IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Now Playing Vorige pagina | Volgende pagina
Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-10-2013 19:21 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 14 oktober 2013 19:16 schreef Mythics het volgende:
Volgens Metal-Archives mocht het niet op hun website vanwege de reden: "This is pure noise"

Het is een project behorende aan de Portugese Black Circle (Vetala, Decrepitude, Mons Veneris en Irae) en bevat 95 minuten aan volledig geïmproviseerde chaotische en extreem rauwe black metal / noise, opgenomen in drie uur en zonder verdere bewerking op tape uitgebracht. Geweldige muziek mijns inziens : )

Ze hebben ook contactaen met de Black Plague Circle uit Bosnië en Herzegovina (Nigrum Circli Inferi, Cave Ritual etc..) en extreem rauwe bands uit Australië als Forbidden Citadel of Spirits, Blackline, Carved Cross enzovoorts : )


In Portugal heb je nog soortgelijke bands als Black Howling, Raio Negro, Black Cilice, Unknown Artist, Ostots, Cripta Occulta, Nortada Gelada, Eremites etc..

Uit het Verenigd Koninkrijk zal je voornamelijk uitkomen op Enecare, Niderung, Wóddréa Mylenstede, Esk en Lost Flood.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 14-10-2013 19:21]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 14-10-2013 19:25 by Bub Profiel van Bub

Elpee



bub


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-10-2013 19:39 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 14 oktober 2013 19:16 schreef Mythics het volgende:
Volgens Metal-Archives mocht het niet op hun website vanwege de reden: "This is pure noise"

Het is een project behorende aan de Portugese Black Circle (Vetala, Decrepitude, Mons Veneris en Irae) en bevat 95 minuten aan volledig geïmproviseerde chaotische en extreem rauwe black metal / noise, opgenomen in drie uur en zonder verdere bewerking op tape uitgebracht. Geweldige muziek mijns inziens : )

Ze hebben ook contactaen met de Black Plague Circle uit Bosnië en Herzegovina (Nigrum Circli Inferi, Cave Ritual etc..) en extreem rauwe bands uit Australië als Forbidden Citadel of Spirits, Blackline, Carved Cross enzovoorts : )

Ik had het van HRS gehoord en moest kostelijk lachen om het 'this is pure noise' stukje. Nog steeds. Een onbegrijpelijke muzieksmaak heb je. Vraag me geregeld af hoe je in godsnaam het overzicht houdt, terwijl je zó veel bands kent.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 14-10-2013 19:39]


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 14-10-2013 19:43 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

Mythics awakens .

quote:
Op 14 oktober 2013 19:16 schreef Mythics het volgende:
Volgens Metal-Archives mocht het niet op hun website vanwege de reden: "This is pure noise"

Het is een project behorende aan de Portugese Black Circle (Vetala, Decrepitude, Mons Veneris en Irae) en bevat 95 minuten aan volledig geïmproviseerde chaotische en extreem rauwe black metal / noise, opgenomen in drie uur en zonder verdere bewerking op tape uitgebracht. Geweldige muziek mijns inziens : )

Ze hebben ook contactaen met de Black Plague Circle uit Bosnië en Herzegovina (Nigrum Circli Inferi, Cave Ritual etc..) en extreem rauwe bands uit Australië als Forbidden Citadel of Spirits, Blackline, Carved Cross enzovoorts : )

Rainha Cólera moet ik nog even een paar keer voor gaan zitten. Zoiets als "Ma Ved" van Mhnunrrn is uiteindelijk wel gaan wennen namelijk, en dat heb ik soms zelfs op repeat gezet (terwijl het nummer al 56 minuten duurt). Veel andere bands die je noemt ken ik alleen van naam of moet ik nog even luisteren. Met Carved Cross kon ik het geloof ik ook wel vinden.

quote:
Op 14 oktober 2013 19:21 schreef Mythics het volgende:
In Portugal heb je nog soortgelijke bands als Black Howling, Raio Negro, Black Cilice, Unknown Artist, Ostots, Cripta Occulta, Nortada Gelada, Eremites etc..

Uit het Verenigd Koninkrijk zal je voornamelijk uitkomen op Enecare, Niderung, Wóddréa Mylenstede, Esk en Lost Flood.

Ah ja, Wóddréa Mylenstede, hun derde demo is best oké. Wat voor mij vooral het grote verschil is tussen bands zoals Rainha Cólera, Wóddréa en Mhnunrrn enerzijds en Decrepitude en Vetala anderzijds is het feit dat de eerstgenoemden een redelijk consistente muur van schel auraal geweld met een lage monotone ruis eronder neer weten te zetten. Als je daar eenmaal aan went, krijgt het, ondanks dat het als een kettingzaag op beton klinkt, een soort trance-inducing drone/ambient gevoel, en dat is heel fijn. Decrepitude en Vetala daarentegen hangen redelijk dicht tegen 'normale' black metal aan, maar gewoon belachelijk slecht ingespeeld en met uitzonderlijk slechte productie. In zekere zin slecht, omdat het niet slecht genoeg is.

EDIT: Voor sommige namen uit Les Légions Noires geldt dat van Mhnunrrn e.a. overigens ook natuurlijk, waarvan Brenoritvrezorkre het beste voorbeeld blijft.

NP: Wóddréa Mylenstede - Demo III

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 14-10-2013 19:45]


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-10-2013 19:45 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 14 oktober 2013 19:43 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Mythics awakens .


Kan ik mijn 'te luisteren' lijst met miljoen aanvullen.

quote:
Op 14 oktober 2013 19:43 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
moet ik nog even luisteren.


Zo klinkt het bijna makkelijk.

Edit: Oh ja, NP: Arvo Pärt - Tabula Rasa


[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 14-10-2013 19:46]


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 14-10-2013 19:49 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 14 oktober 2013 19:45 schreef Silence het volgende:
Zo klinkt het bijna makkelijk.

Ik ben een getrainde dubbel-klikker .

NP: zie vorige post.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 14-10-2013 19:52 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl



Zwieren


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-10-2013 20:34 by Silence Profiel van Silence

Dakota Suite & Emanuele Errante - The North Green Down


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-10-2013 20:34 by Mythics Profiel van Mythics

Vetëvrakh - Untitled (2013)


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 14-10-2013 20:35 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 14 oktober 2013 17:30 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
NP: Decrepitude / Vetala - split

Nu de Decrepitude-helft. Bloedende trommelvliezen. Schelle, schurende distortion waar al dan niet iets van te maken valt, drums die doen denken aan het gehamer van kapotte machinerie die zeer slecht is opgenomen, met daaroverheen vocalen die de suggestie wekken dat de vocalist stervende is als gevolg van een traag ongeluk in genoemde machinerie.


Haha, door te zeggen hoe slecht het is maak je iedereen wel benieuwd nu denk ik ^^

NP: Falkenbach - Tiurida

quote:
Op 14 oktober 2013 18:41 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
NP: Katharsis - VVorldVVithoutEnd


Aha, grote verbetering ongetwijfeld tegenover het voorgaande

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 14-10-2013 20:37]


Willekeur en dictatuur!


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 14-10-2013 20:36 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 14 oktober 2013 19:06 schreef Mythics het volgende:
Idem voor Black Cilice, Rainha Cólera (heb je daar ook een beschrijving van HSR? ) enzovoorts

Vast wel! Wat Carved Cross betreft: de tape is net dronken man, het geluid zelf zwabbert gewoon . Dit geeft de drums een nogal zwakzinnig gevoel, terwijl de vocalen eerder psychotisch aan doen. Op zich wel sterk. De gitaar is eigenlijk heel braaf. Niet zelden compleet onnavolgbaar, maar de distortion is redelijk afgerond; het opgeblazen-speaker-effect dat ik had verwacht is afwezig. Helpt wel voor het ambient gevoel, vooral in combinatie met 's werelds meest inspiratieloze drumlijn, terwijl de vocalist een mooi maniakaal tegenwicht biedt. Weet jij trouwens wat die brown noise die af en toe langskomt voor moet stellen? Alsof er in de verte een onderaards reuzentoilet wordt doorgespoeld.

NP: Carved Cross - Rehearsal MMXIII

quote:
Op 14 oktober 2013 20:35 schreef Hérésie het volgende:
Haha, door te zeggen hoe slecht het is maak je iedereen wel benieuwd nu denk ik ^^

Stiekem hoopte ik al dat je dat zou zeggen .

[Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 14-10-2013 20:37]


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 14-10-2013 20:37 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Al een hele tijd deze op repeat staan, wat blijft het een lekker nummer




Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 14-10-2013 20:38 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

A Silver Mt. Zion – Teddy Roosevelt's guns



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-10-2013 20:39 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Heb net wat spul van Carved Cross en Vetala binnengehaald, waar dit topic al niet goed voor kan zijn Kan helaas niets vinden van Rainha C'Olera en Mrhumnmmnuhrmnhofzo.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 14-10-2013 20:41 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 14 oktober 2013 20:36 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Stiekem hoopte ik al dat je dat zou zeggen .




NP: nog steeds Falkenbach, maar iets anders aan het kiezen. Ik heb zoveel nieuwe muziek staan dat ik eigenlijk niet meer naar Falkenbach mag luisteren. Tot de nieuwe uit is.



Willekeur en dictatuur!


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-10-2013 20:43 by Mythics Profiel van Mythics

Kêres - Old Blood for a New Moon


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-10-2013 20:46 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 14 oktober 2013 20:36 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Vast wel! Wat Carved Cross betreft: de tape is net dronken man, het geluid zelf zwabbert gewoon . Dit geeft de drums een nogal zwakzinnig gevoel, terwijl de vocalen eerder psychotisch aan doen. Op zich wel sterk. De gitaar is eigenlijk heel braaf. Niet zelden compleet onnavolgbaar, maar de distortion is redelijk afgerond; het opgeblazen-speaker-effect dat ik had verwacht is afwezig. Helpt wel voor het ambient gevoel, vooral in combinatie met 's werelds meest inspiratieloze drumlijn, terwijl de vocalist een mooi maniakaal tegenwicht biedt. Weet jij trouwens wat die brown noise die af en toe langskomt voor moet stellen? Alsof er in de verte een onderaards reuzentoilet wordt doorgespoeld.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-10-2013 20:46 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 14 oktober 2013 20:36 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Vast wel! Wat Carved Cross betreft: de tape is net dronken man, het geluid zelf zwabbert gewoon . Dit geeft de drums een nogal zwakzinnig gevoel, terwijl de vocalen eerder psychotisch aan doen. Op zich wel sterk. De gitaar is eigenlijk heel braaf. Niet zelden compleet onnavolgbaar, maar de distortion is redelijk afgerond; het opgeblazen-speaker-effect dat ik had verwacht is afwezig. Helpt wel voor het ambient gevoel, vooral in combinatie met 's werelds meest inspiratieloze drumlijn, terwijl de vocalist een mooi maniakaal tegenwicht biedt. Weet jij trouwens wat die brown noise die af en toe langskomt voor moet stellen? Alsof er in de verte een onderaards reuzentoilet wordt doorgespoeld.

NP: Carved Cross - Rehearsal MMXIII



Het blijft een geweldige band; moet wel zeggen dat de splits met Sump en Cave Ritual iets beter qua kwaliteit zijn. Ben nog altijd benieuwd naar hun live recording, maar die staat op mijn nog te beluisteren Collection I tape van ze

En kusjes voor je omschrijvingen


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 14-10-2013 21:17 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

@ Mythics: omdat je het nog graag wou weten dan: heb nu dus Rainha Cólera's "Mother of All Diseases" op staan. Dat zegt eigenlijk alles al: Rainha Cólera betekent Koningin Cholera en zowel bandnaam als albumtitel doen ze zonder enige twijfel alle mogelijke eer aan. Wat het mijn speakers en mentale gesteldheid aandoet is overigens van twijfelachtiger allooi; die feedback gaat door merg en been, vooral in de 'intermezzo's' is het net dat geluid dat je in je eigen schedel hoort als er een tandartsboor door je kies gehaald wordt. De gitaren zelf klinken overigens nog vrij geschikt, af en toe hoor je wel ongeveer dat iemand ze bespeelt. Jammer dat ze soms de drums compleet verzuipen (wat de drums betreft; de toms en snare doen me denken aan het geluid dat je krijgt als je in een verse sneeuwpop stompt). Al met al is het best te luisteren, het doet ook wel aan "Ma Ved" denken. De grootste zwakte is denk ik het feit dat het 2 nummers van in totaal 94 minuten zijn. Ik begrijp dat dit precies is hoe de sterfte van God en de teloorgang van alle goeds op aarde klinkt, maar om dat nou dik anderhalf uur uit te gaan zitten doe ik denk ik minder snel. Knap trouwens dat ze de Platoonse Idee van ellende als vocalist hebben weten te krijgen; ergens na de eerste 20 minuten of zo wist ik hem niet meer te onderscheiden van de rest.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 14-10-2013 21:17 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Haemorrhage - Apology For Pathology


Willekeur en dictatuur!


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 14-10-2013 21:18 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 14 oktober 2013 21:17 schreef Hérésie het volgende:
Haemorrhage - Apology For Pathology

Heu, gave plaat. Wist niet dat je zulke muziek ook kon waarderen!

NP: Koningin Kolere.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 14-10-2013 21:19 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 14 oktober 2013 21:18 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Heu, gave plaat. Wist niet dat je zulke muziek ook kon waarderen!

NP: Koningin Kolere.


Voor Haemorrhage heb ik een beetje een zwak.

En je beschrijving was weer zalig, haha. Held.


Willekeur en dictatuur!


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-10-2013 21:24 by Mythics Profiel van Mythics

Ach, Rainha Cólera; het blijft geweldige muziek. Hele demo is opgenomen in 3 uur in een compleet donkere rehearsal-ruimte, volledig geïmproviseerd
en daarna direct op tape gegooid vanuit een crappy opname-ding dat in de oefenruimte stond. Ik luister er vaak naar.


NP: No Dreams ‎– Pessimistic Subsidence

Pretentieuze omschrijving van de band zelf:
"Starved of social interaction, grudges held harder than the burden of guilt. Semblances of hope and reason decaying and subsiding into total misery and pain. Stubborn, slow unfolding tape manipulations. Dead atmospheres. Total negativity."


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 14-10-2013 21:33 by Haeresiarch Sr. Profiel van Haeresiarch Sr.

quote:
Op 14 oktober 2013 21:24 schreef Mythics het volgende:
Ach, Rainha Cólera; Ik luister er vaak naar.

Denk niet dat het bij mij zo ver zal komen, maar het zal zo nu en dan wel langskomen denk ik.

Axis of Light - By the Hands of the Consuming Fire

Anaal Nathrakh-esque vocalen over black metal met een imposant rauwe distortion, maar nog verbazingwekkend veel helderheid qua riffs.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-10-2013 21:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Die is wel briljant Meer aanraders in dat straatje?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen