IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : 700 Mensen gegijzeld in Rusland Vorige pagina | Volgende pagina
Styhn
Usericon van Styhn
Posted 25-10-2002 10:15 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Ik las net op RTL-Z dat alle buitenlandse gijzelaars vrijgelaten worden.


11.45: restate my assumptions


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2002 19:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 10:15 schreef Styhn het volgende:
Ik las net op RTL-Z dat alle buitenlandse gijzelaars vrijgelaten worden.


Dat is alweer achterhaald


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-10-2002 11:34 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Heh ik had gehoord dat de gijzela... gijzelneme... diegenen die de geweren vasthouden, dat dat vooral vrouwen zijn! Niet dat dat verder uitmaakt ofzo, maar toch...


Zenial


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 26-10-2002 11:46 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

MOSKOU - In totaal 34 Tsjetsjeense opstandelingen zijn zaterdag gedood toen Russische veiligheidstroepen een einde maakte aan de gijzeling in het theater in Moskou. Dit heeft de chef van de staatsveiligheidsdienst FSB Patroesjev bekendgemaakt.

Hij deed geen uitspraken over hoe ze waren gedood. Ook waren enkele van de Tsjetsjeense terroristen gevangen genomen, hoeveel wilde hij niet zeggen. Hij ontkende dat enkele van hen zouden zijn ontsnapt. "Geen van hen wist te ontkomen." Eerder hadden regeringsfunctionarissen de inwoners van Moskou opgeroepen uit te kijken naar ontsnapte strijders.

De chef van de veiligheidsdienst zei, dat geen enklele van zijn manschappen bij de operatie om de naar schatting zevenhonderd gijzelaars te bevrijden, was omgekomen.

Eeder deelde een Australische diplomaat mee, dat maximaal tien van de gijzelaars bij de aanval op het theatergebouw waren omgekomen. Geen van de ongeveer 75 buitenlanders in het gebouw zou het leven hebben verloren.

Gas

Bij de bevrijding hebben de Russische speciale troepen gebruik gemaakt van gas. Dit hebben twee van de bevrijde gijzelaars verklaard op de Russische radio. Op de eerste televisiebeelden vanuit het gebouw waren terroristen te zien die nog zaten in de stoelen in de zaal waar ze waren doodgeschoten. Klaarblijkelijk waren ze gedood nadat ze door het gas waren ingedommeld.

Ook waren er veel gijzelaars te zien die na hun bevrijding wankelend, mogelijk tengevolge van het slaapgas, werden weggeleid. Een ziekenhuis verklaarde dat geen enkele van de meer dan honderd gijzelaars die waren binnengebracht, in staat was te lopen.

Een radiostation berichtte dat enkele van de gedode gijzelaars mogelijk zijn overleden als gevolg van het gebruik van het gas. Radiostation Echo van Moskou haalde artsen aan die verklaarden dat sommige gijzelaars mogelijk zijn gestikt in hun eigen braaksel. Het gebruikte gas zou de braakneigingen opwekken


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 26-10-2002 12:29 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Update 11:35

De Russische autoriteiten melden dat 67 gijzelaars en 34 gijzelnemers zijn omgekomen.

In ziekenhuizen liggen honderden mensen die een slaapgas hebben ingeademd wat de commando's een uur voor de actie naar binnen hebben gepompt.

(Bron: http://www.fok.nl)

Je wist dat het ging gebeuren want die Poetin kon nooit toegeven aan hun eisen.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 26-10-2002 13:18 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Ik ben blij dat ze zo slim zijn geweest om niet met grof geschut binnen te vallen. Dan waren ze er waarschijnlijk allemaal aangegaan...gas is wel slim. Wel heel naar dat er toch gijzelaars zijn omgekomen door het gas.


I spy with my little and verrry evil eye.....


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 26-10-2002 17:32 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:

Bij de bevrijding hebben de Russische speciale troepen gebruik gemaakt van gas. Dit hebben twee van de bevrijde gijzelaars verklaard op de Russische radio. Op de eerste televisiebeelden vanuit het gebouw waren terroristen te zien die nog zaten in de stoelen in de zaal waar ze waren doodgeschoten. Klaarblijkelijk waren ze gedood nadat ze door het gas waren ingedommeld.



Dus ik maak hieruit op dat ze zijn binnengestormt toen het gas in werking was en toen al die gijzelaars dood hebben geschoten toen ze al buiten westen waren?




We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Ares
Usericon van Ares
Posted 26-10-2002 18:26 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Typisch Russen


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 26-10-2002 21:15 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 26 oktober 2002 17:32 schreef Y Draig Goch het volgende:
Dus ik maak hieruit op dat ze zijn binnengestormt toen het gas in werking was en toen al die gijzelaars dood hebben geschoten toen ze al buiten westen waren?





Als het goed is waren de gijzelaars wel bij bewustzijn, tenminste dat vertelde één van de gegijzelden. De commando's hebben de gijzelaars vermoord omdat ze voor het merendeel uit wandelende bommen bestonden. Als ze in leven waren gelaten hadden ze alsnog een bloedbad kunnen aanrichten met veel meer slachtoffers dan nu het geval is.

Ik vind de actie goed! Wat hadden de russen anders moeten doen, de gijzelaars waren al bezig om de eerste serie gegijzelden te vermoorden. Die gasten waren pas ziek.


the only pleasure is pain


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-10-2002 21:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2002 21:15 schreef Vampire_girl het volgende:


Ik vind de actie goed! Wat hadden de russen anders moeten doen, de gijzelaars waren al bezig om de eerste serie gegijzelden te vermoorden. Die gasten waren pas ziek.


vind ik ook. uiterst triest voor de gedode gegijzelden maar anders waren ze er waarschijnlijk allemaal gestorven.
maar toch, ik vraag me wel af of de gijzelnemers extremisten waren of wanhopigen. De russen gaan echt niet fris te werk in tjetsjenië (of hoe je het ook schrijft) en daar horen we eigenlijk nisk van.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 26-10-2002 21:23 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 26 oktober 2002 21:19 schreef attila_de_hun het volgende:

maar toch, ik vraag me wel af of de gijzelnemers extremisten waren of wanhopigen. De russen gaan echt niet fris te werk in tjetsjenië (of hoe je het ook schrijft) en daar horen we eigenlijk nisk van.


De leider was wel een extremist, hij schijnt de neef te zijn van een andere bekende extremist die een tijdje geleden is vermoord. Hij heeft zijn taken nu overgenomen.
Van zijn handlangers weet ik het niet. Ik vond het wel vreemd om te zien dat er zoveel kamikaze-vrouwen tussen zaten.



the only pleasure is pain


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 26-10-2002 22:14 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Die Nederlandse vrouw is overigens ook overleden.

Net lieten ze ook een interview zien met een arts die zei dat veel gijzelaars ernstig vergiftigd waren.

En nog een shot van Russische millitairen die een pilsje dronken aan de bar in het theater na afloop van de actie.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 27-10-2002 1:08 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 26 oktober 2002 22:14 schreef Sjaan het volgende:
Die Nederlandse vrouw is overigens ook overleden.

Net lieten ze ook een interview zien met een arts die zei dat veel gijzelaars ernstig vergiftigd waren.

En nog een shot van Russische millitairen die een pilsje dronken aan de bar in het theater na afloop van de actie.


Ik heb het net op het journaal gezien over de 'zoektocht' naar de Nederlandse vrouw.
Ook hoorde ik dat ze het woord zenuwgas lieten vallen. Voor zover ik weet is dat niet al te best als je dat inademt.


the only pleasure is pain


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 27-10-2002 1:15 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2002 22:14 schreef Sjaan het volgende:
En nog een shot van Russische millitairen die een pilsje dronken aan de bar in het theater na afloop van de actie.


Jezus na zoiets ga je toch geen pilsje drinken, en zeker niet daar.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 27-10-2002 1:18 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 27 oktober 2002 1:15 schreef B6R6A6M het volgende:
Jezus na zoiets ga je toch geen pilsje drinken, en zeker niet daar.


De Russen zien het nog steeds als een overwinning, en ik geef ze geen ongelijk.

100 doden of 800 doden vind ik nogal een verschil


the only pleasure is pain


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 27-10-2002 1:22 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Ik vindt het een goede actie van de russen, weet niet of het in het westen beter was opgelost.
vb het waco gebeuren waar de amerikanen ook gas gebruikten en daarna de boel afbrande.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 27-10-2002 1:28 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2002 1:18 schreef Vampire_girl het volgende:
De Russen zien het nog steeds als een overwinning, en ik geef ze geen ongelijk.

100 doden of 800 doden vind ik nogal een verschil


Maar er zijn wel net 100 doden gevallen en om dan op die plek een biertje te drinken vind ik vreemd.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 27-10-2002 1:32 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 27 oktober 2002 1:28 schreef B6R6A6M het volgende:
Maar er zijn wel net 100 doden gevallen en om dan op die plek een biertje te drinken vind ik vreemd.


Het hadden er veel meer kunnen zijn dan 'slechts' 100. Als ze de gijzelaars hun gang hadden laten gaan waren misschien alle 800 gegijzelden er wel aangegaan.

Maar ik begrijp je punt wel dat het niet gepast is om te vieren dat er 100 mensen zijn omgekomen.


the only pleasure is pain


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 27-10-2002 1:39 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2002 1:32 schreef Vampire_girl het volgende:
Het hadden er veel meer kunnen zijn dan 'slechts' 100. Als ze de gijzelaars hun gang hadden laten gaan waren misschien alle 800 gegijzelden er wel aangegaan.


De actie van de Russen vind ik heel netjes, alleen het drinken van pilsjes aan de bar van het theater na de afloop van de actie niet.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 27-10-2002 1:41 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 27 oktober 2002 1:39 schreef B6R6A6M het volgende:
....alleen het drinken van pilsjes aan de bar van het theater na de afloop van de actie niet.


Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.


the only pleasure is pain


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 27-10-2002 2:10 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2002 1:39 schreef B6R6A6M het volgende:
De actie van de Russen vind ik heel netjes, alleen het drinken van pilsjes aan de bar van het theater na de afloop van de actie niet.


Ik heb hier net een boek over gelezen en het is echt iets russisch het blijven hangen op de plek en dan een feestje bouwen, de westerse troepen worden meestal zo snel mogelijk afgevoerd voor een debriefing.

Weet wel dat een bietje drinken na afloop van een actie erg lekker is het helpt de adrenaline het bloed uit te krijgen, of het gepast is das want anders.


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 27-10-2002 12:00 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Erg dat zoiets moet gebeuren, maar ook wel weer begrijpelijk... Wat ik alleen niet snap is dat er zo nadrukkelijk wordt gezegd: "alle buitelandse gijzelaars zijn vrijgelaten" (of in woorden van die strekking)... Maakt het nog uit wie er dan onschuldig slachtoffer wordt? Een mens is een mens... en het maakt dan ook geen fuck meer uit of het een Rus is die onschuldig wordt gedood of een Nederlander of whatever


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 27-10-2002 12:02 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

Helaas wel, de buitenlandse politiek is belangrijk voor ze...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-10-2002 12:45 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Als ze die buitenlanders zouden hebben vermoord, dan zouden ze alle sympathie van de rest van de wereld verloren hebben.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 27-10-2002 12:46 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Ik vind de afwerking van het geheel na de inval best wel heel erg niet netjes. Er liggen heel veel mensen in het ziekenhuis, en de autoriteiten willen maar niet vertellen welk gas ze specifiek gebruikt hebben. Dus de dokters kunnen niks doen en dus zijn er al heel wat mensen (ik dacht inmiddels al 20) gestorven aan vergiftiging. En dat zullen er nog wel meer worden. Waarom bevrijd je ze, als ze later dankzij die bevrijding een nog langzamere pijnlijkere dood sterven?
Bovendien vind ik het heel erg slordig dat ze nu nog geen officiele lijsten van overledenen en gewonden hebben. En dat de familie het ziekenhuis niet in mag "omdat tussen de overlevenden nog gijzelnemers kunnen zitten". Of zouden ze iets te verbergen hebben? Iets wat met gifgas te maken heeft?


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen