IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Cryptic Slaughter weer bij elkaar!!!!! Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-05-2002 18:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

dit is pas echt goed nieuws, YEAH!!!!

gekopieerd van Blabbermouth




After 13 years, speedcore pioneers CRYPTIC SLAUGHTER have reunited three of their four original members and are working on material for a proposed fifth album. The present line-up includes Bill Treadway (formerly Bill Crooks, vocals), Rob Nicholson (bass), Les Evans (guitar), and Brian Lehfeldt (WEHRMACHT, drums). In addition, Relapse Records is planning to re-issue their first two albums Convicted (1986) and Money Talks (1987).

"The recent renewed interest in the band has definitely inspired us, but truthfully, we're just having a lot of fun making the music again," said Les. "There's a new generation of fans who understand that CRYPTIC SLAUGHTER helped to invent the genre." Brian adds, "This is CRYPTIC's return to extreme music. Like Money Talks, there is a good mix of fast and heavy, but our new music has a definite emphasis on speed."

It goes without saying that everyone involved is ecstatic about working together again after such a long time. Currently, the band is focused on writing and recording new material. Dave Merrick (SPAZZTIC BLURR, SWEATY NIPPLES, TV: 616) will engineer and co-produce. All interested parties are encouraged to contact Les at CrypticSlaughter@webtv.net.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-06-2006 23:22]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-05-2002 19:45 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Da's weer zo'n band waar ik alleen van gehoord heb en die ik verder gemist heb; wat is het voor band en welke cd's hebben ze gemaakt?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 25-05-2002 19:57 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 mei 2002 19:45 schreef Mutilator het volgende:
Da's weer zo'n band waar ik alleen van gehoord heb en die ik verder gemist heb; wat is het voor band en welke cd's hebben ze gemaakt?


te gek nieuws.
ikzelf heb de eerste twee lp's.
tis punkmuziek, maar dan op een razend tempo.
echt enorm snel, en de zang gaat toch wel in een gigantisch tempo.
ik persoonlijk hou er wel van, maar je moet wel een beetje van die muziek houden. het lijkt wel wat op de eerste napalm death uitgaves, maar die zijn meer in de metal( zwaar gitaargeluid, smerige productie). dit zit dus meer in de punkhoek(licht gitaargeluid, alles heel clean klinkend)

cryptic slaughter

kweet nog goet dat de aardschok de eerste lp convicted helemaal afkraakte, meteen geluisterd en gekocht
alles wat de aardschok vroeger slecht vond, moest je in die tijd zeker juist beluisteren.


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-05-2002 19:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Da's nu nog steeds zo.

De muziek klinkt als wat ik 'thrash' zou noemen (in het licht van de speed/thrash metal discussie van een paar maanden terug) maar ja verwarring alom dan he.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-05-2002 20:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 mei 2002 19:58 schreef Dwaallicht het volgende:
... maar ja verwarring alom dan he.


Ja, idd; speed, thrash, metal; steekwoorden die me als muziek in de oren klinken, maar punk... da vink zó kut!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-05-2002 20:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 mei 2002 19:57 schreef webblaster wim het volgende:
... dit zit dus meer in de punkhoek(licht gitaargeluid, alles heel clean klinkend)
...


Bedoel je meer die wave punk ofzo? Punk klinkt volgens mij toch totaal anders, hard & snel gerammel zeg maar a la Exploited enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-05-2002 20:07]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 25-05-2002 20:11 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 mei 2002 20:01 schreef Mutilator het volgende:
Ja, idd; speed, thrash, metal; steekwoorden die me als muziek in de oren klinken, maar punk... da vink zó kut!


echt?
zitten echt wel toffe bands tussen, heresy, extreem noise terror, discharge, wehrmacht, concrete sox, d.r.i. etc etc

cryptic slaughter hoort hier ook bij. eigenlijk zijn dit allemaar zgn cross-over muziek. in die tijd vervaagde de lijn tussen metal en punk.

maar thrash? je kunt cryptic slaughter toch niet echt met slayer, dark angel etc vergelijken, deze bands zijn veel smeriger, en een stuk langzamer als CS


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-05-2002 20:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Precies Wim, je zegt het, daar ging die discussie ook over. Dark Angel, ouwe Slayer, Sepultura etc. vond ik speed metal en Discharge, Cryptic Slaugher etc. thrash... ff kijken of ik het topic kan vinden.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-05-2002 20:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-05-2002 20:17 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 mei 2002 20:11 schreef webblaster wim het volgende:
echt?
zitten echt wel toffe bands tussen, heresy, extreem noise terror, discharge, wehrmacht, concrete sox, d.r.i. etc etc

...


Extreme noise terror is de enige die ik wel geinig vind; vooral om mensen 's ochtends na een feestje mee uit hun katerslaap te halen.

De rest, mja, Discharge wel wat over gehoord maar die covers van nummers als 'Hear nothing see nothing say nothing' enzo deden me al nooit wat.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-05-2002 21:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2002 19:45 schreef Mutilator het volgende:
Da's weer zo'n band waar ik alleen van gehoord heb en die ik verder gemist heb; wat is het voor band en welke cd's hebben ze gemaakt?


cryptic slaughter heeft vier titels uitgebracht waarvan ik effe de titles niet kan vinden. de eerste twee waren de eerste lp's die ik kon die echt op topspeed werden gespeeld. ik denk dat ze zelfs nog voor napalm death al hun releases hebben uitgebracht en dus zeker een pioniersrol hebben gespeeld. opvallend was dat de nummers veel supersnelle riffs hadden en dan opeens een sterke moshriff hadden. ik vind ze dan ook een beetje een overgang van hardcore richting grind (maar dan met hardcore vocals) maar dat is mijn eigen mening. bands die er een beetje op lijken zijn siege en de oude hirax.
de derde en vierde cd waren iets anders. de nummers werden meer op normale snelheid gespeeld met experimentale stukken. ook erg goed. overigens worden de eerste twee lp's heruitgebracht op een cd dus kun je de schade inhalen. uiteraard klinkt hun sound nu erg achterhaald maar toendertijd vond ik ze erg revolutionair en schokkend (in positieve zin), echt een band waar een blad als de aardschok niet mee overweg kon (die sloegen ook op tilt bij bands als helhammer, bathory, possessed etc)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 25-05-2002 21:16]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-05-2002 21:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2002 19:57 schreef webblaster wim het volgende:

kweet nog goet dat de aardschok de eerste lp convicted helemaal afkraakte, meteen geluisterd en gekocht
alles wat de aardschok vroeger slecht vond, moest je in die tijd zeker juist beluisteren.


ja,ik ook. dark angel, bulldozer, bathory venom, possessed, sodom etc etc. allen zogenaamde kutbands die alleen maar herrie produceerden.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-05-2002 3:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 mei 2002 21:17 schreef attila_de_hun het volgende:
ja,ik ook. dark angel, bulldozer, bathory venom, possessed, sodom etc etc. allen zogenaamde kutbands die alleen maar herrie produceerden.


Bulldozer??????????


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Der Sturmer
Usericon van Der Sturmer
Posted 26-05-2002 18:54 by Der Sturmer Wijzig reactieProfiel van Der SturmerQuote dit bericht

Geniaal nieuws!!!!! Cryptic slaughter rules!!!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-05-2002 19:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2002 3:26 schreef Mutilator het volgende:
Bulldozer??????????


= italiaanse venom. actief in de jaren 80. goede band, zeer onorgineel, maar als je een venom fan bent (en zijn we dat niet allemaal??) vind je bulldozer ook goed.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-08-2003 13:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Zo die heruitgave van hun debuut cd is picobello!!! Ik zou dus bijna zeggen: verplichte aanschaf. Lang leve Relapse voor de heruitgave van dit essentiële stukje metal/hardcore/crossover geschiedenis.


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 02-08-2003 14:14 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

had het na die rereleases eigenlik stiekum al verwacht... en gehoopt
\


None of us are saints - Albert Fish


juggalo
chainsaw boogie
Usericon van juggalo
Posted 02-08-2003 14:31 by juggalo Wijzig reactieProfiel van juggaloQuote dit bericht

Das pas goed nieuws!
Moet nog ergens een demo-tapie van c.s hebben liggen...maar waar
Ook ik ben de lp gelijk gaan kopen na de recensie van de aarsschok ,en ik weet nog waar ook.Haddock rotterdam.


MOTHERFUCKER! you want my COUCH?. you motherFUCKER. I need your motherfucking Brain!. You can't have my COUCH!. What the FUCK you thinking?.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-08-2003 15:19 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Convicted, jeugdsentiment! (Hey, kun je Cryptic Slaughter? Dat is snel!)
Dat ze weer bij elkaar komen daar zie ik het nut niet echt van in, ik denk dat het puur commerciële beweegredenen zijn, weer een band en een label die wat geld willen verdienen. Toen was het gewoon erg baanbrekende muziek. Dat evenaar je nooit meer.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


zombie
Usericon van zombie
Posted 02-08-2003 16:16 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Ik verwacht niet echt veel van die reunie. Kom op, 'Speak your peace'was best wel een waardeloze LP. Als ze muziek gaan maken in de stijl van 'Money talks' OK, maar dat lijkt me erg sterk.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-08-2003 16:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2003 15:19 schreef Heiden het volgende:
Convicted, jeugdsentiment! (Hey, kun je Cryptic Slaughter? Dat is snel!)
Dat ze weer bij elkaar komen daar zie ik het nut niet echt van in, ik denk dat het puur commerciële beweegredenen zijn, weer een band en een label die wat geld willen verdienen. Toen was het gewoon erg baanbrekende muziek. Dat evenaar je nooit meer.


Ik zelf verwacht ook niet al te veel van een reunie maar de cd ziet er zelf piekfijn uit. Goed verzorgd, leuk extra bonusmateriaal songteksten etc. Dus op zo een manier vind ik het toch geen geldklopperij want de cd was toch al niet of nauwelijks te krijgen en nu kan iedereen de cd makkelijk krijgen. En of ze nog zulk spetterend materiaal uitbrengen zullen we later wel zien.

ps: een staaltje van echte geldklopperij. enkle maanden gelden kwam de laatste cd van anthrax uit en die wordt nu alweer uitgegeven met een extra bonuscd. zoeist is dus niet goed te praten.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 10-08-2003 15:54 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Ik heb hun eerste twee cd's maar besteld...

Teveel jeugdsentiment om er verder geen aandacht aan te besteden... Vooral ook vanwege hun demo... baggervet geluid!


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 25-05-2004 9:55 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2002 18:34 schreef attila_de_hun het volgende:
...are working on material for a proposed fifth album...


Volgens mij is Cryptic Slaughter dit maal een stille dood gestorven.
Hun website is ook al tijden niet bijgewerkt.

Of heeft iemand nog recentelijk nieuws over CS gehoord?


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-11-2004 22:15 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

ow... website is down en op Blabbermouth is te lezen dat ze de naam hebben veranderd in Below.
Sjezus, die submit stamt uit september 2003.

Cryptic Slaughter is dus niet meer.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 18-11-2004 23:13 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Het was ook mooi zo. Die eerste 2 releases rossen de pan uit, maar de metalfreak van 20 of jonger kan met die platen al weinig, lijkt me. Een reunie is echt alleen leuk voor ouwe lullen, lijkt me.

Dus kom maar op.



[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 18-11-2004 23:13]


Oud Vuil.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-11-2004 23:44 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Helemaal mee eens. En beter geen reunie, dan een slechte. Hoewel ik ze nog wel live had willen zien vanwege het oude materiaal.

NP: Money Talks


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen