IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kledinglijn Lola Brood krijgt geen vervolg [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-10-2013 14:46 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

De krachten van de commercie zullen er wel voor zorgen dat geen één van die twee heerschappen zijn biezen zal moeten pakken, met of zonder zwarte piet. Trouwens, die Piet ziet toch zwart van het roet van de schouw...willen die negers nu zeggen dat ze eigenlijk blank zijn maar zwart zien van het roet, en dat dan willen aankaarten bij de VN?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 22-10-2013 15:06 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Nee, ze hebben gewoon een kutleven gehad en willen dat van zoveel mogelijk anderen verpesten



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-10-2013 17:46 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 18 oktober 2013 10:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat komt natuurlijk omdat Mac-gebruikers veel dommer zijn dan PC gebruikers en derhalve sneller gepakt worden.


En omdat macgebruikers graag aandacht willen en te pas en te onpas met dat veel te dure stuk plastic moten zwaaien.


Je moeder.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-10-2013 19:57 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 22 oktober 2013 14:26 schreef Morridin het volgende:
http://nos.nl/artikel/565503-vnonderzoeker-wil-af-van-de-sint.html

" Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.

Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."
Oproep aan Rutte

Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."

In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen."

:')


Sinterklaas moet gewoon bij zijn intocht een speech houden en wat kleine.dingen veranderen.




Beste Kinderkes,

Ook dit jaar is Sint weer in het land,
echter gaan cadeautjes kopen en de crisis slecht hand in hand.

Maar tradities zijn er om te eren,
zo heeft de Sint van jullie kunnen leren.

Dus om toch te kunnen voldoen aan jullie verlangen,
heeft Sint slle Pieten ontslagen en door goedkope Polen vervangen.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 22-10-2013 20:01 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Op bezoek in ons eigen land. Hoorde ik laatst.

Geen idee, ik leef in een heel andere wereld.

hihi


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 22-10-2013 20:08 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

HAHAHAHA ik las later pas jamaica, een van de meest homo hatende landen en culturen die er bestaat.

BattyBoy wolf kom er maar in.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-10-2013 20:21 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 22 oktober 2013 14:26 schreef Morridin het volgende:

http://nos.nl/artikel/565503-vnonderzoeker-wil-af-van-de-sint.html

[...] Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. [...]

Nee, zij als Jamaicaanse heeft vast geen sterk gekleurde kijk op de wereld, aangezien dat land helemaal geen lange geschiedenis heeft van armoede onder, en onderdrukking van de zwarte bevolking.
quote:
[...] Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien." [...]

Ken anders genoeg niet-blanken die wel dat soort stereotypen hanteren...


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 22-10-2013 20:23 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Kan iemand ff een krat blanke vla naar dat wijf FedEx-en??


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2013 20:28 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 oktober 2013 20:21 schreef Hexegot het volgende:
Nee, zij als Jamaicaanse heeft vast geen sterk gekleurde kijk op de wereld, aangezien dat land helemaal geen lange geschiedenis heeft van armoede onder, en onderdrukking van de zwarte bevolking.

Ken anders genoeg niet-blanken die wel dat soort stereotypen hanteren...


Van alle mensen die het totaal niet begrepen hebben, is zij inderdaad wel het dieptepunt.
Als alle zwarten eruit zouden moeten zien als Zwarte Piet, dan zien dus alle blanken eruit als Sinterklaas?

Overigens worden inderdaad wel alle zwarten over 1 kam geschoren. Alsof ze allemaal werken, vrijgevig zijn en snoep en cadeaus uitdelen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 22-10-2013 20:37 by Helvete Profiel van Helvete

Hebben jullie nu echt niet door dat dit soort uitspraken alleen maar in de media verschijnen omdat mensen een neiging hebben om zich te ergeren aan bepaalde dingen en hier geld mee verdiend kan worden? Het zou me niet eens verbazen als mensen met enige status betaald krijgen om dergelijke domme uitspraken te doen, zodat allerlei media hun inkomsten kunnen zien stijgen. Al zijn er waarschijnlijk ook wel genoeg domme mensen op de wereld waardoor dit niet nodig is. Ontopic?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-10-2013 20:57 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Afgezien van de vrij kansloze reactie van de Jamaicaanse gezant (doen alsof Sinterklaas een aftreksel is van Santa Claus, hopelijk is het rapport van hoger niveau), toch te triest voor woorden dat mensen nog steeds geloven dat Zwarte Piet 'zwart' is door de schoorsteen. Welke idioot gelooft er nu daadwerkelijk dat je naast een pikzwarte of bruine egale kleur (al dubieus) ook kroeshaar, rode lippen en oorbellen (deel van het koloniale beeld dat Europeanen van Afrikanen hadden) krijgt?

Had niemand vroeger hier nog zo'n oud racistisch kinderboekje over Moriaantjes in huis? Vergelijk dat plaatje eens even met Zwarte Piet, en daarna met een schoorsteenveger. En dan mag je best in je eigen wereldje blijven zitten en aan het roetverhaal blijven kleven, maar dan niet zeiken als er elk jaar weer mensen je op wat simpele historische feitjes wijzen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-10-2013 21:05 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Schoorsteenvegers en Pieten hebben wel een hoed.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2013 21:12 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 oktober 2013 20:57 schreef Gemene Lepel het volgende:
Afgezien van de vrij kansloze reactie van de Jamaicaanse gezant (doen alsof Sinterklaas een aftreksel is van Santa Claus, hopelijk is het rapport van hoger niveau), toch te triest voor woorden dat mensen nog steeds geloven dat Zwarte Piet 'zwart' is door de schoorsteen. Welke idioot gelooft er nu daadwerkelijk dat je naast een pikzwarte of bruine egale kleur (al dubieus) ook kroeshaar, rode lippen en oorbellen (deel van het koloniale beeld dat Europeanen van Afrikanen hadden) krijgt?

Had niemand vroeger hier nog zo'n oud racistisch kinderboekje over Moriaantjes in huis? Vergelijk dat plaatje eens even met Zwarte Piet, en daarna met een schoorsteenveger. En dan mag je best in je eigen wereldje blijven zitten en aan het roetverhaal blijven kleven, maar dan niet zeiken als er elk jaar weer mensen je op wat simpele historische feitjes wijzen.


Alsof kleine kinderen (de doelgroep!) zich daar ook maar iets van realiseren.

Lekker boeiend wat volwassenen ervan vinden.

Iedereen is het erover eens dat Sinterklaas niet echt is.

Waarom is Zwarte Piet dan wel echt?

En over de kerstman: Dat is pas een slavendrijver.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 22-10-2013 21:14]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-10-2013 21:16 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Net als deze gasten overigens.



[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 22-10-2013 21:17]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-10-2013 21:19 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 22 oktober 2013 20:57 schreef Gemene Lepel het volgende:

Afgezien van de vrij kansloze reactie van de Jamaicaanse gezant (doen alsof Sinterklaas een aftreksel is van Santa Claus, hopelijk is het rapport van hoger niveau), toch te triest voor woorden dat mensen nog steeds geloven dat Zwarte Piet 'zwart' is door de schoorsteen. Welke idioot gelooft er nu daadwerkelijk dat je naast een pikzwarte of bruine egale kleur (al dubieus) ook kroeshaar, rode lippen en oorbellen (deel van het koloniale beeld dat Europeanen van Afrikanen hadden) krijgt?

Had niemand vroeger hier nog zo'n oud racistisch kinderboekje over Moriaantjes in huis? Vergelijk dat plaatje eens even met Zwarte Piet, en daarna met een schoorsteenveger. En dan mag je best in je eigen wereldje blijven zitten en aan het roetverhaal blijven kleven, maar dan niet zeiken als er elk jaar weer mensen je op wat simpele historische feitjes wijzen.

In mijn wereld zijn de idioten die geloven dat Zwarte Piet zwart wordt van het roet over het algemeen kinderen onder de twaalf (wat altx ook al zegt), maar dat verder terzijde. Het punt is dat de oorspronkelijke "afkomst" van Zwarte Piet (Afrikaans) in al die jaren al lang naar de achtergrond is geschoven, en door de generaties heen is het verhaal over roet uit de schoorsteen daarvoor in de plaats gekomen. Waarom en hoe dat ooit bedacht is (schaamte? politieke correctheid? geschiedvervalsing?) doet er niet toe; feit is dat dat laatste verhaal anno 2013 gewoon "de reden" is dat Zwarte Piet zwart is. Iets met folklore enzo, en daarover gaan zeiken is net zo kans- én zinloos als je afvragen waarom Brabo's en Limbo's carnaval vieren, en de Duitsers het Oktoberfest.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 22-10-2013 21:21]


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-10-2013 21:23 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 22 oktober 2013 21:12 schreef altx het volgende:
Alsof kleine kinderen (de doelgroep!) zich daar ook maar iets van realiseren.

Lekker boeiend wat volwassenen ervan vinden.

Iedereen is het erover eens dat Sinterklaas niet echt is.

Waarom is Zwarte Piet dan wel echt?

En over de kerstman: Dat is pas een slavendrijver.


Die koters maakt het toch geen drol uit. Je wilt gewoon kadootjes, lekker boeiend hoe die helper eruit ziet.

Het gaat er in de discussie ook niet om, wat mij betreft, of Zwarte Piet 'echt' is, maar dat hij een 19de eeuws stereotype weergeeft. Per definitie is dat dus 'niet echt' - het is namelijk een uit proporties geblazen verbeelding - geen realiteit.

Volwassenen zouden daarom juist beter moeten weten. Je gelooft misschien 5 jaar of minder in Sinterklaas. Dat zou aanpassing in principe zo gemakkelijk maken. Paar jaartjes erover heen en je hebt alweer een hele generatie nieuwe 'gelovigen' die niets beter weten. Zijn de eerste huilende kinderen al gespot die gekwetst waren door die blokker advertenties die geen blackface, maar kindertjes met zwarte vegen op hun gezicht gebruikten?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-10-2013 21:28 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 22 oktober 2013 21:16 schreef Gemene Lepel het volgende:
Net als deze gasten overigens.


Die ken ik niet.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-10-2013 21:29 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 22 oktober 2013 21:19 schreef Hexegot het volgende:
In mijn wereld zijn de idioten die geloven dat Zwarte Piet zwart wordt van het roet over het algemeen kinderen onder de twaalf (wat altx ook al zegt) ,maar dat verder terzijde. Het punt is dat de oorspronkelijke "afkomst" van Zwarte Piet (Afrikaans) in al die jaren al lang naar de achtergrond is geschoven, en door de generaties heen is het verhaal over roet uit de schoorsteen daarvoor in de plaats gekomen. Waarom en hoe dat ooit bedacht is (schaamte? politieke correctheid? geschiedvervalsing?) doet er niet toe; feit is dat dat laatste verhaal anno 2013 gewoon "de reden" is dat Zwarte Piet zwart is. Iets met folklore enzo, en daarover gaan zeiken is net zo kans- én zinloos als je afvragen waarom Brabo's en Limbo's carnaval vieren, en de Duitsers het Oktoberfest.


Als je het publieke debat een beetje volgt zal dat je nog vies tegenvallen (daar zitten sowieso weinig kinderen in - en daar krijg je ook weer anekdotisch bewijs voor het tegenovergestelde, i.e. samensmelting van beeld 'zwarten' en zwarte piet door kinderen). Ook in mijn direct omgeving in ieder geval.

Je zegt zelf al hoe het verhaal opnieuw is geïnterpreteerd omdat de racistische origine blijkbaar op een bepaald moment niet meer op de voorgrond kon treden. Is het dan niet logischer om dat stuk er in zijn geheel uit te halen, en de natuurlijke verandering van traditie verder te helpen? Waarom hier opeens stop zeggen en proberen de traditie te bevriezen, terwijl het roetverhaal blijkbaar wel een welkome verandering was? Waarom zo halsstarrig vasthouden aan iets waarvan de verklaring zelf al onderschrijft dat het eigenlijk een afkeurenswaardige racistische origine heeft?

Je betoog steunt op de veranderlijkheid van tradities, maar betoogt juist de bevriezing van tradities. Dat is een veelgehoord en uiterst bizar argument - wat elke logica tart.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 22-10-2013 21:32]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-10-2013 21:32 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 22 oktober 2013 21:28 schreef bokkie666 het volgende:
Die ken ik niet.


Hij heeft wel een hippe hoed.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 22-10-2013 21:43 by Andrei Profiel van Andrei

quote:
Op 22 oktober 2013 21:29 schreef Gemene Lepel het volgende:
Als je het publieke debat een beetje volgt zal dat je nog vies tegenvallen (daar zitten sowieso weinig kinderen in - en daar krijg je ook weer anekdotisch bewijs voor het tegenovergestelde, i.e. samensmelting van beeld 'zwarten' en zwarte piet door kinderen). Ook in mijn direct omgeving in ieder geval.

Je zegt zelf al hoe het verhaal opnieuw is geïnterpreteerd omdat de racistische origine blijkbaar op een bepaald moment niet meer op de voorgrond kon treden. Is het dan niet logischer om dat stuk er in zijn geheel uit te halen, en de natuurlijke verandering van traditie verder te helpen? Waarom hier opeens stop zeggen en proberen de traditie te bevriezen, terwijl het roetverhaal blijkbaar wel een welkome verandering was? Waarom zo halsstarrig vasthouden aan iets waarvan de verklaring zelf al onderschrijft dat het eigenlijk een afkeurenswaardige racistische origine heeft?

Je betoog steunt op de veranderlijkheid van tradities, maar betoogt juist de bevriezing van tradities. Dat is een veelgehoord en uiterst bizar argument - wat elke logica tart.


LOL


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-10-2013 21:48 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 22 oktober 2013 21:43 schreef Andrei het volgende:
LOL




Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-10-2013 21:58 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Laat men zich eens boos maken om dingen die er toe doen in plaats van bovenstaand geneuzel.


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-10-2013 22:04 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Leuke dooddoener voor menig discussie. Laat men nuttige bijdrage aan de samenleving maken in plaats van tweederangs grindcore maken. Of op een forum zitten. Want je kan uiteraard maar één ding tegelijk doen Zo kan natuurlijke elke activiteit als irrelevant worden beschouwd.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-10-2013 22:10 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 oktober 2013 22:04 schreef Gemene Lepel het volgende:
Leuke dooddoener voor menig discussie. Laat men nuttige bijdrage aan de samenleving maken in plaats van tweederangs grindcore maken. Of op een forum zitten. Want je kan uiteraard maar één ding tegelijk doen Zo kan natuurlijke elke activiteit als irrelevant worden beschouwd.


Sorry hoor, maar ik weet niet hoe jouw facebook eruit ziet, maar ik word er een beetje moe van. En waar gaat het nu over? Over 40 aangiftes als ik mij niet vergis. Het wordt veel te groot gemaakt imho.

[edit] dus laat de aangiftes in behandeling gaan, en laat de wet zegevieren, de ene of de andere kant op, maakt mij niet uit.

[edit2] Oh, 40 klachten las ik... naja, laat iemand dan in hemelsnaam aangifte doen van discriminatie, dan kan deze onzin ook afgehandeld worden.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 22-10-2013 22:12]


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-10-2013 22:16 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Mijn FB valt wel mee. Maar ik kies mijn FB vrienden dan ook heel goed uit.

Ik vind het wel prima dat de discussie in alle hevigheid wordt gevoerd. Want het gaat uiteraard niet simpelweg om Zwarte Piet, maar om een hoop bijkomende zaken (zie je vooral als je let op reacties op anti-Zwarte Piet campagne). Wie mag wel kritiek hebben op 'nationale' tradities - en wie niet? Wie moet er 'oprotten naar eigen land' omdat hij zijn bek opentrekt, en wie niet? Wie schreeuwt er nu weer dat dit een symptoom is van de linkse hypercorrecte politiek? Misschien toch beter die FB-feed doornemen

Dat iemand die dan zo de pik heeft op de PVV hier niks mee kan is toch wel vreemd.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen