IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Mishandeling..fysiek en mentaal Vorige pagina
MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 25-08-2002 20:17 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

*Schop*

Gevolgen van kindermishandeling

Een kind dat door zijn ouders wordt mishandeld, draagt een last van negatieve ervaringen die vaak zó schadelijk kunnen zijn dat ze een stempel drukken op zijn hele verdere leven. Hoe ernstig de gevolgen voor het kind zullen zijn, hangt af van een aantal zaken:

De leeftijd van het kind tijdens de mishandeling. De invloed van kindermishandeling op de emotionele ontwikkeling van het kind is groter naarmate het kind jonger is.

De duur van de mishandeling. Een kind dat gedurende zijn hele jeugd regelmatig mishandeld of verwaarloosd wordt, zal daar meer gevolgen van ondervinden dan een kind dat gedurende een bepaalde periode in zijn jeugd aan een of andere vorm van mishandeling blootstaat.

De ernst van de mishandeling.

De veerkracht van het kind. Het ene kind is het andere niet. Het ene kind kan meer aan dan het andere.

De omgeving van het kind. Een kind dat door zijn ouders wordt mishandeld, maar kan terugvallen op een aardige opa of leerkracht, zal minder geschaad worden door de mishandeling dan een kind dat op niemand kan terugvallen.
Gevolgen van kindermishandeling kunnen zijn:

Ondermijnd zelfvertrouwen en weinig gevoel van eigenwaarde. Het kind heeft het gevoel dat het niets waard is en nergens voor deugt.

Wantrouwen tegenover andere mensen. Door dit wantrouwen is het kind niet in staat om bevredigende relaties met anderen aan te gaan. Het is steeds op zijn hoede.

Belemmering van een harmonische ontwikkeling.

Een negatief zelfbeeld door de afwijzende houding van de ouders.

Lichamelijk letsel, zoals botbreuken, hersenletsel en gehoorbeschadigingen. In sommige gevallen (vooral bij jonge kinderen) zijn de verwondingen zó ernstig dat het kind aan de gevolgen ervan overlijdt of blijvend gehandicapt raakt.

Ontwikkelingsachterstand, zoals groeistoornissen of een vertraagde taalontwikkeling.


[Dit bericht is gewijzigd door MetalSheep op 25-08-2002 20:18]


I laugh untill my head comes off


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 27-08-2002 14:04 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 27 mei 2002 22:47 schreef Morgil het volgende:
Ik ben geen 15 maar 16... (...) Hij zei tegen mij:de enige fout die ik en je moeder hebben gemaakt is jou op de wereld zetten. Dat vergeet ik nooit meer.
Mijn broertjes en moeder hebben het goed hier..laat mij maar de klappen opvangen..als hij hen maar niks doet..


Dit hoor je de laatste tijd vaker, wat bezielt die ouders. Zo'n opmerking is er tekenent en vergeet je nooit meer. Damn daar kan ik me kwaad om maken.
En dat slaan is een teken van onmacht, geen grip kunnen hebben op jouw situatie/gedachtengang.
Het slaan van je kinderen is een van de meest grote criminele dingen die ik ken. Kinderen groeien nog en doen ervaring op, zo wordt dat dus de grond ingetrapt. Waar het kind de schade van ondervind...

Ik hoop dat je er iets aan weet te doen Morgil, succes ermee!



Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 27-08-2002 14:12 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 27 mei 2002 23:15 schreef Morgil het volgende:
mijn broertjes weten er niks vanaf..wel dat mijn vader me niet mag, maar niks van het slaan..doet het meestal als ik alleen ben..en tegen mamma zeg ik dat ik me stootte ofzo en ze wil het ook niet zien..er is echt geen hulp nodig..Tegen hen doet ie absoluut niks..hij is best lief tegen ze

Ik wil gewoon niemand pijn doen ofzo..dus laat het maar zo..

De vertrouwenspersoon wilde geeneens zien dat ik aan zelfverminking doe..ze zei: niet doen..meer niet..en op mijn lichaam kun je ook niet zien wat mijn vader doet of wat ik doe..Ik vind de pijn fijn..heel gek maar ik voel het alsof ik niks anders verdien..en lelijk ben ik toch al..dus so what..


Hmmm...lelijk ben je zeker niet! dat is al wel duidelijk van je foto posts Kijk uit dat je in dit soort opmerkingen niet te ver gaat, afbraak van je eigenwaarde is iets heel funests, ook voor je contacten. Zorg dat je er goed over kan praten...ik hoop dat het beter komt allemaal.
Damn, zoiets is echt klote



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-08-2002 11:25 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Meissie je komt er wel,gaat moeilijk worden maar je bent sterker dan je denkt!Als ik het kan kan jij het zeker ook!En..je weet het..als je hulp nodig hebt..me lives around the corner


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 11:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zoals menig metalnummer zegt: Strength comes from within. De kracht om dingen te veranderen zit al in je, aan jou is het om die kracht aan te spreken



Ja Dalaï Jenje, doe maar weer rustig ...
Maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen