IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Now Playing Vorige pagina | Volgende pagina
Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 06-11-2013 21:59 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 6 november 2013 21:53 schreef Helvete het volgende:
Darkspace - Dark Space I
Soms is er echt geen andere muziek waar ik naar zou willen luisteren.

Ga ik ook nog eens opzetten. Heb het thuis staan en in een ver verleden eens opgezet, maar is er nadien niet meer van gekomen.


Willekeur en dictatuur!


GruntSmurf
Usericon van GruntSmurf
Posted 06-11-2013 22:02 by GruntSmurf Profiel van GruntSmurf

Decapitated - Carnival Is Forever


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 06-11-2013 22:06 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Wooden Shjips - Back To Land



ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 06-11-2013 22:08 by ErikS Profiel van ErikS



Roxette - Look sharp!


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 06-11-2013 22:08 by mikkasscar Profiel van mikkasscar

quote:
Op 6 november 2013 20:14 schreef Helvete het volgende:
Nog steeds lekker aan het Darkspacen.


hier lekker aan het Paysage d'Hiveren (das Tor)


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-11-2013 22:10 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 6 november 2013 21:59 schreef Hérésie het volgende:
Ga ik ook nog eens opzetten. Heb het thuis staan en in een ver verleden eens opgezet, maar is er nadien niet meer van gekomen.

Best moeilijk om echt goed in te komen, maar inmiddels vind ik het best catchy.
Totale vernietiging.
quote:
Op 6 november 2013 22:08 schreef mikkasscar het volgende:
hier lekker aan het Paysage d'Hiveren (das Tor)
Ook leuk ja. Darkspace blaast Paysage d'Hiver wel keihard omver, naar mijn mening.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 06-11-2013 22:11]


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 06-11-2013 22:11 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Ok, welke begin ik best mee? III heb ik thuis staan, maar hij staat niet op mijn computer dus het gaat downloaden worden.

Paysage d'Hiver is nog niet echt doorgedrongen bij mij, die muziek staat op en gaat voorbij zonder iets na te laten. Maar ik ga wel wat extra moeite doen, aangezien ik van heel wat mensen hoor dat het zo goed is.

NP: La Dryade, laatste nummer van Il était une forêt. De stukjes blokfluit doen iets te veel denken aan de probeerselen van mijn buurmeisje van 12, maar verder wel een intrigerend stukje muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 06-11-2013 22:14]


Willekeur en dictatuur!


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 06-11-2013 22:16 by Bub Profiel van Bub

Vinyl



bub


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-11-2013 22:17 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 6 november 2013 22:11 schreef Hérésie het volgende:
Ok, welke begin ik best mee? III heb ik thuis staan, maar hij staat niet op mijn computer dus het gaat downloaden worden.
Wat bedoel je met thuis staan? Op cd? Alle drie de albums zijn wel vergelijkbaar. Het maakt eigenlijk niet zo veel uit waar je mee begint. Ik heb zelf III het vaakst geluister, die heb ik ook op cd. II en III vind ik toch net iets beter denk ik, al is I misschien net iets makkelijker te verteren. De tweede heeft een soort ambientnummer van 10 minuten in het midden. Als je III al eerder hebt geluisterd, zou ik daar voor gaan.
quote:
Op 6 november 2013 22:11 schreef Hérésie het volgende:
Paysage d'Hiver is nog niet echt doorgedrongen bij mij, die muziek staat op en gaat voorbij zonder iets na te laten. Maar ik ga wel wat extra moeite doen, aangezien ik van heel wat mensen hoor dat het zo goed is.
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde met Paysage d'Hiver. Vooral de productie vind ik een van de lastigste om in te komen. Toch wel mooie melodieën, met o.a. viool, op de s/t. Ik moet het vaker opzetten. Al zal ik het waarschijnlijk nooit beter vinden dan Darkspace.
quote:
Op 6 november 2013 22:11 schreef Hérésie het volgende:
NP: La Dryade, laatste nummer van Il était une forêt. De stukjes blokfluit doen iets te veel denken aan de probeerselen van mijn buurmeisje van 12, maar verder wel een intrigerend stukje muziek.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar desondanks vind ik het ook een mooi nummer.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 06-11-2013 22:23]


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 06-11-2013 22:22 by mikkasscar Profiel van mikkasscar

quote:
Op 6 november 2013 22:10 schreef Helvete het volgende:
Best moeilijk om echt goed in te komen, maar inmiddels vind ik het best catchy.
Totale vernietiging.Ook leuk ja. Darkspace blaast Paysage d'Hiver wel keihard omver, naar mijn mening.


daar zou ik nog aan durven twijfelen, met de sneeuwstormgeluiden die hier momenteel uit de boxen schallen tijdens de tussenstukken
ik snap wat je bedoelt, maar ik vind niet dat de ene de ander wegblaast, Paysage d'Hiver is bewust veel repititiever en monotoner met meer een 'koude natuurelementengevoel', terwijl Darkspace inderdaad muzikaal strakker en gevarieerder is (relatief gezien toch), maar met een ander effect (meer een tripgevoel)...
zo meteen ook wat Darkspacen dus

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 06-11-2013 22:23]


Buried
Usericon van Buried
Posted 06-11-2013 22:23 by Buried (Speciaal lid) Profiel van Buried




Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 06-11-2013 22:24 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 6 november 2013 22:17 schreef Helvete het volgende:
Wat bedoel je met thuis staan? Op cd?

Ja, mijn zus heeft hem op cd, maar onze muziekcollecties staan volledig thuis.

(Aha, heb de eerste net gevonden op mijn iPod, dus zal daar dan maar mee beginnen.)

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 06-11-2013 22:25]


Willekeur en dictatuur!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-11-2013 22:28 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 6 november 2013 22:22 schreef mikkasscar het volgende:
daar zou ik nog aan durven twijfelen, met de sneeuwstormgeluiden die hier momenteel uit de boxen schallen tijdens de tussenstukken
ik snap wat je bedoelt, maar ik vind niet dat de ene de ander wegblaast, Paysage d'Hiver is bewust veel repititiever en monotoner met meer een 'koude natuurelementengevoel', terwijl Darkspace inderdaad muzikaal strakker en gevarieerder is (relatief gezien toch), maar met een ander effect (meer een tripgevoel)...
Ik snap ook wel wat jij bedoelt, ja. De productie van Paysage d'Hiver vind ik toch iedere keer lastig, vooral in het begin, wanneer ik het opzet, terwijl ik de productie van Darkspace erg fijn vind. Maar zoals ik al zei moet ik Paysage nog wat vaker luisteren. Welk album heeft volgens jou de makkelijkste productie?
quote:
Op 6 november 2013 22:22 schreef mikkasscar het volgende:
zo meteen ook wat Darkspacen dus
Onvervangbare muziek, toch. Of weet jij nog iets soortgelijks?

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 06-11-2013 22:30]


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-11-2013 22:31 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 6 november 2013 22:24 schreef Hérésie het volgende:
Ja, mijn zus heeft hem op cd, maar onze muziekcollecties staan volledig thuis.

(Aha, heb de eerste net gevonden op mijn iPod, dus zal daar dan maar mee beginnen.)
Oké, geen idee wat je met thuis bedoelt dan. En I is (ook) goed om mee te beginnen.
Welke Darkspace is jouw favoriet, mikkasscar?

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 06-11-2013 22:31]


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-11-2013 22:35 by Silence Profiel van Silence

Ik ken enkel III (goed). I en II alleen gehoord wanneer MH het opzette. Wel de moeite waard dus? Edit; volgens mij vond ik II minder leuk, namelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 06-11-2013 22:35]


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-11-2013 22:37 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 6 november 2013 8:07 schreef Silence het volgende:


Nog maar een keer.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-11-2013 22:38 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 6 november 2013 22:35 schreef Silence het volgende:
Ik ken enkel III (goed). I en II alleen gehoord wanneer MH het opzette. Wel de moeite waard dus? Edit; volgens mij vond ik II minder leuk, namelijk.
Ik vind het allemaal aardig vergelijkbaar. II heeft in het midden dus een vrij lang ambientnummer dat van mij ook wel weggelaten had mogen worden en de andere nummers zijn langer dan 20 minuten, maar niet van mindere kwaliteit.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 06-11-2013 22:40 by mikkasscar Profiel van mikkasscar

quote:
Op 6 november 2013 22:31 schreef Helvete het volgende:
Oké, geen idee wat je met thuis bedoelt dan. En I is (ook) goed om mee te beginnen.
Welke Darkspace is jouw favoriet, mikkasscar?


ik zou voor III gaan, die heeft de meeste 'catchy' stukken en minste stofzuigerproductie


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 06-11-2013 22:41 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 6 november 2013 22:31 schreef Helvete het volgende:
Oké, geen idee wat je met thuis bedoelt dan. En I is (ook) goed om mee te beginnen.


(Thuis = bij mijn ouders; hier = mijn kot in Gent.)


Willekeur en dictatuur!


Buried
Usericon van Buried
Posted 06-11-2013 22:41 by Buried (Speciaal lid) Profiel van Buried




Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-11-2013 22:43 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 6 november 2013 22:41 schreef Hérésie het volgende:
(Thuis = bij mijn ouders; hier = mijn kot in Gent.)
Ik raak altijd in de war als mensen dat zo bedoelen.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 06-11-2013 22:46 by mikkasscar Profiel van mikkasscar

quote:
Op 6 november 2013 22:28 schreef Helvete het volgende:
Ik snap ook wel wat jij bedoelt, ja. De productie van Paysage d'Hiver vind ik toch iedere keer lastig, vooral in het begin, wanneer ik het opzet, terwijl ik de productie van Darkspace erg fijn vind. Maar zoals ik al zei moet ik Paysage nog wat vaker luisteren. Welk album heeft volgens jou de makkelijkste productie?Onvervangbare muziek, toch. Of weet jij nog iets soortgelijks?


Das Tor heeft idd geen gemakkelijke productie, ik heb de self-titled en Schattengang enkel op cd, maar dacht dat die beter waren (ga ze in auto luisteren)...

Ik vind dat Wrath of the Weak soms in de buurt komt, maar opnieuw met een ander soort van tripgevoel, ietsje meer industrieel (vooral op Solace)
Analogon is hun beste imo, maar al hun materiaal goed te doen!



mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 06-11-2013 22:46 by mikkasscar Profiel van mikkasscar

quote:
Op 6 november 2013 22:43 schreef Helvete het volgende:
Ik raak altijd in de war als mensen dat zo bedoelen.


ik was direct mee


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 06-11-2013 22:47 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 6 november 2013 22:43 schreef Helvete het volgende:
Ik raak altijd in de war als mensen dat zo bedoelen.

Zie lultopic

Btw, nu het over Darkspace gaat: heel misschien is The Planets van Gustav Holst dan ook iets voor jou, een klassiek stuk. Heb ik daar al eens iets over gezegd, ik geloof van niet? Negen delen; elk deel beeldt een van de planeten uit. Dus het moet ook de sfeer van de ruimte oproepen. (Daarnaast beeldt het tegelijk het verloop van de Eerste Wereldoorlog uit, het is in die jaren geschreven.)


Willekeur en dictatuur!


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 06-11-2013 22:48 by mikkasscar Profiel van mikkasscar

quote:
Op 6 november 2013 22:35 schreef Silence het volgende:
Ik ken enkel III (goed). I en II alleen gehoord wanneer MH het opzette. Wel de moeite waard dus? Edit; volgens mij vond ik II minder leuk, namelijk.


mja, heel lange nummers (en dat ambient nummer waar Helvete het over had), ik heb dan ook III opstaan...

hoe is -I eigenlijk? heb ik nog niet gehoord


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen