IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Tip 2014 Vorige pagina | Volgende pagina
Mythics
Usericon van Mythics
Posted 18-03-2014 23:15 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2014 23:02 schreef Hérésie het volgende:
Je mag ook gerust al even meedelen welke ervan je de moeite vindt! Want een aantal dingen uit je lijstje heb ik ook al beluisterd, maar daarvan is niet alles een aanrader. Wat je wel een aanrader vindt zal ik dan ook even opsnorren.


Welke dingen heb je a). beluisterd en b). zijn buiten het Kriegsmaschine materiaal niet de moeite waard volgens jouw mening?


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 18-03-2014 23:40 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Hola, hola. Jij zei 'dit heb ik al beluisterd', maar dan in het tip-topic, dus ik mag ervan uitgaan dat je alles wat je al beluisterd hebt een aanrader vindt? Dat was me niet meteen duidelijk, maar genoteerd bij deze!

Om op te vraag je antwoorden: ik vind inderdaad de Kriegsmaschine geen aanrader, de Nothing en de Sorcier des Glaces, maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. En de Hetroertzen-kant van de split, uiteraard.

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 18-03-2014 23:41]


Willekeur en dictatuur!


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 18-03-2014 23:47 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2014 23:40 schreef Hérésie het volgende:
Hola, hola. Jij zei 'dit heb ik al beluisterd', maar dan in het tip-topic, dus ik mag ervan uitgaan dat je alles wat je al beluisterd hebt een aanrader vindt? Dat was me niet meteen duidelijk, maar genoteerd bij deze!

Om op te vraag je antwoorden: ik vind inderdaad de Kriegsmaschine geen aanrader, de Nothing en de Sorcier des Glaces, maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. En de Hetroertzen-kant van de split, uiteraard.


Nah, het is voor mij niet per se een tip. Er stond alleen "dit heb ik al beluisterd" maar er is naar mijn weten geen specifiek topic voor een algemene discussie omtrent releases uit dit jaar.

In ieder geval, ik vind de Kriegsmaschine release(s) saai en met Hetroertzen kan ik zelf ook weinig. Nothing is echter al lange tijd favoriet hier sinds haar eerste releases en de nieuwe Sorcier des Glaces is wel een verbetering (mijns inziens) ten opzichte van het vorige werk (hoewel de Monuments Ancients tape ook erg fijn was). Van Sorcier des Glaces heb ik vrijwel alles fysiek maar ik luister er niet consistent veel naar in ieder geval.

Beide Mhnunrrn releases zijn sowieso erg fijn overigens, evenals de "Floridian Winter / Cross Rot" Split.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 18-03-2014 23:50]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 18-03-2014 23:51 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 18 maart 2014 23:47 schreef Mythics het volgende:
Nah, het is voor mij niet per se een tip. Er stond alleen "dit heb ik al beluisterd" maar er is naar mijn weten geen specifiek topic voor een algemene discussie omtrent releases uit dit jaar.

Zo had ik je post aanvankelijk ook opgevat, vandaar mijn vraag of je er even bij wou zeggen welke je aanraders vindt Zodat ik die ook eens kan beluisteren.

quote:
Op 18 maart 2014 23:47 schreef Mythics het volgende:
In ieder geval, ik vind de Kriegsmaschine saai en met Hetroertzen kan ik zelf ook weinig. Nothing is echter al lange tijd favoriet hier sinds haar eerste releases en de nieuwe Sorcier des Glaces is wel een verbetering (mijns inziens) ten opzichte van het vorige werk (hoewel de Monuments Ancients tape ook erg fijn was).

Eens wat Kriegsmaschine en Hetroertzen betreft! Erg spijtig in het geval van Kriegsmaschine; van Hetroertzen had ik sowieso niks deftigs verwacht.


Willekeur en dictatuur!


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 19-03-2014 0:00 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 18 maart 2014 23:47 schreef Mythics het volgende:
Van Sorcier des Glaces heb ik vrijwel alles fysiek maar ik luister er niet consistent veel naar in ieder geval.

Beide Mhnunrrn releases zijn sowieso erg fijn overigens, evenals de "Floridian Winter / Cross Rot" Split.

Ik moet toegeven dat ik SDG ook nog niet bijster veel kansen gegeven heb ^^ Bij de eerste luisterbeurt vond ik het ronduit slecht, en door het vele nieuwe luistermateriaal dat om aandacht vroeg heb ik er verder ook geen tijd meer aan besteed.

Maar bedankt voor de tips! Hopelijk zijn ze te vinden


Willekeur en dictatuur!


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 19-03-2014 1:30 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Na de "Súmračné prebúdzanie Drevhov" EP komt Korium dit jaar ook met een nieuw album

Overeenkomstig met "The Pendulum of Sorrow" (2009) en "Do komnát večnej zimy" (2013).


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 19-03-2014 2:13 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Heel erg fijn, 'Should' blijft fenomenaal



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 19-03-2014 3:57 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2014 23:47 schreef Mythics het volgende:
Nothing is echter al lange tijd favoriet hier sinds haar eerste releases
Ik ben niet bekend met het werk van voor Guilty of Everything, maar dat is ook goed te doen dus? Ze hebben hiervoor drie EP's uitgebracht, zie ik.
quote:
Op 19 maart 2014 2:13 schreef Mythics het volgende:
Heel erg fijn, 'Should' blijft fenomenaal

https://www.youtube.com/watch?v=j71LoTxe0JY
Leuk nummer wel en goede amateurvideo. Die zanger en zangeres mogen van mij wel omwisselen. En de gitaren mogen veel ruiziger. En veel snellere en moeilijkere drums!

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 19-03-2014 4:03]


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 19-03-2014 8:51 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2014 1:30 schreef Mythics het volgende:
Na de "Súmračné prebúdzanie Drevhov" EP komt Korium dit jaar ook met een nieuw album

Overeenkomstig met "The Pendulum of Sorrow" (2009) en "Do komnát večnej zimy" (2013).




_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 19-03-2014 8:58 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door _Thomas_ op 19-03-2014 8:59]


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-03-2014 10:56 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Belangrijke tip:

Phil Kevin maakt comeback met eigen megahit





The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-03-2014 11:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-03-2014 11:12 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Als ze op Pinkpop een vervanger van The Stones nodig hebben, de Phil zal wel willen.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 19-03-2014 11:21 by ADHD Wijzig reactieProfiel van ADHDQuote dit bericht

Maar alleen als hij die trui aan doet


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 21-03-2014 23:26 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Weer twee tips:

The War On Drugs - Lost In The Dream

Door de pers inmiddels al veelvuldig tot een meesterwerk bekroond, dat vind ik lichtelijk overdreven maar dat Lost In The Dream een heerlijke plaat is staat buiten kijf. Invloeden van Bruce Springsteen, Bob Dylan, Neil Young, Tom Petty en zelfs een vleugje Dire Straits in het gitaarspel (gelukkig niet de vocalen, brr...), maar dan met een psychedelische, soms bijna shoegazevibe.

Animals As Leaders - The Joy Of Motion

Mijn favoriete instrumentale metalband keert terug met een derde plaat en stelt zeker niet teleur! Het is het meest complete werk van de band tot nu toe waarin de band zijn sound nog verder aan het verrijken is. De jazz/fusionelementen zijn nog duidelijker geworden.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 21-03-2014 23:27]



Batsegezig
Usericon van Batsegezig
Posted 24-03-2014 23:04 by Batsegezig Wijzig reactieProfiel van BatsegezigQuote dit bericht

Helm's Alee - Sleepwalking Sailors vind ik op het moment goed te pruimen.



En Benighted, voor de rest nog niks echt tofs gehoord op metalgebied dit jaar...

Edit:
en een plaatje van het nieuwe Swans album
https://soundcloud.com/muterecords/swans-a-little-god

[Dit bericht is gewijzigd door Batsegezig op 24-03-2014 23:10]


WAT IS?!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-03-2014 23:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




da fok


signature


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-03-2014 0:08 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Beetje standaard atmosblack wel, weinig bijzonders toch? Vervelend rockstukje rond 8:00.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-03-2014 0:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat vond ik ook (dat rockstuk)

maar die atmosblack ligt me wel, standaard of niet, dit is adembenemend


signature


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-03-2014 0:13 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ligt mij ook wel, maar er zijn zo veel dergelijke projectjes dat ik 'da fok ' een beetje overdreven vind. Dan verwacht ik iets verbazingwekkends.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 25-03-2014 0:18 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-03-2014 0:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2014 0:18 schreef Mythics het volgende:
Misery - Black Crafted Elegies

http://filledemisere.bandcamp.com/album/black-crafted-elegies


die mens heeft duidelijk pijn

niet slecht trouwens

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-03-2014 0:25]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-03-2014 0:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2014 0:13 schreef Helvete het volgende:
Ligt mij ook wel, maar er zijn zo veel dergelijke projectjes dat ik 'da fok ' een beetje overdreven vind. Dan verwacht ik iets verbazingwekkends.

wat ontbreekt in deze lijst dan?



anno 2013/2014


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-03-2014 0:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

benieuwd naar deze split trouwens

Frater Ximenes Is Dead / Verzögerungsblüte



signature


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-03-2014 0:39 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Veel van die namen ken ik niet of vind ik eigenlijk niet zo goed bij elkaar passen, maar toch:

An Autumn For Crippled Children - Hearts of Light (2013)
An Autumn For Crippled Children - Try Not To Destroy Everything You Love (2013)
Ash Borer - Bloodlands (2013)
Hope Drone - Hope Drone (EP) (2013)
Woe - Withdrawal (? - niet vaak geluisterd) (2013)
Hypothermia - Självdestruktivitet Född Av Monotona Tankegångar IV: Warakumbla (2014)
Woods of Desolation - As the Stars (2014)

Die Hope Drone en Ash Borer vind ik bijv. al beter dan dat nummer van Sun Worship.

Al kan je dit veel beter aan een Mythics of (andere) blackmetalfanaat vragen.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 25-03-2014 0:48]


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen