IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-05-2015 21:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 mei 2015 21:49 schreef De Vieze Man het volgende:
Jezus had genoeg aan wijn.
Jezus zou ook nu tevreden zijn.
Met een wijntje zonder flauwekul.
Zoals Jezus dronk in het Wijnjaar Nul.

Wijnjaar Nul.





When your people matter, menstrual health matters


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 30-05-2015 11:40 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 28 mei 2015 21:42 schreef Fusion het volgende:



Is weer van een 'hoog' niveau deze topic


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 08-06-2015 10:10 by Arwen777 Profiel van Arwen777

Als ik t zo lees vind ik het begrijpelijk dat men denkt dat het een regeltjes opgelegd iets is. Maar als men het nieuwe testament eens zelf zou willen lezen, of getuigenissen eens zou willen horen van metalheads erover.. zich zou verdiepen o.a in christelijke teksten van metalbands zoals Vaakevandring, Antestor, Audiovision noem maar op, bijvoorbeeld en als men ervoor open zou staan, zou men merken dat het anders is. Alsof ik, als christen zijnde, de regeltjes uit de bijbel en de wetten kan naleven (not). Hele discussie hiero, en de bands als Deicide (die muziek gezien goed zijn ook nog) worden verheerlijkt in het algemeen, om tegen de kerk aan te "schoppen". Las net in een ander topic over kerkverbranding en heb genoeg over gehoord hier en daar, dat men werkelijk een heel ander beeld heeft van het christendom dan diegenen die er in zitten. Wat denkt men, dat men kiest voor t christendom wegens opgelegde regels, en geniet van die opgelegde zaken door de priesters zoals in de vaticaan bijvoorbeeld? Ik heb me zelf er ook tegen verzet, totdat ik de Levende God zelf leerde kennen. Men heeft een behoorlijk vervormd beeld, mede door t schuld van de zogenaamde "kerk". De echte kerk daarentegen is niet zo, en komt vaak samen in gewone gebouwen niet die langwerpige dingen met de saaie orgel, al kunnen ook daar oprechte mensen zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door Arwen777 op 08-06-2015 10:11]


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 08-06-2015 10:22 by nark Profiel van nark

Nooit geweten dat er een zogenaamde kerk en een echte kerk bestaan, dacht altijd dat dat 1 pot nat was.....


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 08-06-2015 10:25 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Is dat nickname777 zoiets als xnicknamex maar dan voor mensen van god?


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-06-2015 10:26 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 juni 2015 10:10 schreef Arwen777 het volgende:
Wat denkt men, dat men kiest voor t christendom wegens opgelegde regels, en geniet van die opgelegde zaken door de priesters zoals in de vaticaan bijvoorbeeld?


De meesten kiezen er niet voor, de meesten worden erin geboren en dan voor de eerste 15 jaar van hun leven geindoctrineerd totdat ze wakker worden. En ja, ik spreek uit ervaring. Was het maar een keuze, dan zou ik er een stuk meer respect voor hebben. Helaas werken de meeste kerkgemeenschappen niet zo, een uitzondering daargelaten.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-06-2015 10:26 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 juni 2015 10:25 schreef powertieke het volgende:
Is dat nickname777 zoiets als xnicknamex maar dan voor mensen van god?


'If man is five, then the devil is six, and God is seven' en zo.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 08-06-2015 10:27 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 8 juni 2015 10:10 schreef Arwen777 het volgende:
bla bla bla


Ja, we weten het ondertussen wel. Er zijn recalcitrante (veelal puberende) metalheads die heerlijk willen schoppen en denken dat wetenschap niet verder reikt dan het ontkrachten van de Bijbel en veruit het merendeel dat het totaal, helemaal niks, interesseert. Jou niet, (bepaalde) vormen van religie niet en gewoon muziek luisteren gebaseerd op hun eigen preferenties. Kortom, stop met je praatjes (die zijn niet nodig), stop met generaliseren en ga rustig muziek luisteren.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 08-06-2015 10:28 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 8 juni 2015 10:26 schreef Mark het volgende:
'If man is five, then the devil is six, and God is seven' en zo.


Zesjescultuur.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 08-06-2015 10:31 by Arwen777 Profiel van Arwen777

quote:
Op 8 juni 2015 10:25 schreef powertieke het volgende:
Is dat nickname777 zoiets als xnicknamex maar dan voor mensen van god?


777 staat voor mij voor de Heilige Drieeenheid.


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 08-06-2015 10:33 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

eee


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-06-2015 10:35 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 juni 2015 10:33 schreef powertieke het volgende:
eee




She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 08-06-2015 10:37 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 8 juni 2015 10:31 schreef Arwen777 het volgende:
777 staat voor mij voor de Heilige Drieeenheid.

Geen Boeing fan dus? : (


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 08-06-2015 10:41 by Arwen777 Profiel van Arwen777

quote:
Op 8 juni 2015 10:22 schreef nark het volgende:
Nooit geweten dat er een zogenaamde kerk en een echte kerk bestaan, dacht altijd dat dat 1 pot nat was.....


Dat is idd een probleem, veel gedacht.
De kerk betekent simpelweg samenkomst, samenkomst van mensen die in de naam van Jezus (wiens naam boven alle machten en krachten is) samenkomen. Maar ook de levende kerk spiritueel, en deze leeft in God zelf, daar zijn wij leden van. Kijkend naar het religieuze, zo'n kerk is idd dood, het zijn regeltjes en is niet levend gemaakt, daar geef ik men nog gelijk in ook.
Maar goed, het is niet mijn bedoeling om een hele discussie teweeg te brengen. Het zou gewoon fijn zijn als men er meer vanaf weet, zodat men weet waar men over praat.

Wat betreft dat de meeste erin worden geboren, misschien met de vaticaan is dat zo. Eerlijk gezegd heb ik me niet al teveel in verdiept omdat ik daar echt niks mee heb. Voor christenen geldt echter meestal dat men de Vader leert kennen, door Jezus. En dat klinkt erg religieus, maar probeer Zijn naam maar aan te roepen als men in de problemen komt bijvoorbeeld door t occulte (machten die zich uiteindelijk tegen men keert), gewoon een tip.

Voor mensen die meer willen weten of vragen hebben stuur maar een pbtje, aangezien niet voor iedereen mijn woorden welkom zijn. cheers!


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-06-2015 10:48 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 juni 2015 10:41 schreef Arwen777 het volgende:
Wat betreft dat de meeste erin worden geboren, misschien met de vaticaan is dat zo.


Nee hoor, is niet alleen in het Katholicisme. Ga maar eens een kijkje nemen in de protestantse Bible belt in midden-Nederland. Ik durf zonder enige bronnen te raadplegen glashard te beweren dat het overgrote deel van de 'gelovigen' op deze wereld geboren zijn in hun religie en nooit een bewuste keuze gemaakt hebben of er zelfs maar over hebben nagedacht. Ze geloven omdat ze van kinds af aan verteld is dat er een hogere macht is (God of Allah of wie dan ook) en ze niet de middelen aangereikt krijgen om er zelf over na te kunnen denken. Mensen die zelf een god vinden in hun leven, prachtig, ik ben blij voor ze, maar helaas geldt dat maar voor een relatief klein percentage van de gelovigen op deze aarde.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 08-06-2015 10:49 by Arwen777 Profiel van Arwen777

quote:
Op 8 juni 2015 10:26 schreef Mark het volgende:
De meesten kiezen er niet voor, de meesten worden erin geboren en dan voor de eerste 15 jaar van hun leven geindoctrineerd totdat ze wakker worden. En ja, ik spreek uit ervaring. Was het maar een keuze, dan zou ik er een stuk meer respect voor hebben. Helaas werken de meeste kerkgemeenschappen niet zo, een uitzondering daargelaten.


Wat naar als je dat hebt meegemaakt.
Dit is 1 van mijn fav uitspraken:

"Kennis van God kan volledig aan iemand gegeven worden alleen in een Persoon, nooit in een doctrine. Geloof is niet het vasthouden van de juiste doctrine, maar persoonlijke vriendschap met de levende God."
- William Temple


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 08-06-2015 10:53 by Arwen777 Profiel van Arwen777

quote:
Op 8 juni 2015 10:48 schreef Mark het volgende:
Nee hoor, is niet alleen in het Katholicisme. Ga maar eens een kijkje nemen in de protestantse Bible belt in midden-Nederland. Ik durf zonder enige bronnen te raadplegen glashard te beweren dat het overgrote deel van de 'gelovigen' op deze wereld geboren zijn in hun religie en nooit een bewuste keuze gemaakt hebben of er zelfs maar over hebben nagedacht. Ze geloven omdat ze van kinds af aan verteld is dat er een hogere macht is (God of Allah of wie dan ook) en ze niet de middelen aangereikt krijgen om er zelf over na te kunnen denken. Mensen die zelf een god vinden in hun leven, prachtig, ik ben blij voor ze, maar helaas geldt dat maar voor een relatief klein percentage van de gelovigen op deze aarde.


Daar heb je idd gelijk in, veel mensen denken weinig zelf na wat dat betreft. Zelf ben ik katholiek opgevoed, todat ik ertegen ging rebeleren, en o.a een relatie had gekregen met een satanistische metalhead. Totdat ik dus Jezus zelf heb leren kennen, Hem Die een zeer coole Metalhead is lol.



[Dit bericht is gewijzigd door Arwen777 op 08-06-2015 10:54]


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 08-06-2015 11:04 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 8 juni 2015 10:53 schreef Arwen777 het volgende:
Daar heb je idd gelijk in, veel mensen denken weinig zelf na wat dat betreft. Zelf ben ik katholiek opgevoed, todat ik ertegen ging rebeleren, en o.a een relatie had gekregen met een satanistische metalhead. Totdat ik dus Jezus zelf heb leren kennen, Hem Die een zeer coole Metalhead is lol.




Dus eigenlijk het standaardverhaal van bijvoorbeeld de drugsgebruiker of psychiatrisch patiënt welke zichzelf weer "hervind" (en doorslaat) na een (zeer) lastig periode uit zijn of haar leven.

Die zie je op de EO jongerendag of een GGZ afdeling ook veel.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 08-06-2015 11:04]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 08-06-2015 11:05 by Arwen777 Profiel van Arwen777

quote:
Op 8 juni 2015 10:27 schreef Mythics het volgende:
Ja, we weten het ondertussen wel. Er zijn recalcitrante (veelal puberende) metalheads die heerlijk willen schoppen en denken dat wetenschap niet verder reikt dan het ontkrachten van de Bijbel en veruit het merendeel dat het totaal, helemaal niks, interesseert. Jou niet, (bepaalde) vormen van religie niet en gewoon muziek luisteren gebaseerd op hun eigen preferenties. Kortom, stop met je praatjes (die zijn niet nodig), stop met generaliseren en ga rustig muziek luisteren.


Je kent mij niet dus waarom al de veroordeling?
Er zijn genoeg wetenschappers die ook getuigen over Jezus, vanuit hun ervaring vanuit de wetenschap.
Mij interesseert eerlijk gezegd elke achtergrond van een mens en wil het graag begrijpen.
Puberaal zekers niet, ik denk niet dat de mannen van Bloodgood pubers zijn, of de jongens van Antestor.
Misschien verkeerd van mij om te generaliseren, misschien heb ik ook last van een bepaald beeld van metalheads in de mainstream gekregen door doodsbedreigingen naar mijn vrienden toe. Dingen liggen ook gevoelig en mijn excuses voor mijn geoordeel onbedoeld.



[Dit bericht is gewijzigd door Arwen777 op 08-06-2015 11:11]


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 08-06-2015 11:09 by Arwen777 Profiel van Arwen777

quote:
Op 8 juni 2015 11:04 schreef Mythics het volgende:
Dus eigenlijk het standaardverhaal van bijvoorbeeld de drugsgebruiker of psychiatrisch patiënt welke zichzelf weer "hervind" (en doorslaat) na een (zeer) lastig periode uit zijn of haar leven.

Die zie je op de EO jongerendag of een GGZ afdeling ook veel.


Nope. Meer het verhaal van iemand die bijv de kerk fanatiek vervolgd om vervolgens te horen te krijgen via een zachte stem: Waarom vervolg je Mij? Of het verhaal van iemand die zich eenzaam voelt zonder liefde om zich heen, en dat er iemand naar diegene omkijkt. Of het verhaal van iemand die jarenlang veel fouten heeft gemaakt, haat voelde naar zichzelf en anderen en op het moment dat Jezus in iemands leven komt, er een ongekende diepe liefde en vreugde in iemands hart tot leven komt. Om een voorbeeld te noemen. Persoonlijk heb ik niet veel met de EO, naar mijn mening commercieel gedoe.


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 08-06-2015 11:26 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 8 juni 2015 11:05 schreef Arwen777 het volgende:
Je kent mij niet dus waarom al de veroordeling?
Er zijn genoeg wetenschappers die ook getuigen over Jezus, vanuit hun ervaring vanuit de wetenschap.
Mij interesseert eerlijk gezegd elke achtergrond van een mens en wil het graag begrijpen.
Puberaal zekers niet, ik denk niet dat de mannen van Bloodgood pubers zijn, of de jongens van Antestor.
Misschien verkeerd van mij om te generaliseren, misschien heb ik ook last van een bepaald beeld van metalheads in de mainstream gekregen door doodsbedreigingen naar mijn vrienden toe. Dingen liggen ook gevoelig en mijn excuses voor mijn geoordeel onbedoeld.



Volgens mij snap je het punt niet helemaal;

- ik veroordeel jou nergens, doch krijg het idee dat je een standaard verhaaltje komt opdragen over metal en anti-christelijke adoratie terwijl dit natuurlijk een generalisatie is gebaseerd op een paar voorbeelden en vooral stereotypen
- ik stel nergens iets over religie en wetenschap; sterker nog, ik stel letterlijk dat het een stereotype onder een bepaald, jeugdig, publiek is dat wetenschap reikt tot aan het "ontkrachten van religie". Je bent zelf nu weer een wandelend stereotype met het "er zijn ook christelijke wetenschappers". Ik stel juist dat het mensen niet interesseert, en vervolgens maak je er zelf weer een punt van. Niet doen, is niet nodig.
- er zijn altijd voorbeelden, maar voorbeelden zijn doorgaans geen representatie voor een scene. Dat een Slechtvalk zichzelf christelijk noemt is toch ook geen teken dat alle soortgelijke muziek zo is? Als je er serieus niet tegen kan dat bepaalde muziek ideeën aanhangt die tegen je eigen ideologie in gaan moet je gewoon een beter schild opbouwen, dit negeren en lekker je eigen ding doen.
- "last van een bepaald beeld" = stereotypen. Nogmaals, stop met generaliseren.



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 08-06-2015 11:27 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 8 juni 2015 11:09 schreef Arwen777 het volgende:
Nope. Meer het verhaal van iemand die bijv de kerk fanatiek vervolgd om vervolgens te horen te krijgen via een zachte stem: Waarom vervolg je Mij? Of het verhaal van iemand die zich eenzaam voelt zonder liefde om zich heen, en dat er iemand naar diegene omkijkt. Of het verhaal van iemand die jarenlang veel fouten heeft gemaakt, haat voelde naar zichzelf en anderen en op het moment dat Jezus in iemands leven komt, er een ongekende diepe liefde en vreugde in iemands hart tot leven komt. Om een voorbeeld te noemen. Persoonlijk heb ik niet veel met de EO, naar mijn mening commercieel gedoe.


Wat stel ik:

"welke zichzelf weer "hervind" (en doorslaat) na een (zeer) lastig periode uit zijn of haar leven."

Wat stel jij:

"het verhaal van iemand die jarenlang veel fouten heeft gemaakt, haat voelde naar zichzelf en anderen en op het moment dat Jezus in iemands leven komt, er een ongekende diepe liefde en vreugde in iemands hart tot leven komt."

Ik stel letterlijk (!) wat jij verteld, maar toch ben je het er niet mee eens


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 08-06-2015 11:34 by nark Profiel van nark

@ Arwen 778.....
Hoe kom je eigenlijk zo op dit forum verzeild geraakt en dan zonder je voor te stellen een discussie in dit toppic aan te zwengelen van jewelste...................

Gewoon ff benieuwd naar je beweegredenen hiero.......


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 08-06-2015 11:43 by Arwen777 Profiel van Arwen777

quote:
Op 8 juni 2015 11:34 schreef nark het volgende:
@ Arwen 778.....
Hoe kom je eigenlijk zo op dit forum verzeild geraakt en dan zonder je voor te stellen een discussie in dit toppic aan te zwengelen van jewelste...................

Gewoon ff benieuwd naar je beweegredenen hiero.......


Mijn excuses dat ik me niet heb voorgesteld.
En ik wou geen discussie beginnen maar blijkbaar toch gedaan. Wou gewoon graag beetje rondneuzen, genieten van dit forum, en toen zag ik dit onderwerp..zit met griep thuis en net wat Mythics zegt, ik volg het ook maar half plus zit ik misschien idd met wat stereotype ideeen. Alleen naar mijn idee ben ik niet de enige. xD

[Dit bericht is gewijzigd door Arwen777 op 08-06-2015 11:44]


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-06-2015 18:54 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 8 juni 2015 10:31 schreef Arwen777 het volgende:
777 staat voor mij voor de Heilige Drieeenheid.


Dat had ik er bij Cunthunt777 toch nooit achter gezocht.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen