IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2014 15:47 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 23 oktober 2014 15:28 schreef Fusion het volgende:
Dan negeer je dus dat ik heb gezegd dat ik niet kan geloven dat God homofielen veroordeelt, en dat ik er dus van uitga dat het niet zo is, totdat God mij hoogst persoonlijk vertelt dat ik er naast zit? Waarom?


Mijn punt is dat, als je echt homofobie zou veroordelen, het je niet zou moeten uitmaken wat God ervan vindt. Dit betekent dus dat als God tegen jou zegt dat, nee echt waar, homo's zijn verwerpelijk en moeten verketterd worden, jij simpelweg een 180 graden draai maakt in je optiek. In plaats van tegen God te zeggen: wacht even, ik ben het daar niet mee eens, en die stelling is niet verenigbaar met een God die claimt anderen lief te hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 23-10-2014 15:48]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 23-10-2014 16:00 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 23 oktober 2014 14:34 schreef Fusion het volgende:
Ik heb dat gevoel soms ook. Maar in welk opzicht refereer jij daaraan?
tja, bij van die gedragingen zoals de ´god warrior´ vrouw ..

En aangaande matheus 7.21-23
En dan denk ik aan het gevolg wat zich in Vaticaanstad heeft gevestigd.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-10-2014 16:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 oktober 2014 15:47 schreef Mark het volgende:
Mijn punt is dat, als je echt homofobie zou veroordelen, het je niet zou moeten uitmaken wat God ervan vindt. Dit betekent dus dat als God tegen jou zegt dat, nee echt waar, homo's zijn verwerpelijk en moeten verketterd worden, jij simpelweg een 180 graden draai maakt in je optiek. In plaats van tegen God te zeggen: wacht even, ik ben het daar niet mee eens, en die stelling is niet verenigbaar met een God die claimt anderen lief te hebben.
Je hebt blijkbaar destijds niet opgelet, want ik heb geschreven dat ik zpu protesteren; God zou confronteren met mijn onvrede en hem zou vragen "waarom??". Doe je dit allemaal bewust? Of ga je mee met zekere individuen hier die hun oordeel over mij al gevestigd vanaf toen t woordje 'christen' viel?

Imho is de mogelijkheid dat God homoseksualiteit veroordeelt en ik dat zou kunnen accepteren net zo theoretisch als dat Hij/Zij zou zeggen dat water eigenlijk lucht is en andersom. En los van dat alles, stel in dat hele theoretische geval dus God zou zeggen dat homoseksualiteit een zonde is en ik dat zou kunnen accepteren, moet je je afvragen wat dat betekent. Ik zou t niet kunnen accepteren dat mensen vanuit hun eerste levensjaren hun seksuele geaardheid vormem (dus buiten hun eigen invloed om) en daarvoor gestraft zouden worden. En ik zou nooit een homofiel anders benaderen, veroordelen of anderszins benadelen.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-10-2014 16:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 oktober 2014 16:00 schreef BARABAS het volgende:
tja, bij van die gedragingen zoals de ´god warrior´ vrouw ..

En aangaande matheus 7.21-23
En dan denk ik aan het gevolg wat zich in Vaticaanstad heeft gevestigd.
Over t Vaticaan kan ik niet zo veel zeggen, want ik volg die beste mensen niet zo, maar ik ben t verder 100% met je eens. En ook zeker je aangehaalde Bijbelvers is erg raak


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-10-2014 16:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 oktober 2014 16:26 schreef Fusion het volgende:
Je hebt blijkbaar destijds niet opgelet, want ik heb geschreven dat ik zpu protesteren; God zou confronteren met mijn onvrede en hem zou vragen "waarom??". Doe je dit allemaal bewust? Of ga je mee met zekere individuen hier die hun oordeel over mij al gevestigd vanaf toen t woordje 'christen' viel?

Imho is de mogelijkheid dat God homoseksualiteit veroordeelt en ik dat zou kunnen accepteren net zo theoretisch als dat Hij/Zij zou zeggen dat water eigenlijk lucht is en andersom. En los van dat alles, stel in dat hele theoretische geval dus God zou zeggen dat homoseksualiteit een zonde is en ik dat zou kunnen accepteren, moet je je afvragen wat dat betekent. Ik zou t niet kunnen accepteren dat mensen vanuit hun eerste levensjaren hun seksuele geaardheid vormem (dus buiten hun eigen invloed om) en daarvoor gestraft zouden worden. En ik zou nooit een homofiel anders benaderen, veroordelen of anderszins benadelen.


Dus als je god tegen je zou zeggen: "Als jij homo's blijft accepteren, dan accepteer ik jou niet." Dan zou je hem vertellen dat 'ie dan mooi de tyfus kan krijgen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-10-2014 17:03 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

En toen werd het stil.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2014 17:10 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 23 oktober 2014 16:26 schreef Fusion het volgende:
Je hebt blijkbaar destijds niet opgelet, want ik heb geschreven dat ik zpu protesteren; God zou confronteren met mijn onvrede en hem zou vragen "waarom??". Doe je dit allemaal bewust? Of ga je mee met zekere individuen hier die hun oordeel over mij al gevestigd vanaf toen t woordje 'christen' viel?


In dat geval kun je het nu toch ook al onvoorwaardelijk stellen in plaats van voorbehoud te plaatsen aan je opinie?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-10-2014 17:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Goddelijke argumentatie is goddelijk dus correct?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-10-2014 18:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 oktober 2014 17:10 schreef Mark het volgende:
In dat geval kun je het nu toch ook al onvoorwaardelijk stellen in plaats van voorbehoud te plaatsen aan je opinie?
Dat doe ik toch in de praktijk ook?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-10-2014 18:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 oktober 2014 17:17 schreef Hypnos het volgende:
Goddelijke argumentatie is goddelijk dus correct?
Als God echt bestaat, en de Bron van alles is, inclusief moraal? Ik denk van ja. Ik zou ook protesteren als God zegt dat saté saus eten een zonde is, ik zou Hem vragen "waarom in vredesnaam?", maar ik ga er puur theoretisch van uit dat de Schepper van t alles ook alles beter weet en mij kan doen inzien waarom iets 'zonde' zou zijn. Maar ik kan me niet voorstellen, ga er gewoon niet van uit en richt mijn hele leven er niet op in dat saté saus eten zondig is.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-10-2014 18:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 oktober 2014 18:09 schreef Fusion het volgende:
Dat doe ik toch in de praktijk ook?






Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-10-2014 13:24 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

En de conclusie die we dus uit het zwijgen mogen trekken; fusion is en blijft een homofobe asociaal.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-10-2014 13:58 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Tjah, het is wat, Kees.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 24-10-2014 14:02 by nark Profiel van nark

quote:
Op 24 oktober 2014 13:24 schreef Onweerwolf het volgende:
En de conclusie die we dus uit het zwijgen mogen trekken; fusion is en blijft een homofobe asociaal.


Mischien heeft ie het wel alleen op jou voorzien en niet op de rest van de homo's in deze mooie begripvolle wereld.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2014 15:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 oktober 2014 18:14 schreef Fusion het volgende:
maar ik ga er puur theoretisch van uit dat de Schepper van t alles ook alles beter weet





niet enkel "beter weet" eigenlijk. Wij zijn gewoon allemaal dommekloten tov die volmaakte Wijsheid.
We doen maar zonder inzicht te hebben, niet moeilijk dat zovelen kampen met een minderwaardigheidscomplex. het is verdikke gewoon terecht!


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2014 16:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Waren Adam en Evan maar Chinees! Dan hadden ze de slang opgegeten ipv de appel en dan was er niets aan de hand.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2014 17:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Lacist


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-10-2014 18:01 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Flikkel!


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-10-2014 18:57 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Of was die slang maar een anaconda geweest, dan ... vul zelf maar in.

En nee, niet die anaconda van die rappende reet.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 25-10-2014 15:34 by Hanging garden Profiel van Hanging garden



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-10-2014 18:46 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-10-2014 18:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Nou, Fusion zal z'n Dolly Parton collectie inmiddels al wel op Marktplaats hebben gezet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-10-2014 21:53 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 28-10-2014 23:23 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 28 oktober 2014 18:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Nou, Fusion zal z'n Dolly Parton collectie inmiddels al wel op Marktplaats hebben gezet.


Met enig gevoel voor traditie zou ik dan eerder een CD-verbranding verwachten.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-10-2014 1:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen