IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Opeth deel twee Vorige pagina
Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-11-2018 14:39 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2018 14:33 schreef Dirge for november het volgende:
En Damnation is toch hele andere koek dan de progplaten. Veel meer dat geestensfeertje.

Mooie tour was dat, erg bijzonder. En zo lang geleden dat ik nog niet eens op dit forum zat.

https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=932735

[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 06-11-2018 14:40]

LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 06-11-2018 15:04 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 6 november 2018 14:33 schreef Dirge for november het volgende:
Waaronder de opener.

Binnen vijf seconden staat die grunt vol open. Weet nog goed dat ik daar de eerste keer volledig van ondersteboven was.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-11-2018 15:27 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2018 14:06 schreef HierIsMike het volgende:
Ik begrijp alleen nog steeds niet dat Blackwater Park als het meesterwerk van de band wordt gezien.

Ze werden met elk album iets beter en met BWP viel alles op zijn plek? Het was ook het eerste album bij een groot label, dus het zal voor best wat mensen de eerste kennismaking met de band zijn geweest. En dan gaat nostalgie ook meespelen.

Het begon bij mij allemaal met Still Life en die heb ik ook nog steeds hoog zitten. De albums ervoor mwah.. hebben hier en daar zeker sterke nummers maar als geheel nooit helemaal overtuigend.

De echte knallers waren voor mij:
- Still Life
- Black Water Park
- Deliverance
- Damnation

Ghost Reveries was mij iets te gepolijst, maar nog wel dik in orde. Watershed te fragmentarisch en daarna was ik er wel klaar mee, wat een futloze bedoening.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 06-11-2018 15:28]

Op 23 januari 2018 17:47 schreef Hypnos het volgende: Doordat je winst maakt is er meer geld in omloop en wordt alles duurder.

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 06-11-2018 15:41 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2018 15:27 schreef faalhaas het volgende:
Ze werden met elk album iets beter en met BWP viel alles op zijn plek?

Dat denk ik ook. Ik heb ze toen in Neerpelt gezien op de BWP tour en toen was ik niet heel erg onder de indruk. Andere verwachtingen van heo het zou klinken misschien? De Damnation tour (met The Old Dead Tree in het voorprogramma) was juist wel erg gaaf. Idem voor de reguliere shows uit dezelfde periode.

De eerste keer dat ik ze daarna ├ęcht kut vond live was op Wacken 2006. De grunt leek toen al nergens op en Martin voor de eerste keer live op drums horen, was echt raar. Het is daarna nooit meer goed gekomen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-11-2018 18:55 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2018 15:41 schreef Count Usher het volgende:
De Damnation tour (met The Old Dead Tree in het voorprogramma) was juist wel erg gaaf. Idem voor de reguliere shows uit dezelfde periode.

Helaas niet zelf kunnen aanschouwen maar die Lamentations dvd was echt vet, alleen jammer dat er geen oud materiaal op kon (platenlabeldingetje). Tracks als "Face Of Melinda" of "To Bid You Farewel" hadden er mooi tussen gepast, neem aan dat ze die wel speelden destijds?

Op 23 januari 2018 17:47 schreef Hypnos het volgende: Doordat je winst maakt is er meer geld in omloop en wordt alles duurder.

Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 06-11-2018 21:15 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Twee keer in Groningen gezien. In Vera tijdens de tour van Blackwater Park en daarna nog eens in de kleine zaal van de Oosterpoort (Madder Mortem in het voorprogramma volgens mij). Daarna nog eens op Graspop of Fields of Rock (daar wil ik vanaf zijn), maar zoals destijds in Groningen (vooral in de Oosterpoort) heb ik ze niet meer gezien.

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com