IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Science-Fiction films Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-10-2002 18:00 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

-2001: A Space Odyssey
-Akira
-The Terminator


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-10-2002 18:06 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 18 oktober 2002 17:55 schreef Dwaallicht het volgende:
Bah, animé . Nee, ik kan daar gewoon niks mee beginnen.

Heeft iemand nu al die eerste film van George Lucas gezien? THX-1138 of zoiets?
sja, ik kan ook niet altijd iets met animé. Maar deze film is niet zo'n idiote "alle mensen zijn gemuteerd en klappen uit elkaar" onzin als bijvoorbeeld Akira. Dit is meer een hi-tech thriller. En hij ziet er enorm mooi uit. Is van de maker van Ghost in the Shell, wat ook wel een stoere film is.



Freduk
Usericon van Freduk
Posted 18-10-2002 18:23 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik heb een vraagje over een film die ik op TNT gezien heb (schotel) Probleem is, ik weet niet hoe die heet, maar wil hem graag nog eens zien.

De "opzet" van de film is ongeveer gelijk aan a space odyssey 2001, en zal dus ook wel ongeveer uit dezelfde periode komen.

Het gaat over een gast, in een ruimteschip bij jupiter. Op een gegeven moment wordt er een zwarte plek zichtbaar op de planeet zichtbaar. Die zwarte vlek wordt steeds groter, ze gaan hem onderzoeken. Dan zien ze dat de planeet jupiter bijna volledig zwart geworden is, en racen ze ervandoor. Jupiter explodeert, en vanaf dat moment is er een extra zon in ons zonnestelsel.

Dat is het enige wat ik me ervan kan herinneren, en dat ie vet was.


Follow the freezing moon...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-10-2002 18:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

science fiction heerst


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-10-2002 18:27 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Hoe heet die film ook alweer waar een ruimte schip een nieuwe techniek gebruik en dmv een soort zwarte gat techniek in een deel van de ruimte belanden waaral het "slechte" leeft. Dus eigenlijk in de hel komen...

Dat vond ik nou een goede SF film!



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-10-2002 18:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat zou impliceren dat ergens anders al het 'goede' leeft... een beetje gay gegeven

Op zich is een dimensie gevuld met allerlei power-mad megalomane shit wel een tof idee (Horns Lurk Beyond The Stars ... ) maar dan niet in een dualistisch universum graag.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 18-10-2002 18:29 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Dat is event horizon denk ik. Snijdt die ene scientist op een gegeven moment zijn ogen eruit en zegt ie "Where we go we don't need eyes" ??? Dat is idd goeie science fiction/horror.


Follow the freezing moon...


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-10-2002 18:35 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 18 oktober 2002 18:28 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat zou impliceren dat ergens anders al het 'goede' leeft... een beetje gay gegeven



Nou okay, pff. Waar een hoog geconcentreerde entiteit zit, die nog velen malen erger
is dan het menselijk begrip "evil"...

quote:
Op zich is een dimensie gevuld met allerlei power-mad megalomane shit wel een tof idee (Horns Lurk Beyond The Stars ... ) maar dan niet in een dualistisch universum graag.


Dat is ook niet waar het over gaat. Het ruimteschip test dus een nieuwe techniek. het is een motor die de energie van een "zwart gat" onder controlle heeft. Daardoor kan het schip verder reizen, in de(zelfde) ruimte, dan dat ze met telescopen kunnen kijken... na jah what ever. Dus dat schip verdijnt, en duikt na 20 jaar weer op ergens achter een planeet. En dan...

Maar goed, hoet heet die film ook al weer ???

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 18-10-2002 18:40]



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-10-2002 18:35 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 18 oktober 2002 18:29 schreef Freduk het volgende:
Dat is event horizon denk ik. Snijdt die ene scientist op een gegeven moment zijn ogen eruit en zegt ie "Where we go we don't need eyes" ??? Dat is idd goeie science fiction/horror.


dat was hem ja!



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-10-2002 19:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Okay, okay, is al goed, ik ga hem wel kijken .


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-10-2002 19:20 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Event Horizon... die heeft mijn broertje staan. Heb ik destijds bijna helemaal gezien totdat mijn ex zich opeens 'herinnerde' dat 'ie eng was. Toen konden we opeens niet verder kijken.



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-10-2002 20:25 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 18 oktober 2002 19:09 schreef Dwaallicht het volgende:
Okay, okay, is al goed, ik ga hem wel kijken .





XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-10-2002 20:27 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Final fantasy vind ik ook erg sterk.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 18-10-2002 20:47 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Ik moet ineens weer denken aan de film The Dark Side Of The Moon. Ik heb m gezien toen ik een jaar of 8 was geloof ik, ik was onder de indruk! kmoet m nog maar es huren een dezer dagen.. kent iemand deze film?


11.45: restate my assumptions


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-11-2002 16:38 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Op de eerste pagina van dit topic wordt nogal wat afgepraat over DUNE, dus leek het me wel relevant te vermelden dat de film op DVD nog maar 7,99 Euro is (hier teminste, mediamarkt Zwolle)


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 08-11-2002 16:51 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 8 november 2002 16:38 schreef Valorian666 het volgende:
Op de eerste pagina van dit topic wordt nogal wat afgepraat over DUNE, dus leek het me wel relevant te vermelden dat de film op DVD nog maar 7,99 Euro is (hier teminste, mediamarkt Zwolle)
GRRRRR!!! Vorige week nog 8,99 betaalt bij de FRS!

Then again, die is het zeer zeker waard!


I'm not being rude. You're just insignificant.


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 08-11-2002 18:36 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Wat ik ook wel een stoeren film vind is enemy mine.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-11-2002 19:36 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 17 oktober 2002 21:03 schreef Dwaallicht het volgende:
...
Ik zat na Alien 3 met een huisgenoot wat te praten over of er nog goede SF films waren in dat genre, en ook in het algemeen. Alien-films zijn behoorlijk post-apocalyptisch, er hangt een sfeer alsof alles verneukt is, overal is slijm en rook, mensen zijn allemaal schoften en bijzonder kwetsbaar (mede door hun eigen fouten). Ja, en het ultieme roofdier vervat in die coole Alien is natuurlijk erg stoer.
...
- Star Wars: veel fiction, geen science. Dit zijn sprookjesfilms, geen SF-films...


Star wars is een combi van fantasy in een sci-fi setting; Alien is een combi van horror in een sci-fi setting; als je Star Wars uitsluit moet je doorredenerend Alien ook uitsluiten of allebei erbij betrekken.

quote:
...- meuk als Stargate, Event Horizon, Lost In Space, Independence Day, Pitch Black e.d. is hollywoodkladderadatsj...


quote:
Op 18 oktober 2002 19:09 schreef Dwaallicht het volgende:
Okay, okay, is al goed, ik ga hem wel kijken .


Hoe kun je nou een film meuk noemen als je 'em nog niet had gezien? Waar baseerde je je mening op?

Event Horizon is zeker een aanrader; heb 'em meteen origineel gekocht toen ik hoorde dat de vriendin van een christelijke klasgenoot ervan moest huilen ; dat moét een goeie film zijn dacht ik en dat klopt aardig.

Nog een aanradertje cult -post-apocalyptische- film is Hardware. De filmfilters zorgen voor een broeierig sfeertje (alsof het atoombommenbombardement nog nagloeit).
Nemesis vond ik ook een aardige film in die sfeer; wel meer simpelere aktie maar toch vermakelijk.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 08-11-2002 19:43 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2002 16:51 schreef helmet het volgende:
GRRRRR!!! Vorige week nog 8,99 betaalt bij de FRS!

Then again, die is het zeer zeker waard!


Is het geluid 5.1?



Bazzio Attacks!!!


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 09-11-2002 12:08 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

hmmz interessant topic jammer dat er weinig goede sf op tv komt. Ik zal binnenkort eens even de Cult Videotheek gaan leegplunderen.

Wat mij zo even bijstaat

-invasion of the bodysnatchers. Invasiefilm d.m.v. "parasieten".Goede originele film uit 1956. Het gaat over een soort plantenras dat mensenlijke lichamen kopieert en overneemt (bodysnatchers).

-War of the worlds (klassieker) gaat wel.
-screamers (sf-thriller) wel ok





You will never have, what i never had.


Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 09-11-2002 12:39 by Visor Wijzig reactieProfiel van VisorQuote dit bericht

1 van de best SF-aktie films vind ik toch wel Total Recall van Paul Verhoeven met Arnold in de hoofdrol


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-11-2002 1:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2002 19:36 schreef Mutilator het volgende:
Star wars is een combi van fantasy in een sci-fi setting; Alien is een combi van horror in een sci-fi setting; als je Star Wars uitsluit moet je doorredenerend Alien ook uitsluiten of allebei erbij betrekken.

Ben ik niet helemaal met je eens - Star Wars geeft niet een toekomstbeeld maar is gewoon een space-situatie zonder verdere uitleg of context (alleen maar een 'Empire').

Bij Alien komt een gedetailleerder toekomstbeeld naar voren en wordt er meer gebruik van technische snufjes en (pseudo-)wetenschappelijke verhalen. Dus in die zin is Alien meer SF dan Star Wars, al is het idd geen zuivere SF. Maar ja, een film hoeft echt niet per sé 100% SF zijn om SF te heten, want dan kan je wel meer films uit het lijstje schrappen.
Kern is dat IMO Alien SF-vreemde elementen heeft, maar Star Wars heeft *geen* SF-elementen (al heb ik geen "definitie van een 'SF'-element", is gewoon een gevoel).

quote:
Hoe kun je nou een film meuk noemen als je 'em nog niet had gezien? Waar baseerde je je mening op?

Vooroordeel, slechte eigenschap; ik had de film ingedeeld bij de Independence Day-meuk op basis van verhalen van vrienden & kennissen. Hij gaat zeker een keer gekeken worden!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-11-2002 1:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 november 2002 1:14 schreef Dwaallicht het volgende:
...Vooroordeel, slechte eigenschap; ik had de film ingedeeld bij de Independence Day-meuk op basis van verhalen van vrienden & kennissen. Hij gaat zeker een keer gekeken worden!


Dat sluipt er in; bij Battlefield earth lijkt me een vooroordeel dan weer geen slechte eigenschap.

In ieder geval goed plan om em te kijken !

Zijn er overigens al mensen met meningen over The Cube 2?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-11-2002 3:18]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 10-11-2002 14:42 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

mars attacks!!!



Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 10-11-2002 15:53 by Visor Wijzig reactieProfiel van VisorQuote dit bericht

Transformers the movie


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen