IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Yeah, well, that's just, like, your opinion, man. [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-03-2014 12:08 by Mark Profiel van Mark

Iets in je oog?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-03-2014 12:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 maart 2014 12:08 schreef Mark het volgende:
Iets in je oog?

Een balk.


I wish I was a butterfly


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 25-03-2014 18:31 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 25 maart 2014 9:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

En filmhuisfilms -zoals Snowpiercer- al helemaal.




Snowpiercer is absoluut GEEN filmhuis film.

quote:
Op 25 maart 2014 10:04 schreef bokkie666 het volgende:
Een hele stapel Kim Ki-duk films, nogal wisselend van kwaliteit en boeiendheid. En de Hobbit 2 die heel erg tegenviel zelfs met mijn lage verwachting nog.


Gister toevallig Moebius gezien van Kim Ki-Duk, beetje Oei-die-poes zonder dialogen... prima date-movie.... NOT!!!

The Hobbit 2 vond ik juist stukken beter dan de eerste. De eerste was iets te jolig met teveel liedjes en vrolijke karakters.. die problemen zijn grotendeels opgelost in de tweede film.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 26-03-2014 5:20 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 25 maart 2014 18:31 schreef Mortis Rex het volgende:
Snowpiercer is absoluut GEEN filmhuis film.
AG zat gewoon wat vreemde dingen te roepen, al zou het mij niets verbazen als er daadwerkelijk kleinere filmhuizen zijn die iets als die durven te draaien, als die niet in de grotere bioscopen zal worden vertoond. Dat heeft dan in ieder geval een stuk meer met marketing dan met stijl te maken.

Oh, en ga allen Post Tenebras Lux (2012) van Reygadas (Japón, Batalla en el Cielo, Stellet Licht) kijken. De openingsscène in mijn vorige post is niet geheel gepresentatief, maar geeft wel een deel van de sfeer aan. Surrealistisch, dromerig, zo nu en dan behoorlijk rauw en een erg mooie en originele cinematografie. Niet alle beelden zijn in eerste instantie aan elkaar te koppelen, zoals bijv. bij een Zerkalo (Tarkovsky) ook het geval is. Een bevrijding van je gedachten na de afdwingende, geforceerde, valse sentimenten van een film als Snowpiercer. De op een na beste film uit 2012 die ik gezien heb.
quote:
Op 25 maart 2014 18:31 schreef Mortis Rex het volgende:
Gister toevallig Moebius gezien van Kim Ki-Duk, beetje Oei-die-poes zonder dialogen... prima date-movie.... NOT!!!
Ligt maar net aan de smaak van je date natuurlijk. Als een meisje mij zou vragen om samen naar Irréversible of Sombre te gaan, zou ik daar zeker geen nee tegen zeggen! Jaren geleden was ik best wel fan van Ki-duk. Elf films van de man gezien, maar na Dream (2008) heb ik niets meer gevolgd, dus ik ben wel benieuwd naar die Moebius. Best vervelend dat het zo onvoorspelbaar is of een film hier nog in de bios te zien zal zijn, waardoor ik geneigd ben om de film maar te piraten en op een slechter scherm te bekijken. Een aantal maanden geleden heb ik The Bow (2005) nog herzien, maar die viel me toen lichtelijk tegen. Misschien net iets te symbolisch voor me, zoals ook bij veel andere films van hem. Het lukt me niet altijd goed om de bedoelde symboliek te doorgronden of mijn eigen invulling er aan te geven. Spring, Summer, Fall... (2003) moet ik ook snel eens herzien, want zo ver ik me kan herinneren was dat wel mijn favoriet.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 26-03-2014 6:50]


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 26-03-2014 6:16 by Helvete Profiel van Helvete

Niet dat ik nu zo veel gezien heb van de laatste tijd, maar ik post gewoon even mijn top 10's van afgelopen twee jaar, tot nu toe, inclusief IMDb-linkjes, omdat ik de lijstjes toch al gemaakt had. Wellicht had ik een iets andere versie van het 2013-lijstje al in een vorig topic gepost, maar toch:

2012:
01. Dupa Dealuri 9/10
02. Post Tenebras Lux 9/10
03. Spring Breakers 8/10
04. The Act of Killing 8/10 (docu)
05. Mud 8/10
06. Csak a Szél 8/10
07. Ōkami Kodomo no Ame to Yuki 8/10 (anime)
08. Amour 7/10
09. Jagten 7/10
10. Kibô no Kuni 7/10

2013:
01. Pedaldance 10/10
02. La Vie d'Adèle 9/10
03. Le Passé 8/10
04. Upstream Color 8/10
05. Les Salauds 8/10
06. Pozitia Copilului 7/10
07. Soshite Chichi ni Naru 7/10
08. Only God Forgives 7/10
09. Dallas Buyers Club 7/10
10. Computer Chess 7/10

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 26-03-2014 6:41]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-03-2014 9:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 maart 2014 5:20 schreef Helvete het volgende:
AG zat gewoon wat vreemde dingen te roepen

Vreemd, vreemd... Provocatief zou ik zeggen (Ja, Mark, ik heb wat in m'n oog.)
quote:
al zou het mij niets verbazen als er daadwerkelijk kleinere filmhuizen zijn die iets als die durven te draaien, als die niet in de grotere bioscopen zal worden vertoond. Dat heeft dan in ieder geval een stuk meer met marketing dan met stijl te maken.

Ik heb hem niet gezien, dus ik kan er niet over oordelen, maar ik verwacht inderdaad niet dat het een (typische) filmhuisfilm is Hoewel die prima cliché, voorspelbaar en big-budget kunnen zijn, denk ik dat vooral de manier van filmen en de structuur iets te standaard is.


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-03-2014 16:19 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 26 maart 2014 5:20 schreef Helvete het volgende:
Ligt maar net aan de smaak van je date natuurlijk. Als een meisje mij zou vragen om samen naar Irréversible of Sombre te gaan, zou ik daar zeker geen nee tegen zeggen!


Denk dat het eerder andersom bedoeld was. Volgens mij zul je over het algemeen geen al te succesvol relationeel vervolg hebben als je iemand voor een afspraakje uitnodigt naar Irreversible.

Daarentegen, als zij jou uitnodigt om die film te kijken dan ben je denk ik zwaar binnen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 26-03-2014 16:20]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 26-03-2014 17:07 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 26 maart 2014 5:20 schreef Helvete het volgende:
ik ben wel benieuwd naar die Moebius. Best vervelend dat het zo onvoorspelbaar is of een film hier nog in de bios te zien zal zijn, waardoor ik geneigd ben om de film maar te piraten


Hij draait over enkele weken tijdens Imagine in EYE.

Download is ook prima te doen, prima kwaliteit, geen gedonder met ondertitels ook aangezien er geen woord wordt gesproken in de film.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 28-03-2014 1:55 by Helvete Profiel van Helvete

Frozen (2013)

Een gemiddelde 7,8 van niet-Amerikanen op IMDb? Kom op zeg, wat een onzin. Veel te Amerikaans-moralistisch en een kwart van de film bestaat uit ontzettend irritante liedjes met een minstens zo achterlijke tekst.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 31-03-2014 1:30]


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 31-03-2014 11:22 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

You're next, maar als je een interessante film zien wil, you're better not next.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 31-03-2014 11:28 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_

Deze week nog maar eens Once upon a time in the west kijken.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 31-03-2014 18:51 by MetalJan Profiel van MetalJan

R.I.P.D

Leek erg veel op Men In Black, zelfs de muziek. Had meer ingezeten, maar over het algemeen was het wel aardig.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 02-04-2014 9:29 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Gisteren



gezien. Erg knap hoe Wes Anderson, net zoals een Almodovar en de Coen-brothers, een zeer eigen, persoonlijke stijl heeft. Qua muziek en sfeer moest ik terugdenken aan The Fantastic Mister Fox. Soms wel een beetje langdradig, maar anderzijds een welgekomen eigenzinnigheid.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-04-2014 11:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 2 april 2014 9:29 schreef PandroidJack het volgende:
Erg knap hoe Wes Anderson, net zoals een Almodovar en de Coen-brothers, een zeer eigen, persoonlijke stijl heeft.

Wat Anderson onder andere veel doet en wat ik eerst niet zo door had is symmetrische shots maken: http://vimeo.com/89302848 Dat geeft mede zijn films die eigen stijl. Mooi staaltje subtiele cinematografie.


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-04-2014 12:04 by spectre Profiel van spectre

Prachtige film en verhaal


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Northward
Usericon van Northward
Posted 02-04-2014 19:47 by Northward Profiel van Northward

Vind vooral Rushmore cool van Anderson.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 04-04-2014 18:42 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 24 maart 2014 10:57 schreef PandroidJack het volgende:
Zeg me niet zo direct iets.

Dit weekend



gezien, en het is inderdaad een film die met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt. Ondanks de lange speeltijd, vliegt de tijd als een sneltrein voorbij, en ondertussen wordt je getrakteerd op prachtige, haast poëtische beelden. Dan is er nog de totale upercut van een apotheose, een filosofische impact waar je even van moet bekomen.
Ik snap niet waarom ze er in de US of A zo moeilijk over doen, en deze prent uiteindelijk alleen maar in een paar zalen willen laten spelen. Is het publiek er dan zo erg aan toe dat ze zo'n juweel niet kunnen verteren?


Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Dikke aanrader dus, dat is mooi


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 04-04-2014 19:40 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Tenzij je Elysium al gezien hebt... bijna hetzelfde verhaal.. in een andere setting.

Snowpiercer faalt voornamelijk tijdens de slordige actiescenes; schuddende camera en slechte belichting om te verhullen dat de gevechts-choreagrafie van een amateuristisch niveau is en een totaal gebrek aan impact shots. Dit zorgt ervoor dat spannend bedoelde scenes alleen maar heel erg chaotisch zijn en meer niet.

Snowpiercer maakt de hype niet waar imo.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-04-2014 17:15 by Helvete Profiel van Helvete

De Regels van Matthijs (2012)
Docu over een autistische man. 7/10 - UitzendingGemist.nl

Call Me Kuchu (2012)
Docu over homoseksualiteit in Oeganda. 6/10 - UitzendingGemist.nl

Zatôichi (2003)
Samurai actie/drama van Takeshi Kitano. Gebaseerd op het verhaal van Zatôichi waarvan een reeks van 26 films is gemaakt. 7/10

Hotarubi no Mori E (2011)
Korte anime van 45 minuten in Ghibli-achtige stijl. 7/10

Kamome Shokudô (2006)
Een Japanse vrouw opent een restaurantje in Helsinki. Te veel nadruk op cultuurverschillen, te veel onnodige uitleg en conversatie, ongeloofwaardig en overdreven 'feel-good'. 4/10

Xing Kong (2011)
Meisje ontmoet jongen, samen ontsnappen ze. Niet zo origineel, veel te sentimenteel, irritante muziek. 4/10


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 08-04-2014 17:43 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_

Afgelopen nacht de eerste drie kwartier van Salo of de 120 dagen van sodom gekeken. Niet leuk.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-04-2014 18:55 by Helvete Profiel van Helvete

Daar heb ik me ook eens aan gewaagd. Niet leuk, nee.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 08-04-2014 18:57 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Volgens mij was ik een jaar of 15 toen ik die zag. Het stond als horror in de film gids aangeschreven.

Ik werd niet blij.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-04-2014 19:03 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 april 2014 17:43 schreef _Thomas_ het volgende:
Afgelopen nacht de eerste drie kwartier van Salo of de 120 dagen van sodom gekeken. Niet leuk.


Is dat het punt waar het naakt niet meer op kon tegen het sadisme?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 08-04-2014 19:21 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Het leukste gedeelte moet nog komen. Daarna meteen A Serbian Film erin.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 08-04-2014 19:22 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_

Nee het punt dat die getrouwden aan elkaar moeten zitten.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen