IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-06-2015 13:55 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Ooit een berehap/klauw met deeg er omheen gehad. In... Brabant ergens? Eeuwig zonde.



Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 10-06-2015 13:58 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 juni 2015 13:55 schreef Vargen666 het volgende:
Ooit een berehap/klauw met deeg er omheen gehad. In... Brabant ergens? Eeuwig zonde.


God, hoe heten die dingen hier ook alweer? Niet een sitostick, dat niet.
Maar bereklauw/hap hoort iig GEEN deeg omheen.

Maar om even on-topic te gaan. Snackbeleving is net als religie-/christendombeleving. Er zijn zoveel stromingen.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2015 14:08 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 10 juni 2015 13:38 schreef Marcel H. het volgende:
Ik heb mensen weleens "patat" friet horen bestellen, vreemd genoeg.


Is dat vreemd? Het is in Nijmegen en omstreken redelijk gebruikelijk om een 'patat friet' te bestellen, hoor.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-06-2015 14:37 by altx Profiel van altx

quote:
Op 10 juni 2015 13:50 schreef Ralph het volgende:
Gefrituurde aardappelreepjes.


Hoe bedoel je?

Mijn Frans is niet zo heel goed, maar "patates" betekent volgens mij gewoon "aardappelen", net zoals het Engelse potatoes of het Vlaamse patatten.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 10-06-2015 14:45 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

quote:
Op 10 juni 2015 13:16 schreef ProgTon777 het volgende:
Met die intentie ga ik niet op dit topic zetten, maar goed ik zou liegen als ik niet hoop dat er mensen op dit fora zijn die in Jezus gaan geloven.



Toch ook een verschil. Mijn hele leven al atheïst, ik zit al jaren en jaren op deze forum te klooien. Maar de hoop dat jij of fusion of andere gelovigen na het lezen van wat gedoe alhier ineens ook atheïst willen worden, nee. Sterker, dat kan me helemaal niets schelen. /nietlulligwillendoen




VIESPEUK!!!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-06-2015 14:50 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 10 juni 2015 14:37 schreef altx het volgende:
Hoe bedoel je?

Mijn Frans is niet zo heel goed, maar "patates" betekent volgens mij gewoon "aardappelen", net zoals het Engelse potatoes of het Vlaamse patatten.


Ik refereerde naar de discussie in het patat/friet topic. Gefrituurde aardappelreepjes is de definitie die Wikipedia als definitie voor friet/frieten/frites/patat geeft. Een gerecht gemaakt van gefrituurde aardappelreepjes.

Verder is het uitleggen van een geintje kut, haha.

En het is een bereklauw. Geen -hap.

En in een poging om dan óók nog enigszins het topic weer terug richting religie en daarbij behorende gebouwen te duwen: in Amersfoort zit er sinds kort een FEBO, en die zit tegen de kerk aangebouwd.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-06-2015 14:52 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 10 juni 2015 14:45 schreef De Vieze Man het volgende:
Toch ook een verschil. Mijn hele leven al atheïst, ik zit al jaren en jaren op deze forum te klooien. Maar de hoop dat jij of fusion of andere gelovigen na het lezen van wat gedoe alhier ineens ook atheïst willen worden, nee. Sterker, dat kan me helemaal niets schelen. /nietlulligwillendoen


Dat komt omdat jij niet ergens in gelooft, maar ergens niet in gelooft, en dat is minder belangrijk voor je dan als je er wel in zou geloven maar niemand je zou geloven waardoor je de neiging eerder zou hebben om anderen ervan te overtuigen dat wat jij gelooft echt waar is. Geloof ik.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-06-2015 14:52 by altx Profiel van altx

quote:
Op 10 juni 2015 14:50 schreef Ralph het volgende:
Ik refereerde naar de discussie in het patat/friet topic. Gefrituurde aardappelreepjes is de definitie die Wikipedia als definitie voor friet/frieten/frites/patat geeft. Een gerecht gemaakt van gefrituurde aardappelreepjes.

Verder is het uitleggen van een geintje kut, haha.

En het is een bereklauw. Geen -hap.

En in een poging om dan óók nog enigszins het topic weer terug richting religie en daarbij behorende gebouwen te duwen: in Amersfoort zit er sinds kort een FEBO, en die zit tegen de kerk aangebouwd.


Aha, ik was een beetje in dit topic blijven hangen. (Heb geloof ik in een paar dagen meer gepost dan in de afgelopen maanden bij elkaar... Ik zal ook weer eens kijken wat voor topics er nog meer zijn... )


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 10-06-2015 14:58 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 10 juni 2015 14:52 schreef Ralph het volgende:
Dat komt omdat jij niet ergens in gelooft, maar ergens niet in gelooft, en dat is minder belangrijk voor je dan als je er wel in zou geloven maar niemand je zou geloven waardoor je de neiging eerder zou hebben om anderen ervan te overtuigen dat wat jij gelooft echt waar is. Geloof ik.


Correct, kleine aanvulling.
Ik heb dan het beste met iemand voor in mijn ogen. Gun iedereen de genade van Christus
Maar weet ook drommels goed dat een aantal op dit fora daar niet op zit te wachten, en dat is een vrije keus.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 10-06-2015 15:13 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man






VIESPEUK!!!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-06-2015 15:13 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 10 juni 2015 14:58 schreef ProgTon777 het volgende:
Correct, kleine aanvulling.
Ik heb dan het beste met iemand voor in mijn ogen. Gun iedereen de genade van Christus
Maar weet ook drommels goed dat een aantal op dit fora daar niet op zit te wachten, en dat is een vrije keus.


Dat is in mijn ogen ook de manier waarop iedereen met geloof om zou moeten gaan. Kies wat voor jou het beste is en laat een ander dat voor zichzelf ook doen. Dat is wat ik bij veel streng religieuze mensen/clubjes een beetje mis, dat leven en laten leven. Koste wat het kost je geloof aan een ander proberen op te dringen terwijl die persoon daar niet op zit te wachten.

Ik kom niet bij Jehova-getuigen aan de deur om te vertellen dat ik vind dat God niet bestaat, kom dan andersom ook niet aan mijn deur om te vertellen dat je vindt van wel.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 10-06-2015 15:23 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 10 juni 2015 15:13 schreef Ralph het volgende:
Dat is in mijn ogen ook de manier waarop iedereen met geloof om zou moeten gaan. Kies wat voor jou het beste is en laat een ander dat voor zichzelf ook doen. Dat is wat ik bij veel streng religieuze mensen/clubjes een beetje mis, dat leven en laten leven. Koste wat het kost je geloof aan een ander proberen op te dringen terwijl die persoon daar niet op zit te wachten.

Ik kom niet bij Jehova-getuigen aan de deur om te vertellen dat ik vind dat God niet bestaat, kom dan andersom ook niet aan mijn deur om te vertellen dat je vindt van wel.


Ja en persoonlijk vind ik dat ook wel iritant. Tijdjes geleden liep ik in de stad, en werd mij gevraagd of ik in Jezus geloofde, ja zei ik. Kwam diegene met ZIJN kerk aanzetten of ik niet een keer langs wil komen.
Ik zeg zo ik ga al naar een gemeente en het is goed zo.
Kerken onderling gunnen elkaar het licht ook niet altijd in de ogen.
En menen dan te vinden dat hun gemeente beter is.

In mijn ogen is geen enkele kerkelijke gemeente perfect, sterker nog dat kan ook niet eens. Gewoon belangrijk dat je ergens thuis voelt, en dat het evangelie van Jezus wordt verkondigd.

Gewoon een kerk waar psalmen en gezangen worden gezongen, heel af en toe wat opwekking (houd er totaal niet van) een preek. Niet te vrijzinnig en niet te reformatorisch. De gulden middenweg

Andersom staan hier geregeld Jehova getuigen voor de deur en sta som een half uur met haar of hem over de Bijbel te praten. Opvallend is dan het feit dat zij nooit beginnen over hun gemeente en of ik daar heen wil komen.
Van mij part staan ze dan elke dag voor mijn deur, geen last van.

Kan mij goed voorstellen dat als je niet gelovig bent het zeer irritant is als ze vaan langskomen, net zoals het irritant is dat die colportage figuren en dergelijke.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 10-06-2015 15:25]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-06-2015 15:30 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 10 juni 2015 15:23 schreef ProgTon777 het volgende:
Kerken onderling gunnen elkaar het licht ook niet altijd in de ogen.
En menen dan te vinden dat hun gemeente beter is.


Deze twee zinnen leggen de vinger wat mij betreft precies op de zere plek als het om georganiseerde religie gaat. Het gaat altijd ergens om méér dan geloof. Er komt links- of rechtsom altijd geld en macht bij kijken en getwist, omdat de mens het duidelijk niet kan verteren dat een andere club meer leden, geld of invloed heeft dan een ander met hún versie van het "enige ware geloof." Het zou niet uit moeten maken, maar uiteindelijk doet het dat toch.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 10-06-2015 15:32 by Andrei Profiel van Andrei



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-06-2015 15:34 by Mark Profiel van Mark

Ik wilde het ook net plaatsen


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 10-06-2015 15:38 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 10 juni 2015 15:30 schreef Ralph het volgende:
Deze twee zinnen leggen de vinger wat mij betreft precies op de zere plek als het om georganiseerde religie gaat. Het gaat altijd ergens om méér dan geloof. Er komt links- of rechtsom altijd geld en macht bij kijken en getwist, omdat de mens het duidelijk niet kan verteren dat een andere club meer leden, geld of invloed heeft dan een ander met hún versie van het "enige ware geloof." Het zou niet uit moeten maken, maar uiteindelijk doet het dat toch.


Ja ben ik het volledig mee eens wel. We kunnen wel heel wat leren van de geschiedens wat je niet als kerk moet doen. (tweede wereld oorlog, kruistochten etc). Alhoewel ik eraan twijfel of daar wel een religieus motief bij kwam kijken, gewoon puur macht en grondgebied.
En dan kan ik eraan toevoegen dat volgens de Bijbel niet gaat om het samenkomen en naar de kerk gaan en kijk ons eens een goede gemeente zijn.
Nee puur en alleen om een persoonlijk geloof in God/Jezus als Redder en voor je naasten er te zijn.

Wat ik overigens wel bijzonder vond is de film Kingdom of Heavens. De christenen in Jeruzalem slachtten alles en iedereen af wat maar niet christen was. Komt Saladin aan de macht (groot moslimstrijder), joh we moeten gewoon iedereen zijn eigen religie laten houden. Wel nice


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 10-06-2015 15:38 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

@koot en bie clipje: Ik had het natuurlijk moéten doen.




[Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 10-06-2015 15:38]


VIESPEUK!!!


Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 10-06-2015 16:08 by Hanging garden Profiel van Hanging garden

quote:
Op 10 juni 2015 15:38 schreef ProgTon777 het volgende:

Nee puur en alleen om een persoonlijk geloof in God/Jezus als Redder en voor je naasten er te zijn.


Dachten er maar meer zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Hanging garden op 10-06-2015 16:08]


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 10-06-2015 16:57 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 10 juni 2015 16:08 schreef Hanging garden het volgende:
Dachten er maar meer zo.


Er zijn er vast wel meer die zo zijn, die zul je niet teveel horen over discussies over geloof, die zorgen voor hun naasten en bidden achter de voordeur of in de kerk voor hun naasten


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 10-06-2015 17:00 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

Even tussen neus en lippen door, Pete Sandoval drummer bekend van Morbid Angel is sinds kort ook christen...
Wel tof dat hij gewoon metal blijft drummen bij Terrorizer

http://www.blabbermouth.net/news/former-morbid-angel-drummer-pete-sandoval-says-his-christian-beliefs-will-not-affect-terrorizer/

Oud zanger van Kamelot Roy Khan overigens ook, en ook hij houdt nog steeds van metal
http://metal-bell.com/kamelot-what-happened-to-roy-khan-after-leaving-the-band/

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 10-06-2015 17:05]


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 10-06-2015 17:32 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Morbid angel was dan weer wel moeilijk.




VIESPEUK!!!


Earrebarre
Usericon van Earrebarre
Posted 10-06-2015 20:00 by Earrebarre Profiel van Earrebarre

quote:
Op 9 juni 2015 23:17 schreef MR. N het volgende:
Ik vind deze toch beter...

http://www.positief-atheisme.nl/atheisten/marshall_j_gauvin/heeft-jezus-echt-geleefd.html


Interessant stuk tekst. Alleen jammer dat er wel een heleboel beweerd wordt, maar er in het totale verhaal geen bronvermelding is.


Elke uil was ooit een uilskuiken


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 10-06-2015 20:34 by Arwen777 Profiel van Arwen777

Hey, sjonge ben even een dagje niet op ZM, en moet 3 pagina's inhalen.

Ben het volledig eens met Progton777 (en hij brengt het weer zoals ik het zou willen brengen merk ik hihi) ieder zijn of haar keuze, de strijd is niet tegen mensen maar tegen de boze machten. Moet eerlijk zeggen dat ik idd gelijk in dit topic begon te plaatsen, zelfs zonder me voor te stellen en dat heb ik ingezien dat ik dan wss als een fanatiekeling of opdringerig over kan komen misschien.
Leuk om op te merken en dat heeft mijn beeld veranderd die ik een beetje had gekregen door hier en daar wat mensen die je christenhond noemt etc, ja dan krijg je een beeld van de mainstream scene in de metal dat voornamelijk dat soort mensen er rondlopen, zonder respect voor de ander etc, en misschien is dat ook wel waar de kerkgemeentes moeite mee hebben en daardoor nogal wat kerkgemeentes geen metalheads willen accepteren, overigens vind ik dat weer geen excuus. Ben blij dat de kerkgemeente, ondanks de onperfectie mij geaccepteerd heeft en wat openminded is geworden..

Geen idee alweer hoe ik overkom, heel verhaal met vooral weer mijn mening maar eigenlijk begin ik gewoon idd wel zin in te krijgen om eens rond te neuzen verder op t forum en net wat Progton zegt, lekker genieten van metal waar mijn keuze in ligt. Ik begon ooit met bands als Dimmu Borgir, Slayer, Motorhead, en nu voornamelijk christelijke metal simpelweg omdat ik daar de waarde van zie.

Er zitten best wat leuke mensen hiero moet ik zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Arwen777 op 10-06-2015 20:40]


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 10-06-2015 20:37 by Arwen777 Profiel van Arwen777

quote:
Op 10 juni 2015 9:07 schreef Ralph het volgende:
Jammer dat er weer een paar lui kinderachtig lopen te doen, maar dat is ZM. Interessante, leerzame en nette discussie namelijk verder die ik met heel veel plezier zit te lezen, hulde daarvoor (@ Progton, Arwen en Loes vooral).


Ah leuk om te lezen.


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


Earrebarre
Usericon van Earrebarre
Posted 10-06-2015 20:46 by Earrebarre Profiel van Earrebarre

quote:
Op 10 juni 2015 0:08 schreef Hypnos het volgende:
inderdaad ja

boeken zijn sowieso stom,

beetje de natuur vernielen om er woorden op te schrijven

bah, wat voor God beveelt nu zoiets


LOL Ik zie jou anders ook niet op een hometrainer stappen om je pc'tje van stroom te voorzien. Zo schoon zullen die energiecentrales ook niet zijn.


Elke uil was ooit een uilskuiken


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen