IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Oproep: metal en vegetarisme? Volgende pagina
GibsonLesPaul
Usericon van GibsonLesPaul
Posted 02-06-2013 7:57 by GibsonLesPaul (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van GibsonLesPaulQuote dit bericht

Hey metalheads,

Mijn naam is Rik, ik ben journalist voor diverse media en werk momenteel aan een artikel over metal en vegetarisme. Graag hoor ik jullie mening hierover.

Veel metalmuzikanten (van Kirk Hammett en Rob Zombie tot Jacob Bannon) houden er een vegetarisch dieet op na en sommige bands (van Cattle Decapitation en Man Must Die tot Carcass) hebben daar zelfs een tekstueel thema van gemaakt.

Dat riep bij mij enkele vragen op, die ik graag aan jullie voorleg. Natuurlijk zijn lang niet alle metalfans vegetarisch, maar bestaat er volgens jullie een link tussen metal en vegetarisme? Zijn metalliefhebbers bovengemiddeld vaak vegetarische eters? En zo ja, waarom? Zijn er vegetarische forumleden hier?

Ik ben benieuwd naar jullie visie - en dank jullie alvast voor het meedenken!


Mr Wooster, my earnest hope is that the entire remainder of my existence will be one round of unruffled monotony.


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-06-2013 8:20 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Vegetarisch nee, maar ik eet zeker niet elke dag vlees en als ik het eet het liefst biologisch. Goed voor de beestjes en mezelf (want, lekkerder/gezonder).


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 02-06-2013 8:52 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Vermoeiend topic. M'n hoofd gaat er nog harder van bonzen.


Wanneer leren mensen nou eens dat'de gemiddelde 'metalhead' minstens net zo'n horkerige boerenlul is als de gemiddelde Nederlander/mens en geen esoterisch portaal tot diepere levenskennis is.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 02-06-2013 8:55 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Nee, nee, ja.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 02-06-2013 9:25 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

De gemiddelde metalhead heeft een CD met metalmuziek.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-06-2013 10:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 juni 2013 8:20 schreef Silence het volgende:
Vegetarisch nee, maar ik eet zeker niet elke dag vlees en als ik het eet het liefst biologisch. Goed voor de beestjes en mezelf (want, lekkerder/gezonder).
+1 waarbij ik dan eigenlijk slechts 1x per week vlees eet en idd bijna altijd biologisch.


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-06-2013 11:54 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Ik zou zeggen, ga een weekendje naar Ieperfest. Dat mag dan meer hardcore- dan metalgeoriënteerd zijn, maar als je ergens een concentratie vega-metalheads gaat vinden is het daar.



Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 02-06-2013 12:07 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2013 8:20 schreef Silence het volgende:
Vegetarisch nee, maar ik eet zeker niet elke dag vlees en als ik het eet het liefst biologisch. Goed voor de beestjes en mezelf (want, lekkerder/gezonder).

Dit dus. Tweemaal in de week vlees.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 02-06-2013 12:29 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Ben al jaren vegetariër, net als redelijk veel vrienden en bekenden. Maar een link tussen metal en vegetarisme? Lijkt me sterk.


barthard47
Usericon van barthard47
Posted 02-06-2013 12:30 by barthard47 Wijzig reactieProfiel van barthard47Quote dit bericht

ik denk niet dat er een link is, maar ik ben dan ook maar een gabber en deeltijdvegetarier


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 02-06-2013 12:34 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Uber carnivoor hier. Zéker 200 gram vlees per dag.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 02-06-2013 12:41 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ik durf wel bijna te stellen dat liefhebbers van mainstream metal zowel als liefhebbers van death, thrash, black enzovoorts juist minder vaak vegetarisch zijn dan anderen.

Met de wat progressievere genres ligt het misschien anders, heb ik niet echt kijk op, maar inderdaad bij bepaalde hardcore-liefhebbers, inderdaad zo ongeveer het Ieperfest-publiek, zul je er veel meer aantreffen. Het straight edge-gedeelte natuurlijk helemaal.


Maargoed, op dit forum vind je ook niet echt de doorsnee metalliefhebber, dat moet wel gezegd worden.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 02-06-2013 12:42 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2013 12:41 schreef Alterprince het volgende:
Maargoed, op dit forum vind je ook niet echt de doorsnee metalliefhebber, dat moet wel gezegd worden.
Waar slaat dit op?


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Moloch horridus
Beunhaas
Usericon van Moloch horridus
Posted 02-06-2013 12:45 by Moloch horridus Wijzig reactieProfiel van Moloch horridusQuote dit bericht

tik ff 'vegetarische zangers' in op google, en je ziet op de wikipedia page een heleboel namen van veganiste en vegetariërs, vegetarisme is gewoon een keuze, meer niet. heeft niks met metal of andere muziek te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Moloch horridus op 02-06-2013 12:47]


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 02-06-2013 12:52 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2013 12:41 schreef Alterprince het volgende:
Ik durf wel bijna te stellen dat liefhebbers van mainstream metal zowel als liefhebbers van death, thrash, black enzovoorts juist minder vaak vegetarisch zijn dan anderen.

Gelukkig durf je het niet helemaal te stellen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-06-2013 12:58 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Neuh. Ik zie wel een connectie tussen metal, vlees en bbq.. maar dat was je vraag niet hè.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 02-06-2013 13:25 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2013 8:20 schreef Silence het volgende:
Vegetarisch nee, maar ik eet zeker niet elke dag vlees en als ik het eet het liefst biologisch. Goed voor de beestjes en mezelf (want, lekkerder/gezonder).


Krijgt dat biovlees als het nog leeft eigenlijk ook ander voedsel dan niet-biovlees?
Lijkt me anders sterk dat dat vlees beter smaakt enkel omdat er 3 stuks biovlees lopen daar waar anders 5 stuks niet-biovlees loopt en het bio-vlees dus enkel duurder is omdat de boer zijn stal minder efficiënt kan gebruiken.

Misschien gaat het vlees ook wel beter smaken als het eens wat zon zag tussen geboorte en het slachthuis.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 02-06-2013 14:48 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Metal is een muzieksoort en vegetarisme is een manier van leven. Daar zie ik geen link tussen. Ik ben zelf sinds enige tijd vegetariër, maar dat heeft helemaal niks met mijn muzieksmaak te maken.


Bareuh...


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 02-06-2013 14:53 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Metal spoort enkel aan tot jezelf huilend in slaap masturberen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-06-2013 14:56 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2013 12:58 schreef MMayo het volgende:
Neuh. Ik zie wel een connectie tussen metal, vlees en bbq.. maar dat was je vraag niet hè.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-06-2013 15:24 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2013 13:25 schreef Dying Embrace het volgende:
Krijgt dat biovlees als het nog leeft eigenlijk ook ander voedsel dan niet-biovlees?
Lijkt me anders sterk dat dat vlees beter smaakt enkel omdat er 3 stuks biovlees lopen daar waar anders 5 stuks niet-biovlees loopt en het bio-vlees dus enkel duurder is omdat de boer zijn stal minder efficiënt kan gebruiken.

Misschien gaat het vlees ook wel beter smaken als het eens wat zon zag tussen geboorte en het slachthuis.
Scharrel is volgens mij 3 in de ruimte van normaal 5. Bij bio is het, dacht ik, biologisch voedsel, opgroeien op eigen tempo (i.p.v. hormonensnelgroeispul) en eisen aan het medicijngebruik bij dieren.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 02-06-2013 15:25]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-06-2013 15:31 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Er zijn heel veel soorten labels voor dierenwelzijn. Biologisch betekent o.a. dat de dieren (zo veel mogelijk) biologischt geteeld voer krijgen, maar ook dat de levensomstandigheden flink verbeterd zijn. Keumerk 'Beter Leven' is wel handig en biedt een houvast adhv duidelijke criteria:

http://beterleven.dierenbescherming.nl/


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-06-2013 22:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dit.

quote:
Op 2 juni 2013 14:48 schreef De Ulk het volgende:
Metal is een muzieksoort en vegetarisme is een manier van leven. Daar zie ik geen link tussen. Ik ben zelf sinds enige tijd vegetariër, maar dat heeft helemaal niks met mijn muzieksmaak te maken.


Best leuk als er bands zijn die zingen over vegetarisme/veganisme, maar voor de rest heeft het met metal geen bal te maken.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 02-06-2013 22:16 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Tenzij ze veel tuinbonen, radijs, courgette, veldsla, spinazie, spruiten of boerenkool eten.
Deze zijn allemaal ijzerrijke groenten.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-06-2013 22:21 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

xBroccolix


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 02-06-2013 22:32 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2013 22:21 schreef BenKnuckles het volgende:
xBroccolix


Trapped Under Radijs


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen