IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Muziekwinkels in Duitsland
Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 16:19 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Ik heb al vaak gehoord over gigantische muziekwinkels in Duitsland waar ze een enorm aanbod hebben van allerlei muziekinstrumenten.
Ikzelf ben opzoek naar een gitaar.
Zijn er mensen die ervaring hebben met die zaak/ zaken en of ze ook goedkoper zijn dan de nederlandse collega's of gewoon een groter aanbod hebben?
Website's en plaatsen/ adressen zijn welkom.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2002 16:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

JAAAAA!!

Toevallig ben ik vorige week met PsYcHo naar Musik Produktiv in Ibbenbüren geweest, een über grote muziekwinkel. De prijzen liggen ongeveer gelijk met die in Nederland; sommige dingen zijn wel véél goedkoper. PsYcHo heeft daar bijvoorbeeld honderden euro's goedkoper dan hier 2 baskasten gekocht.

Website: www.musik-produktiv.de

Deze winkel ligt 50 kilometer over de grens bij Enschede.

En, toevallig zijn wij ook een keer naar musik store in Keulen geweest, ook een hele grote zaak.. Deze verkoopt vrij veel gitaren in de lagere prijsklasse, ze hadden een stuk of 15 japanse Jacksons staan bijvoorbeeld. En ze zijn dealer van Seymour Duncan, elementen zijn ongeveer 50 euro goedkoper als hier.

Website: http://www.musicstorekoeln.de/



Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 16:36 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Heil Snaack!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2002 16:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 16:36 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Heil Snaack!




Ik moet trouwens wel ff zeggen dat het aanbod gitaren bij Musik Produktiv redelijk compleet is, maar niet mega-mega veel.. Ze hebben zelfs een 2 halzige Ibanez hangen, een 7 snarige Fender Strat e.d. Ik denk dat Music Store meer gitaren heeft.. Maar versterkers, effecten, accesoires, onderdelen, Musik Produktiv heeft fucking alles!!

Om over de drumafdeling maar te zwijgen.. 60 opgestelde en gestemde kits en ze hebben alle (!) bekkens van Paiste, Zildjian en Sabian hangen.. Alleen de afdeling van Paiste is al een gang van 40 meter lang

edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 21-10-2002 16:46]


Jade
Usericon van Jade
Posted 21-10-2002 16:47 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Het is i.d.d. wel handig om het topic eerst een door te lezen...ik zag die topictitel en heb meteen gereageerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Jade op 21-10-2002 16:51]


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 16:48 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Ik denk dat ik naar de music store ga.
Was zowiezo al op zoek naar een Jackson dus dat komt goed uit


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 16:48 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 16:47 schreef Jade het volgende:
In Keulen ben ik in de Saturn geweest. Een gigantisch grote winkel. Alleen de klassieke muziekafdeling is al groter dan de gemiddelde platenzaak. De metalafdeling is redelijk. CD's kun je beluisteren door de streepjescode te scannen. Nadeel: je kan maar 30 sec. van elk nummer beluisteren. Nou weet ik meestal wel wat ik wil kopen; maar toch vind ik dat je in principe de hele cd zou moeten kunnen beluisteren.

Ik weet dat er in Keulen twee zitten; een afgelegen van het centrum en een in een winkelcentrum. Adres weet ik helaas niet.
Misschien moet je het topic eerst helemaal lezen voor je reageert, het gaat niet over c.d.'s


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2002 16:51 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 16:48 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Ik denk dat ik naar de music store ga.
Was zowiezo al op zoek naar een Jackson dus dat komt goed uit


Als je een Jackson wil kan je wellicht beter naar Stand By in Utrecht gaan, die hebben mega veel Jacksons hangen, zowel USA's als Jappen..


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 16:52 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 16:51 schreef Snaack het volgende:
Als je een Jackson wil kan je wellicht beter naar Stand By in Utrecht gaan, die hebben mega veel Jacksons hangen, zowel USA's als Jappen..

maar qua prijs dan?


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 21-10-2002 17:52 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

musikproduktiv een mega winkel jammer dat het duits is maar goed... echt een aanrader voor als je weet wat je wil



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2002 18:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 16:52 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
maar qua prijs dan?


Stand-By is de heersch-zaak wat betreft Jacksons.. Qua prijs is hij wellicht ook goedkoper dan die Duitse zaken, zelfs als dat niet zo zou zijn koop je daar in ieder geval een goed, goed afgesteld instrument voor een eerlijke prijs

Had ik al gezegd dat de koffie en cake daar erg lekker is? Nee? Bij deze dan

Stand-By zit aan de Oude Gracht in Utrèch, ongeveer 15 min. lopen vanaf het station. Naast café België als je die weet te zitten.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 18:34 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 18:31 schreef Snaack het volgende:
Stand-By is de heersch-zaak wat betreft Jacksons.. Qua prijs is hij wellicht ook goedkoper dan die Duitse zaken, zelfs als dat niet zo zou zijn koop je daar in ieder geval een goed, goed afgesteld instrument voor een eerlijke prijs

Had ik al gezegd dat de koffie en cake daar erg lekker is? Nee? Bij deze dan

Stand-By zit aan de Oude Gracht in Utrèch, ongeveer 15 min. lopen vanaf het station. Naast café België als je die weet te zitten.

Meesterlijk omdat de koffie en cake daar lekker is.

Meesterlijk omdat het dicht bij het station is.

Meesterlijk omdat de luitjes daar eerlijk zijn.

Meesterlijk omdat ik veel heb gehoord over cafe België.


Heil Snaack wederom!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2002 18:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 18:34 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Meesterlijk omdat de koffie en cake daar lekker is.

Meesterlijk omdat het dicht bij het station is.

Meesterlijk omdat de luitjes daar eerlijk zijn.

Meesterlijk omdat ik veel heb gehoord over cafe België.


Heil Snaack wederom!


Daar drink ik op

Weet je al welke Jackson je wilt??

Ze hebben (of hadden een paar maanden geleden) een zeer mooie Kelly USA Marty Friedman staan voor 1700 pleuro ofzo, incluis case.. Harde piemel gitaar


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 18:40 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Jackson Kelly is voor mij een echte harde piemel gitaar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2002 18:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 18:40 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Jackson Kelly is voor mij een echte harde piemel gitaar


Ik heb er al één

Een Jap hoor, maar wel met vette Seymour Duncans erin

En binnenkort komt er een Schaller tremelo op en een gainboost-schakeling.. En ik ga hem zwart metallic spuiten

Dan is het echt een harde piemel gitaar


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 18:49 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 18:46 schreef Snaack het volgende:
Ik heb er al één

Een Jap hoor, maar wel met vette Seymour Duncans erin

En binnenkort komt er een Schaller tremelo op en een gainboost-schakeling.. En ik ga hem zwart metallic spuiten

Dan is het echt een harde piemel gitaar

Hoe is de Jap? Speelt ie goed, lekker snelle hals e.d. en hoe duur was ie?
en heb je 'm daar weg?
vertel meer, meer, MEER!!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2002 18:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 18:49 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Hoe is de Jap? Speelt ie goed, lekker snelle hals e.d. en hoe duur was ie?
en heb je 'm daar weg?
vertel meer, meer, MEER!!!


Ik heb de Jap niet bij Stand-By gekocht... Toen ik daar een keer was had ik er geen geld voor.

Een paar maanden later zag ik hem bij Feedback hangen (in R'dam), voor een leukere prijs (lag aan dollarkoers meen ik) en toen had ik er geld voor dus kon ik hem niet laten hangen.. Ik heb er *graaf* *graaf* rond de 1250 gulden voor betaald, een jaar of 5 geleden.

Bij Feedback was hij uiteraard NIET afgesteld, gelukkig ben ik daar zelf nogal handig in. Dus thuis ff verse snaren erop, hals/ intonatie/ tremeloveerspanning afgesteld en scheuren maar

Het gitaar zelf is prima, alleen de hardware vind ik minder.. Vandaar die andere elementen [die ik trouwens bij Music Store in Keulen heb gekocht].

Ik heb pas ook mijn frets gepolijst en de volumepotmeter vervangen door een beter exemplaar. En, sja, hij speelt nu heerlijk!! De hals is kaarsrecht dus kan je de actie lekker laag zetten.

Mijn hals is trouwens iets verlopen, hij staat iets scheef helaas.. Dus het eerste wat ik er aan laat doen is een zgn 'neck reset'. Dat kan ik zelf niet.

Ik vind de balans van het gitaar erg fijn, één van de redenen dat ik een Kelly wilde Ze ziet er tof uit, en als je haar omhangt hangt ze iets naar links, maar wel recht, zodat je goed bij de hogere regionen van de hals kan.

Sja.. ik ben ook enorm fan van het model dus is mijn mening wellicht iets gekleurd


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 19:04 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

-hypnose mode- Snaack, geef je gitaar aan Rectum Lobotomy!! Geef, Geef, Geef!!! -hypnose mode-


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2002 19:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 19:04 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
-hypnose mode- Snaack, geef je gitaar aan Rectum Lobotomy!! Geef, Geef, Geef!!! -hypnose mode-


5000 euro


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 21-10-2002 19:11 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 16:31 schreef Snaack het volgende:
Musik Produktiv


Het is er goedkoper en ze hebben er meer dan in de meeste muziekwinkels.


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 19:17 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 19:10 schreef Snaack het volgende:
5000 euro

Wat? een gigantische negerpiemel bruut in je kont?





Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 19:17 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 19:10 schreef Snaack het volgende:
5000 euro

Wat? een gigantische negerpiemel bruut in je kont?





Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2002 19:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 19:17 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Wat? een gigantische negerpiemel bruut in je kont?






Hehehehe


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 21-10-2002 19:20 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

bah, voor de duidelijkheid; ik ben zo blank als het maar kan, en nog blond ook dus ga me a.u.b. niet mailen voor je perverse ideeën!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 21-10-2002 21:09 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

on topic people...

Op zich, cd-winkels in Duitsland kúnnen zelfs in dit topic . Gezien de titel.


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen