IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic waar we lief zijn voor elkander Vorige pagina | Volgende pagina
Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 15-10-2013 17:27 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 15 oktober 2013 17:06 schreef faalhaas het volgende:
Dan trek je het wel heel erg ver door. Een discussie met iemand aangaan impliceert niet automatisch dat je geneigd bent iemands denkbeelden over te nemen.

Inderdaad. Bron: dit topic.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-10-2013 18:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 oktober 2013 17:06 schreef faalhaas het volgende:
Dan trek je het wel heel erg ver door. Een discussie met iemand aangaan impliceert niet automatisch dat je geneigd bent iemands denkbeelden over te nemen. Als ik de discussie aanga met een homofoob persoon wijs je mij dan ook af?
Wat Oww niet schijnt te *willen* snappen is dar ik homo's accepteer, zonder enig voorbehoud. Ook al zou hun sexuele gedrag een zonde zijn (wat ik dus niet denk).

Laat die 2 zinnen even goed op je inwerken en vraag jezelf dan af of t terecht is dat iemand zo onbeschoft en persoonlijk aanvallend is.

Hij creërt vooral n probleem wat er niet is. Met gigantische oogkleppen. Sterker nog (ik zie zijn voorspelbare smiley al aan komen) hij zou me dankbaar kunnen zijn voor de strijd die ik voer binnen t gelovige gedeelte van mijn omgeving.


When your people matter, menstrual health matters


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 15-10-2013 18:07 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 15 oktober 2013 15:15 schreef Mark het volgende:
Als God/Jezus morgen bij jou op de deur klopt en zegt dat alle homoseksuelen tegennatuurlijk, verkeerd en verketterbaar zijn, is jouw antwoord dan:

A. Als u dat persoonlijk zegt, dan neem ik dit voor waarheid aan.
B. Sorry, maar ik ben het persoonlijk geheel oneens met uw standpunt en kan het op dit vlak helaas niet met u eens zijn.
Als ik niet zou kunnen denken dat ik zelf gek aan worden ben, zou ik A antwoorden, God een klootzak vinden en enorm verward raken over alles in de wereld, denk ik.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 18:20 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 17:06 schreef faalhaas het volgende:
Dan trek je het wel heel erg ver door. Een discussie met iemand aangaan impliceert niet automatisch dat je geneigd bent iemands denkbeelden over te nemen. Als ik de discussie aanga met een homofoob persoon wijs je mij dan ook af?


Ik trek helemaal niets door.

Ik veronderstel ook helemaal niets over de uitkomst van de discussie.

Ik stel gewoon vast dat Fusion's acceptatie aan voorwaarden is verbonden.

Misschien is het wel zo dat de uitkomst van de discussie is dat Fusion zijn god de rug toekeert. Prima, dan is zijn acceptatie vanaf dat moment kennelijk wel zonder voorwaarde. Maar op dit moment dus niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 15-10-2013 18:31 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Ik vrees dat we zo nog wel even kunnen doorgaan.

Ik stel een duel voor.


Willekeur en dictatuur!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-10-2013 18:31 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 15 oktober 2013 18:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik trek helemaal niets door.

Dat doe je wel.


quote:
Op 15 oktober 2013 18:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik veronderstel ook helemaal niets over de uitkomst van de discussie.

Dat doe je wel.

quote:
Op 15 oktober 2013 18:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik stel gewoon vast dat Fusion's acceptatie aan voorwaarden is verbonden.

Bron?


quote:
Op 15 oktober 2013 18:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Misschien is het wel zo dat de uitkomst van de discussie is dat Fusion zijn god de rug toekeert. Prima, dan is zijn acceptatie vanaf dat moment kennelijk wel zonder voorwaarde.

Waarom pas vanaf dat moment? Hij geeft toch nu al aan dat hij dit standpunt van God niet accepteren zal.


quote:
Op 15 oktober 2013 18:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar op dit moment dus niet.

Voorbarige conclusie. Nogmaals bron aub.


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 18:35 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 18:31 schreef faalhaas het volgende:
Hij geeft toch nu al aan dat hij dit standpunt van God niet accepteren zal.


Ik snap niet hoe je deze conclusie rationeel kunt trekken als fusion niet zegt: "als mijn god tegen mij zegt dat hij homo's afwijst dan keer ik die god mijn rug toe."


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-10-2013 18:44 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 15 oktober 2013 18:35 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik snap niet hoe je deze conclusie rationeel kunt trekken als fusion niet zegt: "als mijn god tegen mij zegt dat hij homo's afwijst dan keer ik die god mijn rug toe."


Je eisenpakket wordt steeds groter. Hij heeft al aangegeven homo's onvoorwaardelijk te accepteren, zelf als God homofilie wel zou afwijzen.

Hij kan toch Christen zijn en tegelijkertijd vraagtekens zetten bij (eventuele) opvattingen van God?


... hoe de hazen lopen ...


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 15-10-2013 18:49 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 15 oktober 2013 18:44 schreef faalhaas het volgende:
Hij kan toch Christen zijn en tegelijkertijd vraagtekens zetten bij (eventuele) opvattingen van God?



In dat geval zou ik wel wat vraagtekens gaan plaatsen bij de betekenis van christelijk zijn, maar goed.

Edit: als je nu zegt: niet eens met de opvattingen van andere christenen zoals de apostelen enz., akkoord. Maar niet eens zijn met wat God zelf zegt? Waarom is het God dan, nouja. Probleem: niemand weet wat God eigenlijk vindt.


[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 15-10-2013 18:50]


Willekeur en dictatuur!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-10-2013 18:51 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 15 oktober 2013 18:49 schreef Hérésie het volgende:
In dat geval zou ik wel wat vraagtekens gaan plaatsen bij de betekenis van christelijk zijn, maar goed.



Ja maar die opvattingen zijn ook hypothetisch. Dus het is sowieso al dubbel "als".


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 18:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 18:44 schreef faalhaas het volgende:
Je eisenpakket wordt steeds groter. Hij heeft al aangegeven homo's onvoorwaardelijk te accepteren, zelf als God homofilie wel zou afwijzen.


Dat is niet de conclusie die ik trek. Mark heeft hem een rechtstreekse en zeer specifieke vraag gesteld en het antwoord dat hij geeft staat haaks op de stelling dat hij homo's onvoorwaardelijk accepteert.

quote:
Hij kan toch Christen zijn en tegelijkertijd vraagtekens zetten bij (eventuele) opvattingen van God?



Dat kan. Heb ik geen probleem mee.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 15-10-2013 18:52 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 15 oktober 2013 18:51 schreef faalhaas het volgende:
Ja maar die opvattingen zijn ook hypothetisch. Dus het is sowieso al dubbel "als".


Klopt, goede reden om af te haken dan ook ^^


Willekeur en dictatuur!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-10-2013 18:58 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 15 oktober 2013 18:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat is niet de conclusie die ik trek. Mark heeft hem een rechtstreekse en zeer specifieke vraag gesteld en het antwoord dat hij geeft staat haaks op de stelling dat hij homo's onvoorwaardelijk accepteert.


Ok, als jij de indruk hebt dat hij niet zuiver is in zijn beweringen dan snap ik dat je die conclusie trekt.


... hoe de hazen lopen ...


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 15-10-2013 19:00 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 15 oktober 2013 18:58 schreef faalhaas het volgende:
dat hij niet zuiver is in zijn beweringen


Heb je de vorige pagina's gelezen? ^^ Net om deze reden snap ik OWW zeer goed.


Willekeur en dictatuur!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 19:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 18:58 schreef faalhaas het volgende:
Ok, als jij de indruk hebt dat hij niet zuiver is in zijn beweringen dan snap ik dat je die conclusie trekt.


Die indruk heb ik inderdaad ja. Al jaren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-10-2013 19:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 oktober 2013 18:58 schreef faalhaas het volgende:
Ok, als jij de indruk hebt dat hij niet zuiver is in zijn beweringen dan snap ik dat je die conclusie trekt.
Verklaar 'niet zuiver'? Ik ben compleet duidelijk volgens mij.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-10-2013 19:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 oktober 2013 19:00 schreef Hérésie het volgende:
Heb je de vorige pagina's gelezen? ^^ Net om deze reden snap ik OWW zeer goed.

Want?


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-10-2013 19:10 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 15 oktober 2013 19:00 schreef Hérésie het volgende:
Heb je de vorige pagina's gelezen? ^^ Net om deze reden snap ik OWW zeer goed.



Die heb ik gelezen ja. Ik kom niet direct tot de conclusie dat hij voorwaarden stelt aan de acceptatie van homo's.


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 19:14 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 19:10 schreef faalhaas het volgende:
Die heb ik gelezen ja. Ik kom niet direct tot de conclusie dat hij voorwaarden stelt aan de acceptatie van homo's.


Je bent het toch hopelijk met me eens dat hij ruimte open laat door een god die homo's afwijst niet per direct af te wijzen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-10-2013 19:24 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 15 oktober 2013 19:14 schreef Onweerwolf het volgende:
Je bent het toch hopelijk met me eens dat hij ruimte open laat door een god die homo's afwijst niet per direct af te wijzen?


Het is mij eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk of hij daarvoor ruimte openlaat. Maar het is iig wel duidelijk dat jij dit een heel belangrijk punt vindt.

Fusion?



... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-10-2013 19:29 by bastianus Profiel van bastianus

Als voormalig geloven en bijbellezer, kan ik in deze toch een heel eind met OWW meegaan. Al komt Fusion op mij over als een oprecht en integer iemand. Maar wie echt de bijbel leest, weet dat ook het nieuwe testament niet bepaald homovriendelijk is. Met name Paulus bevestigt nogal wat hatelijkheden uit het oude testament.
Het is raar, dat een weldenkend iemand toch inzake sommige standpunten de bijbel als leidraad hanteert.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2013 19:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 15 oktober 2013 19:24 schreef faalhaas het volgende:
Het is mij eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk of hij daarvoor ruimte openlaat.


Hoe kun je daar nou aan twijfelen? Lees het antwoord op de vraag van Mark, dan is het toch overduidelijk?

quote:
Maar het is iig wel duidelijk dat jij dit een heel belangrijk punt vindt.


Ldo, daar draait het hele verhaal toch om?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-10-2013 19:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 oktober 2013 19:29 schreef bastianus het volgende:
Als voormalig geloven en bijbellezer, kan ik in deze toch een heel eind met OWW meegaan. Al komt Fusion op mij over als een oprecht en integer iemand. Maar wie echt de bijbel leest, weet dat ook het nieuwe testament niet bepaald homovriendelijk is. Met name Paulus bevestigt nogal wat hatelijkheden uit het oude testament.
Het is raar, dat een weldenkend iemand toch inzake sommige standpunten de bijbel als leidraad hanteert.


dat is inderdaad raar. Als je dan toch een leidraad nodig hebt of handig vindt, dan zijn er toch veel betere stukken om mee verder te gaan na de bijbel? Dat is alsof je op je 30ste nog steeds op de botsauto's gaat zitten


signature


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-10-2013 19:46 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 15 oktober 2013 19:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Hoe kun je daar nou aan twijfelen? Lees het antwoord op de vraag van Mark, dan is het toch overduidelijk?


Hij heeft alleen aangegeven dat hij de discussie aan zou gaan met God. Verder niets. Jij eist dat hij God zonder discussie of vragen direct afwijst. Ik weet niet of het reëel is om dat te eisen van een gelovige.


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-10-2013 19:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 oktober 2013 19:44 schreef Hypnos het volgende:
dat is inderdaad raar. Als je dan toch een leidraad nodig hebt of handig vindt, dan zijn er toch veel betere stukken om mee verder te gaan na de bijbel? Dat is alsof je op je 30ste nog steeds op de botsauto's gaat zitten
Zoiets. Ik kon in elk geval een stuk beter met mezelf door een deur, na het verwerpen van dat rare boek.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen