IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Jatten is goedkoper II [gekocht topic] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 03-11-2014 17:04 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 3 november 2014 13:18 schreef PandroidJack het volgende:
Omdat het minder plek in neemt, en omdat ik geen platenspeler in m'n auto heb. En omdat een degelijke platenspeler blijkbaar veel geld kost, want ik heb er nu wel één, maar met bepaalde platen lukt het echt niet (meer).


een paar wavjes nemen helemaal geen ruimte in


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-11-2014 17:06 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

BJ approved. Heb ineens zin in Public Enemy. Meer punk dan het gros van de punkbands.

quote:
Op 3 november 2014 16:55 schreef iPim het volgende:

Hier in Nederland heeft de Mediamarkt volgens mij geen degelijke muziek!

Hier wel hoor, al heel erg lang zelfs.

quote:
To Be Kind op LP is in ieder geval meesterlijk, maar wat voor DVD was het?

Een live-dvd, binnenkort eens de tijd nemen om te kijken.

quote:
Ik heb zelf een keer voor 10 euro in een niet-LP-achtige winkel Illmatic van Nas gekocht. Verreweg de meest waardeloos klinkende LP die ik heb...

Balen. Heb de Illmatic-LP nog in Fnac gekocht destijds, voor een kleine acht euro. Hiphop is een goedkoop genre


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 03-11-2014 19:56 by Ktulu Profiel van Ktulu

Pakketje van Century Media gearriveerd:


At War With Reality CD Limited Mediabook
Patch
Signed photograph
T-shirt


2CD ltd edition CM Anniversary



Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-11-2014 20:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Earth Crisis


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 03-11-2014 20:45 by mikkasscar Profiel van mikkasscar

Bestellingske geplaatst bij Ahdistuksenaihio (hoofdlabel van Kuunpalvelus) voor volgend lekkers:

Asymmetry A Gift from Heaven -2014-Kuunpalvelus-LP
Circle of Ouroborus Islands -2012-Dark Adversary-cd
Circle of Ouroborus Night Radiance -2014-Final Agony-DLP
Cult of Fire मृत्यु का तापसी अनुध्यान -2013-Iron Bonehead-LP
King Dude Burning Daylight -2013-VÁN-LP

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 03-11-2014 20:45]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-11-2014 8:25 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 1 november 2014 16:49 schreef Onweerwolf het volgende:
Het klinkt slechter en het is niet duurzaam dus waarom zou je vinyl kopen?


Dit is in beide gevallen complete onzin. Met een goede installatie klinkt vinyl prima en als je goed omgaat met je platen zijn ze duurzaam genoeg. Ik heb platen in de kast staan uit de jaren zestig en zeventig die het nog prima doen. In tegenstelling tot cd's die ik begin jaren negentig kocht, die het gewoon domweg niet meer doen.

Overigens, om bij die Iron Maiden LP's te blijven: die klinken zelfs stukken beter dan de cd's die ik ervan heb. Om de simpele reden dat de digitale mastering in de begintijd van de cd gewoon vierkant ruk was.

En om on-topic te blijven:



Omdat het kan.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 04-11-2014 8:36 by caron Profiel van caron

Ik ben nooit aan vinyl geweest omdat het simpelweg niet zo praktisch is als cd's. Het steeds netjes uit de hoes halen, de naald moeten verdraaien als je wilt skippen.

Het is uiteraard artisanaler maar het enige echte voordeel m.i. is de hoes die esthetischer is.

Iedereen doet wat hij wilt uiteraard en ik ga niemand afschieten.

Ergens kan je wel niet ontkennen dat het een soort fetisj is, die die hard vinyl-liefhebbers die dan nog eens kicken op een kleurtje en er soms veel geld aan geven.

Nog erger is een kennis die al +200 metalcd's had en op een dag besloot om over te schakelen op vinyl en alle cd's op vinyl te herkopen.

En dan heb je ook de tape-maniakken. Als iets enkel op demo verschijnt, heb je geen keus.
Maar die behoefte om iets op cd per sé op tape te moeten hebben, is echt iets raars.

Maar goed, iedereen doet wat hij wilt. Ik ga niemand afschieten.


En nu gaan we vegen


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-11-2014 8:38 by M. Profiel van M.

quote:
Op 1 november 2014 18:39 schreef spectre het volgende:
Dat is natuurlijk overdreven, als je er goed mee om gaat tenminste.. Maar ik vraag me af waarom je compact discs zou blijven kopen.

Precies! Veel liever alles online binnenhalen. De CD kast gaat hier binnenkort de huiskamer uit, weg met die rommel.

Vinyl snap ik dan wel weer, vind het zelf alleen te veel gedoe. Alles digitaal +1

@Pandroidjack: USB stick voor in de auto geen oplossing? Of gewoon de portable geluidsdrager (telefoon/mp3-speler) inpluggen. Geluidskwaliteit in de auto is trouwens van secundair belang lijkt me. Dus dan zijn CD's prima :')


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Girthquake
Usericon van Girthquake
Posted 04-11-2014 8:42 by Girthquake Profiel van Girthquake

quote:
Op 4 november 2014 8:36 schreef caron het volgende:
En dan heb je ook de tape-maniakken. Als iets enkel op demo verschijnt, heb je geen keus.
Maar die behoefte om iets op cd per sé op tape te moeten hebben, is echt iets raars.
Tapes zijn een hipstertrend. Zodra de hipster-trend over is hoor je er niemand meer over. Onder andere omdat het gewoonweg gebruiksonvriendelijk is.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-11-2014 8:43 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 4 november 2014 8:36 schreef caron het volgende:
Ik ben nooit aan vinyl geweest omdat het simpelweg niet zo praktisch is als cd's. Het steeds netjes uit de hoes halen, de naald moeten verdraaien als je wilt skippen.


Dat is voor mij de reden waarom ik vinyl ben gaan kopen, omdat je meer 'bezig' bent met muziek, in plaats van dat je iets opzet waarna het volledig langs je heen gaat (iets wat ik de afgelopen jaren in toenemende mate gemerkt heb bij mezelf).

quote:
Ergens kan je wel niet ontkennen dat het een soort fetisj is, die die hard vinyl-liefhebbers die dan nog eens kicken op een kleurtje en er soms veel geld aan geven.


Dat is bij veel mensen inderdaad zo. Zelf doe ik daar doorgaans niet aan mee, die kleurtjeswaanzin. Ik ben ook zo iemand die totaal niet weet wat er eventueel aan waarde in de kast staat aan aparte uitvoeringen, ik koop muziek voor de muziek.

quote:
Nog erger is een kennis die al +200 metalcd's had en op een dag besloot om over te schakelen op vinyl en alle cd's op vinyl te herkopen.


Hehe, da's ook erg ja. Ik doe dat alleen bij bands waar ik echt heel gek op ben, en dan gaan de cd's ook de kast uit.

quote:
En dan heb je ook de tape-maniakken. Als iets enkel op demo verschijnt, heb je geen keus.
Maar die behoefte om iets op cd per sé op tape te moeten hebben, is echt iets raars.


Tape snap ik ook niet. Dat is een medium wat ik buiten het (vroeger) zelf tapen van dingen nooit begrepen heb. Over een niet duurzaam medium gesproken.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-11-2014 8:53 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Meh, tapes zijn een soort van nostalgie (zelfs voor mij) en ik vind tapes op esthetisch vlak bijna zo prettig als vinyl. Niets hipstertrend.

Heb overigens geen nood om enkel één bepaald medium te kopen. Cd, vinyl en tapes staan hier samen in de kast, ze hebben elk hun eigen voordeel.

edit: En dit is natuurlijk het belangrijkste:
quote:
Op 4 november 2014 8:43 schreef Ralph het volgende:
ik koop muziek voor de muziek.



[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 04-11-2014 8:54]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-11-2014 8:58 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 4 november 2014 8:53 schreef BenKnuckles het volgende:
Heb overigens geen nood om enkel één bepaald medium te kopen. Cd, vinyl en tapes staan hier samen in de kast, ze hebben elk hun eigen voordeel.


Neuh, heb ik ook niet. Ik koop bij voorkeur vinyl, maar als iets daar niet op wordt uitgegeven, of schandalig duur is (zoals met de aankomende, 'nieuwe' plaat van Pink Floyd) komt iets gewoon op cd in huis. Wel ben ik inmiddels begonnen met het wegdoen van dubbelingen. Ik hoef dingen niet meer én op cd én op vinyl te hebben.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 04-11-2014 10:04 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

De fysieke handeling van het naar de muziekwinkel gaan en halen van een geluidsdrager versterkt je eigen commitment om er ook moeite voor te doen (Er goed voor te gaan zitten/liggen en werkelijk te luisteren).

Bij vinyl komt het 'ritueel' van het opzetten en aan het eind van kant 1 omdraaien er nog bij. Het feit dat je een paar manuele handelingen koppelt aan je muziekbeleving zal vast ook bijdragen aan de aandacht die je ervoor kunt opbrengen.

Gratis is altijd minder waard. Qua inspanning en qua moolah.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Girthquake
Usericon van Girthquake
Posted 04-11-2014 10:16 by Girthquake Profiel van Girthquake

quote:
Op 4 november 2014 10:04 schreef powertieke het volgende:
De fysieke handeling van het naar de muziekwinkel gaan en halen van een geluidsdrager versterkt je eigen commitment om er ook moeite voor te doen (Er goed voor te gaan zitten/liggen en werkelijk te luisteren).

Bij vinyl komt het 'ritueel' van het opzetten en aan het eind van kant 1 omdraaien er nog bij. Het feit dat je een paar manuele handelingen koppelt aan je muziekbeleving zal vast ook bijdragen aan de aandacht die je ervoor kunt opbrengen.

Gratis is altijd minder waard. Qua inspanning en qua moolah.
Hoe luister jij dan diezelfde muziek tijdens het autorijden/fietsen/lopen?

Flinke tijd terug al mijn CD's weggegeven. Nu alles netjes in 320 kb/sec [daar waar mogelijk] op de harde schijf staan. Té handig gewoon.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-11-2014 10:23 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 4 november 2014 10:16 schreef Girthquake het volgende:
Hoe luister jij dan diezelfde muziek tijdens het autorijden/fietsen/lopen?


Hoewel de vraag niet aan mij gericht was: dat luistert prima, alleen minder intensief.

quote:
Flinke tijd terug al mijn CD's weggegeven. Nu alles netjes in 320 kb/sec [daar waar mogelijk] op de harde schijf staan. Té handig gewoon.


Hamkaasvraag van de dag: heb je al die cd's dan ook opnieuw digitaal gekocht (zonder daar een discussie over aan te willen zwengelen)?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Girthquake
Usericon van Girthquake
Posted 04-11-2014 10:24 by Girthquake Profiel van Girthquake

quote:
Op 4 november 2014 10:23 schreef Ralph het volgende:
Hamkaasvraag van de dag: heb je al die cd's dan ook opnieuw digitaal gekocht (zonder daar een discussie over aan te willen zwengelen)?
Nee, ik ga niet 2 keer voor hetzelfde betalen.

Hetzelfde als films gewoon downloaden als ik er in de bios voor betaald heb.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-11-2014 10:44 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 3 november 2014 13:18 schreef PandroidJack het volgende:
Omdat het minder plek in neemt...


Overigens valt dit ook wel mee. Die vinylbox van Maiden is meer dan de helft smaller dan dezelfde rij op cd. Wel een stuk hoger natuurlijk, maar dat past hier handiger in de kast.

quote:
Op 4 november 2014 10:24 schreef Girthquake het volgende:
Nee, ik ga niet 2 keer voor hetzelfde betalen.

Hetzelfde als films gewoon downloaden als ik er in de bios voor betaald heb.


Okido.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-11-2014 11:12 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 november 2014 8:25 schreef Ralph het volgende:
Dit is in beide gevallen complete onzin. Met een goede installatie klinkt vinyl prima en als je goed omgaat met je platen zijn ze duurzaam genoeg. Ik heb platen in de kast staan uit de jaren zestig en zeventig die het nog prima doen. In tegenstelling tot cd's die ik begin jaren negentig kocht, die het gewoon domweg niet meer doen.

Overigens, om bij die Iron Maiden LP's te blijven: die klinken zelfs stukken beter dan de cd's die ik ervan heb. Om de simpele reden dat de digitale mastering in de begintijd van de cd gewoon vierkant ruk was.




Er zit zoveel Snappen in deze post, ik krijg er natte ogen van


quote:
Op 4 november 2014 8:38 schreef M. het volgende:
Precies! Veel liever alles online binnenhalen. De CD kast gaat hier binnenkort de huiskamer uit, weg met die rommel.

Vinyl snap ik dan wel weer, vind het zelf alleen te veel gedoe. Alles digitaal +1



Ik heb onlangs al mijn cd's uit de hoezen gehaald en in van die koffertjes gedaan met enkel de disc en het boekwerk. Dat heb ik ook gedaan voor al mijn dvd's. Die koffers zijn klein en de titels staan op volgorde, zodat ik ze makelijk kan pakken mocht het mogelijk zijn.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 04-11-2014 12:15 by _Thomas_ Profiel van _Thomas_

Interessante discussie.

Laster - De verste verte is hier(vinyl)


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 04-11-2014 17:35 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

laster cd en vinyl


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 04-11-2014 22:11 by Bub Profiel van Bub



bub


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-11-2014 7:32 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 4 november 2014 8:38 schreef M. het volgende:
Geluidskwaliteit in de auto is trouwens van secundair belang lijkt me.


Whut?!?


Boeiender


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-11-2014 8:30 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 november 2014 8:25 schreef Ralph het volgende:
Dit is in beide gevallen complete onzin. Met een goede installatie klinkt vinyl prima en als je goed omgaat met je platen zijn ze duurzaam genoeg. Ik heb platen in de kast staan uit de jaren zestig en zeventig die het nog prima doen. In tegenstelling tot cd's die ik begin jaren negentig kocht, die het gewoon domweg niet meer doen.


Gast, lul niet zo dom.

Vinyl klinkt gewoon kut en gaat veel sneller kapot.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-11-2014 8:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 november 2014 8:43 schreef Ralph het volgende:
Dat is voor mij de reden waarom ik vinyl ben gaan kopen, omdat je meer 'bezig' bent met muziek, in plaats van dat je iets opzet waarna het volledig langs je heen gaat (iets wat ik de afgelopen jaren in toenemende mate gemerkt heb bij mezelf).


Dit duidt op een psychiatrisch probleem.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-11-2014 9:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 november 2014 8:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Gast, lul niet zo dom.

Vinyl klinkt gewoon kut en gaat veel sneller kapot.

Ik weet 100% zeker dat jij (en waarschijnlijk wij allemaal hier) het verschil tussen een gelijkaardig gemasterde vinyl en CD niet kan horen of in ieder geval niet kan zeggen welke welke is. Dat laatste is misschien wel het belangrijkste, voor iedereen die iets weet van muziek weergeven met digitale versus analoge signalen is het wel duidelijk dat beide media vooral *anders* en niet inherent *beter of slechter* zijn. De discussie trekken naar dat het een veel slechter dan het anders is is zowel achterhaald als naïef.

Als sidenote zijn LP's beduidend meer waardevast dan CD's, mocht dat voor mensen die een keuze qua kopen willen maken uitmaken


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen