IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Lord Mantis (Chicago, black / sludge / doom)
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-04-2014 12:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Lord Mantis zit inmiddels op Profound Lore en hun nieuwe, "Death Mask" is net uit. Tijd voor een topic.

Op "Pervertor" uit 2012 (hun eerste, "Spawning the Nephilim" ken ik niet) was al een bijzonder vuig, zwartgeblakerd brouwsel van black metal, sludge en doom te bewonderen. Voorzien van een zware productie door Sanford Parker beukt dat album je langzaam aan gort, gelardeerd met afwisselend nijdige en wanhopige screams van Charlie Fell. Qua namedropping valt er nog te melden dat Andrew Markuszewski (Avichi), Ken Sorceron (Abigail Williams) en Bill Bumgardner (Indian) deel uitmaken van de band.

Op "Death Mask" komt er ook wat industrial-invloed en wat meer experimenteerdrift om de hoek kijken. Loodzware muziek, hoekige ritmiek, nare sfeer, succes verzekerd.

The Whip and the Body van "Pervertor":


Body Choke van "Death Mask":


Negative Birth van "Death Mask":


Gaat dat checken.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-04-2014 13:46 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Jaaaa, lekker hoor.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-04-2014 14:38 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Vorig jaar op Roadburn gezien: ontzettend vet optreden. Hele gedreven gasten ook, en een stuk minder "whacked out" dan ik verwachtte op basis van het verleden van Charlie en Andrew met Nachtmystium. Moet die nieuwe snel maar eens beluisteren.

@ M.: Spawning The Nephilim is goed, maar Pervertor is wezenlijk beter.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-04-2014 15:45 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

http://www.invisibleoranges.com/2014/04/album-debut-lord-mantis-death-mask/

stream van de nieuwe

Ik vind het zeker opnieuw een erg lekker album, maar of die nu beter is dan de vorige ga ik me nog niet over uitspreken.


Northward
Usericon van Northward
Posted 28-04-2014 19:34 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Debuut is niet zo maar Pervertor is super. Goed smerige sound. Death Mask klinkt na aantal luisterbeurten ook weer erg vet.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 29-04-2014 0:21 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Pff, in-ears kapot op het werk, later luisteren dus;

intussen wat live geweld zoals ik het zelf meemaakte;

Op een klein podium in gezellig metal-café:


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 29-04-2014 10:55 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Nieuwe staat nu ook op Spotify. Wat een plaat weer


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jokke
Usericon van Jokke
Posted 03-05-2014 16:14 by Jokke Wijzig reactieProfiel van JokkeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/grownbelow



Horns up!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-05-2014 15:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hele vette plaat.



wouter023
Usericon van wouter023
Posted 07-05-2014 15:52 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

Moet heel snel op vinyl verschijnen dit.


wouter023


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 07-05-2014 18:26 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2014 15:52 schreef wouter023 het volgende:
Moet heel snel op vinyl verschijnen dit.


+1

Man wat vind ik dit gaaf!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 07-05-2014 19:58 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Tevens keiharde +1


Black seeds of bunny!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-05-2014 20:09 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Broertje van Indian lijkt het wel en dat zo vlak achter elkaar, ik trek deze herrie goed.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-05-2014 21:24 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik vind persoonlijk hier wat meer spanning en songwerk in zitten, maar het heeft er veel van weg inderdaad.



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 08-05-2014 7:41 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Lord Mantis >>>>> Indiaan


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 08-05-2014 12:53 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2014 21:24 schreef Dirge for november het volgende:
Ik vind persoonlijk hier wat meer spanning en songwerk in zitten, maar het heeft er veel van weg inderdaad.


begrijp wat je bedoelt, Indian is echter een tandje duisterder, nihilistischer, minder volgepropt.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-05-2014 12:20 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ach beide platen zijn tof, maar ik heb het idee dat Indian vooral opvult met noise en gekraak, terwijl Lord Mantis wat meer de riff brengt.



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 29-04-2016 11:42 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

De nieuwe EP met nieuwe line-up valt, na een eerste luisterbeurt, erg tegen. Het heeft allemaal lang niet zo'n smerig geluid.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 29-04-2016 15:28 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2014 7:41 schreef Mark Z het volgende:
Lord Mantis >>>>> Indiaan


...it all makes sense now.


Jokke
Usericon van Jokke
Posted 30-04-2016 19:05 by Jokke Wijzig reactieProfiel van JokkeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/grownbelow



Horns up!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 01-05-2016 12:06 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

De originele zanger is er uit wegens onhandelbaar naar het schijnt en zit nu in deze band.

Sodeju, i like:



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 02-05-2016 7:35 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2016 12:06 schreef Spirit In Black het volgende:
De originele zanger is er uit wegens onhandelbaar naar het schijnt en zit nu in deze band.

Sodeju, i like:




Yup. Erg gaaf.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Northward
Usericon van Northward
Posted 03-05-2016 21:20 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Die nieuwe Cobalt vind ik niet echt boeiend.
De nieuwe Lord Mantis ep ook niet.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 23-11-2019 22:16 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Nieuwe plaat:




Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 28-11-2019 15:15 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2019 22:16 schreef HierIsMike het volgende:
Nieuwe plaat:




quote:
Op 29 april 2016 11:42 schreef Mark Z het volgende:
Valt, na een eerste luisterbeurt, erg tegen. Het heeft allemaal lang niet zo'n smerig geluid.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen