IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom Vorige pagina | Volgende pagina
loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 09-06-2015 18:24 by loeser Profiel van loeser

quote:
Op 9 juni 2015 17:59 schreef Arwen777 het volgende:
Ja, het worden ook wel geheime gelovigen genoemd. In moslim landen gebeurd ook veel dat ex-moslims onderduiken of door martelingen worden gedwongen tot de islam, onterecht in gevangenissen worden gezet etc. Sorry, ik wou niemand beledigen en ik ben me ook pas sinds kort in hun achtergrond gaan verdiepen, juist omdat we uiteindelijk allemaal mensen zijn en ik geloof dat Jezus ontzettend veel van alle mensen houdt, ongeacht achtergrond die men heeft.

Wat betreft christenen bij de islam voegen, dat zie ik als uit het licht stappen en de duisternis ingaan, waar uit ik ben gehaald en ervan ben vrijgekocht door het kostbare bloed van het Lam, daar zou ik niet aan moeten denken. Daarentegen, een moslim die tot bekering komt tot Jezus, komt in het licht, liefde etc. Maar dat is mijn visie. Ik heb zelf nog niet veel ervaring met gesprekken dus misschien kom ik soms wat bot over xD.
Laat het nu wat gesprekken over t geloof aan Progton777 over Hij legt precies uit wat ik wou zeggen.


Van licht in duisternis stappen klinkt ook niet al te aardig nee haha Mijn mening is dat de drie grote religies (jodendom, christendom en islam) in principe hetzelfde zijn: er is 1 God, er is een Messias (of hoe je het ook wilt noemen: David, Jezus en Mohammed) en verder zijn de 'regels' ook nogal hetzelfde: niet doden, niet stelen, lief zijn voor je naasten etc. Ik begrijp het onderlinge gevecht dan ook niet (over messiassen, afbeelden, belangrijke data etc). De essentie is hetzelfde, waarom niet gezellig dan met zijn allen God aanbidden?


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 09-06-2015 18:26 by loeser Profiel van loeser

quote:
Op 9 juni 2015 17:37 schreef Vargen666 het volgende:
Dat hele "ingeënt" waar je het al meerdere malen over hebt is gewoon een ander woord voor "bekeerd" worden. En dat is precies wat menig religie wil om voort te kunnen bestaan. Op zich logisch, maar jij noemt Islam een afgodsreligie (denigrerend richting Islamieten trouwens). Met andere woorden: Allah is niet echt, niet de ware God. Echter denken die Islamieten daar natuurlijk weer precies andersom over. Waarom zouden de Christenen zich niet bij Islam voegen in plaats van andersom? Waarom is het Christendom niet de afgodsreligie en Allah de ware god?

Overigens kun je de religies en namen in bovenstaande natuurlijk voor menig andere religie inwisselen. In ben atheïst, dus voor mij is het, ondanks dat ik het soms wel een interessant onderwerp vind, uiteindelijk één pot nat.


Allah = God, daar zijn ze het geloof ik inmiddels wel met elkaar over eens. Iederen (de moslims, Joden en christenen) dienen dezelfde ware God, maar alleen de manier waarop verschilt en iedereen vind zijn eigen manier natuurlijk de beste.


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 09-06-2015 18:29 by Arwen777 Profiel van Arwen777

quote:
Op 9 juni 2015 18:24 schreef loeser het volgende:
Van licht in duisternis stappen klinkt ook niet al te aardig nee haha Mijn mening is dat de drie grote religies (jodendom, christendom en islam) in principe hetzelfde zijn: er is 1 God, er is een Messias (of hoe je het ook wilt noemen: David, Jezus en Mohammed) en verder zijn de 'regels' ook nogal hetzelfde: niet doden, niet stelen, lief zijn voor je naasten etc. Ik begrijp het onderlinge gevecht dan ook niet (over messiassen, afbeelden, belangrijke data etc). De essentie is hetzelfde, waarom niet gezellig dan met zijn allen God aanbidden?


Daarom zeg ik, ik heb nog niet bepaald ervaring in gesprekken hierover en kan dus bot overkomen lol. Ik snap je mening, het lijkt allemaal maar ingewikkeld. Het lijkt allemaal op elkaar inderdaad. Maybe kan Progton777 het beter uitleggen.
Ik ga ff lekker genieten van dit liedje: https://www.youtube.com/watch?v=Q1qv2_D-jMA

Fijne avond!



Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-06-2015 18:31 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 9 juni 2015 18:26 schreef loeser het volgende:
Allah = God, daar zijn ze het geloof ik inmiddels wel met elkaar over eens. Iederen (de moslims, Joden en christenen) dienen dezelfde ware God, maar alleen de manier waarop verschilt en iedereen vind zijn eigen manier natuurlijk de beste.
En zolang ze dat niet opdringen aan anderen zal het me worst zijn welke manier ze hanteren.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 09-06-2015 18:31]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 09-06-2015 18:31 by Arwen777 Profiel van Arwen777

quote:
Op 9 juni 2015 18:26 schreef loeser het volgende:
Allah = God, daar zijn ze het geloof ik inmiddels wel met elkaar over eens. Iederen (de moslims, Joden en christenen) dienen dezelfde ware God, maar alleen de manier waarop verschilt en iedereen vind zijn eigen manier natuurlijk de beste.


Never, Allah is niet de ware God. Jezus is de enige weg naar de Vader. (de Waarheid, de Weg en het Leven) En nu ben ik pleitos. x


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2015 18:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zeg x777's hoe zien jullie evolutie?

mag ook in dit topic: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2429770/11?hl=evolutie

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 09-06-2015 18:50]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 09-06-2015 18:49 by loeser Profiel van loeser

Allah betekent letterlijk God. Het is dezelfde God als dat van de Joden en de christenen. Alleen de manier van dienen is anders. Het punt dat je nu maakt is hetzelfde als tegen een Duitser zeggen dat Gott niet de ware God is omdat ie het anders schrijft.

[Dit bericht is gewijzigd door loeser op 09-06-2015 18:55]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-06-2015 18:56 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 9 juni 2015 18:24 schreef loeser het volgende:
Ik begrijp het onderlinge gevecht dan ook niet (over messiassen, afbeelden, belangrijke data etc). De essentie is hetzelfde, waarom niet gezellig dan met zijn allen God aanbidden?


Dit inderdaad.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2015 18:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 juni 2015 18:31 schreef Arwen777 het volgende:
Never, Allah is niet de ware God. Jezus is de enige weg naar de Vader. (de Waarheid, de Weg en het Leven) En nu ben ik pleitos. x


Dus god heeft een wereld gecreeerd waarin duidelijk 1 godsdienst is ontstaan in de buurt van het huidige israel, en vervolgens krijg je hier talloze grote opsplitsingen van en krijg je dus geografische verdeling van mensen die het bij het juiste eind hebben. (allemaal beweren ze het, maar er kan er volgens zo'n strikte leer maximaal 1 het goed hebben). Dus krijg je gebieden waarin mensen simpelweg door op de verkeerde plek geboren te zijn geen juiste leer mee en ben je verdoemt?

Het lijkt wel Natuurlijke Selectie.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 09-06-2015 19:01 by loeser Profiel van loeser

quote:
Op 9 juni 2015 18:59 schreef ElitE het volgende:
Dus god heeft een wereld gecreeerd waarin duidelijk 1 godsdienst is ontstaan in de buurt van het huidige israel, en vervolgens krijg je hier talloze grote opsplitsingen van en krijg je dus geografische verdeling van mensen die het bij het juiste eind hebben. (allemaal beweren ze het, maar er kan er volgens zo'n strikte leer maximaal 1 het goed hebben). Dus krijg je gebieden waarin mensen simpelweg door op de verkeerde plek geboren te zijn geen juiste leer mee en ben je verdoemt?

Het lijkt wel Natuurlijke Selectie.


Jup net als dat ik een rijke blank meisje ben en geen Ethiopiër met een hongerbuikje.

Allāhu akbar




[Dit bericht is gewijzigd door loeser op 09-06-2015 19:02]


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 09-06-2015 19:15 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 9 juni 2015 18:31 schreef Arwen777 het volgende:
Never, Allah is niet de ware God. Jezus is de enige weg naar de Vader. (de Waarheid, de Weg en het Leven) En nu ben ik pleitos. x

Sorry dat ik het nog een keer vraag, maar je geeft nooit antwoord op de vraag die gesteld wordt: *Waarom* is jouw God de ware god? Omdat jij dat zo geleerd hebt of ervaart? *Waarom* is niet Allah of één van die anderen de ware god?

Ik vind dit een hele logische vraag, vooral met het oog op het feit dat iedereen er heilig van overtuigd is dat zijn of haar religie en god de ware is. Echter, om de één of andere reden kunnen mensen die een bepaald geloof aanhangen bovenstaande vraag nooit beantwoorden. De reactie is altijd in de trend van "Mijn god is de ware, omdat dat nou eenmaal zo is." Dikke prima, als dat voor jou persoonlijk zo is, maar op hetzelfde moment laat je geen ruimte voor het eventuele bestaan van een andere potentieel "ware" god.

Maak je overigens maar niet druk over bot overkomen. Het kan nog veel erger hier op ZM.



Earrebarre
Usericon van Earrebarre
Posted 09-06-2015 19:19 by Earrebarre Profiel van Earrebarre

quote:
Op 9 juni 2015 15:21 schreef Arwen777 het volgende:
Er staan er al wat van op youtube, check:

https://www.youtube.com/watch?v=wtuEclpDF9k





Ik kan bijna niet wachten tot deze uitkomt. Ik ben in de gelukkige omstandigheid om een keer een oefensessie van het album mee te mogen maken. Zie ik echt naar uit.


Elke uil was ooit een uilskuiken


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-06-2015 19:24 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 9 juni 2015 19:15 schreef Vargen666 het volgende:
Sorry dat ik het nog een keer vraag, maar je geeft nooit antwoord op de vraag die gesteld wordt: ?



Het is net Fusion. [/oww]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 09-06-2015 19:33 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

quote:
Op 9 juni 2015 18:26 schreef loeser het volgende:
Allah = God, daar zijn ze het geloof ik inmiddels wel met elkaar over eens. Iederen (de moslims, Joden en christenen) dienen dezelfde ware God, maar alleen de manier waarop verschilt en iedereen vind zijn eigen manier natuurlijk de beste.


quote:
Op 9 juni 2015 18:31 schreef Arwen777 het volgende:
Never, Allah is niet de ware God. Jezus is de enige weg naar de Vader. (de Waarheid, de Weg en het Leven) En nu ben ik pleitos. x


En meteen een voorbeeld. Handig!




VIESPEUK!!!


Earrebarre
Usericon van Earrebarre
Posted 09-06-2015 19:50 by Earrebarre Profiel van Earrebarre

quote:
Op 9 juni 2015 18:59 schreef ElitE het volgende:
Dus god heeft een wereld gecreeerd waarin duidelijk 1 godsdienst is ontstaan in de buurt van het huidige israel, en vervolgens krijg je hier talloze grote opsplitsingen van en krijg je dus geografische verdeling van mensen die het bij het juiste eind hebben. (allemaal beweren ze het, maar er kan er volgens zo'n strikte leer maximaal 1 het goed hebben). Dus krijg je gebieden waarin mensen simpelweg door op de verkeerde plek geboren te zijn geen juiste leer mee en ben je verdoemt?

Het lijkt wel Natuurlijke Selectie.


God heeft de wereld gecreëerd, met inderdaad Israël (Jeruzalem) als middelpunt. Dit is ook geografisch onderbouwd. Maar ook de mensen die deze aarde bevolken. Omdat Hij de mens boven de dieren stelde, heeft de mens de mogelijkheid om keuzes te maken gekregen, en niet slechts een instinct om te volgen.

Na de tijd die Jezus op aarde was zijn de volgelingen van Hem de vier windstreken ingetrokken om het Evangelie dat Hij bracht aan de mensen te brengen. Het is toch niet moeilijk voor te stellen dat door de tijd heen de mens die deze boodschap hoorden er een eigen invulling aan gingen geven en er op deze manier allerlei verschillende religies zijn ontstaan? Dat heeft niets met selectie te maken, maar alles met de vrije keuze die de mens van het begin heeft gehad.


Elke uil was ooit een uilskuiken


Earrebarre
Usericon van Earrebarre
Posted 09-06-2015 19:58 by Earrebarre Profiel van Earrebarre

quote:
Op 9 juni 2015 18:26 schreef loeser het volgende:
Allah = God, daar zijn ze het geloof ik inmiddels wel met elkaar over eens. Iederen (de moslims, Joden en christenen) dienen dezelfde ware God, maar alleen de manier waarop verschilt en iedereen vind zijn eigen manier natuurlijk de beste.


Ik weet niet wie 'ze' zijn,maar de stelling dat God en Allah dezelfde zijn rammelt van alle kanten. Als je de beide eens objectief met elkaar zou vergelijken zie je al gauw dat het twee heel verschillende personen zijn.


Elke uil was ooit een uilskuiken


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-06-2015 19:58 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 9 juni 2015 19:50 schreef Earrebarre het volgende:
God heeft de wereld gecreëerd, met inderdaad Israël (Jeruzalem) als middelpunt. Dit is ook geografisch onderbouwd. Maar ook de mensen die deze aarde bevolken. Omdat Hij de mens boven de dieren stelde, heeft de mens de mogelijkheid om keuzes te maken gekregen, en niet slechts een instinct om te volgen.

Na de tijd die Jezus op aarde was zijn de volgelingen van Hem de vier windstreken ingetrokken om het Evangelie dat Hij bracht aan de mensen te brengen. Het is toch niet moeilijk voor te stellen dat door de tijd heen de mens die deze boodschap hoorden er een eigen invulling aan gingen geven en er op deze manier allerlei verschillende religies zijn ontstaan? Dat heeft niets met selectie te maken, maar alles met de vrije keuze die de mens van het begin heeft gehad.


Geografisch onderbouwd? Je weet dat de wereld rond is, hoop ik?

Heeft hij de wereld ook in 6 dagen geschapen, zonder dinosaurussen?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 09-06-2015 20:02 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 9 juni 2015 19:58 schreef Mark het volgende:
Heeft hij de wereld ook in 6 dagen geschapen, zonder dinosaurussen?





Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 09-06-2015 20:02 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 juni 2015 19:58 schreef Mark het volgende:
Geografisch onderbouwd? Je weet dat de wereld rond is, hoop ik?






Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Earrebarre
Usericon van Earrebarre
Posted 09-06-2015 20:14 by Earrebarre Profiel van Earrebarre

quote:
Op 9 juni 2015 19:58 schreef Mark het volgende:
Geografisch onderbouwd? Je weet dat de wereld rond is, hoop ik?

Heeft hij de wereld ook in 6 dagen geschapen, zonder dinosaurussen?


Daar ben ik mij terdege van bewust ja

En inderdaad, in zes dagen inclusief de dino's. Alleen staat er nergens dat deze zes dagen ook 6 x 24 uur was. Tijd is iets wat later door de mens in ingesteld. Bij een dag denk jij aan 24 uur, maar is dat ook wat de schrijver heeft bedoeld?


Elke uil was ooit een uilskuiken


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 09-06-2015 20:32 by nark Profiel van nark

quote:
Op 9 juni 2015 20:14 schreef Earrebarre het volgende:
Daar ben ik mij terdege van bewust ja

En inderdaad, in zes dagen inclusief de dino's. Alleen staat er nergens dat deze zes dagen ook 6 x 24 uur was. Tijd is iets wat later door de mens in ingesteld. Bij een dag denk jij aan 24 uur, maar is dat ook wat de schrijver heeft bedoeld?



Verrek zeg.....



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 09-06-2015 20:36 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

NOEM HET DAN GEEN DAGEN! Sjeezzz, logisch dat er verwarring ontstaat.

Waarom is dat dan zo vaag opgeschreven?




VIESPEUK!!!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 09-06-2015 20:43 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Dus het kan zomaar zijn dat eigenlijk niet elke heilige zondag de supermarkten gesloten moeten zijn, maar eens in de, ik noem maar wat, duizend jaar bij wijze van spreken? Geen idee hoe lang het duurt om een planeet inclusief ecosystemen te bouwen, maar ik kan me voorstellen dat het redelijk wat werk is.



SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 09-06-2015 20:48 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 9 juni 2015 20:36 schreef De Vieze Man het volgende:
NOEM HET DAN GEEN DAGEN! Sjeezzz, logisch dat er verwarring ontstaat.

Waarom is dat dan zo vaag opgeschreven?





Vallen de plotgaten minder op.

Daarom heeft star trek CGI.


Een kleine snol zit zo vol.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-06-2015 20:52 by altx Profiel van altx

Dit topic brengt herinneringen boven waarom ik na zondagsschool en catechisatie de handdoek in de ring gegooid heb...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen