IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic waar we lief zijn voor elkander Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-09-2013 0:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

als je geloof dat God er is, dan is hij er. Als je gelooft dat hij er niet is, dan is hij er niet.

maar waarom geloof ik dat er zoveel mensen zijn die geloven dat hij er is, terwijl ik dat zelf niet geloof.


er klopt iets niet, ik ga gewoon geloven dat ze ik dat mij inbeeld. Misschien gaan ze dan weg.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-09-2013 0:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 september 2013 0:11 schreef Hypnos het volgende:
er klopt iets niet, ik ga gewoon geloven dat ze ik dat mij inbeeld. Misschien gaan ze dan weg.


*poef!*


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-09-2013 0:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 september 2013 23:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Dombo.
Is illegaal verblijf in Nederland strafbaar OWW?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-09-2013 0:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 6 september 2013 0:16 schreef Fusion het volgende:
*poef!*


vanaf nu is Fusion een zwarte

net als Jezus



that Jesus was Black:

1. He called everyone bro'

2. He liked Gospel

3. He didn't get a fair trial


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-09-2013 9:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 september 2013 23:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Wel illegaal maar niet strafbaar?

Zulke dingen bestaan wel, ja. Binnen het Nederlandse rechtssysteem ook. Sowieso zijn er strafuitsluitingsgronden die bij schuld ervoor zorgen dat je alsnog niet strafbaar bent (en dus de illegale handeling in die situatie niet strafbaar maakt), maar we hebben ook dingen als illegale immigratie die (vooralsnog) niet strafbaar zijn. Zo raar is het niet.
quote:
Op 4 september 2013 10:45 schreef PandroidJack het volgende:
Franse cartoonist voor rechter na paus-cartoon

De Franse cartoonist Plantu (Jean Pantureux) moet voor de rechter verschijnen voor de publicatie van een cartoon van de paus. Een vereniging diende een klacht in tegen de cartoonist, nadat hij 2010 een tekening van de paus had gepubliceerd.

Plantu is een van de bekendste cartoonisten in Frankrijk. Hij had in 2010 een karikatuur gemaakt van de paus die zich over een kind buigt. Bij de cartoon stond het onderschrift: "Pedofilie: de paus neemt stelling".

De katholieke organisatie tegen racisme en voor respect van de Franse en christelijke identiteit (Agrif) diende een klacht in wegens aanzetten tot haat en religieuze discriminatie. Het strafhof in Parijs heeft nu beslist dat het proces tegen de cartoonist van onder meer Le Monde op 1 juli 2014 van start gaat.

Plantu is bekend om zijn politiek satirische cartoons. Sinds 1972 werkt de cartoonist voor de Franse krant Le Monde.



Oeps:

Gezant Vaticaan beschuldigd van pedofilie
Het Vaticaan heeft zijn ambassadeur uit de Dominicaanse Republiek teruggetrokken en voorlopig op non-actief gesteld. De nuntius wordt in de media van de eilandstaat beschuldigd van pedofilie. De Heilige Stoel is een onderzoek begonnen naar het gedrag van aartsbisschop Josef Wesolowski, aldus de woordvoerder van het Vaticaan.

Paus Franciscus wil dat de Rooms-Katholieke Kerk doortastend optreedt om seksueel misbruik door priesters uit te roeien.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3503993/2013/09/04/Gezant-Vaticaan-beschuldigd-van-pedofilie.dhtml

Al geloof ik wel dat deze paus (de spotprent was met de vorige) actiever is dit te veroordelen en meer actie onderneemt er wat aan te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 06-09-2013 9:41]


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-09-2013 10:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat mag ik hopen ja!!


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-09-2013 12:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

lol@doortastend


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-09-2013 0:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik die religieuze tegenkanting tov de evolutietheorie wel ergens kan begrijpen

moest die evolutietheorie echt kloppen dan waren er geen religieuzen meer.

verward


signature


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 09-09-2013 0:35 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]



Willekeur en dictatuur!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-09-2013 7:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 september 2013 0:17 schreef Hypnos het volgende:
ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik die religieuze tegenkanting tov de evolutietheorie wel ergens kan begrijpen

moest die evolutietheorie echt kloppen dan waren er geen religieuzen meer.

verward
Want? Grappig want bijv de gehele RK, de meeste Joodse religieuze gezagsdragende organen, een n grote hoeveelheid Protestanten, Moslims, Hindoes etc onderschrijft de evolutietheorie.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-09-2013 9:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 9 september 2013 7:44 schreef Fusion het volgende:
Want? Grappig want bijv de gehele RK, de meeste Joodse religieuze gezagsdragende organen, een n grote hoeveelheid Protestanten, Moslims, Hindoes etc onderschrijft de evolutietheorie.

Hij maakte een grapje, denk ik.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-09-2013 11:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Edit sjips lama

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 09-09-2013 11:11]


When your people matter, menstrual health matters


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 13-09-2013 14:16 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

(van de site van Knack)

Amerikaanse tieners willen Londen zuiveren van duivelse Harry Potter

In de BBC3-documentaire 'Teen Exorcists' worden drie jonge vrouwen uit Arizona gevolgd die geloven dat Londen een trekpleister is voor hekserij en duivelaanbidders.



De grote schuldige is J.K. Rowlings Harry Potter-reeks. Dat Londen vandaag een centrum voor hekserij is, is volgens Brynne Larson en Savannah en Tess Scherkenback niet nieuw, zo vertellen ze in de documentaire van op de achterbank van een Londense taxi. "Dat is al een paar eeuwen aan de gang, maar het kwam tot een climax met het succes van de Harry Potter-boeken," zegt Savannah.

Haar zus Tess vult aan: "De toverspreuken en dingen die je leest in de Harry Potter-boeken, die zijn niet gewoon uitgevonden, dat zijn echte spreuken, die uit boeken over hekserij komen." Brynne werkt de onheilspellende boodschap met een glimlach af. "Harry gebruikt magie om iets goeds te doen, waardoor het gevaarlijke idee ontstaat dat je magie ten goede of ten kwade kan gebruiken. In werkelijkheid is alle magie slecht, want je krijgt die magische krachten van Satan."

Te gek voor woorden? Toch is het de Teenage Exorcists, zoals de meiden zichzelf noemen, menens. Voor wie daaraan zou twijfelen - hun girls-next-door-look, het showgehalte van hun publieke uitdrijfsessies, hun tv-optredens en het feit dat ze in de beste rocktraditie op tour gaan, is inderdaad voer voor twijfel - hun mentor en de vader van Brynne is de beruchte tv-predikant, spiritueel healer en exorcist Bob Larson.

Larson voerde naar eigen zeggen reeds meer dan 15.000 duiveluitdrijvingen uit, maar vond het blijkbaar zo druk dat hij zijn dochter en haar vriendinnen als onderaannemers op een queeste tegen het kwade stuurde. Nadat ze eerst in Amerika rondtrokken met hun publieke duiveluitdrijvingen, willen ze nu Europa zuiveren van het kwade. Ze zijn er namelijk van overtuigd dat een groot deel van de wereldbevolking bezeten is door de duivel en daardoor ten prooi is aan verslaving en depressies. Londen is in deze als het ware een hotspot. Met dank dus aan Harry Potter.

Het is niet de eerste keer dat Harry Potter conservatieve christenen een doorn in het oog is. Naar aanleiding van de documentaire 'Teen Exorcists' stelde The Huffington Post een lijstje samen met pogingen door religieuzen om die duivelse Harry Potter op een virtuele en soms echte brandstapel te gooien.

De felste critici zijn de predikanten van kleine Amerikaanse evangelische bewegingen, die zich met overtuiging afscheurden van een andere kleine Amerikaanse evangelische beweging. Volgens de eerwaarde George Bender van de Harvest Assembly of God Church uit Pittsburgh zijn de Harry Potter boeken bijvoorbeeld "bovennatuurlijk". Hij besloot van de weeromstuit en onder heel wat mediabelangstelling een stapeltje te verbranden. Ver van de waarheid zat hij niet, J.K. Rowling dacht min of meer hetzelfde - "bovennatuurlijk!" - toen haar boeken na een wat aarzelende start als zoete broodjes begonnen te verkopen en haar broodje gebakken was.

Maar ook de Grieks-orthodoxe Kerk of de Rooms-katholieke Kerk zijn koele minnaars van Harry en co. De kerkelijke autoriteiten van de Griekse regio Thracië stelden officieel dat de boeken van J.K. Rowling satanisch waren. En toen paus Benedictus XVI nog pantserkardinaal Ratzinger was, schreef hij in een brief aan een Harry Potter-critica dat van de boeken "een subtiele verleiding uitgaat, die ongemerkt en juist daardoor de christelijke ziel verstoort, vóór deze goed kan groeien."

De Harry Potter-reeks was de voorbije jaren vaak goed voor een prominente plaats op de lijst van verboden boeken die de American Library Association publiceert tijdens de jaarlijkse Banned Books Week. Geen jongere die er ooit een Harry Potter minder om heeft gelezen.

http://www.teenageexorcists.com/


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


WMP
Usericon van WMP
Posted 13-09-2013 14:31 by WMP Profiel van WMP

En dan wordt de islam door velen als 'middeleeuws' aangeduid. Dat is het ook zeker, maar vlak de religieuze nutcases in je eigen achtertuin niet uit.


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 13-09-2013 15:00 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Bob Larson is toch ook die gast, die een exorcisme heeft gedaan bij Necrobutcher?


Never have so many sacrificed so much for so few


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-09-2013 16:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

religie trekt marginalen aan, net als metal



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2013 20:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Naarmate ik ouder word, merk ik van mezelf dat ik religie en het geloven in "vrije wil" steeds meer gelijkmatig begin te beschouwen, als wishful thinking.

Ik vind niet meteen een topic over vrije wil of "wil" trouwens. In het christendom zie ik wel dezelfde zaken terugkomen als bij mensen die sterk geloven in de vrije wil. Schuld en boete bijvoorbeeld. Ik vind ze even laakbaar, concepten die gemaakt worden door mensen met macht en een luxepositie, gevolgd door velen die een leidraad nodig hebben, maar blind zijn voor de menselijke conditie.


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 15-09-2013 21:22 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 13 september 2013 14:31 schreef WMP het volgende:
En dan wordt de islam door velen als 'middeleeuws' aangeduid. Dat is het ook zeker, maar vlak de religieuze nutcases van je familie niet uit.


fix


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-09-2013 21:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind eerder praten over 'de mens heeft geen vrije wil' voor mensen in n luxe positie. Anyway, volgens mij heb je teveel verkeerde Swaabiaanse en Lammiaanse interpretaties oid gelezen, want t is helemaal geen wetenschappelijk feit oid dat vrije wil niet zou bestaan. Maar geloof verder vooral niet in vrije wil, die vrije wil heb je... of niet?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2013 21:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 september 2013 21:34 schreef Fusion het volgende:
Ik vind eerder praten over 'de mens heeft geen vrije wil' voor mensen in n luxe positie. Anyway, volgens mij heb je teveel verkeerde Swaabiaanse en Lammiaanse interpretaties oid gelezen, want t is helemaal geen wetenschappelijk feit oid dat vrije wil niet zou bestaan. Maar geloof verder vooral niet in vrije wil, die vrije wil heb je... of niet?


die namen heb ik nooit eerder gehoord eigenlijk.

Verder geloof ik ook dat je keuzes kunt maken waar je niet in gelooft, omdat het opportuun is in bepaalde situaties en omdat je hersenen beslissen op dat moment dat dat de beste keuze is. Iets met het wel of niet hebben van bepaalde "luxes".

Ik geloof trouwens ook niet dat het niet hebben van vrije wil betekent dat je de keuzes die je maakt in de toekomst niet kunt veranderen of bijsturen hoor. Je kunt je wil bijsturen.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-09-2013 16:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Het zit volgens wat ik er van af weet allemaal wat trickier in elkaar. De mens heeft wel degelijk vrije wil, maar heeft gewoon niet altijd door wanneer ie zelf wat beslist en wanneer eigenlijk zijn onderbewuste de keuze maakt. En vaak probeert ie dan ook nog naar de keuze van zijn onderbewuste toe te lullen :D


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-09-2013 16:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 september 2013 21:47 schreef Hypnos het volgende:
Verder geloof ik ook dat je keuzes kunt maken waar je niet in gelooft, omdat het opportuun is in bepaalde situaties en omdat je hersenen beslissen op dat moment dat dat de beste keuze is. Iets met het wel of niet hebben van bepaalde "luxes".

Helemaal mee eens.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-09-2013 16:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Een keuze van het onderbewuste kun je toch nog steeds een keuze van je eigen zijn en dus 'vrije wil' noemen?

Anyway, ook met een Swaabiaanse interpretatie van hoe de hersenen werken (ongeveer 100% deterministisch dus) kun je zeggen dat er een vrije wil ís. Er is een best een zaak te maken dat je ook in dat geval vrije wil hebt, al is het alleen maar doordat jij dat al zodanig ervaart. Dat in werkelijkheid een beslissing genomen wordt omdat het ene stofje net wat meer voorkwam dan het andere stofje doet er daarbinnen niet zoveel toe.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-09-2013 16:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik weet niet of er veel grond is om een permanente link te maken tussen stofjes en beslissingen. Dat zal best voor bepaalde zaken wel gelden, maar niet voor alles denk ik.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-09-2013 16:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 16 september 2013 16:50 schreef Fusion het volgende:
Ik weet niet of er veel grond is om een permanente link te maken tussen stofjes en beslissingen. Dat zal best voor bepaalde zaken wel gelden, maar niet voor alles denk ik.

Dat was niet mijn centrale punt. Nog beter gezegd: mijn punt was dat de (on)waarheid daarvan er hoe dan ook niet toe hoeft te doen binnen de "bestaat vrije wil"-discussie

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 16-09-2013 16:52]


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen