IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom Vorige pagina | Volgende pagina
WMP
Usericon van WMP
Posted 04-12-2014 11:26 by WMP Profiel van WMP

Dat is toch meestal het geval met sequels? Meer, groter, extremer, overtreffender. En om de wraakzuchtige, kleingeestige god van deel één te overtreffen moet je vrij ver gaan.


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-12-2014 11:26 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 december 2014 11:20 schreef Mark het volgende:
Dat was toch ook het hele punt van het nieuwe testament? Dat het in de plaats van het oude testament (wat voornamelijk de Joodse leer was) kwam? Alleen snappen sommige Christenen blijkbaar hun eigen religie niet.


Volgens mij zegt Christus hier zelf iets over, ik hoop dat Fusion dit kan vertellen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-12-2014 11:27 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 december 2014 11:26 schreef WMP het volgende:
Dat is toch meestal het geval met sequels? Meer, groter, extremer, overtreffender. En om de wraakzuchtige, kleingeestige god van deel één te overtreffen moet je vrij ver gaan.


Volgens mij staat er geen nare shit in deel 2. Kun jij aanwijzen waar?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-12-2014 11:30 by WMP Profiel van WMP

Deel 1 was de introductie met flink wat gedoe om de aandacht vast te houden, deel 2 is het saaie middenstuk met enkel wat oeverloos gezever, deel 3 is weer de overtreffende stap.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-12-2014 11:35 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 december 2014 11:21 schreef Mark het volgende:
Dat derde deel wordt momenteel door de meest extreme terreurgroepen ter wereld gebruikt om onthoofding en bomaanslagen te rechtvaardigen. Heb je nou je zin, Wim?


O shit. Nee, niet m'n zin. Bij elk fastfoodrestaurant moeten ze mac mayo hebben en alle nare, ouwe boeken in de open haard, daar werken ze toch het beste. Dan heb ik m'n zin.




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 04-12-2014 11:37]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-12-2014 11:38 by Mark Profiel van Mark

@Spectre: Je beseft je hopelijk wel dat de Openbaringen van Johannes NT zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 04-12-2014 11:39]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-12-2014 11:48 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 december 2014 11:38 schreef Mark het volgende:
@Spectre: Je beseft je hopelijk wel dat de Openbaringen van Johannes NT zijn?


Oja, je hebt gelijk
Mijn bijbelkennis is niet zo sterk meer


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2014 11:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 december 2014 9:45 schreef PandroidJack het volgende:
Ho, ho, laat ons eens kijken wat er staat:

Als een man met een man slaap zoals hij met een vrouw doet...

Als ik met mijn vrouw slaap, slaap ik. Over neuken wordt er niet gesproken hoor.
Haha idd. Neuken is vies.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-12-2014 11:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 4 december 2014 9:16 schreef spectre het volgende:
Eigenlijk vind ik dat raar, het is namelijk het woord van God. Ja toch? Jij zegt nu dus dat het dat niet is?


God zijn woorden worden geïnterpreteerd door mensen, waarschijnlijk spreekt God zelfs niet met woorden maar met gedachten en gevoelens en vertalen mensen die gedachten en gevoelens in woorden. De Bijbel bevat dus wel waarheid, alleen moet je die filter van de mensen die ze neerschreven eraf halen. Alleen jammer dat je om die er af te kunnen halen je eigen filter gebruikt of die van tijdsgenoten van nu, dus zit je binnen 2000 jaar weer met een groep mensen die over ons zal zeggen dat we halve garen zijn die er niets van begrepen.

Eigenlijk mag je de Bijbel grotendeels in de vuilbak gooien en gewoon luisteren naar de gevoelens en gedachten van God de vader en de Heilige Geest
Amen

en die weet mij net te vertellen dat er niets mis is met een leeg flesje spuitwater in mijn gat te steken als ik me daar goed bij voel, zolang ik het in de bak leeggoed terugplaats om gerecycleerd te worden.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2014 11:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 december 2014 10:52 schreef spectre het volgende:
Volgens mij beweert de Bijbel zelf wel van God te komen.
Nee hoor. En sowieso, als ik een religie zou gaan beginnen zou ik als eerste regel in mijn heilig boek zetten "dit is de waarheid, dit is de letterlijk gedicteerde waarheid van t vliegende spaghetti monster!". Toch? Maar goed, het staat er dus niet in. Wel leggen veel behoudende christenen ene link tussen 'het Woord van God' en de Bijbel. Maar goed, als je nagaat dat in den beginne het Woord er al was, maar de Bijbel nog niet...

quote:
Op 4 december 2014 10:52 schreef spectre het volgende:Er zijn ook genoeg frasen waar God zelf nogal homofoob overkomt, alsin zijn eigen woorden.
Zoals?


When your people matter, menstrual health matters


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-12-2014 12:01 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 december 2014 11:48 schreef spectre het volgende:
Oja, je hebt gelijk
Mijn bijbelkennis is niet zo sterk meer


Meer ruimte voor zinnigere dingen.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2014 12:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 december 2014 10:54 schreef spectre het volgende:
Inderdaad, eigenlijk zou het Christendom collectief dat oude testament moeten verwerpen en zich gaan focussen op de sequel.
Eigenlijk doet het Christendom dat ook, in a way. Christenen zeggen niet meer 'onder de wet te leven' maar 'in genade'. Maw, de OT wetten gelden niet voor hen. Dat staat er verder gedeeltelijk los van of je sommige zaken (zoals bijv het hier zo populaire gebeuren over homo's) wel of niet meeneemt. In t NT staat er eigenlijk niet zo veel over homo's. Er zijn 2 bekende NT passages die over homo's gaan, maar één daarvan gaat niet over homo's an sich, maar hetero's die als straf zich opeens als homo's gingen gedragen en die andere passage gebruikt een Grieks (hihi) woord waarvan we niet precies weten wat ermee bedoelt wordt (homo, of wat anders). Daarnaast zijn er veel mensen van mening dat als t over homo's gaat, het eigenlijk ook zaken als tempelprostitutie en schandknapen gaat, en niet over bijv 2 mannen in een monogame relatie.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2014 12:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 december 2014 11:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat is de Koran, al zien Christenen dat meestal niet zo
Ik meen te kunnen concluderen dat je gelijk heb, als ik zo om heen kijk


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-12-2014 12:05 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 december 2014 11:59 schreef Fusion het volgende:
Nee hoor. En sowieso, als ik een religie zou gaan beginnen zou ik als eerste regel in mijn heilig boek zetten "dit is de waarheid, dit is de letterlijk gedicteerde waarheid van t vliegende spaghetti monster!". Toch? Maar goed, het staat er dus niet in. Wel leggen veel behoudende christenen ene link tussen 'het Woord van God' en de Bijbel. Maar goed, als je nagaat dat in den beginne het Woord er al was, maar de Bijbel nog niet...

Zoals?


Ok, dit ga ik even nakijken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-12-2014 12:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ik onthoud alleen dat Jezus gestorven is voor al onze zonden, ook deze van de mensen die kwamen na zijn dood.

Dus mensen, leef er op los. Zuîp, neuk wat je wil en vloek er op los. Als je niet zondigt dan is hij voor niets gestorven

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 04-12-2014 12:06]


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-12-2014 12:06 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 december 2014 12:03 schreef Fusion het volgende:
Daarnaast zijn er veel mensen van mening dat als t over homo's gaat, het eigenlijk ook zaken als tempelprostitutie en schandknapen gaat, en niet over bijv 2 mannen in een monogame relatie.


Die snap ik niet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2014 12:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 december 2014 11:26 schreef spectre het volgende:
Volgens mij zegt Christus hier zelf iets over, ik hoop dat Fusion dit kan vertellen
Ja en nee. Hij zegt aan de ene kant dat er geen letter aan de wet verander kan worden. Maar aan de andere kant brak Hij de wet voortdurend en hield Hij voortdurend mensen voor dat het eigenlijk onmogelijk is om je aan de wet te houden, dat het meer een Spiegel is. En bijv Paulus gaf heel duidelijk aan dat je óf (voornamelijk als je als Jood ervoor koos) de hele wet zou moeten houden (waarbij hij dus ook direct aangaf dat t idd schier onmogelijk is) óf onder genade leeft en dan dus de Heilige Geest en je geweten volgt.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2014 12:08 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 december 2014 12:06 schreef spectre het volgende:
Die snap ik niet
Dat homofolie in die tijd en cultuur eigenlijk voornamelijk synoniem was met orgie's, overspeligheid (getrouwd zijn met een vrouw en dan toch al dan niet stiekem met mannen slapen etc), minderjarige seksslaven etc. Maw als de Bijbel zich uitspreekt over homoseksualiteit, dat t eigenlijk daarover gaat.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2014 12:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 december 2014 11:58 schreef Hypnos het volgende:
God zijn woorden worden geïnterpreteerd door mensen, waarschijnlijk spreekt God zelfs niet met woorden maar met gedachten en gevoelens en vertalen mensen die gedachten en gevoelens in woorden. De Bijbel bevat dus wel waarheid, alleen moet je die filter van de mensen die ze neerschreven eraf halen. Alleen jammer dat je om die er af te kunnen halen je eigen filter gebruikt of die van tijdsgenoten van nu, dus zit je binnen 2000 jaar weer met een groep mensen die over ons zal zeggen dat we halve garen zijn die er niets van begrepen.
Verrassend modern-christelijk van je

quote:
Op 4 december 2014 11:58 schreef Hypnos het volgende:Eigenlijk mag je de Bijbel grotendeels in de vuilbak gooien
Das dan weer wat minder christelijk van je

quote:
Op 4 december 2014 11:58 schreef Hypnos het volgende:gewoon luisteren naar de gevoelens en gedachten van God de vader en de Heilige Geest
Amen
Wederom verrassend christelijk van je


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-12-2014 12:11 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 december 2014 12:08 schreef Fusion het volgende:
Dat homofolie in die tijd en cultuur eigenlijk voornamelijk synoniem was met orgie's, overspeligheid (getrouwd zijn met een vrouw en dan toch al dan niet stiekem met mannen slapen etc), minderjarige seksslaven etc. Maw als de Bijbel zich uitspreekt over homoseksualiteit, dat t eigenlijk daarover gaat.
Bron?

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 04-12-2014 12:11]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2014 12:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 december 2014 12:11 schreef spectre het volgende:
Bron?
Honderden, waarschijnlijk duizenden artikelen en boeken van theologen, historici, liberale dominee's etc.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-12-2014 12:12 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 december 2014 12:07 schreef Fusion het volgende:
Ja en nee. Hij zegt aan de ene kant dat er geen letter aan de wet verander kan worden. Maar aan de andere kant brak Hij de wet voortdurend en hield Hij voortdurend mensen voor dat het eigenlijk onmogelijk is om je aan de wet te houden, dat het meer een Spiegel is. En bijv Paulus gaf heel duidelijk aan dat je óf (voornamelijk als je als Jood ervoor koos) de hele wet zou moeten houden (waarbij hij dus ook direct aangaf dat t idd schier onmogelijk is) óf onder genade leeft en dan dus de Heilige Geest en je geweten volgt.


Ik vind het raar, jij niet?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2014 12:13 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Een beetje. Maar ik snap t ook wel een beetje.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-12-2014 12:14 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 december 2014 12:12 schreef Fusion het volgende:
Honderden, waarschijnlijk duizenden artikelen en boeken van theologen, historici, liberale dominee's etc.


Ja, ok. Maar feitelijk bewijs dat het dus waarschijnlijk een vertaalfout is?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-12-2014 12:16 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 december 2014 12:13 schreef Fusion het volgende:
Een beetje. Maar ik snap t ook wel een beetje.


Ik ook, het bewijst (voor mij) dat hij niet veel meer was dan een gewone mens


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen