IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : ZM Jaarlijst 2013 Vorige pagina | Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-01-2014 22:36 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht



Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2014 22:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Hulde, goed werk!

Carcass op 1, had ik niet verwacht. Ik gokte dan op CoL. Toch, mooie lijst


I wish I was a butterfly


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 07-01-2014 22:38 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Wow, Gorguts op 4!



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 07-01-2014 22:40 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Toch mooi drie albums uit mijn lijst in de jaarlijst, dat is volgens mij een nieuw record!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 07-01-2014 22:41 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Nocte Obducta op 46/50? Wat een kutlijst

Maar bedankt voor de moeite, NecRobert, mooi werk!


Willekeur en dictatuur!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2014 22:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

The National op 24... Hmm, Portishead - Third was dan denk ik de hoogste non-metal notering tot nu toe. Die had 17 of 18 ofzo? Of Anathema vorig jaar

Beastmilk op 34 nog als vrij hoge non-metal plaat. En Ghost op 10

Cult of Fire verrassend hoog, heeft mijn lijst wegens te weinig beluisterd niet gehaald, maar denk wel terecht En Aosoth nog best hoog

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-01-2014 22:47]


I wish I was a butterfly


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 07-01-2014 22:47 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Beastmilk had ik niet zo hoog verwacht, ik had hem wel in mijn top 20 staan. Het zal de Kvohst-factor zijn.

Ook Cult of Fire zo hoog is een hele mooie verrassing. En Deafheaven op 3. Eigenlijk gewoon een erg mooie jaarlijst.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 07-01-2014 22:48]



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2014 22:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2014 22:47 schreef HierIsMike het volgende:
Beastmilk had ik niet zo hoog verwacht, ik had hem wel in mijn top 20 staan. Het zal de Kvohst-factor zijn.

Voor mij speelt dat zeker mee, in ieder geval Maar ik vind die plaat ook buiten dat tof. In het begin niet zo, maar kreeg hem toch niet meer uit m'n hoofd later dus het zal wel goed zijn
quote:
En Deafheaven op 3.

Zeer onterecht! Een van de tegenvallers van dit jaar!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-01-2014 22:50]


I wish I was a butterfly


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 07-01-2014 23:05 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2014 22:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zeer onterecht! Een van de tegenvallers van dit jaar!


Vind ik eigenlijk wel. Dat Roads To Judah is toch vele malen genialer?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-01-2014 23:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2014 23:05 schreef iPim het volgende:
Vind ik eigenlijk wel. Dat Roads To Judah is toch vele malen genialer?

Yup.

Ik vond Sunbather in het begin wel tof, maar uiteindelijk stortte dat album als een kaartenhuis voor me in elkaar; terwijl ik inderdaad RtJ echt tof vond. Qua meer experimentele/genrevreemde black metal was het dit jaar toch echt Altar of Plagues die de kroon krijgt.


I wish I was a butterfly


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 07-01-2014 23:22 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Carcass op 1.

Vooruit dan, ik ga hem nog één keer proberen. Ach ja, ik zal het wel weer niet snappen.

Mooie lijst verder trouwens. Hulde natuurlijk aan Robert. Goed werk man!

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 07-01-2014 23:22]


Silence
Usericon van Silence
Posted 07-01-2014 23:27 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2014 23:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Yup.

Ik vond Sunbather in het begin wel tof, maar uiteindelijk stortte dat album als een kaartenhuis voor me in elkaar; terwijl ik inderdaad RtJ echt tof vond.

Helemaal mee eens. Van potentieel interessant naar extreem saai, geen beste transformatie.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-01-2014 23:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2014 23:05 schreef iPim het volgende:
Vind ik eigenlijk wel. Dat Roads To Judah is toch vele malen genialer?


Ja.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-01-2014 23:34 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Carc Ass is wel erg onverwachts trouwens maar daar kan ik wel mee leven eigenlijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2014 23:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Carcass, geen idee waarom. Niet slecht maar zeker niet waaw

Cult of Luna kan ik steeds meer appreciëren

Deafheaven --> ULTRABAH

Gorguts niet mijn ding, misschien es proberen nog maar

Inquisition - Obscure Verses for the Multiverse
529 punten

Autopsy - degelijk
Tribulation - ja, waarom? nog maar es draaien dus
The Ruins of Beverast --> pakt me totaal niet zoals de eerste plaat
Suffocation -> degelijk
Ghost - naja, beter dan Sunbather iig
Ulcerate heb ik al beter gehoord
Summoning - degelijk, waarom Falkenbach zo ver weg?
Cult of Fire - मृत्यु का तापसी अनुध्यान
Grave Miasma - degelijk
Aosoth - al beter gehoord, doch zeer degelijk
The Dillinger Escape Plan - zucht...
Peste Noire - Nope, kan me niet bekoren
Watain -
Immolation - degelijk
Black Sabbath - tsja...
Gris - niet zo goed als Sombres Forets
Altar of Plagues - nope
Ataraxie - beter genrespul gehoord al
The National - niet hun sterkste doch erg goed
Hypocrisy - al veel beter gehoord
Satyricon - NO!
Abyssal - plaat van het jaar DUH
Steven Wilson - wie?
Nails - zeer sterke plaat. Mag gehoord worden!
Darkthrone - zzzz
Oranssi Pazuzu - verrassing is eraf
Leprous - toch maar eens luisteren
Fleshgod Apocalypse - nja, is wat het is
Beastmilk - Que?
Pestilence - verdiend!
Ulver - waarom ook niet. Geen Blood dinges maar niet slecht
Sombres Forêts -
Rotting Christ - goeie plaat van RC
Officium Triste -is ok
Celeste - net als CoL steeds meer appreciatie voor
Shining - geinige plaat
Portal - niets op tegen, ook al beter gehoord though
Ihsahn - meuh
Hell - wasda?
Demonical - DM FTW!
Nocte Obducta - mag ook wel
Entrails - nja, is ok
Isvind - NWBM FTW
Windhand - zeer degelijk
The Monolith Deathcult - BRAVO!


signature


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-01-2014 23:35 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2014 23:22 schreef ColdheartMinor het volgende:
Carcass op 1.

Vooruit dan, ik ga hem nog één keer proberen. Ach ja, ik zal het wel weer niet snappen.
:
De eerste plaats is toch vaak voorbestemd voor wat grotere bands die gewaardeerd worden in verschillende metal-uithoeken. Primordial, Enslaved, noem maar op. Carcass wordt zowel door de oldschool thrash en death metal fans als door de liefhebbers van de obscuurdere bands opgepakt en gewaardeerd. Overigens vind ik Surgical Steel persoonlijk wel erg sterk!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 07-01-2014 23:38 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Haha, zalige post Hypnos, en handige richtlijn aangezien ik jou toch ook wel als een referentie beschouw


Willekeur en dictatuur!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-01-2014 23:43 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2014 23:34 schreef Hypnos het volgende:
Carcass, geen idee waarom. Niet slecht maar zeker niet waaw

Cult of Luna kan ik steeds meer appreciëren

Deafheaven --> ULTRABAH

Gorguts niet mijn ding, misschien es proberen nog maar

Inquisition - Obscure Verses for the Multiverse
529 punten

Autopsy - degelijk
Tribulation - ja, waarom? nog maar es draaien dus
The Ruins of Beverast --> pakt me totaal niet zoals de eerste plaat
Suffocation -> degelijk
Ghost - naja, beter dan Sunbather iig
Ulcerate heb ik al beter gehoord
Summoning - degelijk, waarom Falkenbach zo ver weg?
Cult of Fire - मृत्यु का तापसी अनुध्यान
Grave Miasma - degelijk
Aosoth - al beter gehoord, doch zeer degelijk
The Dillinger Escape Plan - zucht...
Peste Noire - Nope, kan me niet bekoren
Watain -
Immolation - degelijk
Black Sabbath - tsja...
Gris - niet zo goed als Sombres Forets
Altar of Plagues - nope
Ataraxie - beter genrespul gehoord al
The National - niet hun sterkste doch erg goed
Hypocrisy - al veel beter gehoord
Satyricon - NO!
Abyssal - plaat van het jaar DUH
Steven Wilson - wie?
Nails - zeer sterke plaat. Mag gehoord worden!
Darkthrone - zzzz
Oranssi Pazuzu - verrassing is eraf
Leprous - toch maar eens luisteren
Fleshgod Apocalypse - nja, is wat het is
Beastmilk - Que?
Pestilence - verdiend!
Ulver - waarom ook niet. Geen Blood dinges maar niet slecht
Sombres Forêts -
Rotting Christ - goeie plaat van RC
Officium Triste -is ok
Celeste - net als CoL steeds meer appreciatie voor
Shining - geinige plaat
Portal - niets op tegen, ook al beter gehoord though
Ihsahn - meuh
Hell - wasda?
Demonical - DM FTW!
Nocte Obducta - mag ook wel
Entrails - nja, is ok
Isvind - NWBM FTW
Windhand - zeer degelijk
The Monolith Deathcult - BRAVO!


Ik ben het grotendeels met je eens, voor zover ik de platen ken, behalve Satyricon natuurlijk want na de vorige erg zwakke plaat is dit juist weer een hele sterke.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2014 23:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2014 23:38 schreef Hérésie het volgende:
Haha, zalige post Hypnos, en handige richtlijn aangezien ik jou toch ook wel als een referentie beschouw


de redactielijsten zijn er ook nog hé!

quote:
Op 7 januari 2014 23:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben het grotendeels met je eens, voor zover ik de platen ken, behalve Satyricon natuurlijk want na de vorige erg zwakke plaat is dit juist weer een hele sterke.


de vorige was idd nóg zwakker, ging nergens over

De nieuwe heeft meer een dark metal kant, ik mis gewoon de genialiteit. Dit klinkt als een zijproject :s


signature


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-01-2014 23:51 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik vind het wel degelijk een sterke plaat. De nummers zitten iig erg vernuftig inelkaar en hij groeit elke keer weer! Onderschat album imo.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-01-2014 23:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Onderschat is het juiste woord inderdaad. Als snap ik Hypnos ook wel als hij het over dark metal/zijproject heeft. De plaat klinkt toch wel anders dan al het voorgaande werk. Maar dat vind ik juist wel erg charmant.

Ik vind ook de samenwerking met Sivert enorm goed gelukt, er zijn maar weinig van dit soort combinaties tussen metal en alternative rock die lukken. Cruachan met Shane McGowan was een andere, ook een project waar de muziek en zang er goed bij elkaar bleken te passen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 08-01-2014 0:00 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

mooie lijst, met wel onterecht lage noteringen voor Soror Dolorosa, Vaura, Moon en Circle of Ouroborus (uiteraard ), maar toch weer onder de indruk van de omvang van de lijst, wat een stapel albums...

Ook Gehenna wel erg laag (groeialbum), veel beter dan Satyricon en Watain (hoe die zo hoog geraakt zijn, is me een raadsel)


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 08-01-2014 0:02 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2014 23:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Onderschat is het juiste woord inderdaad. Als snap ik Hypnos ook wel als hij het over dark metal/zijproject heeft. De plaat klinkt toch wel anders dan al het voorgaande werk. Maar dat vind ik juist wel erg charmant.

Ik vind ook de samenwerking met Sivert enorm goed gelukt, er zijn maar weinig van dit soort combinaties tussen metal en alternative rock die lukken. Cruachan met Shane McGowan was een andere, ook een project waar de muziek en zang er goed bij elkaar bleken te passen.


de plaat heeft idd zijn momenten, maar als full album is het te mager, had een degelijke EP kunnen zijn...


Buried
Usericon van Buried
Posted 08-01-2014 0:03 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2014 23:34 schreef Hypnos het volgende:

Hypocrisy - al veel beter gehoord



En 'm toch een 84 geven?



Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 08-01-2014 0:05 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

quote:
Ook Gehenna wel erg laag (groeialbum), veel beter dan Satyricon en Watain (hoe die zo hoog geraakt zijn, is me een raadsel)

Watain is nog steeds erg populair om de een of andere reden. Eerste twee platen zijn tof maar daarna wordt het wat mij betreft BM voor Mardukfans en andere 15-jarigen.

[Dit bericht is gewijzigd door Reynaerde op 08-01-2014 0:06]


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen