IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Het Edda-topic Vorige pagina | Volgende pagina
Sephtis
Usericon van Sephtis
Posted 04-10-2002 14:53 by Sephtis Wijzig reactieProfiel van SephtisQuote dit berichthttp://www.martyrium.tk

exactly!!!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 04-10-2002 14:56 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

En toch blijft bij mij de vraag waarom ze loki niet gelijk hebben afgemaakt.
Toen hij baldr had gestraft.
Odin wist tenslotte, dat hij baldr zou vermoorden en dat dankzij hem ragnarock zou komen.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 07-10-2002 21:59 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

ga ik hier maar verder... en ik vraag het nog maar keer...Wat is er met een Paasberg? want dat zag ik zojuist ergens staan: in Arnhem ligt een Paasberg...en ik zou graag willen weten wat daar de achtergrond van is, omdat ik op die Paasberg woon


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 07-10-2002 22:06 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

2 Arnhem
De Hemelse Berg verwijst mogelijk naar Heimdal. Ook bevind zich in Arnhem een Paasberg.

Ze zeggen ook wel is dat je een heiden bent als je paaseieren raapt.
Dus misschien is dat het verband
.

Nee ik denk eerder dat ze bedoelen dat er ook nog een paasberg is in Arnhem.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 07-10-2002 22:09 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Maar wat is een paasberg dan precies? werd daar altijd pasen gevierd of zow (domme ik )


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 07-10-2002 22:11 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Weet ik veel, haha.
Dat is gewoon een berg die naar pasen is vernoemd.
waarom weet ik niet
zoek maar met www.google.com
dit gaat te ver off-topic


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 07-10-2002 22:13 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

nou, ik blijf dan maar door zoeken hé...maar in ieder geval bedankt


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-10-2002 23:54 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Op een paasberg worden paasvuren aangestoken. Pasen is oorspronkelijk een heidense feestdag (Ostara). Zie ook www.heidendom.nl <--


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 08-10-2002 22:22 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2002 23:54 schreef Iskariot het volgende:
Op een paasberg worden paasvuren aangestoken. Pasen is oorspronkelijk een heidense feestdag (Ostara). Zie ook www.heidendom.nl <--


Dank, dan ben ik eruit..


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-04-2003 18:28 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Zo sinds 30 minuten of zo eigenaar van dat blauwe boek


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-04-2003 20:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2003 18:28 schreef Dargull het volgende:
Zo sinds 30 minuten of zo eigenaar van dat blauwe boek


en.. heb je het boek al uit?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 04-04-2003 20:13 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2003 18:28 schreef Dargull het volgende:
Zo sinds 30 minuten of zo eigenaar van dat blauwe boek
Welke, van de Vries of Ottens?


Hvergelmir
The Astral Sleep
Usericon van Hvergelmir
Posted 05-04-2003 11:00 by Hvergelmir Wijzig reactieProfiel van HvergelmirQuote dit bericht

Er is een nieuw stuk van het Nibelungen lied in het Duits gevonden!


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 11-04-2003 23:12 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Hmmz het originele niebelungen lied? Bron?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 12-04-2003 0:35 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 22:22 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Dank, dan ben ik eruit..
Lekkere avatar heb jij, kijken hoelang die het uithoudt


Hvergelmir
The Astral Sleep
Usericon van Hvergelmir
Posted 12-04-2003 10:05 by Hvergelmir Wijzig reactieProfiel van HvergelmirQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2003 23:12 schreef NolthuarII het volgende:
Hmmz het originele niebelungen lied? Bron?

Ik dacht, dat het op het nieuws geweest was.
En ik heb het gehoord via www.heidendom.nl

"
Uit "Dagblad van het Noorden" Maart 28, 2003:
_____________________________________________________
"Onbekende fragmenten Nibelungenlied ontdekt

WENEN - In het Oostenrijkse klooster Zwettl zijn onbekende fragmenten van het Nibelungenlied ontdekt. Het gaat om stukken tekst van maximaal drie bij acht centimeter. Zij dateren vermoedelijk uit de twaalfde eeuw.
Het Nibelungenlied geldt als het belangrijkste heldenepos in de Middelhoogduitse taal. De anonieme schrijver vatte meerdere mythes uit de tijd rond het jaar 500 van onze jaartelling samen. In een ander Oostenrijks klooster doken in 1998 kopieën uit de dertiende eeuw van het Nibelungenlied op.

De stof van het Nibelungenlied inspireerde de componist Richard Wagner tot zijn vierdelige opera Der Ring des Nibelungen."


Ragnarok
Usericon van Ragnarok
Posted 19-05-2003 23:14 by Ragnarok Wijzig reactieProfiel van RagnarokQuote dit bericht

Oude topics zijn leuk enzo.



De vijand heeft een front gevormd...Het moet gebroken, moet bestormt.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 20-05-2003 10:10 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2003 18:28 schreef Dargull het volgende:
Zo sinds 30 minuten of zo eigenaar van dat blauwe boek


Nee hoor hij's groen


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 20-05-2003 13:20 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 10:10 schreef Vlkodlak het volgende:
Nee hoor hij's groen

Of Wit


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-05-2003 21:26 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Jan de Vries boek is blauwachtig.
Met den wereldboom erbij.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 20-05-2003 21:32 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ottens is wit-achtig met Thor-beeldje voorop


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-05-2003 21:34 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Is dat weer een andere versie


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 20-05-2003 21:52 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Deze is vertaald door Marcel Ottens, het is volgens mij gewoon de standaard versie die ik heb.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 21-05-2003 21:24 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2003 0:35 schreef Iskariot het volgende:
Lekkere avatar heb jij, kijken hoelang die het uithoudt

Hij staat er nog steeds


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 22-05-2003 12:06 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Had het over die oude, iets van Normenner Kjempf for Norge of zo iets.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen