioot hoog hangt.)
Zal wel gewoon voor de aparte looks zijn.
Mangini is -ondanks dat het een geweldige drummer is- toch ook wel echt een patser.
Maar van mij mag hij, hahaha.


lampje


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 05-01-2019 16:08 by Dweller Profiel van Dwellerhttp://www.kong.nl

quote:
Op 5 januari 2019 12:33 schreef Lampje het volgende:

Haha, tja. Doet me denken aan die Harley rijders met een stuur modelletje 'Okselfrisssss'. (Bijna geen bocht kunnen maken omdat het stuur zo idioot hoog hangt.)
Zal wel gewoon voor de aparte looks zijn.
Mangini is -ondanks dat het een geweldige drummer is- toch ook wel echt een patser.
Maar van mij mag hij, hahaha.

Zeker show, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand als Mangini die over álles nadenkt er niet ook praktische c.q. ergonomische redenen voor heeft om de boel zo op te hangen.
Ikzelf ben de laatste jaren steeds meer opgeschoven van laag, horizontaal en compact naar steeds hoger, schuin en breeduit, omdat ik merk dat ik door die extra afstand ook meteen meer "ruimte" en "lucht" in m'n spel (en oksels) krijg. Wie weet vindt hij die op dit moment op deze manier.

Maar natuurlijk helpt het wel om die toch al geile kit van Mangini nog net ff wat geiler te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 05-01-2019 16:15]


Vox Clamatis in Deserto


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 06-01-2019 18:10 by Sjon Profiel van Sjon

Ik denk dat dit gewoon is om zo min mogelijk bekkens in alle microfoons te krijgen, ik denk niet dat hij live ook zo gaat spelen.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-01-2019 9:25 by Lampje Profiel van Lampje

Dat is inderdaad ook een gedachte die even in me opging, maar dan nog....Moet je er zó ver in gaan ?


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 07-01-2019 16:13 by Sjon Profiel van Sjon

ja lijkt me wel een beetje een alles of niets Mangini actie, geen halve maatregelen.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 08-01-2019 11:27 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Dat was idd ook het enige dat ik me voor kon stellen, maar om je kit dan zó op te stellen dat je er niet lekker bij kan lijkt me niet de oplossing...

Vandaag overigens mijn vervangende Hardcase binnengekregen, en ik gok inderdaad dat er productiefouten in de eerste batch zaten, deze is gefinetuned





[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 08-01-2019 11:27]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 08-01-2019 13:17 by Sjon Profiel van Sjon

Heb je dan aan de binnenkant ook nog iets om je bekkens op hun plaats te houden of alleen met dat gele moer ding aan de buitenkant?


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 08-01-2019 13:47 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 6 januari 2019 18:10 schreef Sjon het volgende:
, ik denk niet dat hij live ook zo gaat spelen.


Toch wel.



Dat gedoe met die symetrisch geplaatste toms, vind ik ook maar niks. Het haalt alle kracht uit de breaks.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-01-2019 14:08 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Deed mij denken aan de drummer van Battles:


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 08-01-2019 14:24 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 8 januari 2019 13:47 schreef Count Usher het volgende:
Toch wel.



Dat gedoe met die symetrisch geplaatste toms, vind ik ook maar niks. Het haalt alle kracht uit de breaks.


Hij heeft overduidelijk hier al z'n rides en hihats en de hele zooi op normale hoogte, alleen china's en crashes overdreven hoog, zoals hij dat altijd al had.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 08-01-2019 14:27 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 8 januari 2019 14:08 schreef bokkie666 het volgende:
Deed mij denken aan de drummer van Battles:


Drummer van Karma to burn heeft ook altijd zo'n mooie set up



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 08-01-2019 16:57 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 8 januari 2019 13:17 schreef Sjon het volgende:
Heb je dan aan de binnenkant ook nog iets om je bekkens op hun plaats te houden of alleen met dat gele moer ding aan de buitenkant?


Nee, aan de binnenkant zit er ook nog eentje!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen