IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Pay-to-play / inkopen voor concerten, tours enzovoorts: nodig, wenselijk? Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-05-2013 18:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Mooi onderwerp, brand los


I wish I was a butterfly


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 21-05-2013 19:04 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2013 19:00 schreef solitude within het volgende:
Het punt waar ik van baal is dat ik vanuit good will probeer een jongeren centrum te helpen en nu door dit pay to play concept compleet word afgezeken.
Ik heb welgeteld 5 bands benaderd voor dit aangezien ik van hun wist dat ze op zoek waren naar gigs.
Alle bands hebben hierbij een keus gehad van of spelen met Exhumed of later dit jaar tegen betaling.
Niks raars aan volgens mij.


Die kneusjes zullen er altijd blijven.

Gewoon doen waar je mee bezig bent en schijt aan dat gezeik hebben.

Als het geen succes wordt merk je het vanzelf toch?

Werkt het wel dan haal je je gelijk vanzelf.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-05-2013 19:05 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2013 19:00 schreef Kvelgeest het volgende:
Wat mijn punt is, valt te lezen. Als jij dat begrijpt, jouw probleem.


Oh okay.

Is er hier iemand die wel snap wat z'n punt is?

quote:
O.
En waarom dan wel?


Weet ik veel. Het is business, daar doen we nou eenmaal geheimzinnig over in Nederland.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 21-05-2013 19:06 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Het lijkt erop dat als je heb begrijpt je een probleem hebt.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 21-05-2013 19:07 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Had Metalcamp ook niet zo'n constructie?


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 21-05-2013 19:07 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 21 mei 2013 19:07 schreef bokkie666 het volgende:
Had Metalcamp ook niet zo'n constructie?


ja, hoe meer kaarten je verkocht als band, hoe "hoger" op de ranglijst.


I am mine own redeemer...!


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 21-05-2013 19:09 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 21 mei 2013 18:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mooi onderwerp, brand los


kan het iets breder? bedoel, mis even het gegeven dat er vaak allerlei informatie op fora, fb, twitter wordt geflikkerd over gages, randvoorwaarden etc...terwijl er niet eens een (voor)contract is getekend...


I am mine own redeemer...!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-05-2013 19:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2013 19:04 schreef Dying Embrace het volgende:
Die kneusjes zullen er altijd blijven.

Weinig kneuzigs aan onderbouwd je mening geven. Vind het jammer dat discussies zo in de kiem gesmoord worden. Als je kritiek hebt ben je meteen een zeikerd, right...
quote:
Gewoon doen waar je mee bezig bent en schijt aan dat gezeik hebben.

Als het geen succes wordt merk je het vanzelf toch?

Werkt het wel dan haal je je gelijk vanzelf.

Dat het werkt / kan werken voor een zaal/promotor/headliner is wel duidelijk. Het is een wijdverbreid fenomeen.

Dat het mag is ook overduidelijk, en niet echt interessant.

Het punt is of het nodig is, wenselijk is, enzovoorts. Ik denk dat het in enige mate nodig kan zijn, gezien teruglopende subsidies enzovoorts. Echter, waarom zou dan een support daarvoor op moeten draaien? De headliner kan ook met minder genoegen nemen. Er zijn ook andere constructies te bedenken om het risico te delen. Daarnaast denk ik dat het niet wenselijk is, omdat er het gevaar is dat niet per se de juiste (goede, passende, etc.) bands maar de meestbetalende bands meekomen op zo'n tour.


I wish I was a butterfly


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 21-05-2013 19:10 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

ah, je maakt de discussie zelf al breder... moment!



[Dit bericht is gewijzigd door Herrie Records Inc. op 21-05-2013 19:12]


I am mine own redeemer...!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-05-2013 19:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2013 19:09 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
kan het iets breder? bedoel, mis even het gegeven dat er vaak allerlei informatie op fora, fb, twitter wordt geflikkerd over gages, randvoorwaarden etc...terwijl er niet eens een (voor)contract is getekend...

Ja hoor, valt onder het omgaan met dit soort constructies door alle betrokken partijen


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-05-2013 19:11 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2013 19:00 schreef solitude within het volgende:
Het punt waar ik van baal is dat ik vanuit good will probeer een jongeren centrum te helpen en nu door dit pay to play concept compleet word afgezeken.
Ik heb welgeteld 5 bands benaderd voor dit aangezien ik van hun wist dat ze op zoek waren naar gigs.
Alle bands hebben hierbij een keus gehad van of spelen met Exhumed of later dit jaar tegen betaling.
Niks raars aan volgens mij.


Dat begrijp ik wel maar het ging er nu even specifiek om waarom je het vervelend vindt dat het überhaupt naar buiten komt. Had je liever geheim gehouden dat er een pay to play concept was? Of had je alleen maar liever geheim willen houden hoeveel bands moeten betalen. En is dit voor jou/de zaal ook van belang om geheim te houden of gaat het je alleen om het feit dat de andere bands dit liever geheim willen houden.

Daar hoef je niet op te antwoorden als je dat niet wilt maar dat vraag ik me dan wel af.

Mijns inziens zou het het beste zijn om gewoon duidelijk te maken welke constructie er speelt. In dit geval dus pay to play, maar niet naar buiten brengen welke bedragen er in omgaan.

Die bedragen vind ik niet interessant, maar ik vind het wel interessant om te weten waarom een band ergens komt spelen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-05-2013 19:11 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2013 19:07 schreef bokkie666 het volgende:
Had Metalcamp ook niet zo'n constructie?


En Wacken ook.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


solitude within
Usericon van solitude within
Posted 21-05-2013 19:21 by solitude within Wijzig reactieProfiel van solitude withinQuote dit berichthttp://www.metalfronttwente.nl

quote:
Op 21 mei 2013 19:11 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat begrijp ik wel maar het ging er nu even specifiek om waarom je het vervelend vindt dat het überhaupt naar buiten komt. Had je liever geheim gehouden dat er een pay to play concept was? Of had je alleen maar liever geheim willen houden hoeveel bands moeten betalen. En is dit voor jou/de zaal ook van belang om geheim te houden of gaat het je alleen om het feit dat de andere bands dit liever geheim willen houden.

Daar hoef je niet op te antwoorden als je dat niet wilt maar dat vraag ik me dan wel af.

Mijns inziens zou het het beste zijn om gewoon duidelijk te maken welke constructie er speelt. In dit geval dus pay to play, maar niet naar buiten brengen welke bedragen er in omgaan.

Die bedragen vind ik niet interessant, maar ik vind het wel interessant om te weten waarom een band ergens komt spelen.


Ik ben erzelf voor dat bepaalde voorwaarden ten alle tijde tussen de promoter en de bands blijft.
Dat op zich het pay to play concept op tafel ligt vind ik persoonlijk niet zo erg alleen het feit dat mensen bedenkingen krijgen bij mijn bedoelingen.

Daarbij vind ik het vervelend voor de bands aangezien sommige bands komen spelen tegen een vriendendienst maar dit een uitzondering is en ze normaal gewoon een fixed fee hebben.
Nu kan er voor zo'n band een situatie onstaan dat andere promoters kunnen gaan denken van, deze band is lekker goedkoop ,en ze nooit meer de gevraagde fee bieden.
En dit vind ik vervelend voor hun.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 21-05-2013 19:21 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 21 mei 2013 19:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja hoor, valt onder het omgaan met dit soort constructies door alle betrokken partijen


ah... mededelingen over gages, mislukte "deals", "gelukte" deals, overige "randvoorwaarden" vind ik, ondanks dat het een hobby is, een zakelijke aangelegenheid en die maak je niet openbaar.

verder lijkt de tendens dat zalen (organisatoren) steeds meer opzoek zijn naar "de headliner" om volk te trekken (logisch met alle teruglopende subsidies, bezoekersaantallen, etc)...en probeert men tegelijkertijd "krampachtig" nog wat bands erbij te regelen... die verhouding (zinnen als "het budget is al op, kunnen jullie voor een krat bier komen?") draagt nou niet bepaald bij aan een fijne sfeer back stage en on stage...

je kiest ervoor als band om het wel te doen... dan niet zeuren, of je doet het niet, ook niet zeuren.

uiteindelijk kun je met bijvoorbeeld 700 euro budget ook 4 goede bands krijgen, die, vaak, nog meer volk trekken dan "de headliner" in zijn eentje...

met "headliners" in dit verhaal bedoel ik dus niet de bands die de metal op de kaart hebben gezet (voordat iemand daar weer over valt)...

[Dit bericht is gewijzigd door Herrie Records Inc. op 21-05-2013 19:22]


I am mine own redeemer...!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-05-2013 19:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2013 19:21 schreef solitude within het volgende:Daarbij vind ik het vervelend voor de bands aangezien sommige bands komen spelen tegen een vriendendienst maar dit een uitzondering is en ze normaal gewoon een fixed fee hebben.
Nu kan er voor zo'n band een situatie onstaan dat andere promoters kunnen gaan denken van, deze band is lekker goedkoop ,en ze nooit meer de gevraagde fee bieden.
En dit vind ik vervelend voor hun.


Lijkt me een duidelijk en steekhoudend argument ja.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-05-2013 19:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2013 19:21 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
ah... mededelingen over gages, mislukte "deals", "gelukte" deals, overige "randvoorwaarden" vind ik, ondanks dat het een hobby is, een zakelijke aangelegenheid en die maak je niet openbaar.

Ben ik het op zich mee eens, maar niet tot in het oneindige. Mocht een boeker of zaal écht prutswerk leveren moet dat ook gezegd kunnen worden. Het ideaal van zakelijkheid mag geen dekmantel voor onkunde / malversaties worden. Overigens geldt dit ook voor bands die prutswerk leveren of op andere wijze onbetrouwbaar zijn

Daarbij denk ik dat zalen/boekers én grote bands een erg sterke machtspositie ten opzichte van kleine bands hebben. Tegenhouden dat men (publiek) praat over dit soort dingen is vooral in het voordeel van die eerste groep dus. En dat vind ik ergens ook wel jammer. En zoals SW net al zei: boekers praten ook rustig over de fees die bands vragen, en of ze misschien wel een keer voor niks willen spelen. Dat gaat dan niet publiek, maar ondermijnt ook de positie van kleine bands.

Maar goed. Al met al heb ik er (uiteraard) niet bepaald een hapklare oplossing voor. Het uitgangspunt van "niet praten over voorwaarden etc." lijkt me wel een goed startpunt


I wish I was a butterfly


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 21-05-2013 19:36 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2013 19:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als je kritiek hebt ben je meteen een zeikerd, right...


Dat wordt inderdaad regelmatig op dit forum uitgedragen. Ongeacht of je iets onderbouwt of niet.


Thomas
Usericon van Thomas
Posted 21-05-2013 20:51 by Thomas Wijzig reactieProfiel van ThomasQuote dit berichthttp://www.facebook.com/bodyfarmdeathmetal

Zaaltjes doen het, festivals doen het, zelfs labels doen het. Geef maar 4000 euro, dan brengen we jouw kut cd wel uit. Pakken ze meteen de winst.
Jezelf inkopen in een tour kan eventueel wel vruchten afwerpen, bijvoorbeeld om je nieuwe cd te promoten. De realiteit is dat je er in je camper achteraan moet crossen, en de hele wereld weet wat je neergelegd hebt om dat te mogen doen.
Ik zou verdomd zijn dat ik dat doe met mijn band, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige bands het er voor over hebben.


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 21-05-2013 20:54 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Ha,
3 jaar geleden kreeg ik een mailtje van de euro boeker van Six Feet Under in de Ortega mailbox. Blijkbaar wilde ze alle kosten mbt tickets, bushuur en brandstof dekken door de supports voor de onkosten op te laten komen.

Er waren meer bands die rond die periode dit bericht kregen:

Hey guys,
we're looking for support acts to a tour now in December with the legendary SIX FEET UNDER (US).

The tour is called the "CHRISTMAS METAL TOUR" 2010 and the dates are 01.12. - 12.12. 2010 (12 days with 11 shows) and will go through Germany, Slovenia and Austria. Complete tour routing can be found on SIX FEET UNDER's Myspace (http://www.myspace.com/sixfeetunder).

Here's the tour lineup and available positions (only buy-ons!):
SIX FEET UNDER (Us) (http://www.myspace.com/sixfeetunder)
DISBELIEF (Ger) (http://www.myspace.com/disbeliefmetal)
Pos. 3: STILL AVAILABLE
Pos. 4: STILL AVAILABLE
GARAGEDAYS (AUT)
LIES (Fr)
HASTUR (I)
If you are interested to join, there are 3 options;
1) You can travel in the nightliner bus the whole tour.
The price in the nightliner is 7.000 Euros.
2) You can travel yourselves in your own car the whole tour.
The price if you go by your own car is 4.800 Euro.
3) If you can not play the whole tour, you can travel by your
own car and choose whatever dates you like for 450 euro per gig.

For this price, we provide you with:
- Booking for the whole tour (200-400 people to each show)
- Nightliner doubledecker (not if you go by your own car)
- Complete backline (heads and cabinets for bass and guitar, drumkit)
- Tourmanager
- Soundengineer
- Stage / backline manager
- Merchseller (he is getting 10 % of your incomes)
- Food and drinks to every show
Nothing is payed in advance - everything is written in contract.

Let me know if you're interested and free these dates, and I'll send over more infos on conditions etc. Time is short, so we need your answer LATEST BY FRIDAY THIS WEEK (19th November).

Cheers,
Peter


--

Ik was toendertijd nog niet bekend met het fenomeen buy-in, dus heb ik maar gevraagd of we daadwerkelijk moesten betalen om te spelen en dat hij me nog wat info moest sturen over het hoe en wat:

Hey Richard,
I'm glad to hear you guys are interested!

Yes, the support bands buy positions on the tour and gets;
- Booking for the whole tour (200-400 people to each show)
- Nightliner doubledecker (not if you go by your own car)
- Complete backline (heads and cabinets for bass and guitar, drumkit)
- Tourmanager
- Soundengineer
- Stage / backline manager
- Merchseller (he is getting 10 % of your incomes)
- Food and drinks to every show

Nothing is payed in advance, so you can pay when you arrive to the first show in Köln on December 1st. Of course, everything is written in a legal contract so you can feel 100% sure. You get the contract directly from SIX FEET UNDER's tour manager, so you can ask all the questions you want too.

Time is a bit short, so the next step for you is to read and sign the contract for the tour, so let me know what e-mail address you want the contract sent to and we'll take care of the rest!

Cheers,
Peter


--

Ehh, contract? Volgens mij had ik nog niet gezegd dat ik hier aan mee wilde doen. Ik was op werk en had nog niet gereageerd en deze kwam er achteraan:

Hey again,

Only thing I need to know is if you choose to go with the nightliner tourbus or by your own car? If you go with nightliner tourbus, you'll get the transportation and sleeping accomodation for the whole tour, but you're responsible yourselves for the transfer to tour start and back home. If you go with your own car, you're responsible for your own transportation and sleeping accomodation (therefore the lower price).

- The price in the nightliner tourbus is 7.000 Euros.
- The price if you go by your own car is 4.800 Euro.

Let me know, and I'll have SIX FEET UNDER's management prepare the contract for you tomorrow morning.

Cheers,
Fredrik


--

Na flink te hebben gelachen heb ik hem bedankt en succes gewenst met de tour.

Na 2 weken kreeg ik nog een mailtje:

Hey again guys,
If you'd still be interested to join the tour with SIX FEET UNDER and have possibility to travel by yourselves in your own car the whole tour, we can lower the price to 2.500 euros.


--

Ik heb maar niet meer gereageerd.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-05-2013 21:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Je zou bijna meegaan op tour met ze, maar dan als Volbeat-coverband of zo.

Maar nee, ik vraag me wel af: wat is eigenlijk redelijk? Voor 7.000 piek met zijn stinkende vieren de nightliner in, eten en drinken + overnachting krijg je en je mag spelen voor 200-400 man per avond. Dat je niet in de ticket-omzet deelt is misschien wel een beetje flauw.

Wat zou het kosten als je het zelf als band zou doen? Ik heb geen flauw idee van het "verdienmodel" (als je het zo mag noemen) in deze.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 21-05-2013 21:08 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

quote:
Op 21 mei 2013 21:03 schreef M. het volgende:
Je zou bijna meegaan op tour met ze, maar dan als Volbeat-coverband of zo.

Maar nee, ik vraag me wel af: wat is eigenlijk redelijk? Voor 7.000 piek met zijn stinkende vieren de nightliner in, eten en drinken + overnachting krijg je en je mag spelen voor 200-400 man per avond. Dat je niet in de ticket-omzet deelt is misschien wel een beetje flauw.

Wat zou het kosten als je het zelf als band zou doen? Ik heb geen flauw idee van het "verdienmodel" (als je het zo mag noemen) in deze.

Wat ik heb begrepen is dat de 4e en 5e in de lineup 7000 betalen en dat de supporting headliner en die daaronder rond de 10.000 moet rekenen.

Je betaalt de bus, backline, brandstof en personeel. Je draagt zelfs 10% van de merch omzet af, die door een merchbaard wordt verkocht.

Het verdienmodel zit in de gages van de headliner. Ze verdienen de vliegtickets terug en betalen de evt commissie aan de manager adhv de merch en gages. Alles daarboven is winst.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-05-2013 21:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Richard, stel dat je het geld met de band kunt ophoesten en het gaat niet om een tour met Six Feet Under maar om een tour met Neurosis, zou dat de zaak veranderen voor je?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 21-05-2013 21:23 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

quote:
Op 21 mei 2013 21:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Richard, stel dat je het geld met de band kunt ophoesten en het gaat niet om een tour met Six Feet Under maar om een tour met Neurosis, zou dat de zaak veranderen voor je?

Nee, zelfs dan niet. (goeie vraag!)

Ik ben van mening dat deze posities bedoeld zijn voor bands die vertegenwoordigd worden door een boekingsbureau en/of label die een flink budget hebben om in je "exposure" te investeren. Deze partijen zijn ervan overtuigd dat de desbetreffende band "up and coming" is, en dmv plaat/merch verkoop en beter betaalde shows in de daaropvolgende toekomst de investering dubbel en dwars weer terug zullen verdienen.

En soms gebeurt dat ook wel eens. Maar lang niet altijd.



Thomas
Usericon van Thomas
Posted 21-05-2013 21:26 by Thomas Wijzig reactieProfiel van ThomasQuote dit berichthttp://www.facebook.com/bodyfarmdeathmetal

quote:
Op 21 mei 2013 21:03 schreef M. het volgende:
wat is eigenlijk redelijk? Voor 7.000 piek met zijn stinkende vieren de nightliner in, eten en drinken + overnachting krijg je


Voor 7000 mag je er vaak 3,5 weken achteraan rijden. Eten en overnachting zoek je zelf maar uit, en je mag nog niet eens naar die nightliner kijken!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-05-2013 21:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Wij zijn vroeger ooit gevraagd om een voorprogramma van Napalm Death te doen, maar dan wel tegen betaling van een behoorlijk bedrag. Ja, toedeledokie met je woekerpraktijken.
Aan de andere kant: van bands die van het toeren moeten leven, kan ik me wel voorstellen dat ze dit soort streken uithalen. Uit de muziekverkoop kunnen ze het niet meer halen, en als het je brood is denk je er wel anders over. Nadeel is alleen wel, dat de meer vermogende rijkeluiszoontjes, bandjes met een manager en andere bands met geld achter de hand nog aan de bak komen in combinatie met de meer gevestigde bands.
Ik denk dat de enige manier om dit soort praktijken tegen te gaan, is, om weer op eigen houtje festivals te organiseren, zonder gevestigde zalen. Of, zoals wij doen, slechts tegen onkostenvergoeding op te treden en de verdere kosten van je hobby zelf te betalen. Een beetje meer DIY-mentaliteit, zonder terug te vallen op anderen, zou echt geen kwaad kunnen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-05-2013 21:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2013 21:26 schreef Thomas het volgende:
Voor 7000 mag je er vaak 3,5 weken achteraan rijden. Eten en overnachting zoek je zelf maar uit, en je mag nog niet eens naar die nightliner kijken!


Misschien anders even lezen wat er staat, lieverd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen