IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Mishandeling..fysiek en mentaal Vorige pagina | Volgende pagina
SQT
Usericon van SQT
Posted 02-06-2002 21:09 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 2 juni 2002 21:04 schreef Greycloak het volgende:
Slaan is vaak onmacht,

mee eens
quote:
..dus ik denk dat het die ouders wel kan schelen.

ik snap de 'dus' hier niet helemal in. als de ouders iets om het kind zouden geven, zouden ze niet slaan om kleine dingen, lijkt mij.
quote:
Het zal ook een deel frustratie zijn van mensen, hun nageslacht te zien opgroeien met mogelijkheden en kansen die ze zelf nooit hebben gehad. Door ze klein te houden verklein je de mogelijkheden voor je kinderen, zodat je later kan zeggen "zie je wel dat je nix kan" (En onbewust: je bent NIET beter dan ik.)

Ook weer mee eens


Child Of Decadence
Ik vind jou niet leuk.
Usericon van Child Of Decadence
Posted 02-06-2002 21:09 by Child Of Decadence Wijzig reactieProfiel van Child Of DecadenceQuote dit berichthttp://go.to/swordsofmetal

quote:
Alsof hem/haar dat iets zal schelen..

Als hij/zij slaat omdat hij/zij denkt dat hij/zij het kind daarmee opvoedt, hopelijk wel... Anders ben je 't ni waard om kinderen op te voeden....


Het "je bent niet beter dan ik" zal vooral voorkomen eens het kind, om het mooi te zeggen, "in de pubertijd komt"... Ouders moeten snappen dat sommige dingen die hun kinderen dan zeggen gewoon gezegd worden omdat ze niet verder kijken, ik spreek uit ervaring
Je kan het hen niet echt kwalijk nemen dat ze je niet meer de slimste ter wereld vinden terwijl ze je de vorige jaren op handen droeger, jij was alles, DE verpersoonlijking van de wereld. Als dat wegvalt is dat ook voor de ouder wel iets denk ik, er komen andere prioriteiten dan ouders/gezin en dat leidt dan idd wel tot serieuze frustraties...
En dan is er nog echtelijke ruzies, problemen op het werk/sociaal leven etc etc en het is begrijpelelijk dat op een bepaald moment alles teveel wordt maar daar kunnen je kinderen niets aan doen ...

[Dit bericht is gewijzigd door Child Of Decadence op 02-06-2002 21:12]



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-06-2002 21:10 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2002 21:09 schreef Child Of Decadence het volgende:
Als hij/zij slaat omdat hij/zij denkt dat hij/zij het kind daarmee opvoedt, hopelijk wel... Anders ben je 't ni waard om kinderen op te voeden....
Dat bedoelde ik. Negeren lijkt me erger dan slaan... Aaargh!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 02-06-2002 21:12 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

Hangt er allemaal vanaf in welke mate natuurlijk.


Child Of Decadence
Ik vind jou niet leuk.
Usericon van Child Of Decadence
Posted 02-06-2002 21:16 by Child Of Decadence Wijzig reactieProfiel van Child Of DecadenceQuote dit berichthttp://go.to/swordsofmetal

Er is hier trouwens gesproken over een "opvoedende tik", zelfs daar ben ik tegen; nu jah je kan niets steeds jezelf volledig in de hand houden... Excuses kunnen ook van ouder tot kind heel helend zijn, als je kind ziet dat het je echt spijt zal het later niet denken "maar toen heeft-ie me een tik gegeven".....
Sommige dingen blijven immers bij voor altijd...

Het is net als gepest worden. Er stond een verhaal in een boek over pesten van een vrouw die in een slotklooster was ingetreden omdat ze op de middelbare school gepest werd.
Als het zo erg wordt in de opvoeding van je kind, kan dat ook tot erge traumatiserende dingen leiden...
Een gezin/thuis is een veilige plaats waar je je goed en veilig moet voelen, en niet bang moet zijn voor iemand van je eigen familie.

[Dit bericht is gewijzigd door Child Of Decadence op 02-06-2002 21:16]



|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 02-06-2002 21:26 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

Opvoeden is volgens mij toch een enorm moeilijke taak, je kan op zoveel mogelijke manieren de mist ingaan (een van de redenen waarom ik denk dat ik maar beter geen kinderen neem)
Ik ken zo een koppel dat schrik heeft van hun zoon... gaven te veel toe toen hij nog klein was, en dat is een beetje uit de hand gelopen zou je zo kunnen zeggen; is totaal onhandelbaar...
En een opvoedende tik? Ik zie werkelijk de educatieve waarde van een mep niet in, maar kom... Ik kan er wel inkomen dat je op sommige momenten uit woede of inderdaad onmacht je moeite kan hebben je in te houden, maar da's natuurlijk nog altijd geen excuus of zo...


SQT
Usericon van SQT
Posted 02-06-2002 21:28 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 2 juni 2002 21:26 schreef |MoRGaN| het volgende:
Opvoeden is volgens mij toch een enorm moeilijke taak, je kan op zoveel mogelijke manieren de mist ingaan (een van de redenen waarom ik denk dat ik maar beter geen kinderen neem)
Ik ken zo een koppel dat schrik heeft van hun zoon... gaven te veel toe toen hij nog klein was, en dat is een beetje uit de hand gelopen zou je zo kunnen zeggen; is totaal onhandelbaar...
En een opvoedende tik? Ik zie werkelijk de educatieve waarde van een mep niet in, maar kom... Ik kan er wel inkomen dat je op sommige momenten uit woede of inderdaad onmacht je moeite kan hebben je in te houden, maar da's natuurlijk nog altijd geen excuus of zo...


Ik zit ook al een tijdje na te denken hoe ik (stel dat) later mijn kinderen zal moet gaan opvoeden. Ik heb echt nog geen idee, maar ik ga kijken wat ik kan doen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-06-2002 21:29 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Kinderen en dieren. Hoe voorkom je dat ze je de baas worden? Door ze te laten zien WIE de baas is. Ja, de baas, ook geen gelijke, kom maar es weer als je 25 bent en ook wat hebt meegemaakt! Kort houden, af en toe slaan okee, als echt niets meer helpt is geweld altijd de laatste oplossing. Maar waar trek je de grens...?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


SQT
Usericon van SQT
Posted 02-06-2002 21:31 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Is er wel een grens? Het lijkt mij meer een grijs gebied ofzo


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-06-2002 21:32 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Yupz, dat ingevuld wordt door ouders zowel als kinderen. Ik was een rustig kind en deed ook daadwerkelijk weinig verkeerd, maar als ik zie hoe sommige leeftijdsgenoten compleet door hun kroost worden ondergesneeuwd... Respect voor de ouders, je opvoeders? Nee hoor, alles mocht en nu plukken ze zelf de vruchten. Bittere.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-06-2002 21:32 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Het opvoeden van kinderen is gedoemd te mislukken. Het is een risico, met zware gevolgen.
Kinderen kiezen hun ouders niet, en omgekeerd.
Onvoorwaardelijk van je kinderen houden en ze dat tonen, lijkt me al heel wat.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 02-06-2002 21:34 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2002 21:32 schreef mislyd het volgende:
Het opvoeden van kinderen is gedoemd te mislukken. Het is een risico, met zware gevolgen.
Kinderen kiezen hun ouders niet, en omgekeerd.
Onvoorwaardelijk van je kinderen houden en ze dat tonen, lijkt me al heel wat.
Is ook niet echt verwezenlijkbaar; liefde kan sowieso nooit onvoorwaardelijk zijn... Dus dan zit je wel met een probleem natuurlijk...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-06-2002 21:38 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 juni 2002 21:34 schreef |MoRGaN| het volgende:
Is ook niet echt verwezenlijkbaar; liefde kan sowieso nooit onvoorwaardelijk zijn... Dus dan zit je wel met een probleem natuurlijk...

Ik veronderstel dat het krijgen van kinderen toch wat speciaals is in je leven, en dat je eigen kinderen specialer zijn voor jou dan andere kinderen.. Die natuurlijke band moet er toch zijn.. (laten we het dan geen liefde noemen, maar toch een heel specifieke band)


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-06-2002 21:39 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2002 21:34 schreef |MoRGaN| het volgende:
liefde kan sowieso nooit onvoorwaardelijk zijn...
I beg to differ... Ik houd onvoorwaardelijk van mijn huisdiertjes.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 02-06-2002 21:43 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2002 21:38 schreef mislyd het volgende:
Ik veronderstel dat het krijgen van kinderen toch wat speciaals is in je leven, en dat je eigen kinderen specialer zijn voor jou dan andere kinderen.. Die natuurlijke band moet er toch zijn.. (laten we het dan geen liefde noemen, maar toch een heel specifieke band)

Ik denk dat die specifieke band met de daaraan verbonden liefde bij sommige mensen wel degelijk ontbreekt, en zelfs bij degenen die die band en die liefde wel voelen denk ik dat dat eerder een "ongrijpbaars" iets is, iets dat eerder in je hoofd zit... Maar inderdaad; iedereen zou van iedereen moeten houden.


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 02-06-2002 21:45 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Als je echt door je pa of ma of wie dan ook in elkaar word gebeukt. Is die dader gewoon gek in ze kop. Punt uit


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 02-06-2002 21:45 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2002 21:39 schreef Greycloak het volgende:
I beg to differ... Ik houd onvoorwaardelijk van mijn huisdiertjes.
Ja? Dus als die beestjes (effe hypothetically) plotsklaps hondsdol worden en je arm eraf bijten, geef je ze een aai?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-06-2002 21:47 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Eén van die krengen (...) heeft een peperdure waterdichte zak uit het leger verrot geknaagd. Ik was allang blij da'k em weer vond. En als ze hondsdol zijn, ga ik koste wat kost zorgen dat ze weer beter worden ja.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 02-06-2002 21:50 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

En als dat niet lukt, wat dan? (Is een stom voorbeeld, ik weet het, maar toch.)


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-06-2002 21:52 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Laten inslapen en echt keihard de ogen uit mijn kop janken, omdat het niet anders kan en het ook beter voor de diertjes is om dan maar dood te zijn.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Child Of Decadence
Ik vind jou niet leuk.
Usericon van Child Of Decadence
Posted 02-06-2002 21:52 by Child Of Decadence Wijzig reactieProfiel van Child Of DecadenceQuote dit berichthttp://go.to/swordsofmetal

quote:
Opvoeden is volgens mij toch een enorm moeilijke taak, je kan op zoveel mogelijke manieren de mist ingaan (een van de redenen waarom ik denk dat ik maar beter geen kinderen neem)
Ik ken zo een koppel dat schrik heeft van hun zoon... gaven te veel toe toen hij nog klein was, en dat is een beetje uit de hand gelopen zou je zo kunnen zeggen; is totaal onhandelbaar...
En een opvoedende tik? Ik zie werkelijk de educatieve waarde van een mep niet in, maar kom... Ik kan er wel inkomen dat je op sommige momenten uit woede of inderdaad onmacht je moeite kan hebben je in te houden, maar da's natuurlijk nog altijd geen excuus of zo...

Ik zit me ook al een tijdje af te vragen of ik wel kinderen zou hebben of niet.
Ik denk dat ik teveel toe zou geven met alle gevolgen van dien....
Misschien als ik iemand vind met wie ik samen kan sterk staan Want op een dag krijg je het toch, en dan is het je kind tegen jou (wel niet voor lang). Dat is IMO onvermijdelijk, dan komt het erop aan dat je het niet gaat verkloten. Want later komt dat kind tot het besef dat hij domme dingen deed, en als jij er dan als ouder in bent geslaagd om een *echte* ouder te zijn die om z'n kinderen geeft, ben je geslaagd... Maar dit lukt ni altijd vrees ik, en ik denk niet dat ik erin zou slagen mijn kind(eren) "perfect" op te voeden



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-06-2002 21:53 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2002 21:45 schreef Heosphoros het volgende:
Als je echt door je pa of ma of wie dan ook in elkaar word gebeukt. Is die dader gewoon gek in ze kop. Punt uit
Makkelijk. Jij doet een bekende van me iets aan waar ik bij sta, ik beuk je neus naar binnen en dan ben ik gek in m'n kop? Zo simpel is het dus niet panda. Alleen bij zinloos, dan kan ik het met je eens zijn. Voorbeeld jij bent leuk aan het kletsen met een bekende en ik doe hetzelfde.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 02-06-2002 21:55 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2002 21:52 schreef Greycloak het volgende:
Laten inslapen en echt keihard de ogen uit mijn kop janken, omdat het niet anders kan en het ook beter voor de diertjes is om dan maar dood te zijn.
Waarom doe je nu zo tegendraads? Grrr. Dit was een slecht voorbeeld, maar toch blijf ik erbij dat je niet onvoorwaardelijk van iemand kan houden, daarvoor zit je eigen verwachtingenpatroon te veel in de weg.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-06-2002 22:01 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2002 21:55 schreef |MoRGaN| het volgende:
Waarom doe je nu zo tegendraads? Grrr. Dit was een slecht voorbeeld, maar toch blijf ik erbij dat je niet onvoorwaardelijk van iemand kan houden, daarvoor zit je eigen verwachtingenpatroon te veel in de weg.
Soms moet je genoeg van iets kunnen houden om het los te kunnen laten. Kan iemand op dit forum over meepraten... Het is fokking moeilijk, maar soms kan je niet anders.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 02-06-2002 22:04 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

Maar da's een totaal andere discussie


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen