IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-03-2014 15:08 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 26 maart 2014 14:50 schreef Snaack het volgende:
Ik heb besloten eindelijk serieus aan mijn rudiments te gaan werken dus ik heb sinds kort weer drumles.

Ik ben zeer onder de indruk van mijn leraar want hij ziet precies wat ik verkeerd doe en kan me haarfijn uitleggen hoe het dan wél moet en ook nog op een manier die ik begrijp. Een hele prestatie bij een stronteigenwijs figuur als ik

Er gaat een wereld voor me open. De dubbels beginnen eindelijk een beetje te komen en ik begin (daardoor) zowaar uit de polsen en vingers te spelen.

Merk in mijn "gewone" spel al enorme vooruitgang, er komt meer flow in mijn spel en ik heb overal meer "tijd" voor.


Snaack!



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 26-03-2014 22:50 by ADHD Profiel van ADHD

Wie?


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 27-03-2014 14:34 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Duidelijk, ik ben eruit welke drumkruk het moet worden:



Veruit de meest comfortabele van de 20 drumkrukken die er stonden. Motorzit, maar fijn uitgesneden zodat je alle bewegingsvrijheid bij je benen hebt. Zacht, maar stevig. De Roc 'n Soc vond ik toch iets te hard, en het onderstel was ook weer niet super kwa stevigheid, was volgens mij een eigen merk.

Maar uiteraard, na blind testen blijkt dit wel weer de duurste van het stel te zijn. Pff.. 193 euro.. Even sparen nog. Tassensetje van 145 euro erbij, hoppa. Maargoed, ben ik wel weer klaar voorlopig.

Editeur: Is overigens een Gibralter 9608MB. Zie hem ook voor 175 dus dat scheelt weer 2 tientjes.. Lang leve de laagste prijsgarantie

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 27-03-2014 14:35]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


MindFolter
Goeiemorgen
Usericon van MindFolter
Posted 27-03-2014 14:54 by MindFolter Profiel van MindFolterhttp://https://www.facebook.com/Prickrott

Heh. Ik heb zo'n goedkoop kreng van Pearl voor vijf tientjes of zo. Werkt overigens wel prima, maar zo'n echte 'drumtroon' lijkt me wel fijner.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-03-2014 23:45 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 maart 2014 15:08 schreef Ethereal het volgende:
Snaack!






Vandaag mijn nieuwe kitje opgehaald, een Tama Starclassic Performer BB in Smoky Indigo Burst. 10x6.5, 12x7, 14x12, 16x14 en 22x20.

Check:


Damn wat een sound zeg. Die hyperdrive toms gaan al "open" als je er naar kijkt. En natuurlijk volop projectie van het birch en vet laag van de bubinga.

De bassdrum is zonder gat in het voorvel wel iets te "log" voor het snelle werk qua feel. Morgen maar even een port hole erin maken.

Anywayz: happy camper


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 27-03-2014 23:49 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 27 maart 2014 23:45 schreef Snaack het volgende:


Vandaag mijn nieuwe kitje opgehaald, een Tama Starclassic Performer BB in Smoky Indigo Burst. 10x6.5, 12x7, 14x12, 16x14 en 22x20.

Check:


Damn wat een sound zeg. Die hyperdrive toms gaan al "open" als je er naar kijkt. En natuurlijk volop projectie van het birch en vet laag van de bubinga.

De bassdrum is zonder gat in het voorvel wel iets te "log" voor het snelle werk qua feel. Morgen maar even een port hole erin maken.

Anywayz: happy camper


Vette kit, prachtige finish! Heb zelf de Superstar, gaaf spul.

Voor de porthole ken je vast de conservenblik-methode? Leeg conservenblik op het gasfornuis verhitten en deze (bij voorkeur met een goede ovenhandschoen ) door het vel heen duwen. Kun je het vel gewoon laten zitten, geen rafels, geen inscheuren, easy does it. Heb er zelf nog wel een bescherm-ring opgedaan, just in case..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-03-2014 23:55 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 maart 2014 23:49 schreef Ethereal het volgende:
Vette kit, prachtige finish! Heb zelf de Superstar, gaaf spul.


Thanks! Heel erg blij mee. Wilde hem al zo lang hebben en vandaag was het eindelijk zover

quote:
Voor de porthole ken je vast de conservenblik-methode? Leeg conservenblik op het gasfornuis verhitten en deze (bij voorkeur met een goede ovenhandschoen ) door het vel heen duwen. Kun je het vel gewoon laten zitten, geen rafels, geen inscheuren, easy does it. Heb er zelf nog wel een bescherm-ring opgedaan, just in case..


Fantastische tip!

Ik ben ongetwijfeld te lui om mijn vel er af te schroeven en het thuis te doen, onze oefenruimte is de zolder van een schuur midden in de polder, zonder fornuis in de buurt. Maar goed, aftekenen en netjes uitsnijden met een stanley-mes werkt ook.

Ik heb trouwens wel met mijn domme harses gelijk mijn bassdrum beschadigd tijdens het vervoer. En ik reed nog wel zo voorzichtig Die gaat waarschijnlijk naar een spuiter om hem op te laten lappen, wel erg zonde anders.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 28-03-2014 17:36 by Sjon Profiel van Sjon

Zou ik wel even zo'n ding kopen, anders scheurt je gat binnen de kortste keren uit

http://www.remo.com/portal/products/2/599/605/dh_dynamos.html


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-03-2014 17:59 by Snaack Profiel van Snaack

Jawohl. Heb een 4" gehaald. Zou ik wat minder tegen de rebound moeten werken, maar heb ik nog genoeg sublaag over.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 28-03-2014 19:38 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Sublaag heeft die kick genoeg, damn..

Vandaag de Gobraltar 9608mb drum throne maar opgehaald. Vanwege die prijsgarantie voor 159 euro mee kunnen nemen.. Mijn ruggegraat, bovenbenen en billetjes zijn mij dankbaar. Godsamme wat een ongelofelijk verschil met mijn oude kruk.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-03-2014 21:51 by Lampje Profiel van Lampje

Snaack ! leuk dat je me weer gaat vermaken met je posts !

Vandaag ben ik weer eens bij de huistarts geweest voor mijn schoudersblessure . Ontstoken peesaanhechtingen van de biceps. Lekker hoor.
Deze keer ben ik doorverwezen naar een of andere muzikantenkliniek in Den Haag. Ik hoop dat ze daar een oplossing hebben die werkt, en snel. Wat mij betreft opereren ze die handel, en zetten ze die pees aanhechtingen vast met klinknagels. Ik heb er echt genoeg van.


lampje


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-03-2014 22:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dit lijkt me strak



kenners?



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 28-03-2014 22:14]


signature


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-03-2014 23:08 by Lampje Profiel van Lampje

"dit lijkt me strak"
....

Met nadruk op "lijkt"
Het is misschien wel snel, maar strak vind ik het niet.

Die drummer van het 2e filmpje daarentegen vind ik erg goed spelen. Eindelijk weer eentje die polka's speelt zoals het hoort.


lampje


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-03-2014 23:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

die bedoelde ik ja


signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-03-2014 0:14 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 maart 2014 21:51 schreef Lampje het volgende:
Snaack ! leuk dat je me weer gaat vermaken met je posts !


Dat is lang geleden kerel!

quote:
Vandaag ben ik weer eens bij de huistarts geweest voor mijn schoudersblessure . Ontstoken peesaanhechtingen van de biceps. Lekker hoor.
Deze keer ben ik doorverwezen naar een of andere muzikantenkliniek in Den Haag. Ik hoop dat ze daar een oplossing hebben die werkt, en snel. Wat mij betreft opereren ze die handel, en zetten ze die pees aanhechtingen vast met klinknagels. Ik heb er echt genoeg van.


Fucked up!! Sterkte man.

Afgezien van de blessure wel nog/ weer aan het drummen??

Vanavond voor het eerst met de band gerepeteerd met mijn nieuwe kitje. Sound is echt precies wat ik voor ogen had en vult de sound van de band mooi aan. Vet, projectie, snijdt door de muur van gitaren. Volgens de bassist klinkt de kit "groter" haha. Anyway, echt super blij mee


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-03-2014 0:23 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 maart 2014 21:51 schreef Lampje het volgende:

Vandaag ben ik weer eens bij de huistarts geweest voor mijn schoudersblessure . Ontstoken peesaanhechtingen van de biceps. Lekker hoor.
Deze keer ben ik doorverwezen naar een of andere muzikantenkliniek in Den Haag. Ik hoop dat ze daar een oplossing hebben die werkt, en snel. Wat mij betreft opereren ze die handel, en zetten ze die pees aanhechtingen vast met klinknagels. Ik heb er echt genoeg van.


Kut, man!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-03-2014 12:44 by Lampje Profiel van Lampje

Ha Wim ! Alles paletti ?
Ik kwam trouwens onlangs nog een half opname project tegen van Judgement Day, cover van Bathory "Born for Burning". Ik kan me daar eigenlijk bar weinig van herinneren. Is alleen drums en 2 gitaren, volgens mij een eerste opzetje. Het zou kunnen zijn dat ik de enige ben die het heeft ingespeeld, Ferry kon zich er namelijk ook niet zo veel meer van herinneren..... Gaat er misschien bij jou een belletje rinkelen ?!?

quote:
Op 29 maart 2014 0:14 schreef Snaack het volgende:

Afgezien van de blessure wel nog/ weer aan het drummen??




Ja, ik was in November '13 weer begonnen. Ik was namelijk gestopt met drummen ergens halverwege 2011. Na elke oefensessie met de band (destijds speelde ik in Supreme Pain..... toepasselijk naam), had ik toch wel steeds een paar dagen last. Toen ik een keer 3 dagen lang mijn linkerarm niet meer kon bewegen van de pijn, werd het me toch wel duidelijk dat ik echt niet verder kon gaan. Advies van de dokter : heel lang rust houden. De klacht is nooit helemaal weggegaan , en ik voel het ook constant, maar het begint nu toch echt wel weer erg pijnlijk te worden.

Ik wil trouwens ook niet meer stoppen met drummen. Ik weet ook niet of het de oorzaak van de klachten is, ik weet alleen dat het het wel verergert.

Ach ja, komt wel goed. En anders gewoon veel pijnstillende drugs gebruiken.



lampje


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 29-03-2014 14:30 by BARABAS Profiel van BARABAS

Misschien een shot cortison?


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 29-03-2014 19:57 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 29 maart 2014 12:44 schreef Lampje het volgende:
Ja, ik was in November '13 weer begonnen. Ik was namelijk gestopt met drummen ergens halverwege 2011. Na elke oefensessie met de band (destijds speelde ik in Supreme Pain..... toepasselijk naam), had ik toch wel steeds een paar dagen last. Toen ik een keer 3 dagen lang mijn linkerarm niet meer kon bewegen van de pijn, werd het me toch wel duidelijk dat ik echt niet verder kon gaan. Advies van de dokter : heel lang rust houden. De klacht is nooit helemaal weggegaan , en ik voel het ook constant, maar het begint nu toch echt wel weer erg pijnlijk te worden.

Ik wil trouwens ook niet meer stoppen met drummen. Ik weet ook niet of het de oorzaak van de klachten is, ik weet alleen dat het het wel verergert.

Ach ja, komt wel goed. En anders gewoon veel pijnstillende drugs gebruiken.




Godver, dat is knap kut, ja. Sowieso al erg vervelend, maar als het dan ook nog erger wordt van iets dat je heel graag doet is dat extra zuur.. Hopen dat ze er dit keer wat aan kunnen doen!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-03-2014 22:00 by Lampje Profiel van Lampje

Ach tja, klote is het wel, maar het is niet iets nieuws, ik heb er al jaren last van, dus.... in dat opzicht ben ik het al wel redelijk gewend, haha.

quote:
Op 29 maart 2014 14:30 schreef BARABAS het volgende:
Misschien een shot cortison?


Had ik inderdaad ook al aan zitten denken. Dat wordt veel toegepast bij slijmbeursontstekingen, maar bij een peesonsteking schijnt het niet zo veel te doen. En gezien de bijwerkingen vraag ik me af of ik daar wel goed aan zou doen. Eerst maar eens even kijken wat die toko in Den Haag ervan vindt. En dan hoop ik niet dat ik ze bij de club fysio/mensendieck/manueel therapeuten en osteopaat hoef te plaatsen, want die heb ik allemaal al gehad, zonder resultaat. Grrrr.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 29-03-2014 22:01]


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-04-2014 23:48 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 maart 2014 12:44 schreef Lampje het volgende:
Ja, ik was in November '13 weer begonnen. Ik was namelijk gestopt met drummen ergens halverwege 2011. Na elke oefensessie met de band (destijds speelde ik in Supreme Pain..... toepasselijk naam), had ik toch wel steeds een paar dagen last. Toen ik een keer 3 dagen lang mijn linkerarm niet meer kon bewegen van de pijn, werd het me toch wel duidelijk dat ik echt niet verder kon gaan. Advies van de dokter : heel lang rust houden. De klacht is nooit helemaal weggegaan , en ik voel het ook constant, maar het begint nu toch echt wel weer erg pijnlijk te worden.

Ik wil trouwens ook niet meer stoppen met drummen. Ik weet ook niet of het de oorzaak van de klachten is, ik weet alleen dat het het wel verergert.

Ach ja, komt wel goed. En anders gewoon veel pijnstillende drugs gebruiken.




Kan me herinneren dat je daar al jaren last van hebt, gigantisch kut zeg. Ik heb weleens een maand amper kunnen drummen door een peesontsteking en toen werd ik al gek. Hoop dat ze er iets aan kunnen doen.


MindFolter
Goeiemorgen
Usericon van MindFolter
Posted 02-04-2014 4:53 by MindFolter Profiel van MindFolterhttp://https://www.facebook.com/Prickrott

quote:

Ach ja, komt wel goed. En anders gewoon veel pijnstillende drugs gebruiken.




Vitamine B.



chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 02-04-2014 8:23 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Vraagje; waarom zie ik (meestal) death metal drummer bij snelle rolls RLRLRLRLRLRL op 2 toms doen? Is dat puur rebound? Of faalgedrag?



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-04-2014 22:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ja!

dunno srry

oja



ziet er leuk uit


signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2014 23:08 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 april 2014 8:23 schreef chriz het volgende:
Vraagje; waarom zie ik (meestal) death metal drummer bij snelle rolls RLRLRLRLRLRL op 2 toms doen? Is dat puur rebound? Of faalgedrag?


Heb ik me ook al eens afgevraagd inderdaad.. Denk dat het te maken heeft met de hoge snelheid van de fill, en dat ze vanaf de snare de kortste afstand naar de toms willen pakken.. Met een centered snare zou dat in ieder geval een theorie zijn, zo heb je per arm dezelfde korte afstand af te leggen.. Ga je bv met 2 handen naar een linkertom, dan heeft je rechterhand een langere afstand af te leggen. Heb het zelf ook al eens geprobeerd, en alhoewel het misschien ietsje makkelijker is vind ik de klank zo niet mooi. Al moet ik wel zeggen dat ik geen hyper-snelheden haal.

Geen idee of ik gelijk heb overigens, maar het klinkt logisch


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen