IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Night of Legacy (mijn online game)
MindFolter
Goeiemorgen
Usericon van MindFolter
Posted 28-06-2014 18:22 by MindFolter Wijzig reactieProfiel van MindFolterQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/Prickrott

In mijn vrije tijd werk ik nu al een paar jaar met mijn partner aan een game concept. Het resultaat is Night of Legacy, een online survival horror game in je browser. Het begon eerst met een idee voor een singleplayer game, maar het leek ons iets uitdagender om dit idee naar een multiplayer setting te brengen.

Na een aantal opzetjes, zijn we sindskort begonnen aan de opzet van onze eigen game-engine. Deze is compleet geschreven door mijn partner in JavaScript, en het maakt gebruik van WebGL om een 3D omgeving neer te zetten. De game zelf maakt gebruik van een eerste persoon's view, en het doel van het spel is om als mens zo lang mogelijk in leven te blijven / survivelen terwijl monsters (andere spelers) jacht op je maken. Night of Legacy heeft een redelijk uitgebreid verhaal (oorspronkelijk bedoeld voor de singleplayer campagne), en we willen dan ook veel referenties maken naar dit verhaal zonder dat dit de gameplay in de weg komt te staan.

Ons aanvankelijke idee is om de spelers te laten spelen als mens, en dat als hij dood is hij herspawnt als monster (dit roept alleen wel wat balans problemen op, dus hier we zijn we nog niet helemaal over uit). In beide vormen zal je gebruik moeten maken van lichte RPG elementen, en het zal voor de mensen cruciaal zijn om vallen te maken / plaatsen voor de monsters, terwijl de monsters gebruik kunnen maken van doorgangen waar de mensen niet door kunnen. Uiteraard moet zowel de mensen klasse als de monster klasse belonend zijn. Ook hier zijn we nog niet helemaal over uit, maar dit moet uit de praktijk en feedback van anderen blijken.

Je kunt de eerste alpha versie van Night of Legacy spelen op onze website: www.nightoflegacy.com. Je kunt WSAD gebruiken om rond te bewegen.

De speelomgeving stelt nog niet zoveel voor zoals je zult zien, maar we hebben al wel een dag en nacht cyclus en de engine kent ook al shaders en andere uitgebreide functies.

Als hier interesse voor is, zal ik het topic schoppen wanneer er belangrijke updates beschikbaar zijn. De meeste updates worden nu geplaatst op Facebook, dus als je niks wil missen kun je daar ook altijd nog terecht: https://www.facebook.com/nightoflegacy



WMP
Usericon van WMP
Posted 28-06-2014 20:00 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Klinkt best geinig, maar de website is nog dermate oninteressant (geen enkele afbeelding of video) dat ik nog niet verleid ben om de moeite te nemen om me te registreren. Zoals je zelf al in de faq zegt, 'show, don't tell'.


MindFolter
Goeiemorgen
Usericon van MindFolter
Posted 28-06-2014 20:07 by MindFolter Wijzig reactieProfiel van MindFolterQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/Prickrott

quote:
Op 28 juni 2014 20:00 schreef WMP het volgende:
Klinkt best geinig, maar de website is nog dermate oninteressant (geen enkele afbeelding of video) dat ik nog niet verleid ben om de moeite te nemen om me te registreren. Zoals je zelf al in de faq zegt, 'show, don't tell'.


De website zelf moet je voor nu eigenlijk even negeren. Het gaat nu alleen om de game-technologie.

Ik ga binnenkort de site opnieuw opbouwen met CSS dit keer (de huidige site bestaat alleen uit HTML, en de game). Hierdoor moet 't er al een stuk beter uit komen te zien.

Overigens kun je voor afbeeldingen de FaceBook pagina bekijken. We posten daar regelmatig screenshots van nieuwe updates.



WMP
Usericon van WMP
Posted 28-06-2014 20:27 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Maar ben je dan niet veel te vlug met het naar buiten brengen? Wij (kleine gamestudio) brengen een spel pas naar buiten bij de tweede of derde beta, en de alpha is enkel voor intern gebruik, of voor een (zeer) select koppel testers. Ik wil helemaal geen half spel spelen wat nog lang niet klaar is. Zonde daarvan is ook dat een potentiƫle speler niet zo snel zal terugkeren als het spel wel eenmaal gereed genoeg is. De afbeeldingen op FB zijn ook enkel wat conceptschetsen en wat probeersels. Dit zou voor ons nog niet eens als pre-alpha geschikt zijn. Ik wacht nog wel even een half jaar.


MindFolter
Goeiemorgen
Usericon van MindFolter
Posted 28-06-2014 20:33 by MindFolter Wijzig reactieProfiel van MindFolterQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/Prickrott

Klopt. Wat je nu ziet is ook eigenlijk meer een technologie demo. Maar misschien vinden mensen het wel leuk om de ontwikkeling op de voet te volgen op deze manier.



Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen