IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Mishandeling..fysiek en mentaal Vorige pagina | Volgende pagina
Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 27-05-2002 22:22 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

-

[Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 28-05-2002 9:20]


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 27-05-2002 22:24 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 22:19 schreef attila_de_hun het volgende:

off-topic: wat is een oorlogtrauma? Ik kan er me wel iets bij voorstellen maar ik weet niet zeker wat het is.


In het engels noemen ze het Post traumatic stress, hier in Nederland heb je (naar mijn weten) maar weinig die daar aan leiden, vanwege goede begeleiding en zo, maar mijn pa heeft in het leger gezeten toen ie 20 was en is naar Angola gestuurd voor 4 jaar (portuguese kolonie), waar hij echt midden in al die oorlog shit heeft gezeten, en hij heeft het nooit echt kunnen verwerken, het kutte van deze ziekte is dat je (meestal) er pas jaren later achter komt, wij weten pas een jaar of 5 dat ie het heeft, en zelf geeft ie niet toe dat ie ziek is...dus het is moelijk iemand te helpen die niet geholpen wilt worden....


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 27-05-2002 22:25 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

-

[Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 28-05-2002 9:19]


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 27-05-2002 22:25 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Luister...met dit onderwerp moet je gewoon niet spotten..dat is gewoon gevoelloos ok! Het maakt me verdomme kapot en jij maakt er een geintje van!


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 27-05-2002 22:26 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 22:22 schreef Mutilator het volgende:
Dat soort trauma's snijden een leven lang diep en zijn nauwelijks te verwerken; zo iemand is niet meer te veranderen; zo snel mogelijk het huis uit/jongerenhulp instanties opzoeken lijkt me de beste oplossing.


Ik heb, als alles goed loopt, binnen 1 maand een huis gekocht!!


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 27-05-2002 22:29 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 22:26 schreef Shadowlands het volgende:
Ik heb, als alles goed loopt, binnen 1 maand een huis gekocht!!


Das heeeeeeel fijn! Ben je van al het gezeik af he! naja..--zie mijn leeftijd--


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-05-2002 22:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 mei 2002 22:25 schreef Morgil het volgende:
Luister...met dit onderwerp moet je gewoon niet spotten..dat is gewoon gevoelloos ok! Het maakt me verdomme kapot en jij maakt er een geintje van!


Jij bent 14 of 15 niet? Ken jij jongerenhulpinstanties als het JIP (Jongeren Informatie Punt)? Die kunnen voor jou hulp zoeken en dan zorgen ze ervoor dat jij beter terechtkomt.

Kijk hier maar ff voor wat info: http://www.jip.org

Via de kindertelefoon kom je ook verder.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 27-05-2002 22:35]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2002 22:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 22:24 schreef Shadowlands het volgende:
In het engels noemen ze het Post traumatic stress, hier in Nederland heb je (naar mijn weten) maar weinig die daar aan leiden, vanwege goede begeleiding en zo, maar mijn pa heeft in het leger gezeten toen ie 20 was en is naar Angola gestuurd voor 4 jaar (portuguese kolonie), waar hij echt midden in al die oorlog shit heeft gezeten, en hij heeft het nooit echt kunnen verwerken, het kutte van deze ziekte is dat je (meestal) er pas jaren later achter komt, wij weten pas een jaar of 5 dat ie het heeft, en zelf geeft ie niet toe dat ie ziek is...dus het is moelijk iemand te helpen die niet geholpen wilt worden....


ja, dat is een moeilijke situatie, vooral dat je pa het zelf niet erkent.bedankt voor de uitleg trouwens, het gekke is dat ik zelf ook iemand ken die dit in mindere mate heeft. die heeft in korea gevochten en moest met het lichaam van zijn gewonde vriend een heel eind dragen. net voordat ze bij de thuisbasis raakten stierf de gewonde man. daar doet hij soms nog raar over (en dat kan ik me overigens heel goed voorstellen) maar verder is het een goede vent waar je niks aan merkt.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-05-2002 22:32 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 mei 2002 22:26 schreef Shadowlands het volgende:
Ik heb, als alles goed loopt, binnen 1 maand een huis gekocht!!


Aha, da's natuurlijk de perfecte oplossing.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 27-05-2002 22:36 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Geen zin..me vader ontkent alles en mijn moeder net zo goed..en ik wil hier blijven omdat ik bang ben dat als IK weg ben, dat ie mijn broertjes pakt.. Nu ben alleen ik het


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-05-2002 22:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 mei 2002 22:36 schreef Morgil het volgende:
Geen zin..me vader ontkent alles en mijn moeder net zo goed..en ik wil hier blijven omdat ik bang ben dat als IK weg ben, dat ie mijn broertjes pakt.. Nu ben alleen ik het


Als jij blauwe plekken laat zien dan geloven ze je wel; er zijn dingen mogelijk als een gastgezin, waar je broertjes ook meekunnen; echt; kindermishandeling is zwaar strafbaar en die instanties zijn ervoor om je te helpen!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 27-05-2002 22:40]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 27-05-2002 22:39 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 22:29 schreef Morgil het volgende:
Das heeeeeeel fijn! Ben je van al het gezeik af he! naja..--zie mijn leeftijd--


15? Ja da´s kut! Maar of je dat langer wilt volhouden is aan jou, ik was 16 toen ik voor het eerst uit huis ging...heb wel me hele school verkloot (kamer betalen en naar school gaan lukte niet echt), maar ik heb er geen spijt van. Echt MORGIL ALTIJD je mannetje staan! Laat je NOOIT naar beneden halen, wees altijd beter als hij! Hoe dan ook! Vroeger haate ik mijn pa heel erg, nu vind het gewoon een zielige oude man! En klinkt misschien heet raar/hard gewoon terug slaan! Mijn pa slaat me al een aantal jaren niet meer want hij weet, ik sla harder! met woorden probeert ie het nog wel (vaak) maar ik lach me nu gewoon uit! (dat deed ie vroeger ook bij mij, ironische hé?)
It can't rain all the time!


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2002 22:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

hey Morgil en shadowlands. Ik weet gewoon niet wat ik tegen jullie moet zeggen, zo vreselijk vind ik het wat jullie meemaken of hebben meegemaakt. Morgil, ik heb er geen verstand van maar ik denk dat Mutilator zeker gelijk heeft en dat je moet proberen om een gastgezin voor jou en je broertjes moet trachten te vinden. Denk je ook aan psychische begeleiding? dat is echt geen schande. vele mensen hebben psychische hulp (al dan niet alternatief)Die zullen je duidelijk maken dat dat je een waardevol mens bent en nog veel in dit leven kunt bereiken.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 27-05-2002 22:47 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Ik ben geen 15 maar 16... en ja das zeker kut enzo..Maar ik kan niet weg..tegen mijn broertjes doet ie niks..die zijn "normaal". Het ligt denk ik vooral aan mijn muziek/kleding. Hij zei tegen mij:de enige fout die ik en je moeder hebben gemaakt is jou op de wereld zetten. Dat vergeet ik nooit meer.
Mijn broertjes en moeder hebben het goed hier..laat mij maar de klappen opvangen..als hij hen maar niks doet..


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 27-05-2002 22:50 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 22:47 schreef attila_de_hun het volgende:
hey Morgil en shadowlands. Ik weet gewoon niet wat ik tegen jullie moet zeggen, zo vreselijk vind ik het wat jullie meemaken of hebben meegemaakt.


Heel lief van je....maar it's all okee, als ik terug zou kunnen gaan zou ik niets aan me "jeugd" (ben nog steeds in m´n jeugd ) willen veranderen, door al dat ben ik wie ik nu ben, en daar ben ik heel blij mee! Ik ben d'r alleen maar sterker door geworden.....


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 27-05-2002 22:52 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 27 mei 2002 22:47 schreef Morgil het volgende:
Hij zei tegen mij:de enige fout die ik en je moeder hebben gemaakt is jou op de wereld zetten. Dat vergeet ik nooit meer.



als ie dat heeft gezegt is het echt een zieke kloot mongool (sorrie dat ik het zeg hoor). Ik hoop voor je dat je dan echt zo snel mogelijk het huis uit kan/gaat



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 27-05-2002 22:52 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 27 mei 2002 22:15 schreef Morgil het volgende:
Ik word zelf ook mishandeld ja..zowel mentaal als fysiek..mijn gevoel van eigenwaarde is er niet, mede doordat hij dat constant de grond in praat/slaat.. Ik kan me niet verdedigen..hij lult (excuses) zich er toch wel uit..En dan is er ook nog die Borderline enzo (waarvan mijn ouders zeggen dat "het alleen maar de puberteit" is..ben nogal een hopeloos geval

je gevoel van eigenwaarde moet je wel herstellen . Een manier om het te herstellen is om dingen te doen waardoor je je goed voelt over jezelf , beter dan die ander die denkt je te kunnen kwellen .
Ik denk dat je eerst met een vertrouwenspersoon kan praten op school bijvoorbeeld de decaan of huisarts of politie .



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2002 22:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 22:47 schreef Morgil het volgende:
Hij zei tegen mij:de enige fout die ik en je moeder hebben gemaakt is jou op de wereld zetten.


jou vader moet eens een goed pak slaag krijgen. wat een lompe sukkel om zoiets te zeggen. beseft hij niet wat een kwetsende opmerking dat is en hoe diep er zoiets inhakt???? en als het er alleen maar omgaat omdat je van metal houdt dan is het nog 100 keer erger.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 27-05-2002 22:53 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 27 mei 2002 22:47 schreef Morgil het volgende:
Hij zei tegen mij:de enige fout die ik en je moeder hebben gemaakt is jou op de wereld zetten. Dat vergeet ik nooit meer.


W a t? Dat begrijp ik niet. Je kan als ouder vele domme dingen doen en zeggen, maar dat je zoiets rechtuit luidop durft te zeggen, daar kan ik niet bij. Wat een effect moet zoiets hebben zeg..
Nee, dat mag je nooit meer vergeten.. One day...
Sterkte


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Shadowlands
Usericon van Shadowlands
Posted 27-05-2002 22:54 by Shadowlands Wijzig reactieProfiel van ShadowlandsQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 22:47 schreef Morgil het volgende:
Ik ben geen 15 maar 16... en ja das zeker kut enzo..Maar ik kan niet weg..tegen mijn broertjes doet ie niks..die zijn "normaal". Het ligt denk ik vooral aan mijn muziek/kleding. Hij zei tegen mij:de enige fout die ik en je moeder hebben gemaakt is jou op de wereld zetten. Dat vergeet ik nooit meer.
Mijn broertjes en moeder hebben het goed hier..laat mij maar de klappen opvangen..als hij hen maar niks doet..


NEE!!!! Da´s de foute instelling!!!! Jij bent meer als dat! Eerst sta jij dan hun! Echt waar, weg moet je daar! Zoek je eigen familie, omdat je ouders je hebben gemaakt wil dat niet betekenen dat ze je alles mogen flikken! Altijd je hoofd hoog houden! En zeker NIET je leven laten verkloten door een stelletje zielige mensen!!


SSSsssssstttttttttttttttttt!!!!!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2002 22:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 22:50 schreef Shadowlands het volgende:
Heel lief van je....maar it's all okee, als ik terug zou kunnen gaan zou ik niets aan me "jeugd" (ben nog steeds in m´n jeugd ) willen veranderen, door al dat ben ik wie ik nu ben, en daar ben ik heel blij mee! Ik ben d'r alleen maar sterker door geworden.....


Kijk, dat is de juiste vechtersmentaliteit! hou vol en je schopt het ver! en als je eens je gal wilt spuien dan zijn we er toch gewoon??? en ook voor anderen hoor!


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 27-05-2002 22:56 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 22:47 schreef Morgil het volgende:
Ik ben geen 15 maar 16... en ja das zeker kut enzo..Maar ik kan niet weg..tegen mijn broertjes doet ie niks..die zijn "normaal". Het ligt denk ik vooral aan mijn muziek/kleding. Hij zei tegen mij:de enige fout die ik en je moeder hebben gemaakt is jou op de wereld zetten. Dat vergeet ik nooit meer.
Mijn broertjes en moeder hebben het goed hier..laat mij maar de klappen opvangen..als hij hen maar niks doet..


Erg nobel van je dat je jezelf opoffert voor je broertjes, maar dat is geen goede manier om met dit conflict om te gaan. Je moet ook aan jezelf denken namelijk. Jij bent nu het slachtoffer. Als ik jou was (ik kan me voorstellen dat het voor jou moeilijker is, ik heb makkelijk praten) zou ik toch hulp zoeken middels de kindertelefoon of een dergelijke instantie. De gedachte dat je ouders alle aanklachten jegens hen zullen ontkennen, zou ik niet als obstakel zien. De hulpverleners zullen dergelijke ontkenningen heus niet als vreemd ervaren.

Wat je ook doet, sterkte in ieder geval.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-05-2002 22:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 mei 2002 22:47 schreef Morgil het volgende:
...hier..laat mij maar de klappen opvangen..als hij hen maar niks doet..


Lief dat je je broertjes in bescherming wilt nemen, maar jij verdient geen klappen...ook niet om ervoor te zorgen dat zij die niet krijgen.

en:

Bedenk dat zij ook een foute les leren als ze jou geslagen zien worden/ jouw blauwe plekken zien.

Jouw pa is gewoon fout en zwaar strafbaar.

Jij hebt recht op hulp en dat kun je gewoon gratis krijgen; praktisch én psychische hulp van mensen die er speciaal zijn om kinderen en jongeren die in een situatie zoals die waar jij in zit te helpen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 27-05-2002 23:00 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Ik heb aleens met zon vertrouwenspersoon op school gepraat..maar alles wat zij zei was:"Ik begrijp je". En dat kutborderline word ik ook gek van..Ik weet het allemaal niet meer hoor..
En ik ga NIET het huis uit en laat mijn broertjes (7 en 13) in de steek..nooit..dat kan ik niet!
Ik houd me wel sterk en zet me over die zelfmoordneigingen heen..gelukkig steunt mijn vriend me heel goed enzo en hij snapt me..Volgend jaar ben ik toch vrij weinig thuis enzo..naar school in een andere stad enzo..
Dank jullie voor je steun enzo!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-05-2002 23:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 mei 2002 22:50 schreef Shadowlands het volgende:
Heel lief van je....maar it's all okee, als ik terug zou kunnen gaan zou ik niets aan me "jeugd" (ben nog steeds in m´n jeugd ) willen veranderen, door al dat ben ik wie ik nu ben, en daar ben ik heel blij mee! Ik ben d'r alleen maar sterker door geworden.....


Hier zet ik mijn toupetje voor af! (spreekwoordelijk doch serieus)



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 27-05-2002 23:04]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen