IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic waar we lief zijn voor elkander Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-10-2013 15:39 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 oktober 2013 15:18 schreef ProgTon777 het volgende:
Je zult niet oordelen staat in de bijbel hoog aangeschreven.
Het afkeuren van een iemand met een andere geaardheid is sowieso niet wat de Bijbel voorschrijft.
Soms vind ik het wel jammer dat er niet ergens in de Bijbel staat dat Jezus ook opkwam voor anders geaarden, al ga ik ervanuit dat je dat automatisch an het rijtje kunt toevoegen: armen, zieken, kinderen, zwakken. Nu wil ik niet suggeren dat homo zijn een zwakte is maar helaas wordt het door velen in de wereld wel zo gezien

Bastianus: je weet wel in welke setting het geschreven is die gedeelten die jij aankaart? Dat betreft de tempelhoererij in Kanaan en omgeving. Mannen die het niet alleen met vrouwen doen maar ook met mannen, dat heeft in die zin nog niet eens zo veel met homo zijn te maken.

Daarom snap ik ook niet helemaal waarom medechristenen zich daar soms zo fel tegen uitspreken...
Een oprechte relatie tussen een man een man of vrouw en een vrouw.. is heel wat anders dan zoals in levitcus wordt beschreven..


Een oprechte relatie of gezellig barebacken op de parkeerplaats. Het maakt geen flikker (huhu) uit. Het is niet aan anderen om daar over te oordelen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-10-2013 15:40 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 oktober 2013 15:36 schreef ProgTon777 het volgende:
De israelieten, waar het in die gedeelten over gaat mochten zich niet zo gedragen als hun kanaitische buren, en dat was dus naast het naar bed gaan met mannen, overspel, vrijen als de vrouw ongesteld is etc...




En als ze dat wel deden moesten ze gestenigd worden, precies wat speccie zegt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2013 16:20 by bastianus Profiel van bastianus

Bovendien geldt de wet nog steeds. Volgens Paulus dan. Zoals hij in het nieuwe testament regelmatig zegt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-10-2013 17:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 oktober 2013 16:20 schreef bastianus het volgende:
Bovendien geldt de wet nog steeds. Volgens Paulus dan. Zoals hij in het nieuwe testament regelmatig zegt.
En ook dat is een redelijk ongenuanceerde uitspraak. Zou juist jij moeten weten. Zo brak Jezus (die zelf aangaf dat er geen iota veranderd zou worden etc) zelf de wet meerdere malen. Kenelijk ligt het iets gecompliceerder dan dat.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-10-2013 17:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 oktober 2013 13:32 schreef brundlefly het volgende:
@Fusion:

Wat schattig dat jij in een God gelooft.
Hihi, met dikgedrukt nog wel!


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2013 17:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 oktober 2013 17:30 schreef Fusion het volgende:
En ook dat is een redelijk ongenuanceerde uitspraak. Zou juist jij moeten weten. Zo brak Jezus (die zelf aangaf dat er geen iota veranderd zou worden etc) zelf de wet meerdere malen. Kenelijk ligt het iets gecompliceerder dan dat.
Waarmee je meteen alle tegenstrijdigheden uit de bijbel aangeeft. Ik hanteer liever mijn eigen morele kompas.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-10-2013 17:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 16 oktober 2013 17:32 schreef bastianus het volgende:
Waarmee je meteen alle tegenstrijdigheden uit de bijbel aangeeft. Ik hanteer liever mijn eigen morele kompas.

Dat doet Fusion toch ook?


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-10-2013 17:35 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 oktober 2013 15:22 schreef spectre het volgende:
Volgens mij staat er in deel 1 dus juist wel hoe je homo's moet behandelen. Als ik me niet vergis iets met stenen oid.
Je weet ook dat de Sanhedrin nog nooit iemand heft gestenigd? En dat je die verhalen in deel 1 dus wellicht ook niet letterlijk moet nemen?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2013 17:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 oktober 2013 17:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat doet Fusion toch ook?
Ja, klopt. Ik vermoed ook dat hij het daardoor erg lastig heeft. Want voor mij was dat op een gegeven moment niet meer met het geloof te combineren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2013 17:37 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 oktober 2013 17:35 schreef Fusion het volgende:
Je weet ook dat de Sanhedrin nog nooit iemand heft gestenigd? En dat je die verhalen in deel 1 dus wellicht ook niet letterlijk moet nemen?
In dat geval hadden ze wel een bijzonder lomp gevoel voor humor.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-10-2013 17:41 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 oktober 2013 17:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat doet Fusion toch ook?
Nee hoor, het zijn alleen tegenstrijdigjeden als je er start naar kijkt. Er staat voldoende in om te snappen hoe je de Wet wel/niet moet intepreteren imho.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-10-2013 17:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 oktober 2013 17:36 schreef bastianus het volgende:
Ja, klopt. Ik vermoed ook dat hij het daardoor erg lastig heeft. Want voor mij was dat op een gegeven moment niet meer met het geloof te combineren.
Ik heb denk ik n hele andere geloofsbelevenis dan jij had Ik zie de Bijbel sowieso als een boek door mensen geschreven, niet als het letterlijke Woord van God.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2013 17:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 oktober 2013 17:41 schreef Fusion het volgende:
Nee hoor, het zijn alleen tegenstrijdigjeden als je er start naar kijkt. Er staat voldoende in om te snappen hoe je de Wet wel/niet moet intepreteren imho.
Toch snap ik niet, dat god geen handiger te interpreteren heilig boek heeft ontwikkeld. Nu schept het onder zijn aanhangers vooral verwarring.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-10-2013 17:43 by Mark Profiel van Mark

Je bedoelt: het laat je voldoende ruimte om de teksten te interpreteren zoals ze jou het beste uitkomen, of het best stroken met jouw opvattingen?

'Jou' hier bedoeld in algemene zin, niet zozeer jij specifiek.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2013 17:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 oktober 2013 17:42 schreef Fusion het volgende:
Ik heb denk ik n hele andere geloofsbelevenis dan jij had Ik zie de Bijbel sowieso als een boek door mensen geschreven, niet als het letterlijke Woord van God.
Ah check. Had deze even gemist.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-10-2013 17:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 oktober 2013 15:39 schreef Onweerwolf het volgende:
Een oprechte relatie of gezellig barebacken op de parkeerplaats. Het maakt geen flikker (huhu) uit. Het is niet aan anderen om daar over te oordelen.
Het is niet aan jou om over andermans oordeel te oordelen. Zo lang je de ander maar gewoon goed behandelt. Ik mag t best niet eens zijn met veganisten, of met homo's die elke dag in de dark room zitten, danwel uit mijn eigen persoon, danwel letterlijk uit een 'fantasieboek', danwel wat ik uit dat boek haal, danwel omdat ik er gewoon zo over denk. Jij oordeelt ook continu over van alles en nog wat. Net zoals alle andere 7186168581 bewoners op deze wereld.


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-10-2013 17:46 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 16 oktober 2013 17:43 schreef bastianus het volgende:
Toch snap ik niet, dat god geen handiger te interpreteren heilig boek heeft ontwikkeld. Nu schept het onder zijn aanhangers vooral verwarring.


Om de mensheid te testen natuurlijk. Net als die dinosaurusbotten van hem.


... hoe de hazen lopen ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-10-2013 17:46 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 oktober 2013 17:43 schreef Mark het volgende:
Je bedoelt: het laat je voldoende ruimte om de teksten te interpreteren zoals ze jou het beste uitkomen, of het best stroken met jouw opvattingen?

'Jou' hier bedoeld in algemene zin, niet zozeer jij specifiek.
Over 'men' kan ik niets zeggen. Over mezelf: nee.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-10-2013 17:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 16 oktober 2013 17:46 schreef faalhaas het volgende:
Om de mensheid te testen natuurlijk. Net als die dinosaurusbotten van hem.
Precies!!! En koolstofdatering, een grote grap van Hem.


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-10-2013 17:48 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 16 oktober 2013 17:47 schreef Fusion het volgende:
Precies!!! En koolstofdatering, een grote grap van Hem.


Tis wel een mindfucker he die God..


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-10-2013 17:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 oktober 2013 17:45 schreef Fusion het volgende:
Het is niet aan jou om over andermans oordeel te oordelen.


Big difference there.

quote:
Zo lang je de ander maar gewoon goed behandelt. Ik mag t best niet eens zijn met veganisten, of met homo's die elke dag in de dark room zitten, danwel uit mijn eigen persoon, danwel letterlijk uit een 'fantasieboek', danwel wat ik uit dat boek haal, danwel omdat ik er gewoon zo over denk.


Je mag het er rustig niet mee eens zijn. Maar het oordeel bestaat in bovenstaande uit de stelling dat mensen die iets doen waar iemand het niet mee eens is maar gestenigd moeten worden.

quote:
Jij oordeelt ook continu over van alles en nog wat. Net zoals alle andere 7186168581 bewoners op deze wereld.


Klopt en daar is niets mis mee. Ik vind veganisten ook een beetje vreemd maar ik oordeel niet dat deze mensen 'gestraft' moeten worden omdat ze geen dierlijke producten consumeren willen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-10-2013 18:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 oktober 2013 13:32 schreef brundlefly het volgende:
@Fusion:

Wat schattig dat jij in een God gelooft.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-10-2013 18:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 oktober 2013 13:28 schreef Fusion het volgende:
Wat schattig dat jij in een God gelooft die alle details bepaalt, waarschijnlijk door aan touwtjes in de hemel te trekken en wat knopjes in te drukken?


beetje respect voor God, je RI-DI-CU-LI-SEERT hem!

je kunt trouwens niet bewijzen dat de Goddelijke kracht en energie, zijn wil en de heilige Geest niet leeft in ons allerkleinste, onze atomen, ons DNA. Die dingen bepalen onze essentie en onze chemie, onze potentie en onze identiteit voor een groot stuk. Zelfs onze wilkracht. Dus ja, als je heul kort door de bocht wil gaan, dan ja, dan duwt hij op knopjes en trekt hij aan touwtjes. En ik vraag me af waarom hij bij sommige mensen op knopjes duwt die hun leven behoorlijk naar de kloten helpt of toch alleszins een stuk moeilijker maakt dan voor anderen, los van de impact die de ouders überhaupt kunnen hebben op de ontwikkeling voor de geboorte.

Hel, hij geeft zelfs een grote potentie mee om doodzondes te begaan. Fraai is dat

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-10-2013 18:24]


signature


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 16-10-2013 18:25 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Bart enters the scene... he uses stupid comment... ITS SUPER EFFECTIVE.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 16-10-2013 18:28 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 16 oktober 2013 17:45 schreef Fusion het volgende:
Het is niet aan jou om over andermans oordeel te oordelen. Zo lang je de ander maar gewoon goed behandelt. Ik mag t best niet eens zijn met veganisten, of met homo's uit Groningen die elkaar ook nog eens met hiv inspuiten en die elke dag in de dark room zitten, danwel uit mijn eigen persoon, danwel letterlijk uit een 'fantasieboek', danwel wat ik uit dat boek haal, danwel omdat ik er gewoon zo over denk. Jij oordeelt ook continu over van alles en nog wat. Net zoals alle andere 7186168581 bewoners op deze wereld.




[Dit bericht is gewijzigd door Herrie Records Inc. op 16-10-2013 18:29]


I am mine own redeemer...!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen