IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Science-Fiction films Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-01-2006 16:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2006 15:47 schreef TNightmare het volgende:
Een vriend van mij heeft 5 seizoenen (zijn ze dat allemaal?) daarvan op DVD staan, daar kijken we nu eens per week een aantal afleveringen van. Erg gave serie idd .


ja, er in totaal zijn 5 seizoenen verschenen. De schrijver, straczynski, had de het plot voorde eerste vier seizoenen tegelijkerijd geschreven. dat merk je ook aande grote lijnen die duidelijk ergesn naar toe gaan. schitterend gewoon. het 5e seizoen staat wat losser, is ook iets minder maar toch zeer acceptabel.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 28-01-2006 16:13]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-01-2006 16:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2006 15:59 schreef spectre het volgende:
en ze hebben ook nog niet in een cockpit gezeten en met 4 tegelijk opzij gekeken!


met zijn drieen twee vooraan en "de baas" achteraan.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 28-01-2006 16:19 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht



dikke vette heersch film dit!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-01-2006 16:19 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

aha, het was een test, om te zien of je een echte fan was!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 29-01-2006 13:27 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

net eerste seizoen van the 4400 gezien. Heel aardig. nu seizoen 2 aan het downloaden...



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 29-01-2006 14:27 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2006 16:11 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, er in totaal zijn 5 seizoenen verschenen. De schrijver, straczynski, had de het plot voorde eerste vier seizoenen tegelijkerijd geschreven. dat merk je ook aande grote lijnen die duidelijk ergesn naar toe gaan. schitterend gewoon. het 5e seizoen staat wat losser, is ook iets minder maar toch zeer acceptabel.


We zitten nu ergens op het eind van seizoen 1. Ik heb begrepen dat we nog meer van die "Shadows" gaan zien en dat er vanaf nu meer aandacht aan een "plot" besteed gaat worden. Tot nu toe is vooral het gekonkel op Babylon 5 zelf aan de orde gekomen, om die verschillende soorten aliens goed te introduceren. Wat ik wel grappig vind, is dat in vrijwel elke situatie enorm veel figuranten op de achtergrond langslopen, en dat het altijd dezelfde "maskers" zijn.

Kennen jullie trouwens de korte serie Firefly? De film "Serenity" (met dat figuur van Buffy) is het vervolg op die serie. Ook geniaal, vooral vanwege de karakters van de verschillende personages en de af en toe bizarre plots.

http://www.scifispace.com/html/firefly.php


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 30-01-2006 23:33 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 26 januari 2006 14:16 schreef spectre het volgende:
Geen film, maar de hernieuwde 'Battlestar Galactica' serie (incluis een vrouwelijke Starbuck en Boomer!) is echt een dikke aanrader. Het is wel zaak het te volgen want elke aflevering gaat verder waar de vorige ophield. Het is elke zaterdag om 8 uur te zien op Veronica, dus laat je vriendin op zolder Idols kijken en ga zelf 3 kwartier genieten van top Science Fiction.


Ik heb ook een paar afleveringen van de nieuwe BG serie gekeken (in het begin). Ik hou wel van SF, maar dit is gewoon saaie hap; slechte acteurs (niet geheel ongewoon in SF, maar dit spant de kroon, op een enkeling na), maar vooral slap verhaal, slecht gemonteerd (en dus niet spannend), vlakke 'score' en totaal geen sfeer.
Het ziet er verder wel netjes uit, maar het is het allemaal net niet....
Aldus mijn mening.

Babylon 5 heerst inderdaad (zeker de eerste 4 seizoenen). Daar waren de acteurs ook niet allemaal top, maar het zat goed in elkaar. En de CGI zien er gaaf uit (ookal ziet het er niet realistisch uit).

Mijn tip voor belachelijk SF:
Ice Pirates



oscura
Usericon van oscura
Posted 31-01-2006 0:04 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

event horizon


carcasstrid


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 31-01-2006 12:08 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 27 januari 2006 22:00 schreef attila_de_hun het volgende:

en een serieus minpunt; in de remake hebben de cylons nog GEEN EEN KEER "by your command"gezegd. SCHANDALIG!!!!!


Beetje late reactie maar
jawel, einde van de pilot op die ruimtebasis cq wapendepot zegt die lekkere blonde nog "by your command." voordat de aftiteling begint.


Een kleine snol zit zo vol.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-03-2006 16:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2006 23:30 schreef Heiden het volgende:
Solaris vind ik een heerschfilm eerste klas, ik heb hem vorig jaar gezien en het is eigenlijk een übertrage film, maar dat is de kracht van deze film, zo trippy, surrealistisch en ook beklemmend dat het gewoon geniaal is, in combinatie met de ambient muziek in de film is het gewoon een drugsloze trip, aanrader voor de SF-freaks. Het is trouwens een remake van een Russische film uit de jaren '60 die nog trager en trippyer moet zijn.
http://www.solaristhemovie.com/


De schrijver van het boek, Stanislaw Lem is vandaag op 84 jarige leeftijd overleden.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 27-03-2006 16:39]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Inferno
HEUUUJ
Usericon van Inferno
Posted 27-03-2006 16:41 by Inferno Wijzig reactieProfiel van InfernoQuote dit bericht

Star Trek op tv vanavond.


Het zal je moeder maar wezen...


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-03-2006 20:35 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

En Signs


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-03-2006 21:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Enkele aanraders qua sci-fi films:

- Mad Max I
- Blade Runner
- Dark City
- Gattaca
- 12 Monkeys



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-03-2006 22:02 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2006 20:35 schreef Sater het volgende:
En Signs


Vond er niet veel aan. Vooral het einde vond erg zwak, maar daar zijn de meningen geloof ik nogal over verdeeld. Van mr Sixth Sense had ik eigenlijk een heel gaaf einde verwacht en dan valt het tegen. Verder vond ik de film over het geheel genomen veel te zoetsappig, papa die vrouw kwijt is en zoontjes alleen op voedt, jongetje wat de dingen al eerder door heeft, etc etc. .


Sater
Usericon van Sater
Posted 28-03-2006 6:02 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik zal em vanavond eens even gaan bekijken. (Opgenomen)

Binnenkort ook Blade Runner maar weer eens kijken.

Alien is ook een vette aanrader.

En de eerste twee Terminators natuurlijk.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 28-03-2006 12:39 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

Laatst een paar sience fiction films gekocht:
-The Quiet Earth
-Soylent Green
-2001: A Space Odysee


..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-03-2006 12:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Soylent Green is peeheeheeheeople!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-03-2006 15:37 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2006 16:39 schreef Chelman het volgende:
De schrijver van het boek, Stanislaw Lem is vandaag op 84 jarige leeftijd overleden.



Ach, da's wel een verlies. Geweldige schrijver


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-03-2006 17:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2006 21:56 schreef Valorian het volgende:
Enkele aanraders qua sci-fi films:

- Mad Max I



Ik vond deel II eigenlijk beter.

en blade runner heb ik nog nooit gezien. maar daar zijn toch verschillende versies van? Wat is de beste??


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-03-2006 17:34 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Twee versies, de originele (met voice-overs) en de director's cut (zonder voice-overs geloof ik).

Ik prefereer de voice-overs versie, maar die kun je bijna nergens meer vinden. Heb zelf beide versies in de kast staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 25-08-2009 10:26]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-03-2006 17:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ah okee, en ken jij(of iemand anders) de serie firefly??die schijnt ook behoorlijk populair te zijn.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-03-2006 17:38 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Heb hem zelf (helaas) nog steeds niet gezien, vrienden van me hebben de serie staan en zijn er laaiend enthousiast over, ook over de film (Serenity). Dus zeker kijken als je de kans krijgt, is het enige wat ik kan zeggen, afgaande op hun doorgaans degelijke smaak.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-03-2006 17:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Vanavond ga ik de laatste aflevering van mijn 'Buck Rogers seizoen 2 box' kijken

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-03-2006 17:50]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-03-2006 18:49 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Afgelopen weekend 'Day of the Triffids' moeten ondergaan. Jeeeeeeeeeeeezus wat beroerd.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-03-2006 18:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hehe, is daar een film van.. het boek is prachtig!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen