IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Yeah, well, that's just, like, your opinion, man. [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 27-02-2014 15:55 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 27 februari 2014 12:43 schreef Mark het volgende:

Het kwam nogal gedateerd over, verhaal begon leuk maar zakte daarna al vrij snel in.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-02-2014 17:08 by Mark Profiel van Mark

Heb je de versie gezien met of zonder de Harrison Ford voice-over in de Ford/Hauer dakscene?

De director's cut is zonder, ik vind dat nog altijd een groot verlies (al weet ik dat velen het met me oneens zijn).

Voor mij een van de beste films ooit.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 27-02-2014 17:09]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 27-02-2014 17:41 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Ultimate ultra jaddajadda directorsedition, geen voiceover. Misschien dat die het wat interessanter maakt, ik vond de motivatie af en toe ontbreken of onduidelijk.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 27-02-2014 23:31 by Helvete Profiel van Helvete

Zojuist Samsara (2011) in de bioscoop gezien.



Aanrader voor Fusion, denk ik.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-02-2014 0:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nou ja zeg, ik wou net typen "wou dat lijkt me erg interessant!" en ik zie nu pas je onderste regel

Ga ik zeker kijken binnenkort. Thanks!


When your people matter, menstrual health matters


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-03-2014 8:39 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Yeah, well, dit is zonder twijfel één van de beste films die ik in tijden gezien heb!



Nooit vervelend, van begin tot einde steeds in stijgende lijn, een filmische 'pageturner' met een onverwachte, fantastische apotheose. Een dikke aanrader


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-03-2014 8:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Erg toffe film, ja


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-03-2014 9:01 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 maart 2014 8:39 schreef PandroidJack het volgende:
Yeah, well, dit is zonder twijfel één van de beste films die ik in tijden gezien heb!



Nooit vervelend, van begin tot einde steeds in stijgende lijn, een filmische 'pageturner' met een onverwachte, fantastische apotheose. Een dikke aanrader
Idd een fantastisch film! Erg spannend, grappig, dramatisch, menselijk, warm, en goed geacteerd.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-03-2014 22:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

edit lama

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 07-03-2014 22:16]


When your people matter, menstrual health matters


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 07-03-2014 22:10 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Deze week twee klassiekers gekeken: Scarface en Trainspotting. Allebei zeer in de smaak gevallen.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-03-2014 22:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

deze gezien



niet slecht, 6.5/10


deze



best wel hard

7/10


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-03-2014 22:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-03-2014 10:54 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

[quote]Op 7 maart 2014 22:14 schreef Hypnos het volgende:
deze gezien



niet slecht, 6.5/10

Toevallig ook dit weekend gezien, maar ondanks de originele insteek, vond ik 'm voor de rest nogal cliché post-apocalyptisch.




The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 10-03-2014 14:51 by Helvete Profiel van Helvete

Gisteren wilde ik de film Omar in de bioscoop gaan zien, maar ik bleek de enige bezoeker te zijn. Ze wilden de film nog gaan draaien ook, maar ik heb gezegd dat ik een andere keer wel terug kom. Stelletje Joden hier.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-03-2014 15:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 maart 2014 14:51 schreef Helvete het volgende:
Gisteren wilde ik de film Omar in de bioscoop gaan zien, maar ik bleek de enige bezoeker te zijn. Ze wilden de film nog gaan draaien ook, maar ik heb gezegd dat ik een andere keer wel terug kom. Stelletje Joden hier.

Wut?




In het weekend Her gezien. Over een van zijn vrouw vervreemde man die een nieuw OS voor foon en PC installeert; het OS heeft een zeer geavanceerd AI wat zich aanpast aan de gebruiker. Voor mensen die weleens wat sci-fi hebben gezien met geavanceerde AI, snappen wel ongeveer waar het verhaal heen moet gaan, qua ontwikkeling van de AI en de gevoelens die deze oproept bij de mens. Voor het stereotype filmhuis-publiek is het vast allemaal wel ontzettend vernieuwend Ik vond het een tikje langdradig, her en der wat te ver gaan/overdreven, maar supermooi gefilmd, toch wel aangrijpend, redelijk realistisch en erg goed geacteerd (die Joaquin Phoenix toch! Beetje dik goed acteren de hele tijd.) 8.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-03-2014 15:30 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 10 maart 2014 14:51 schreef Helvete het volgende:
Gisteren wilde ik de film Omar in de bioscoop gaan zien, maar ik bleek de enige bezoeker te zijn. Ze wilden de film nog gaan draaien ook, maar ik heb gezegd dat ik een andere keer wel terug kom. Stelletje Joden hier.


Maakt niet uit, toch? Ik heb ook wel eens met een vriend in een totaal lege bioscoopzaal gezeten, best relaxed film kijken hoor. De projectionist kwam tijdens de pauze naar binnen om te vragen of wij iets te drinken gingen kopen of dat hij maar meteen door moest draaien.

Dit weekend gekeken:

Ravenous - best aardig, beetje andere twist op het zombie genre

Primer - interessant concept, alleen hadden ze iets meer tijd mogen besteden aan het uitdiepen van de bijkarakters. Voelde wel erg alsof je veel info miste. Maar goed, indie low-budget, dus op zich begrijpelijk.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-03-2014 15:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 maart 2014 15:30 schreef Mark het volgende:
Primer - interessant concept, alleen hadden ze iets meer tijd mogen besteden aan het uitdiepen van de bijkarakters. Voelde wel erg alsof je veel info miste. Maar goed, indie low-budget, dus op zich begrijpelijk.

Mjah... Qua visuals kan ik het wel begrijpen, maar plot goed afhandelen is iets wat je juist wél met weinig budget alsnog moet kunnen doen. Nou ja, goed, ook daar begrijp ik het wel een beetje (zijn geen pro's, etc.) maar vond toch teveel gaten vallen. Had inderdaad of méér in gemoeten, of juist wat gestroomlijnder moeten zijn. En dan was dat tweede ivm budget vermoedelijk de beste optie geweest


Quis moderabat ipsos moderatores?


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 10-03-2014 17:00 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 10 maart 2014 15:08 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wut?
Wat? Nouja, het leek er niet op dat ze er zelf zin in hadden om de film te zien/draaien. Anders was ik wel gebleven.
quote:
Op 10 maart 2014 15:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mjah... Qua visuals kan ik het wel begrijpen, maar plot goed afhandelen is iets wat je juist wél met weinig budget alsnog moet kunnen doen. Nou ja, goed, ook daar begrijp ik het wel een beetje (zijn geen pro's, etc.) maar vond toch teveel gaten vallen. Had inderdaad of méér in gemoeten, of juist wat gestroomlijnder moeten zijn. En dan was dat tweede ivm budget vermoedelijk de beste optie geweest
Primer vond ik een leuke film. Geen moeite gehad met het lage budget, al was het wel te zien. Gelukkig ging ik er van tevoren al vanuit dat ik er niets van ging begrijpen. Het is zo storend als je denkt dat je echt iets gemist hebt.

De tweede film van die regisseur, Upstream Color, heb ik ook bekeken en vond ik indrukwekkender. Mooie, mysterieuze sfeer. Origineel verhaal.



De film is wel beter dan de trailer.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 10-03-2014 17:02]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-03-2014 17:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 maart 2014 17:00 schreef Helvete het volgende:
Wat? Nouja, het leek er niet op dat ze er zelf zin in hadden om de film te zien/draaien. Anders was ik wel gebleven.

Ah zo, nu snap ik het
quote:

Primer vond ik een leuke film. Geen moeite gehad met het lage budget, al was het wel te zien. Gelukkig ging ik er van tevoren al vanuit dat ik er niets van ging begrijpen. Het is zo storend als je denkt dat je echt iets gemist hebt.

Zelfs voor een (inderdaad) inhoudelijk erg complex bedoelde film, vond ik hem qua 'vorm' te complex. Prima dat het lastig is, maar dat extra lastig wordt omdat het niet zo handig verteld wordt vind ik niet zo nodig.

Toch, blij dat ik hem gezien heb. Op een bepaalde manier ontzettend realistisch, wat veel films met dit soort onderwerpen niet lukt.
quote:
De tweede film van die regisseur, Upstream Color, heb ik ook bekeken en vond ik indrukwekkender. Mooie, mysterieuze sfeer. Origineel verhaal.



De film is wel beter dan de trailer.

Nooit gezien, bedankt voor de tip dus


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-03-2014 15:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vond Primer een goede film, wil deze ook zeker zien.

Heeft iemand The Great Dictator van Charlie Chaplin wel eens gezien? Ik nog nooit . Vind het volgende citaar echt briljant en nog steeds zo verdraaide actueel:

I'm sorry, but I don't want to be an emperor. That's not my business. I don't want to rule or conquer anyone. I should like to help everyone if possible; Jew, Gentile, black man, white. We all want to help one another. Human beings are like that. We want to live by each other's happiness, not by each other's misery. We don't want to hate and despise one another. In this world there is room for everyone, and the good earth is rich and can provide for everyone. The way of life can be free and beautiful, but we have lost the way. Greed has poisoned men's souls, has barricaded the world with hate, has goose-stepped us into misery and bloodshed. We have developed speed, but we have shut ourselves in. Machinery that gives abundance has left us in want. Our knowledge has made us cynical; our cleverness, hard and unkind. We think too much and feel too little. More than machinery, we need humanity. More than cleverness, we need kindness and gentleness. Without these qualities, life will be violent and all will be lost.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-03-2014 15:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 maart 2014 15:53 schreef Fusion het volgende:
Ik vond Primer een goede film, wil deze ook zeker zien.

Heeft iemand The Great Dictator van Charlie Chaplin wel eens gezien? Ik nog nooit . Vind het volgende citaar echt briljant en nog steeds zo verdraaide actueel:

I'm sorry, but I don't want to be an emperor. That's not my business. I don't want to rule or conquer anyone. I should like to help everyone if possible; Jew, Gentile, black man, white. We all want to help one another. Human beings are like that. We want to live by each other's happiness, not by each other's misery. We don't want to hate and despise one another. In this world there is room for everyone, and the good earth is rich and can provide for everyone. The way of life can be free and beautiful, but we have lost the way. Greed has poisoned men's souls, has barricaded the world with hate, has goose-stepped us into misery and bloodshed. We have developed speed, but we have shut ourselves in. Machinery that gives abundance has left us in want. Our knowledge has made us cynical; our cleverness, hard and unkind. We think too much and feel too little. More than machinery, we need humanity. More than cleverness, we need kindness and gentleness. Without these qualities, life will be violent and all will be lost.

Nooit gezien, mooi citaat wel. Gebruikt The Chariot ook in een van hun nummers. Kippenvel.

Al denk ik eigenlijk dat het sindsdien minder actueel is geworden, is het nog steeds wel actueel/relevant.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-03-2014 16:01 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Grappig, ik ken t eigenlijk vanuit The HAARP Machine Het is dus een ' hot quote' in de metal scene

Waarom vind je t minder actueel geworden?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-03-2014 16:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 maart 2014 16:01 schreef Fusion het volgende:
Grappig, ik ken t eigenlijk vanuit The HAARP Machine Het is dus een ' hot quote' in de metal scene

Blijkbaar! Toch die film inderdaad maar eens kijken dan, worden we vast erg metal van
quote:
Waarom vind je t minder actueel geworden?

Omdat ik soms een optimist ben


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-03-2014 16:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 maart 2014 16:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Blijkbaar! Toch die film inderdaad maar eens kijken dan, worden we vast erg metal van
Hahaha, inderdaad.

quote:
Op 11 maart 2014 16:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:Omdat ik soms een optimist ben
Mooi antwoord! Ik zou ook s moeten proberen af en toe wat optimistischer te zijn over de mensheid. Eigenlijk ben ik best wel een misantroop (no joke). Mmmm kan dat wel, een christelijke misantroop?

EDIT: The Great Dictator is uit 1940, wow. Ik wist wel dat t geinspireerd was op Hitler etc, maar ik dacht dat t na WO2 was...

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 11-03-2014 16:11]


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-03-2014 16:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 maart 2014 16:09 schreef Fusion het volgende:
Hahaha, inderdaad.

Mooi antwoord! Ik zou ook s moeten proberen af en toe wat optimistischer te zijn over de mensheid. Eigenlijk ben ik best wel een misantroop (no joke). Mmmm kan dat wel, een christelijke misantroop?

Och, ik hink ook voortdurend op die twee gedachten, hoor Misantropie en optimisme dan
quote:
EDIT: The Great Dictator is uit 1940, wow. Ik wist wel dat t geinspireerd was op Hitler etc, maar ik dacht dat t na WO2 was...

Gek genoeg had ik ooit precies dezelfde misvatting en latere realisatie.

Hoewel de oorlog toen al bezig was, had Chaplin zelf ook niet voorzien dat hij zo hard gelijk zou krijgen, schijnt...

In de stupide maar toch geweldige film Iron Sky wordt ook aan The Great Dictator gerefereerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-03-2014 16:23]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen