IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Fortarock festival 2014 Vorige pagina | Volgende pagina
Bierglas
Usericon van Bierglas
Posted 29-11-2013 12:48 by Bierglas Wijzig reactieProfiel van BierglasQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2013 9:50 schreef mardukfan het volgende:
Heerlijk generaliserende reacties tav fans Metallica en Iron Maiden. Ik snap best dat hier volk op afkomt dat minder metal georienteerd is, maar er zijn zat fans zoals ik die zowel van Iron Maiden/Metallica houden, maar ook zeker alle black en death concerten aflopen.

Bij festivals als Fortarock met een breed aanbod kun je nu eenmaal verwachten dat het publiek wat meer mainstream is. Als je dat niet wil moet je niet heen gaan ipv af te geven op het festival/boeken van bands .


Deels mee eens, deels niet. Er gaan dan namelijk ook ineens duizenden mensen die wel alleen voor Rammstein/Volbeat of Metallica komen en geen benul hebben van black en death metal.
Waardoor je ten eerste bij bijvoorbeeld Amenra en Enslaved tussen mensen staat die denken 'wtf is dit, kutmuziek'. Hoewel ik liever tussen mensen sta die net zo enthousiast zijn, is daar nog overheen te komen. Een stuk naar voren gaan staan, wat daar nog wel kon, deed gelukkig ook wonderen.
Maar ten tweede vond ik het daardoor een drukke teringbende. Waar je bij voorgaande edities last-minute bij elk optreden ver vooraan kon gaan staan, was het nu gewoon overal te druk. En dan ook nog een half uur in de rij moeten staan bij de wc's.
Ik zou er dan ook niet happy mee zijn als Metallica wordt geboekt (ik denk dat Iron Maiden een wat minder grote impact zou hebben en die zou ik zelf ook wel willen zien).
Dat neemt overigens niet weg dat ik tot nu toe altijd enthousiast geweest ben over het festival, juist ook omdat de programmering zo breed is (vond de line-up dit jaar desalniettemin erg leuk, leuker dan die van 2012), en ik in 2014 ook gewoon weer aanwezig ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Bierglas op 29-11-2013 12:50]


headbangharry
Usericon van headbangharry
Posted 29-11-2013 18:49 by headbangharry Wijzig reactieProfiel van headbangharryQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2013 1:43 schreef Woutjinho het volgende:
Het kost minstens een miljoen om ze hierheen te halen (met Pinkpop was dat een paar jaar terug zelfs 'Dagblad de Limburger' nieuws)
Is dat reëel? Rammstein zal ook niet goedkoop zijn. Ich habe keine ahnung darauf, stau, stimmt, genau.

Ik had begrepen dat Rammstein 1.200.000 euro kostte dus moet metallica goed te doen zijn.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-12-2013 8:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Voor dat bedrag kun je honderden veel betere bands boeken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-12-2013 9:28 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Voor dat bedrag kom ik naakt op een unicycle gitaar spelen en schilderen tegelijk.


When your people matter, menstrual health matters


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 02-12-2013 12:39 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Jullie kunnen weer opgelucht ademen hoor....

volg op twitter | rss Cultuur / Muziek
Gepubliceerd: 
Laatste update:  2 december 2013 12:21
2 december 2013 12:32
Deel:
TW
FB
GP
Metallica naar Pinkpop en Rock Werchter
De Amerikaanse metalband Metallica treedt volgend jaar op tijdens de popfestivals Rock Werchter en Pinkpop.

Foto:  Wenn
Dat maken beide festivals maandag bekend. Metallica sluit Pinkpop op maandag 9 juni af. De band was op 2008 ook al op het festival in Landgraaf te zien.
Metallica is op donderdag 3 juli als hoofdact op het Belgische Rock Werchter te zien. Al in 1993 debuteerde Metallica op Rock Werchter en speelde er sindsdien zes keer.
Tijdens de komende festivaltournee speelt Metallica verzoeknummers van fans, die hun favoriete liedjes aan de band door kunnen geven. Eerder dit jaar verscheen de live-cd Through The Never, die als soundtrack diende voor de gelijknamige 3D-film van de band.
De kaartverkoop voor Pinkpop start zaterdag 15 maart. Het festival vindt traditiegetrouw plaats in het Pinksterweekend, op 7, 8 en 9 juni. De kaartverkoop voor Rock Werchter start al op zaterdag 7 december om 14.00 uur. Rock Werchter duurt van donderdag 3 tot en met zondag 6 juli.
Door: NU.nl/Pierre Oitmann


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-12-2013 13:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 november 2013 16:33 schreef NecRobert het volgende:
Nurburgring is vlakbij Landgraaf hoor. En Pinkpop duurt 3 dagen he We zullen zien!


Touché NecRobert Strak achter elkaar geprogrammeerd ook


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-12-2013 13:33 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht



Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 09-12-2013 12:06 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

+ IRON MAIDEN
+ ALTAR BRIDGE
+ GHOST

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 09-12-2013 12:14]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-12-2013 12:26 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Maiden.. nou daahaag mega Fortarock! Als dit de kant is die zij op willen met dit festival, maakt het qua sfeer en alles niet beter op naar mijn mening.


Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 09-12-2013 12:31 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho



Atomization: Bandcamp - Spotify


Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 09-12-2013 13:24 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2013 12:26 schreef MMayo het volgende:
Maiden.. nou daahaag mega Fortarock! Als dit de kant is die zij op willen met dit festival, maakt het qua sfeer en alles niet beter op naar mijn mening.

Ehm.. wat?
Jij denkt dat Maiden hetzelfde type bezoekers trekt als Volbeat en Rammstein?



Pritt kills the Brazilian glue-scene


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 09-12-2013 13:48 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2013 13:24 schreef Vomitory het volgende:
Ehm.. wat?
Jij denkt dat Maiden hetzelfde type bezoekers trekt als Volbeat en Rammstein?




Ja, kijk maar naar de Graspop zondag afgelopen jaar.


Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 09-12-2013 14:44 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2013 13:48 schreef ColdheartMinor het volgende:
Ja, kijk maar naar de Graspop zondag afgelopen jaar.

Niet geweest en niks over gehoord.
Imo lijkt me Maiden wat minder mainstream dan een Volbeat en Rammstein
Maar ik heb het mis dus?

[Dit bericht is gewijzigd door Vomitory op 09-12-2013 14:44]


Pritt kills the Brazilian glue-scene


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-12-2013 15:04 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Iron Maiden in Oberhausen en Rammstein op Wacken anders geen last van gehad.

(Met andere woorden, generaliseren is ook een kunst.)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 09-12-2013 15:22 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

Ik ga niet.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-12-2013 16:42 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 december 2013 13:24 schreef Vomitory het volgende:
Ehm.. wat?
Jij denkt dat Maiden hetzelfde type bezoekers trekt als Volbeat en Rammstein?


Kan me nog een optreden in Assen herinneren... Ja dus. Helaas.


Boeiender


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 09-12-2013 16:55 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Als mensen nu al gaan flippen op het te verwachten publiek bij Maiden is het toch wel een beetje triest gesteld... Veel namen deugen niet meer tegenwoordig. Tegelijkertijd zijn de verwachtingen dan wel te hoog dan wel te laag. Dan weer te weinig vernieuwing en tegelijkertijd weer teveel.

Er zijn nu zeven van de achttien namen bekend. Achterover leunen, rustig uit- en inademen en relax..

in de tussentijd is er ticketinfo:

'De kaartverkoop voor FortaRock start aanstaande vrijdag 13 december om 10.00 uur met de early birds. Waar de reguliere kaarten € 75 (excl. € 5 servicekosten) kosten, geldt er voor de early birds een korting van € 6,66. De early birds zijn gelimiteerd en t/m uiterlijk 31 december te koop via www.fortarock.nl'


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-12-2013 17:09 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 december 2013 16:55 schreef Spirit In Black het volgende:
Als mensen nu al gaan flippen op het te verwachten publiek bij Maiden is het toch wel een beetje triest gesteld... Veel namen deugen niet meer tegenwoordig. Tegelijkertijd zijn de verwachtingen dan wel te hoog dan wel te laag. Dan weer te weinig vernieuwing en tegelijkertijd weer teveel.

Er zijn nu zeven van de achttien namen bekend. Achterover leunen, rustig uit- en inademen en relax..

in de tussentijd is er ticketinfo:

'De kaartverkoop voor FortaRock start aanstaande vrijdag 13 december om 10.00 uur met de early birds. Waar de reguliere kaarten € 75 (excl. € 5 servicekosten) kosten, geldt er voor de early birds een korting van € 6,66. De early birds zijn gelimiteerd en t/m uiterlijk 31 december te koop via www.fortarock.nl'
Naja, het gaat meer om het feit dat Fortarock een gezellig festival was en dit jaar qua locatie en publiek een totaal ander festival is geworden. Leuk voor de mensen die dat tof vinden, maar ik vond het een stuk leuker op park Brakkestein.


Boeiender


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 09-12-2013 17:18 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2013 17:09 schreef MR. N het volgende:
Naja, het gaat meer om het feit dat Fortarock een gezellig festival was en dit jaar qua locatie en publiek een totaal ander festival is geworden. Leuk voor de mensen die dat tof vinden, maar ik vond het een stuk leuker op park Brakkestein.


dat is wat anders inderdaad. Maiden in Assen was overigens geen festival. In tegenstelling wat vele mensen vermoeden en denken ligt de verwachting dit jaar een stuk lager (lees: minder druk).


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 09-12-2013 17:45 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

Gaat beetje bergafwaarts met de aankondigingen. Maiden is op zich nog wel grappig om een keer gezien te hebben, maar geen zin om 80 euro voor neer te plempen. Behemoth ga ik in februari dan wel heen.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 09-12-2013 20:09 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2013 17:09 schreef MR. N het volgende:
Naja, het gaat meer om het feit dat Fortarock een gezellig festival was en dit jaar qua locatie en publiek een totaal ander festival is geworden. Leuk voor de mensen die dat tof vinden, maar ik vond het een stuk leuker op park Brakkestein.


+1.


lampje


Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 09-12-2013 23:07 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

quote:
Op 9 december 2013 15:04 schreef altx het volgende:
Iron Maiden in Oberhausen en Rammstein op Wacken anders geen last van gehad.

(Met andere woorden, generaliseren is ook een kunst.)


Op Wacken komen een en al mainstream mensen...


Atomization: Bandcamp - Spotify


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-12-2013 23:14 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2013 23:07 schreef Woutjinho het volgende:
Op Wacken komen een en al mainstream mensen...


Ja, ik ben er zelf een van.

Wat ik bedoel: Ik ben geen mensen tegengekomen aan wie ik me geërgerd heb.

Maar dat kan natuurlijk meerdere redenen hebben...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 09-12-2013 23:25 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

Op Wacken erger ik me vooral over het feit dat er enkele tienduizenden zijn.


Atomization: Bandcamp - Spotify


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 10-12-2013 13:26 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2013 17:09 schreef MR. N het volgende:
Naja, het gaat meer om het feit dat Fortarock een gezellig festival was en dit jaar qua locatie en publiek een totaal ander festival is geworden. Leuk voor de mensen die dat tof vinden, maar ik vond het een stuk leuker op park Brakkestein.


+2



"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen