IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Funeralium
Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 17-06-2013 7:11 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Laat ik mezelf eens nuttig maken.



France (Paris, Île-de-France)

Funeralium was founded in June 2003 by Marquis who wanted to create one of the sickest doom band on this fucking earth inspired by bands like Bethlehem, Abruptum, Thergothon, Saint Vitus and Burning Witch.

Berserk who also plays with Marquis in Ataraxie (90s doom/death) joined the band soon after with Ys and Toxine from Heol Telwen (celtic black).

Funeralium describes their style as “ultra sick doom” and plays sick, tortured, disturb minded, extreme doom METAL without any romantic vibes, female vox, circus keys and cheesy lyrics. In September the first rehearsals began and the started to work on tracks like “transcendance N°26” and “funeralium”.

Then in March 2004, they were offered a deal for a demo by “BANG OR BE BANGED!!” an underground metal label. One month later they recorded this demo that they decided to call “ultra sick doom” in honour to german sick gods Bethlehem with their “dark metal” first CD.

This demo was released in June 2004 and received great feedbacks from the real underground metal community. Funeralium is currently negociating a contract with an underground metal label to re-release the whole demo with new tracks which will be their first fullength release. [last.fm]

Discography:

-Ultra Sick Doom [2004] demo
-Funeralium [2007] full length
-Deceived Idealism [2013] full length

Homepage
Metal Archives
Facebook
Myspace



Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 17-06-2013 14:09 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Die nieuwe is een van de albums van het jaar voor mij tot nu toe. Met vorig werk ben ik nog niet vertrouwd.
Vanwege de vocals moet ik natuurlijk wel vaker aan Ataraxie denken, maar dit kun je moeilijk als een nadeel beschouwen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-06-2013 14:35 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

vergruizende klanken.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-06-2013 21:41 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2013 18:45 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Nederlands aarslijer.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 18-06-2013 8:58 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Wat vindt je van de nieuwe OWW?


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-06-2013 9:01 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

'vindt je'

:')


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 18-06-2013 9:03 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Wat is jouw mening over de nieuwe, Kvelgeest?

Ik was een komma vergeten, mijn vorige post ging niet over de nieuwe OWW.

[Dit bericht is gewijzigd door Lijdend Voorwerp op 18-06-2013 9:03]


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-06-2013 9:08 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 18 juni 2013 9:03 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Wat is jouw mening over de nieuwe, Kvelgeest?
Ik zit me ernstig af te vragen of ik de muziek van deze band überhaupt ken.

quote:
Ik was een komma vergeten, mijn vorige post ging niet over de nieuwe OWW.
Dat was mijn punt niet. :v


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 18-06-2013 9:08 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Je punt doet er niet toe, je mening over de muziek wel.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-06-2013 13:41 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

I don't know it so it is cunt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-06-2013 13:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ontopic graag.


I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 18-06-2013 14:27 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Wat een saaie band.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-03-2017 19:28 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat genaamd Of Throes and Blight komt op 12 april uit via Weird Truth en dit is de eerste vrijgegeven track:




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-03-2017 15:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-04-2017 19:54 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/




ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 14-05-2017 18:09 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Gister live op de Little Devil Doom Days gezien. Ontzettend gaaf! Meteen maar de halve merchstand leeg gekocht! Draai nu voor het eerst de nieuwe plaat.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 14-05-2017 21:33 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2017 18:09 schreef ColdheartMinor het volgende:
Gister live op de Little Devil Doom Days gezien. Ontzettend gaaf! Meteen maar de halve merchstand leeg gekocht! Draai nu voor het eerst de nieuwe plaat.


Had je er dan nog niets van? Geweldige band is het. Gisteren ook maar eens de nieuwste aangeschaft. Had al wel de downloadpromo ervan, nu dan eindelijk de 2cd. Hopelijk snel een vinyluitgave ervan. Maar ja, wie o wie gaat het uitbrengen? Kennelijk niet Ostra zoals voorheen.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 15-05-2017 7:23 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Erg vette show weer ja afgelopen zaterdag. Sowieso een top dag.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 15-05-2017 13:00 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2017 21:33 schreef Buiksmurf het volgende:
Had je er dan nog niets van?


Nou, ik ben uiteraard bekend met Ataraxie. Wist ook wel van het bestaan van Funeralium af, maar vreemd genoeg nooit verder gekomen dan dit. Tot nu.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 15-05-2017 18:24 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik kan me voorstellen dat je dan 'het zwakkere broertje van' verwacht ofzo. Maar Funeralium is de bomb inderdaad. Hoe is die nieuwe? Het vorige dubbelalbum vind ik geweldig.



Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 29-12-2017 8:15 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

Mwoah, mwoah.

https://zwaremetalen.com/albumrecensies/funeralium-of-throes-and-blight

Nog eens een paar keer beluisteren.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 16-10-2021 16:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 16-10-2021 16:39 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Inmiddels ook een tweede track uitgebracht:



De plaat heet Decrepit, releasedatum: 29 oktober.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 16-10-2021 16:40]



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-11-2021 18:24 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat:




Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen