IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Waar blijven de nieuwe grootmachten in de scéne??? Volgende pagina
caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-09-2014 20:39 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Vraag ik me eigentlijk al jaren af.
Na het afsterven van wat Metallica ooit was, de dood van Slayer Hanemaan, Sepultuta broers die rel hebben....

Waar blijft het nieuwe bloed?
Volbeat? Ghost?
Kan toch niet?!

Een genre heeft boegbeelden nodig, nieuwe bands, niewe evoluties, anders sterft het.

Black Metal nog altijd pending met Watain (niet-true) en Inquisition/Katharsis (wel true).

Ik vraag het me af.


En nu gaan we vegen


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2014 20:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Avenged Sevenfold


Enslaved natuurlijk




signature


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-09-2014 20:49 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Avenged Sevenfold strakke band inderdaad. Maar kunnen ze de soundtrack van een volledige generatie boze kids tornen? Zit alleszins wel wat marketing machina achter.

Voorts ben ik benieuwd wat Kreator nog in petto heeft sinds de metamorfose vanaf de vierde voorlaatste.

Soms krijg ik wel eens penspijn ja, als ik Channel Zero hoger op de affiche zie dan Kreator of Mastodon boven Slayer.

Enslaved heb ik niet meer gevolgd na Eld. Doen psychedelische truukjes nu, nein, da hoeft echt nie.

Tenslotte heb ik nog een vergelijkende studie gedaan met andere subcultuur-genres lijk Hiphop of punkrock/hc en deze studie wijst uit dat elk subgenre dezelfde fases doorloopt. Metal weet het allemaal wat sneller te trekken maar echt toekomstrooskleurig zijn de kaarten ook niet voor een bloeiende revival.
Ik ben nog bezig aan deze studie, hou jullie zeker op de hoogte.


En nu gaan we vegen


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-09-2014 20:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ja hou ons alsjeblieft op de hoogte, zou het niet willen missen!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2014 20:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Hatebreed MTF!


signature


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 10-09-2014 21:07 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Amaranthe wordt de nieuwe grootmacht, groter dan Kiss



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2014 21:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

volledig terecht!!


signature


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 10-09-2014 21:09 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

NEE!!!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-09-2014 21:26 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Babymetal.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 10-09-2014 21:31 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Slipknot, Volbeat, Mastodon, Gojira, Hatebreed, Opeth, Airbourne, Lamb of God, 5FDP, In Flames, Amon Amarth, Epica en Amaranthe natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 10-09-2014 21:33]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2014 21:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 21:26 schreef BenKnuckles het volgende:
Babymetal.


NOG

NOG!!!




[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 10-09-2014 21:32]


signature


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 10-09-2014 21:38 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Grootmachten. Gadverdamme.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 10-09-2014 21:39 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

Within Temptation natuurlijk!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2014 21:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

oja, Immortal


signature


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 10-09-2014 22:56 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

vergeet ik helemaal Sabaton


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-09-2014 23:18 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik denk dat door de vele muziekwebsites, social medias, spotify etc etc dat iedereen veel diversere muziek kan vinden. Waar je vroeger (denk ik?) vooral gebonden was aan concerten, word of mouth, de platenzaak en iets als een Aardschok, heb je tegenwoordig daarnaast ook last.fm, soundcloud, spotify, youtube, miljoenen nieuws- en reviewsites, blogs, facebook, twitter etc etc. Zo vindt iedereen wat specifiekers wat hem goed in de oren klinkt, luistert iedereen naar nét andere bands en zo worden maar enkele bands zo groot als Metallica of Slayer.

Ik vind dat persoonlijk een goede ontwikkeling. Ik denk niet dat een genre minder leeft als het via de underground loopt en er geen ultiem boegbeeld bestaat. Grote, meerdaagse festivals hebben al langer het probleem dat ze niet weten welke headliners ze moeten programmeren (ga je voor de miljoenste keer Scorpions, Iron Maiden etc. of geef je de kans aan Volbeat of Lamb Of God?).

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 10-09-2014 23:19]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-09-2014 23:42 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Wat het ook verkorven heeft, zijn de nieuwe Barbie-bands die achter alles -core zetten.
Ze kunnen metal niet genoeg beheersen en gaan het maar metalcore of deathcore gaan noemen.
Een groot overtal van de pubers loopt daar mee weg, doet tattoo's, dresscodes en schiet twee mayonaisedeksels in hun oren. En screaming emo.
Heeft veel potentiële youngsters voor metal weggenomen.

En ja, geef toe, tov mijn puberteit heb je tegenwoordig in de metalwereld nog maar weinig vers bloed.

Anderzijds is het een mes dat langs twee kanten snijdt, want ik ken BM'er die erin gerold zijn via Limp Bizkit en Linkin Park. Da's ook een tergend traag vergif. Ik heb mn black gaaren onbezoedeld.


En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-09-2014 23:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ahja, -core, nog grootheden. Asking Alexandria.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-09-2014 0:26 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 23:50 schreef BenKnuckles het volgende:
Ahja, -core, nog grootheden. Asking Alexandria.


Die zijn écht heel groot geworden inderdaad!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 11-09-2014 11:27 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Nargaroth


Hafgufa


Percht
Alfanumerieksken
Usericon van Percht
Posted 11-09-2014 11:39 by Percht (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van PerchtQuote dit berichthttp://facebook.com/perchtmetal

quote:
Op 11 september 2014 11:27 schreef Ravnajuv het volgende:
Nargaroth


Niet bekend genoeg om een grootmacht te kunnen zijn.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 11-09-2014 11:46 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2014 11:39 schreef Percht het volgende:
Niet bekend genoeg om een grootmacht te kunnen zijn.


Ik denk dat het ironisch bedoeld was...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-09-2014 12:21 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

He is Orlando weer terug?


Je moeder.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 11-09-2014 13:55 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 23:42 schreef caron het volgende:
En screaming emo.
Heeft veel potentiële youngsters voor metal weggenomen.

Niet zo vreemd. Oude screamo is een stuk krachtiger en energieker is dan de gemiddelde metalband en daarnaast ook nog eens de jeugdige stuwing beheerst die ook binnen de punk zo aanwezig is. Daarbij heerst er sterk het DIY karakter wat voor veel youngsters noodzakelijk is.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-09-2014 14:27 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Hij zal het ook niet over screamo hebben, vrees ik.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


WMP
Usericon van WMP
Posted 11-09-2014 14:28 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 23:18 schreef iPim het volgende:
Ik denk dat door de vele muziekwebsites, social medias, spotify etc etc dat iedereen veel diversere muziek kan vinden. [...] heb je tegenwoordig daarnaast ook last.fm, soundcloud, spotify, youtube, miljoenen nieuws- en reviewsites, blogs, facebook, twitter etc etc.

[...]als het via de underground loopt


Ik weet dat ik nu klink als een ouwe lul, maar dat is niet 'underground'.
Toen je dat nog niet had, en dat je een bandje enkel kende als krakende kopie ergens geplakt achter een wat bekender album op een aftands cassettebandje (ja, ik ben zo oud), dan kon je spreken over underground. Niet als een band nu zichzelf kan verkopen op tig van sociale media-sites.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen