IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : I LOVE LAMP! (Nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-01-2014 12:42 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 7 januari 2014 11:49 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkelijk/userlvwilscarjoalsvriendin
Er is een fout opgetreden.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 07-01-2014 12:49 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Laatste stukje van de link, stonede aap.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-01-2014 13:00 by bokkie666 Profiel van bokkie666

O. Wie is scarjo?


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 07-01-2014 13:02 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 7 januari 2014 13:00 schreef bokkie666 het volgende:
O. Wie is scarjo?


Scarjo:



Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-01-2014 13:06 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Beste verlopen drugs/alcoholkop. Zat zij bij jou in rehab?


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 07-01-2014 13:07 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 7 januari 2014 13:06 schreef bokkie666 het volgende:
Beste verlopen drugs/alcoholkop. Zat zij bij jou in rehab?


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-01-2014 21:48 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Fiscus spreekt geen Fries

De Fryske Nasjonale Partij (FNP) is boos, omdat de Belastingdienst een in het Fries geschreven bezwaarschrift weigert te behandelen. „Ze kunnen geen Fries, zegt u? Ze weten niet eens welke taal het is”, foetert partijvoorzitter Ultsje Hosper.

Onlangs kreeg de partij een boete van vijftig euro, omdat de loonbelasting voor een werknemer van het partijbureau te laat was betaald. „Er is iets misgegaan door de overgang van de Friesland Bank naar de Rabobank”, zegt Hosper. „Dat kunnen we aantonen.”
Bezwaar

Zijn penningmeester stelde daarom een bezwaar op. In het Fries, zoals FNP’ers doorgaans doen. „De belastinginspecteur van de Belastingdienst in Leeuwarden reageerde met een brief waarin hij beweert dat het bezwaarschrift is gesteld in ‘een vreemde taal’.”

Hosper liet het er niet bij zitten en klom zelf in de pen. „Ik heb de inspecteur geschreven dat we niet van plan zijn de brief te vertalen. En ja, die brief is ook in het Fries. Ik heb hem ook uitgelegd om welke vreemde taal het gaat.”

„Ik sil jo ut de dream helje; ús beswier is nammentlik skreaun yn it Frysk. (Ik zal u uit de droom helpen; ons bezwaar is namelijk geschreven in het Fries.)”, zo staat te lezen in de brief.

De Belastingdienst kon gisteren nog niet zeggen wat zijn beleid is inzake de Friese taal. In principe mag iedereen het Fries gebruiken in contacten met overheidsorganen die in Friesland zijn gevestigd. Er zijn uitzonderingen, wanneer het Fries de communicatie te veel bemoeilijkt.
Eigen taal

Per 1 januari is de Wet Gebruik Friese Taal van kracht. Die bepaalt onder meer dat burgers recht hebben om in contact met bestuursorganen hun eigen taal te spreken. De wet is een gevolg van eerder gemaakte bestuursafspraken daarover.

De FNP heeft bezwaar gemaakt tegen de weigering van het Friese bezwaarschrift bij minister Plasterk. Die brief is overigens wel in het Nederlands.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22189324/__Fiscus_spreekt_geen_Fries__.html

op alle fronten!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2014 12:52 by Mark Profiel van Mark

Afzinken die handel.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-01-2014 12:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Hij kon bezwaarlijk weigeren om bezwaar te maken tegen de weigering van het bezwaarschrift. Toch?


signature


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-01-2014 13:25 by altx Profiel van altx

quote:
„Ik heb de inspecteur geschreven dat we niet van plan zijn de brief te vertalen. En ja, die brief is ook in het Fries. Ik heb hem ook uitgelegd om welke vreemde taal het gaat.”


Ik denk dat ze daar ontzettend van onder de indruk zijn.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 08-01-2014 13:32 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 8 januari 2014 13:25 schreef altx het volgende:

Ik denk dat ze daar ontzettend van onder de indruk zijn.

Nationalisme, wat is het toch een vreselijk verschijnsel.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-01-2014 13:32 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Ja, de belastingdienst heeft al toegegeven dat ze fout zitten en excuses gemaakt.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-01-2014 13:36 by altx Profiel van altx

quote:
Op 8 januari 2014 13:32 schreef bokkie666 het volgende:
Ja, de belastingdienst heeft al toegegeven dat ze fout zitten en excuses gemaakt.


Interessant precedent. De volgende keer dat ik contact opneem met de fiscus, doe ik dat in plat Rotterdams.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-01-2014 13:45 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 8 januari 2014 13:36 schreef altx het volgende:
Interessant precedent. De volgende keer dat ik contact opneem met de fiscus, doe ik dat in plat Rotterdams.
Ik denk niet dat dat kan.

Lijkt Rotterdams op Nederlands? Ik heb geen idee eigenlijk. Misschien zien ze het aan voor schrijffouten.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 08-01-2014 13:46]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-01-2014 13:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 januari 2014 13:36 schreef altx het volgende:
Interessant precedent. De volgende keer dat ik contact opneem met de fiscus, doe ik dat in plat Rotterdams.

Geen precedent, wetgeving. 1 januari ingegaan, alleen voor Fries. Stond ook in het nieuwsbericht

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 08-01-2014 13:47]


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2014 13:50 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 januari 2014 13:46 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Geen precedent, wetgeving. 1 januari ingegaan, alleen voor Fries. Stond ook in het nieuwsbericht


Toen ik zei: 'afzinken die handel' bedoelde ik dan natuurlijk ook Nederland, niet Friesland


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-01-2014 13:52 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

@ ag: Dat maakt het niet minder sneu. Zeikerds met dat friese gezeik.

/wij zijn anders, want wij hebben een taal

pfffff




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 08-01-2014 13:53]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-01-2014 13:59 by altx Profiel van altx

quote:
Op 8 januari 2014 13:46 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Geen precedent, wetgeving. 1 januari ingegaan, alleen voor Fries. Stond ook in het nieuwsbericht


Door Fries wel toe te staan schep je wel degelijk een precedent. Want een rechter kan daardoor zo maar besluiten dat de huidige regels discriminerend zijn.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-01-2014 14:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 januari 2014 13:59 schreef altx het volgende:
Door Fries wel toe te staan schep je wel degelijk een precedent. Want een rechter kan daardoor zo maar besluiten dat de huidige regels discriminerend zijn.

Fries heeft een andere status binnen Nederland dan Rotterdams dat heeft. Het is namelijk een taal, en Rotterdams niet. Dus het schept sowieso geen precedent ten aanzien van Rotterdams, hoogstens ten aanzien van andere talen. Zelfs daar denk ik dat eventuele precedentwerking relatief zwak is (omdat het hier een autochtone taal betreft). En, als belangrijkste is het dus vastgelegd in een wet, en een wet is per definitie geen precedent. Dus, nee, er wordt zeker geen precedent geschapen.

Verder kan een rechter ook geen wetten toetsen aan bvb. het grondwettelijk vastgelegde verbod op discriminatie door de overheid. Dus ook via de weg heeft een rechter hier niks meer over te zeggen. Mocht het befaamde voorstel van Halsema er ooit nog doorkomen wordt het weer anders.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 08-01-2014 14:10]


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2014 14:10 by Mark Profiel van Mark

Geschapen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-01-2014 14:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Je bent zelf een schaap!


I wish I was a butterfly


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-01-2014 14:45 by WMP Profiel van WMP

Als je heel erg gaat lopen muggenziften: de brief die verstuurd is in het Fries, is verzonden op 30 december. Die valt strikt genomen dus nog niet onder die wet.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-01-2014 14:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 januari 2014 14:45 schreef WMP het volgende:
Als je heel erg gaat lopen muggenziften: de brief die verstuurd is in het Fries, is verzonden op 30 december. Die valt strikt genomen dus nog niet onder die wet.

Goed punt!

Valt wel onder de eerder gemaakte bestuursafspraken. Geen idee wat daar de status van is in rechterlijke zin, maar dat valt in ieder geval ook niet onder jurisprudentie


I wish I was a butterfly


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-01-2014 14:53 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Daarom postte ik het niet.

HET IS GENEUZEL. DAT HELE BERICHT STAAT VOL GENEUZEL!
Of het nou wel of niet volgens de regels ging doet er imo niet toe. De sneuheid druipt er vanaf en er ligt hier al een klein fries meer van ellende.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 08-01-2014 14:54]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-01-2014 14:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 januari 2014 14:53 schreef De Tegenpartij het volgende:
Daarom postte ik het niet.

:v
quote:

HET IS GENEUZEL. DAT HELE BERICHT STAAT VOL GENEUZEL!
Of het nou wel of niet volgens de regels ging doet er imo niet toe. De sneuheid druipt er vanaf en er ligt hier al een klein fries meer van ellende.

Het geneuzel bestaat vooral bij gratie van de wettelijke status van Fries, dus het doet er zeker wel toe. Daardoor voelt men zich ontzettend gelegitimeerd in de houding dat ze anders zijn, etc.



I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen