IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : reanimatie?
KingDJ
Killer Queen
Usericon van KingDJ
Posted 27-05-2002 21:16 by KingDJ Wijzig reactieProfiel van KingDJQuote dit bericht

Wat zou je doen?

Iemand valt voor je neus neer, en na je controles blijkt dat diegene reanimatie behoeft.
Nou blijkt hij een kaartje te dragen waarom staat dat hij/zij niet gereanimeerd wil worden.

......


God hates us all...


Fire
Usericon van Fire
Posted 27-05-2002 21:17 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Wat niet weet...



Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 27-05-2002 21:18 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Laat ik hem lekker liggen..


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-05-2002 21:19 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

'm zo kaartje geld niet in alle situaties lijkt me. bovendien moet je zelf niet gaan prutsen met reanimeren, kun je veel mee stuk maken als je het niet goed doet. ik denk dat zo'n kaartje meer te maken heeft met onherstelbaar letsel. indien je zeker weet dat dat het geval zou zijn, moet je niet reanimeren. anders wel denk ik


draconian power
Usericon van draconian power
Posted 27-05-2002 21:19 by draconian power Wijzig reactieProfiel van draconian powerQuote dit bericht

ik reanimeert men is namelijk verplicht om iemands leven te redden!


Let´s bring back the METAL


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-05-2002 21:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wat is dit nu weer voor hypothetische vraag . Ik heb op de universiteit flink wat ethische discussies moeten voeren en het beste is om je niet in een hypothetische discussie te laten verzeilen ('ja maar wat zou je dan doen als het je vriend is?' 'als het je broer is'? 'als het je kind is?' etc.).

Maar om op je vraag terug te komen: wat voor kaartje is dat? Is het een officieel testament? Staat het op z'n donor codicil? Staat het op een Post-It briefje dat door een grapjurk op z'n rug is geplakt?

Waarom vraag je dit (zelf meegemaakt?)? Wat ga je met het antwoord doen?


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 27-05-2002 21:21 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Indien het een lekker wijf is dan weet ik wel wat ik ermee zou doen


Ik, Wil Schuurman


KingDJ
Killer Queen
Usericon van KingDJ
Posted 27-05-2002 21:28 by KingDJ Wijzig reactieProfiel van KingDJQuote dit bericht

Ik heb het zelf wel meegemaakt in het ziekenhuis, niet op straat.
Maar het schijnt dat mensen dan een kaartje rond hun nek hebben hangen (mensen die vaak al ziek zijn) die zichtbaar is, voor het geval dat.....


God hates us all...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-05-2002 21:31 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Jij werkte toch op een operatiekamer?

Heb jij ook een eed afgelegd? Dan lijkt me duidelijk wat jij moet doen in zo'n geval...
sowieso (vind ik) ga je naar een ziekenhuis om beter te worden, maar goed, iemand die op straat instort, met zo'n kaartje, tja. Ik vind het nogal een onwerkelijk scenario, eigenlijk. Als iemand die dood wil in staat is om op straat rond te lopen, is diegene ook vast wel in staat tot zelfmoord.


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 27-05-2002 21:35 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Hm wie heeft die kaartjes bedacht.

*valt neer* help..krijg..geen.aadeemm
oh wacht ik geef je mond op mondbeademing!
jaa..uch kuch..ho even..zie je dat kaartje niet om nek..

Belachelijk.


KingDJ
Killer Queen
Usericon van KingDJ
Posted 27-05-2002 21:38 by KingDJ Wijzig reactieProfiel van KingDJQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 21:31 schreef Dwaallicht het volgende:
Jij werkte toch op een operatiekamer?

Heb jij ook een eed afgelegd? Dan lijkt me duidelijk wat jij moet doen in zo'n geval...
sowieso (vind ik) ga je naar een ziekenhuis om beter te worden, maar goed, iemand die op straat instort, met zo'n kaartje, tja. Ik vind het nogal een onwerkelijk scenario, eigenlijk. Als iemand die dood wil in staat is om op straat rond te lopen, is diegene ook vast wel in staat tot zelfmoord.


Is geen onwaarschijnlijk senario.
het komt zeker wel voor. Vaak uit geloofsoverweging, of door een terminale ziekte.
En ja, ik heb de eed afgelegd, mar als er in de status van de patiënt staat 'geen reanimaite' en dat is met de behandelend arts en chirurg zo afgesproken, wordt het verhaal zeker anders.
Maar wat dacht je van Jevova`s die geen bloed willen bijvoorbeeld.
Dit soort dingen komen vaak voor.


God hates us all...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2002 22:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik zeg het maar voor de zekerheid, mocht je mij tegen de vlakte zien gaan: REANIMEER ME!!!!



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-05-2002 0:13 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Keuzes moeten altijd gerespecteerd worden. Als getuigen van jehova geen bloed willen, dan is dat zo.
Daar moeten alleen erg duidelijke afspraken rond gemaakt worden in ziekenhuizen, zodat artsen hierdoor geen problemen krijgen. Voor hen is het wel moeilijk denk ik.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-05-2002 0:14 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Als iemand bij mij in de buurt neerval loop ik weg denk ik


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 0:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hm, ik kan NUL (= NIETS) respect opbrengen voor Jehova-getuigen. Geen bloed? JAMMER!!! ERIN met die zak bloed. (of niet, da's weer een Jehova-getuige minder). Wie zal het zeggen.

Gelukkig ben ik geen arts...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-05-2002 0:21 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Waarom? Wil jij dan je bloed geven voor mensen die absoluut niet willen geholpen worden door jouw bloed? Geef het dan maar aan iemand die het apprecieert zou ik zo zeggen.

Natuurlijk, I see what you mean, ze gewoon volstouwen met bloed, en dan gaan ze naar de hel!


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-05-2002 0:21 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Naar de ovens ermee!!!


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-05-2002 0:22 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Ik zou z'n geld pikken.


Tum podem extulit horridulum...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-05-2002 0:56 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 21:21 schreef Snagger het volgende:
Indien het een lekker wijf is dan weet ik wel wat ik ermee zou doen

Necrolust!!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-05-2002 1:02 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 0:21 schreef mislyd het volgende:
...I see what you mean, ze gewoon volstouwen met bloed, en dan gaan ze naar de hel!

Heerlijk, die ironie!
Maareh, deze discussie doet me denken aan de "geen donor, geen orgaan"-thread.
Ook al zo'n gedoe...
Ik ben geen bloed donor maar dit zou ik dus wel kunnen doen later maybe...louter omdat mijn bloed gecheckt wordt en je ervoor vergoed wordt. Ik wordt er dus indirect beter van.
Mijn organen kunnen ze vergeten! Die groeien niet terug.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-05-2002 3:05 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2002 21:16 schreef KingDJ het volgende:
Wat zou je doen?

Iemand valt voor je neus neer, en na je controles blijkt dat diegene reanimatie behoeft.
Nou blijkt hij een kaartje te dragen waarom staat dat hij/zij niet gereanimeerd wil worden.

......


Dan gaat ie dood, ik zou ook niet willen dat mensen mijn wensen negeren over dit soort zaken, dus zal ik die van andere ook niet schenden.


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-05-2002 3:07 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

mmm ik denk dat het bij mij niet zo veel uitmaakt of ik hem zou proberen te reanimeren of niet.
waarschijnlijk zelfs veiliger als ik het niet doe



Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen