IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Noord-Korea en atoombommen. Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-10-2006 11:09 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Nog @ Jenje; er is weinig tot geen verschil waar te nemen tussen een conventionele of een nucleaire ondergrondse explosie.

Zoiets leer je wel als je in het leger wordt opgeleid tot NBC-ontsmetter.
(Nucleair, Biologisch en Chemisch.)



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-10-2006 11:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:09 schreef Greycloak het volgende:
Nog @ Jenje; er is weinig tot geen verschil waar te nemen tussen een conventionele of een nucleaire ondergrondse explosie.

Zoiets leer je wel als je in het leger wordt opgeleid tot NBC-ontsmetter.
(Nucleair, Biologisch en Chemisch.)


Mwoa denk dat de VS vast wel satellieten hebben die reststraling kunnen detecteren (ze konden zelfs de straling in russische vrachtschepen meten die kernwapens richting Egypte brachten ten tijde van de Yom Kippoeroorlog).

Op de grond zal bij een ondergrondse misschien weinig te merken zijn, maar het zal echt wel op te merken zijn ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-10-2006 11:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:11 schreef Jenje het volgende:
Mwoa denk dat de VS vast wel satellieten hebben die reststraling kunnen detecteren (ze konden zelfs de straling in russische vrachtschepen meten die kernwapens richting Egypte brachten ten tijde van de Yom Kippoeroorlog).

Op de grond zal bij een ondergrondse misschien weinig te merken zijn, maar het zal echt wel op te merken zijn ...


en hebben ze dan al vrijgegeven of het een echte kernproef was???


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-10-2006 11:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:24 schreef attila_de_hun het volgende:
en hebben ze dan al vrijgegeven of het een echte kernproef was???
Ze hebben gereageerd he, dus ik denk dat ze het daarmee erkennen, vraag me af of ze die beelden vrij gaan geven of toegeven dat ze het kunnen waarnemen ....


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-10-2006 11:39 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

En dat is idd ook het enige waarmee ze het kunnen zien. Ik wil er een hoop geld om verwedden dat er op dit moment tal van "weersattelieten" een duwtje richting testgebied hebben gekregen om wat mooie foto's te maken.

Maar goed, ze hebben imho wel het recht om zoiets te doen eigenlijk. Ik zou als president van Noord Korea ook niet graag in één adem genoemd willen worden met Irak en Afghanistan en dan het enige land zijn dat nog níet is aangevallen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-10-2006 11:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:39 schreef Greycloak het volgende:

Maar goed, ze hebben imho wel het recht om zoiets te doen eigenlijk. Ik zou als president van Noord Korea ook niet graag in één adem genoemd willen worden met Irak en Afghanistan en dan het enige land zijn dat nog níet is aangevallen.


het ligt eraan hoe je het bekijkt. ik zelf denk: hoe minder atoombommen er bestaan des te beter. en als NK straks zo een bom heeft, dan wil ZK er ook een, en Japan, en Indonesië etc etc.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 09-10-2006 11:43]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-10-2006 11:44 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Heb je helemaal gelijk in, de wereld wordt er niet veiliger op, maar stel dat jij de president was...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-10-2006 11:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:44 schreef Greycloak het volgende:
Heb je helemaal gelijk in, de wereld wordt er niet veiliger op, maar stel dat jij de president was...


van welk land?? van Noord Korea? Dan zou ik als eerste mijn land doen aansluiten bij ZK. kijk, ik kan niet voor die Kim denken(ook omdat dat hij niet spoort, dat moge duidelijk zijn) dus het is moeilijk te redeneren van "stel dat"..
ik vind het zelf enorm triest dat zo een persoon wel geld heeft voor zulke fratsen maar dat de bevolking niks te eten heeft (zovcer ik weet). en ook nog eesn dta het weer een wedloop op gang kan gaan brengen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-10-2006 11:48 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:42 schreef attila_de_hun het volgende:
het ligt eraan hoe je het bekijkt. ik zelf denk: hoe minder atoombommen er bestaan des te beter. en als NK straks zo een bom heeft, dan wil ZK er ook een, en Japan, en Indonesië etc etc.


Of hoe meer er zijn hoe kleiner de kans is dat iemand ze durft te gebruiken. Als een land nu een kernwapen overweegt te gebruiken denken ze ook wel een keer extra na als ze weten dat 4, 5 landen binnen 10 min na de lancering hun eigen raketten in de lucht hebben. En dan komt het op bluf aan, wie gelooft van wie dat ze het lef hebben om een nucleaire holocaust te veroorzaken?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-10-2006 11:53 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:47 schreef attila_de_hun het volgende:
van welk land?? van Noord Korea? Dan zou ik als eerste mijn land doen aansluiten bij ZK. kijk, ik kan niet voor die Kim denken(ook omdat dat hij niet spoort, dat moge duidelijk zijn) dus het is moeilijk te redeneren van "stel dat"..
ik vind het zelf enorm triest dat zo een persoon wel geld heeft voor zulke fratsen maar dat de bevolking niks te eten heeft (zovcer ik weet). en ook nog eesn dta het weer een wedloop op gang kan gaan brengen.
Klopt, die burgers hebben echt niets te eten. Maar ik neem niet direct aan dat de bevolking van ZK er om zit te springen om weer één te worden. Als je je kan herinneren hoeveel de West-Duitsers hebben moeten betalen om Oost-Duitsland weer enigzins op niveau te halen kan ik me niet voorstellen dat er in ZK veel animo voor is.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-10-2006 11:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:48 schreef ZelThoR het volgende:
Of hoe meer er zijn hoe kleiner de kans is dat iemand ze durft te gebruiken. Als een land nu een kernwapen overweegt te gebruiken denken ze ook wel een keer extra na als ze weten dat 4, 5 landen binnen 10 min na de lancering hun eigen raketten in de lucht hebben. En dan komt het op bluf aan, wie gelooft van wie dat ze het lef hebben om een nucleaire holocaust te veroorzaken?


maar als het mis gaat, dan gaat het ook echt mis... en er lopen enorme rare lieden rond op de wereld waarvan ik ecvht niet wil dat die zo iets op gang brengen. en hioe ziet de situatie er over 10-15 jaar uit? misschien gata hjet dan wel enorm slecht met sommige landen. mogelijk gooien ze wel zo een bom in de "uitverkoop". Nee, ik snap je punt, maar ik gok toch liever op zo weing mogelijk kernwapens (plus met de huidige conventionele bommen kun je ook al behoorlijk wat ellende aanrichten)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-10-2006 11:55 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:53 schreef attila_de_hun het volgende:
maar als het mis gaat, dan gaat het ook echt mis... en er lopen enorme rare lieden rond op de wereld waarvan ik ecvht niet wil dat die zo iets op gang brengen. en hioe ziet de situatie er over 10-15 jaar uit? misschien gata hjet dan wel enorm slecht met sommige landen. mogelijk gooien ze wel zo een bom in de "uitverkoop". Nee, ik snap je punt, maar ik gok toch liever op zo weing mogelijk kernwapens (plus met de huidige conventionele bommen kun je ook al behoorlijk wat ellende aanrichten)

Ja, inderdaad, die rare lieden zijn er. Maar dan nog, het uitsterven van het menselijk ras veroorzaken? Poeh.

Ik denk zelf dat het het beste werkt als óf niemand atoombommen heeft, óf iedereen (bij wijze van). Als maar één iemand op de Westelijke hemisphere een atoombom heeft en die ziet de lui op de Oostelijke niet zo zitten... Tsja.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-10-2006 11:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:55 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, inderdaad, die rare lieden zijn er. Maar dan nog, het uitsterven van het menselijk ras veroorzaken? Poeh.



dat vast niet, maar wel de kwaliteit van het leven een behoorlijk slag geven. wat dacht je van de milieuschade bij een flinke nucelaire oorlog???


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-10-2006 12:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:58 schreef attila_de_hun het volgende:
dat vast niet, maar wel de kwaliteit van het leven een behoorlijk slag geven. wat dacht je van de milieuschade bij een flinke nucelaire oorlog???
Ik denk dat met het huidige nucleaire arsenaal er weinig mensen overblijven die zich nog over het milieu zorgen maken.

Maar inderdaad, het "beperkte" gebruikt van atoomwapens levert al veel te veel schade op aan het milieu.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-10-2006 12:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 12:01 schreef ZelThoR het volgende:
Ik denk dat met het huidige nucleaire arsenaal er weinig mensen overblijven die zich nog over het milieu zorgen maken.

Maar inderdaad, het "beperkte" gebruikt van atoomwapens levert al veel te veel schade op aan het milieu.


op zich zal bij een beperkt gebruik van kernwapens mogelijk het effect op het milieu meevallen behalve voor enkele soorten zoals de mens. dit komt door het verschil in aantal nakomelingen. bij soorten die veel nakomelingen hebben zitten er altijd wel een paar gezonde individuen tussen en die winnen de competitie van de "mutanten". bij mensen is het natuurlijk heel anders met hun lage aantal nakomelingen.
we hebben alleen uiteindelijk vooral onszelf ermee


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-10-2006 12:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 12:15 schreef attila_de_hun het volgende:
op zich zal bij een beperkt gebruik van kernwapens mogelijk het effect op het milieu meevallen behalve voor enkele soorten zoals de mens. dit komt door het verschil in aantal nakomelingen. bij soorten die veel nakomelingen hebben zitten er altijd wel een paar gezonde individuen tussen en die winnen de competitie van de "mutanten". bij mensen is het natuurlijk heel anders met hun lage aantal nakomelingen.
we hebben alleen uiteindelijk vooral onszelf ermee

Ik kan me echter ook voorstellen dat bepaalde dieren/planten maar in één zeer specifiek gebied ongeveer ten grootte van het inslaggebied van een atoomwapen voorkomen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-10-2006 12:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 12:21 schreef ZelThoR het volgende:
Ik kan me echter ook voorstellen dat bepaalde dieren/planten maar in één zeer specifiek gebied ongeveer ten grootte van het inslaggebied van een atoomwapen voorkomen


ja die zullen dan mogelijk uitsterven. maar dat doen ze nu ook al.(de ontbossing op bijv Indonesië, etc etc is ook niet misselijk.) ik heb wel eens wat gelezen van tsjernobyl en nu schijnt in die de omgeving daar de natuur nu formidabel te zijn.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-10-2006 13:23 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 11:53 schreef Greycloak het volgende:
Klopt, die burgers hebben echt niets te eten. Maar ik neem niet direct aan dat de bevolking van ZK er om zit te springen om weer één te worden. Als je je kan herinneren hoeveel de West-Duitsers hebben moeten betalen om Oost-Duitsland weer enigzins op niveau te halen kan ik me niet voorstellen dat er in ZK veel animo voor is.
Ow jawel hoor. Zuid-Koreanen zien Noord-Koreanen als hetzelfde volk en kunnen niet wachten totdat Korea weer een is. Alleen onze geweldige vader der vaders, de almachtige Kim Jong-Il staat dat in de weg.

Dat regime mag van mij weggebombardeerd worden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-10-2006 13:43 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 oktober 2006 13:23 schreef Misanthrope het volgende:
Dat regime mag van mij weggebombardeerd worden.
Laat ze dan maar meteen doorvliegen naar Oeganda om Mugabe een kopje kleiner te maken



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-10-2006 13:49 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 13:23 schreef Misanthrope het volgende:
Ow jawel hoor. Zuid-Koreanen zien Noord-Koreanen als hetzelfde volk en kunnen niet wachten totdat Korea weer een is.
Tot je ze vertelt dat het dan de komende 10 tot 20 jaar gedaan is met de opkomende economie omdat ze in Noord-Korea ook willen eten en wegen best handig zijn.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-10-2006 14:18 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2006 13:49 schreef Greycloak het volgende:
Tot je ze vertelt dat het dan de komende 10 tot 20 jaar gedaan is met de opkomende economie omdat ze in Noord-Korea ook willen eten en wegen best handig zijn.
Koreanen zijn geen Europeanen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-10-2006 8:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ja, datgaat lekker zo. maar leg vooral sancties op. daar zullen ze zeker de daadwerkelijke verantwoordelijke mee straffen en die zullen daar zeker niet van terughebben.

Noord-Korea bereidt tweede kernproef voor

De Verenigde Staten, Japan en Zuid Korea hebben nieuwe aanwijzingen dat Noord-Korea een tweede ondergrondse kernproef voorbereidt. Spionagesatellieten hebben volgens Amerikaanse nieuwszenders "verdachte voertuigbewegingen" vastgelegd op de plek waar ook de eerste proef werd gedaan.

Wat de Noord-Koreanen in het afgelegen gebied precies uitvoeren, was volgens Amerikaanse functionarissen maandag echter niet met zekerheid te zeggen.

Japan en Zuid-Korea lieten dinsdag in een reactie weten dat ze op de hoogte zijn van dergelijke aanwijzingen. De Japanse minister van Buitenlandse Zaken Taro Aso wilde verder echter geen details prijsgeven.

Het bericht komt enkele uren nadat de Verenigde Staten de kernproef hadden bevestigd aan de hand van vrijgekomen radioactiviteit. Amerikaanse deskundigen gaan er vanwege de geringe kracht van de ontploffing, minder dan een kiloton, vanuit dat de proef deels mislukt is.

Eerder op de dag waarschuwde de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice de regering in Pyongyang voor een tweede nucleaire test. Zo'n "provocatieve daad" zou het schimmige regime alleen maar verder isoleren, dreigde zij.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-10-2006 12:40 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Onnodige commotie. Kernproeven, wat houdt dat in? Je laat een 'bom' ontploffen. Maar op een testsite zie je geen mooie ronde Big Boi liggen, maar een grote toren met allerlei aparatuur erop. Dat plak je niet zo 1-2-3 aan een raket. N. Korea heeft atm dus helemaal niks om mee te gooien. En het zal nog wel ff duren voordat dat wel zo gaat zijn.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 17-10-2006 12:56 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik denk dat Amerika in dit geval niet militair zal willen ingrijpen, ze hebben op dit moment hun handen meer dan vol in het Midden-Oosten.

Ik denk dat vooral de druk moet komen vanuit het enige land dat nog min of meer op vriendelijke voet staat met N-Korea, namelijk China. Als China al haar steun terug zou trekken komt N-Korea wel in een heel benarde positie.

Het enige probleem is wel, dat de druk niet té hoog kan zijn, omdat anders mogelijkerwijs het regime in zou storten. Mensen geloven heel lang aan hun leider, als ze dat hun hele leven verteld is, maar wanneer iedereen verhongerd en familieleden en vrienden om je heen dood neer vallen van uitputting zal zelfs de meest dictator-steunende na gaan denken...

Als het regime in zou storten krijg je een heel gevaarlijke instabiliteit in die regio, om maar te zwijgen over enorme vluchtelingenstromen en mogelijke humanitaire rampen op grotere schaal dan nu.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 17-10-2006 15:46 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

De sancties die afgekondigd zijn tegen Noord-Korea naar aanleiding van de kernproef die het communistische land onlangs uitvoerde, worden opgevat als een oorlogsverklaring. Het Noord-Koreaanse ministerie van buitenlandse zaken heeft dat in een verklaring laten weten.

De Noord-Koreaanse verklaring volgt op eerdere uitlatingen van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice. Zij noemde de sancties een "duidelijk signaal dat Pyongyang de voor- en nadelen van het houden van kernproeven nog eens goed tegen elkaar zou moeten afwegen."

Afgelopen maandag meldde Rice in de media dat "Noord-Korea de wereld niet in gevaar kan brengen om vervolgens te verwachten dat zoiets geen gevolgen heeft voor hun invoer van wapens en raketonderdelen."

Dinsdag meldden regeringswoordvoerders van Japan en Zuid-Korea dat er aanwijzingen zijn dat Noord-Korea voorbereidingen treft voor een tweede kernproef. De Amerikaanse regering sluit niet uit dat Noord-Korea inderdaad dergelijke plannen heeft, maar ziet die aanwijzingen vooralsnog niet als betrouwbaar.

Ondertussen houden zowel de Amerikaanse als de Noord-Koreaanse regering vol dat zij het liever niet tot een oorlog zien komen en dat zij hopen op een vreedzame oplossing. Beide partijen houden elkaar verantwoordelijk voor de spanningen.


Against God and Government


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen