IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kledinglijn Lola Brood krijgt geen vervolg [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 01-09-2013 21:06 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace



Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 01-09-2013 21:09 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

quote:
Op 1 september 2013 21:00 schreef Sgeiterdt het volgende:
En ja het maakt deel uit van de Biblebelt, ik komt ook uit die omgeving en weet wat voor figuren er in die contreien wonen.


Zoekende naar tuinmeubelen kwam ik een tijdje terug een winkel in Sliedrecht tegen.
Die hebben zelfs de webshop op zondag dicht. :')

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 01-09-2013 21:10]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-09-2013 21:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 september 2013 11:45 schreef Dying Embrace het volgende:
Hoe zou dat nou toch komen denk je?
Omdat minimaal de helft van die mensen graag irritant lopen te doen.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-09-2013 22:09 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 september 2013 21:54 schreef Fusion het volgende:
Omdat minimaal de helft van die mensen graag irritant lopen te doen.


Dan ga je toch lekker ergens anders lopen huilen?

Refoweb ofzo.

*zwaai*


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


WMP
Usericon van WMP
Posted 01-09-2013 22:12 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 1 september 2013 21:54 schreef Fusion het volgende:
Omdat minimaal de helft van die mensen graag irritant lopen te doen.


Want natuurlijk ligt het áltijd aan anderen. De enige constante factor is echter steeds dezelfde.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 01-09-2013 22:20 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

quote:
Op 1 september 2013 21:09 schreef Dying Embrace het volgende:
Zoekende naar tuinmeubelen kwam ik een tijdje terug een winkel in Sliedrecht tegen.
Die hebben zelfs de webshop op zondag dicht. :')


Dat is hier met een babywinkel, het is hier geen biblebelt, maar het wordt wel gerund door Refo's.


5 Euro's? Op je muil!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-09-2013 22:23 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik woon in Veenendaal, waar hebben we het over. Zal ik even uitweiden?




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 01-09-2013 22:23]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 01-09-2013 22:28 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Wim, daar heeft die tuinmeubelwinkel ook een vestiging.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-09-2013 22:31 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ja, natuurlijk.

Ik mag natuurlijk zeiken als geen ander op het christendom, ik zit al 44 jaar midden in die ellende.

edit. Nou, ja. Zo leuk is het nou ook weer niet, bedenk ik me nu.




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 01-09-2013 22:32]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-09-2013 22:47 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 1 september 2013 22:31 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ja, natuurlijk.

Ik mag natuurlijk zeiken als geen ander op het christendom, ik zit al 44 jaar midden in die ellende.

edit. Nou, ja. Zo leuk is het nou ook weer niet, bedenk ik me nu.



Als het zo erg is waarom verhuis je dan niet?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 01-09-2013 22:54 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ze laten je niet gaan, man!

Hehe. Ik moet bekennen dat het ruim minder erg is als in mijn jeugd. Klein traumaatje. Maar zelfs Veenendaal verandert. Langzaam, maar toch.




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 01-09-2013 22:54]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 01-09-2013 23:16 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Vorig jaar met de studentenvereniging eens gaan kruisboogschieten in Gent. Die vereniging laat ook nog steeds geen vrouwen toe, 'want dat is traditie'. Alsof het feit dat het al lang zo gaat OOIT een argument is.


Willekeur en dictatuur!


WMP
Usericon van WMP
Posted 01-09-2013 23:25 by WMP Profiel van WMP

Traditie is al net zo'n geliefd onderwerp voor debieltjes als nationalisme.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 02-09-2013 7:55 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Het vervolg:

Bestuur Inspire2Live treedt af om ophef uitgaven

Het bestuur van de stichting Inspire2Live treedt op termijn af vanwege de commotie over het uitgavenpatroon van de organisatie.

De bestuursleden stelden zondagavond in een verklaring dat alle ophef schade berokkent aan de initiatieven van de stichting, die als hoofddoel heeft de ziekte kanker binnen tien jaar ''onder controle te krijgen''.

Het bestuur treedt zo snel mogelijk af, maar zal de komende tijd wel lopende zaken blijven afhandelen omdat een voltallig nieuw bestuur ''niet direct voorhanden is''.

''Zonder op enige wijze hiermee een "schuldigverklaring" te tekenen, is het bestuur van Inspire2Live tot de slotsom gekomen dat haar activiteiten en naam dermate beschadigd zijn dat van een volledig herstel op geen enkele manier meer sprake kan zijn'', zo staat in de verklaring.

Management fees

Toen bleek dat oprichter Coen van Veenendaal ruim twee ton had gedeclareerd voor werkzaamheden in 2010 en 2011, volgde een storm van kritiek. Van Veendendaal legde in een interview uit dat hij zeer veel tijd aan zijn werk voor de stichting besteedde en het geld daarom nodig had. Wel erkende hij dat hij ''beter had moeten weten''.

Het programma Nieuwsuur meldde vervolgens vrijdag op basis van onderzoek dat Inspire2Live slechts een klein deel van het geld dat de stichting heeft ingezameld, daadwerkelijk aan onderzoek naar kanker heeft gespendeerd.

Van de 5 miljoen euro waar Inspire2Live over beschikt zou 1,6 miljoen zijn uitgegeven. Slechts 200.000 euro zou aan wetenschappelijk onderzoek zijn gespendeerd. De overige 1,4 miljoen euro zou zijn opgegaan aan 'management fees', reizen en congressen. Het geld was afkomstig uit het fonds van Alpe d'Huzes.

Onderzoekers vertelden Nieuwsuur dat zij van oprichters Peter Kapitein en Coen van Veenendaal te horen hadden gekregen dat geld geen probleem was en dat Inspire2Live genoeg had voor baanbrekend onderzoek: wel 300 miljoen.

Inspire2Live stelde in een reactie dat wel degelijk miljoenen waren gereserveerd voor onderzoek. Het geld was weliswaar nog niet uitgegeven, maar wel op papier verdeeld.

De twee stichtingen worden op termijn van elkaar gescheiden, zo werd vorige week bekend.

KWF

In een reactie laat KWF Kankerbestrijding maandagochtend weten de recente ontwikkelingen te betreuren. KWF meldt dat van de subsidie van 3 miljoen euro die toegezegd is voor het programma Undersranding Live tot nu toe 1,6 miljoen euro betaald id aan Inspire2Live.

"Ondanks het aftreden van het bestuur blijft KWF van Inspire2Live een door de accountant goedgekeurde verantwoording eisen over dit bedrag. KWF zal de nog niet besteedde subsidiegelden terugvorderen", aldus voorlichter Stan Termeer. "Uiteraard wordt het resterende deel van de subsidie (1,4 miljoen euro) niet overgemaakt aan Inspire2Live.

Door: ANP/NU.nl




XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-09-2013 8:27 by XXL Profiel van XXL

Tjah.

Hoe zeggen ze dat in Nederland ook alweer zo mooi?

Managers en bestuurders moet je een goede beloning geven. Anders gaan ze naar het buitenland.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-09-2013 9:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 september 2013 22:12 schreef WMP het volgende:
Want natuurlijk ligt het áltijd aan anderen. De enige constante factor is echter steeds dezelfde.
'Minimaal de helft'. Zo moeilijk maak ik t je niet hoor.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-09-2013 9:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@WMP: ik verwijs idd altijd graag alleen de ander ja

quote:
Op 28 augustus 2013 19:27 schreef Fusion het volgende:
EDIT: ik vind onze discussies vaak erg stroef gaan met dit soort zeverende misverstanden. Ik zal de helft van de schuld maar op me nemen


Natuurlijk kan ik ook een aantal mensen hier negeren. Dat zou een stuk beter zijn. Maar ik ben gewoon eigenwijs. Laat die anderen maar lekker normaal doen


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-09-2013 10:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Hoe dan ook, het gekibbel is al geen nieuws en gekibbel over het gekibbel al helemaal niet Het heeft ruim lang genoeg geduurd. Iedereen graag (over) nieuws posten hier


I wish I was a butterfly


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 02-09-2013 10:48 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace




Grote brand in Limburgs bedrijf met chemische producten

Op het industrieterrein Laura in het Limburgse Eygelshoven woedt maandag een grote brand in een bedrijf met chemische producten.

De brand brak rond 9.30 uur uit.

Een woordvoerder van de brandweer liet weten dat in de loods van het bedrijf BTC aan de Albert Thijsstraat gasflessen staan opgeslagen. Er hebben zich al meerdere explosies voorgedaan.

Buiten de loods staan eveneens gasflessen opgeslagen en de brandweer doet er alles aan om die veilig te stellen. Aangrenzende bedrijven zijn uit voorzorg ontruimd. De brandweer bestrijdt het vuur met groot materieel. Door de brand ontstaat een grote rookontwikkeling, die richting Duitsland trekt.

BTC houdt zich bezig met onder meer de inzameling van gevaarlijk afval en met de opslag en verkoop van speciale gassen en chemische producten.

De woordvoerder laat weten dat er volgens de eerste indicaties geen sprake is van gewonden. Volgens de Limburgse nieuwszender L1 hebben de drie mensen die aanwezig waren in het pand zich in veiligheid gebracht.

Door: NU.nl/ANP


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 02-09-2013 14:38 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Mooi opniestuk op de Knack-site over de diabolische GAS-boetes:

Jeugdrechter fluit Antwerpen terug voor GAS-boete aan minderjarige

Kinderen zijn geen onkruid, en planten zijn dat evenmin. Het voorlopig laatste GAS-schandaaltje van Schaarbeek werd snel toegedekt - maar schijn bedriegt. Volgens de lokale schepen van Openbare Werken Vincent Vanhalewyn had de GAS-vaststeller de Pyracyntha - of kent u de vuurdoorn niet - niet in het vizier. De GAS-boete van 250 euro was in de Azalealaan bedoeld voor wat grassprietjes tussen de trottoirtegels. In de scheurmand dus, die boete van een overijverig ambtenaar.

Onopgemerkt probleem: voor GAS is die lokale politicus niet eens bevoegd.

Het haastig excuus van 'excès de zèle' illustreert eigenlijk op haar beurt overijverig politiek dienstbetoon. Immers, wat in de pers en dus ook in het eigen kiespubliek vierkant uitgelachen wordt, raakt snel geklasseerd. Wee dus de brave burger die stil betaalt. En ondertussen niemand die echt rekening aflegt voor een Orwelliaanse overheidsverspilling, de nieuwe papieren industrie. Niemand die zich afvraagt hoe het komt dat een GAS-vaststeller met gebakken lucht inbreuken produceert en de GAS-ambtenaar daarmee aan de lopende band boetes per brief exporteert. GAS is niet gemaakt voor de stoute burger, maar voor wie niet nadenkt: de GAS-computer denkt voor u en gebruik het overschrijvingsformulier met de gestructureerde mededeling want dat staat netjes. Case closed.

Van 'les herbes sauvages' van Schaarbeek is het maar een kleine sprong naar onze jonge wilden in Antwerpse parkjes. Dit verhaal ging veel verder.

Vooreerst tekent het al de transparantie van onze rechtspraak dat het bijna een jaar duurt voor een merkwaardig vonnis de annalen haalt. Het recentste Rechtskundig Weekblad publiceert - gelukkig - het voortreffelijk vonnis van de Antwerpse jeugdrechtbank die op 19 september 2012 een rode kaart uitdeelde aan zowel GAS-ambtenaar als procureur des Konings. Jawel, er zijn nog rechters die 'nee' zeggen aan de macht.

Dat de 'feiten' alweer van meer dan een jaar daarvoor dateren, nl. 24 juni 2011 is op zich al opmerkelijk: tekenend voor dat nieuw soort pseudo-snelrecht dat er nog langer over doet dan een ouderwetse procedure voor de politierechtbank.

Op die regenachtige vrijdagnamiddag zijn er geen kinderen te bespeuren rond het speelpleintje van het Wasplein. Zes jongeren zoeken er even toevlucht onder de kiosk. De arm der wet waakt echter, want buren hadden zich beklaagd over 'overlast'. Makkelijk te herkennen klanten, want in het parkje worden enkel kinderen tot 12 jaar toegelaten en de bankzitters zijn boven de 16. Geen probleem: 'Betrokkenen stellen zich meegaand op en verlaten op verzoek van de politie onmiddellijk de plaats' rapporteert het proces-verbaal. Ondertussen geen sprake van lawaai, ruzie, zwerfvuil , drugs of om het eender wat: gewoon zes jongeren die op het verkeerde moment netjes voetjes op de grond op de verkeerde bank zitten. Daarom worden ze toch gefouilleerd, moeten ze hun identiteitskaart afgeven en mogen ze die dan het politiebureel gaan ophalen. Een 'lesje' dus.

Maar dàn begint het pas: de GAS-maaier komt op gang. Onze jonge Antwerpenaar krijgt de jeugdinterventie thuis op bezoek. Een paar brieven later heeft de GAS-ambtenaar al twee eigen vergissingen over de plaats des onheils rechtgetrokken maar moet onze jongere toch op bemiddelingsgesprek. Waarover ? Dàt is maar de vraag. Daar noteert de bemiddelaar dat onze jongeman correct 'school loopt en goede punten haalt'. Dat belet de vertegenwoordiger van de Stad Antwerpen niet een uitgebreid standaard-statement te laten notuleren over een 'gerichte actie tegen overlast'. Uiteindelijk wordt onze minderjarige 'voorgesteld' aanwezig te zijn voor een reeks 'opvolgingsgesprekken in aanwezigheid van de benadeelde partij (Stad Antwerpen) met als doel het uitwerken van een sociaal traject op maat'. De bemiddelaar speelt het administratieve spel 3 bladzijden protocol lang mee met als afsluiter voor de minderjarige zijn 'akkoord tot het herstellen van de schade en de manier waarop de bovenvermelde schade vergoed wordt (waarbij) de bemiddelaar de uitvoering van dit herstel opvolgt en na voltrekking van het herstel het bemiddelingsproces met de betrokken partijen evalueert'. Neen, ik vind dat niet uit, dat is authentiek ambtenarees.

Wat de 'schade' is van dat eenmalig bankje-zitten als afspraak voor vertrekpunt onder vrienden: daarover geen woord, en ook geen cijfer, noch voor noch na de komma. Hoe die 'schade' dan hersteld zou worden (schilderwerken ?) geen letter. Kortom, drie bladzijden professionele Kafka.

Het vergde voor onze jongeman tijdverlies, frustratie, een advocaat en een rechter om gelijk te halen tegen de traditionele overmacht: de advocaat van de 'benadeelde' stad Antwerpen, hand in hand met het Openbaar Ministerie. Vermits de agenten niet de minste concrete overlast vastgesteld hadden bleek het grote dossier een potsierlijk lege doos: lucht. De conclusie 'onbewezen' wordt door de rechter liefst 9 keer beredeneerd herhaald.

Dit debacle kostte de Antwerpse belastingbetaler ondertussen wel personeelswedden van politie en GAS-administratie, ereloon van haar eigen advocaat en 165 euro er bovenop als rechtsplegingsvergoeding voor de advocaat van de minderjarige. Om nog niets te zeggen van tijdverlies voor parket en jeugdrechters die in Antwerpen wel andere katers te geselen hebben.

'Much ado about nothing' zal u zeggen, of 'eind goed, al goed'? Eigenlijk niet, omdat de laatste paragraaf van het vonnis als een sinistere waarschuwing voor iedere wakkere jongere in de oren moet klinken: 'Evenmin kan uit de inhoud van het bemiddelingsgesprek enige bewijswaarde worden geput. (Dit) is immers in essentie vertrouwelijk en kan niet dienen tot bewijs in een gerechtelijke procedure'.

'Vertrouwelijk' ... ware het niet dat bij 'bemiddeling' - of zachte dwang - de Stad Antwerpen ook aanwezig blijft en haar GAS-ambtenaar van die verklaringen op 26 januari 2012 vanwege de bemiddelaar ook een integrale kopie ontving. Vertrouwelijkheid is dus bij GAS-bemiddeling een relatief begrip - héél relatief zouden we hier zelfs durven zeggen, mevrouw Homans.

De GAS-staat heeft zijn eigen PRISM-spion: Uw stad kijkt mee, tot in het hart van de bemiddeling
Jan Nolf
De GAS-staat heeft dus zijn eigen PRISM-spion in het systeem: Uw stad kijkt mee, tot in het hart van de bemiddeling. Die bemiddeling werd nochtans zelfs door koele GAS-minnaars als Gents burgemeester Daniël Termont (SP.A) geroemd om de zachte touch van dit bikkelharde, blinde systeem. Nochtans hebben criminologen, welzijnswerkers en de beide Kinderrechtencommissarissen tijdens het al te haastig GAS-debat in koor gewaarschuwd voor die illusie.

Ondertussen bewees een Antwerps jeugdrechter hoe onafhankelijke rechters de eerste maar ook de laatste waarborg zijn van onze rechtstaat. Tegen GAS alleszins de enige, late waarborg. Onze vrijgesproken jongeman kan haar dankbaar zijn. Maar op die lange weg werden hem veel illusies ontnomen. Dàt is pas het echte gif van ons Vlaamse GAS.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 02-09-2013 14:56 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 1 september 2013 9:48 schreef bastianus het volgende:
Klopt helemaal, hoor. Maar goed, de aanleiding om te beginnen is volgens mij knap dubieus. Zoals bij elke oorlog.


Eensch. Ik krijg er een deja-vu gevoel met Irak van, blegh.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-09-2013 15:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ja man, oorlog is altijd kut! Lekker iedereen afgeslacht laten worden!

edit: al denk ik (ook) dat in dit geval ingrijpen niet zoveel gaat helpen

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 02-09-2013 15:04]


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-09-2013 15:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

En dan een nobelprijs voor de vrede winnaar die een oorlog wil starten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 02-09-2013 15:23 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ja, inderdaad een wrange nasmaak


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 02-09-2013 15:40 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 2 september 2013 15:22 schreef ElitE het volgende:
En dan een nobelprijs voor de vrede winnaar die een oorlog wil starten.


die prijs is natuurlijk een lachertje eersteklas gezien vorige winnaars als Jasser Arafat, Shimon Peres, Yitzchak Rabin.

Mooiste wat betreft Obama is wel het volgende uit het juryrapport "Voor zijn buitengewone pogingen om de internationale diplomatie en de samenwerking tussen mensen te versterken." "Obama's diplomatie is gebaseerd op het principe dat wie de wereld leidt, dat moet doen op basis van de normen en waarden die door het merendeel van de wereldbevolking gedeeld worden"
En dat terwijl de man nog niks gepresteerd had

[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 02-09-2013 15:42]


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen