IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Stonehenge Festival 2015 Vorige pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-07-2015 19:50 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 juli 2015 16:25 schreef XXL het volgende:
Niet in kunnen leveren is in mijn ervaring vaker regel dan uitzondering, toch?
Mijn ervaring is dat het vaak wel kan. En de situatie van gisteren is een uitzonderlijk geval waarbij je kan redeneren dat het nu juist wel een retour van muntjesgeld kan worden toegepast. Men heeft immers expliciet laten weten dat het festival door ging? Dan kan je het als organisatie niet echt maken om door toch af te lasten de opgestreken gelden niet terug te geven.

Zelfs in Slovenië hebben ze nu een perfect pasjes systeem waarbij de overgebleven waarde cash terug gegeven wordt.


Boeiender


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 26-07-2015 20:41 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 26 juli 2015 17:00 schreef XXL het volgende:
Ik heb ze in een zakje getopt en daarop geschreven:

Stonehenge 2016.

+1
Hoef je ze volgend jaar niet te kopen.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 26-07-2015 20:46 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

Mijn reactie op facebook:

Wat ontzettend jammer, maar alle respect voor dit moedige besluit van de organisatie. Het weer werd op een bepaald moment dermate extreem dat het niet meer verantwoord was om dit prachtige festival door te zetten. Wij balen daar zeker van, maar op ongelukken zit niemand te wachten. Als ik de hoeveelheid domme en horkerige reacties hier lees n.a.v. dit besluit voel ik enige plaatsvervangende schaamte........Dit is voor de organisatie evengoed echt niet leuk! Ik heb voor 50 euro muntjes gekocht en slechts 1 grote beker Weizen kunnen drinken, daarna brak de pleuris uit tijdens het zeer vermakelijke Cytotoxin. Dit is de enige band die wij helemaal hebben kunnen zien. Tijdens Hideous Divinity zijn we bij Zus & Co wat gaan eten en drinken en hoorde we later dat het festival niet meer verder door ging. We hebben toen gezellig met wat andere metalheads zitten ouwehoeren om vervolgens nog even naar de Zwetser te gaan. Daarna een bioscoopje gepikt. Ik bewaar de muntjes tot de volgende editie om nog wat harder door te feesten! O ja, voor al die zeikerds wat betreft geld, wij komen uit Limburg en hebben een Bed & breakfast geboekt en 2 taxiritten, dus het kan altijd nog "erger". Niet te triest doen en gewoon met volle moed op naar Stonehenge 2016. Hopelijk met een evengoede line up en lekker weer!


an evil incarnation of DEATH!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 27-07-2015 20:03 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Jammer dat het werd afgelast, maar zeer begrijpelijk. Toch nog een mooie vervroegde afterparty in café De Zwetser gehad met oa een Slayer coverband.
Hopelijk kan men uit de kosten komen en is er volgend jaar gewoon weer een Stonehenge festival!


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 27-07-2015 20:11 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Tja, daar zit je dan. Nog verslagen van wat er zich zaterdag allemaal heeft afgespeeld. Een jaar keihard werken, volledig in rook opgegaan door de zwaarste julistorm ooit. Uiteraard volgden we het weer al dagen op de voet. Heel erg lang leek het dat Stonehenge de dans zou ontspringen. Zelfs toen de eerste regen viel leek het op de diverse buienradars dat de zwaarste regen langs ons heen zou gaan en de windkracht bij ons niet hoger zou komen dan windkracht zes. De podia waren berekend op windkracht zeven en alle tenten waren extra verankerd. Wij zouden er ondanks de buien (want erger leek het echt niet te worden) een mooi feestje van maken… En toen sloeg het weer om. De wind en regen beukten op de podia waardoor onderdelen losraakte, de wind rukte aan de tenten en de omheining, op de apparatuur stond water en we moesten besluiten om het festival een uur stil te leggen.
Tijdens dat uur werd al snel duidelijk dat één van de podia onbruikbaar was geworden dit kregen we niet meer goed. En dan? Op één podium verder? Een aangepast programma? Devin Townsend had al aangegeven sowieso niet te willen spelen. Hij vond de omstandigheden te gevaarlijk. Vital Remains was nog niet gearriveerd, zij waren door het noodweer drie uur vertraagd en ook Brujeria zat vast in een vliegtuig dat niet kon landen. Overleg met beveiliging, politie, podiumbouwers, mensen van licht en geluid volgde. De storm werd erger en na een tweede inspectie bleek dat ook het tweede podium onbruikbaar was geworden en moesten we het meest verschrikkelijke scenario doorzetten. We moesten het festival stoppen. Overal water op en bij elektra, losrakende tenten en zeilen, het was gewoon domweg niet veilig. We konden niet het risico lopen dat er ongelukken zouden gebeuren. En dan komt alles in een stroomversnelling. De mensen moest zo snel mogelijk van het terrein, de hekken moesten plat, de bands moesten worden betaald en naar de hotels worden gebracht…
Sinds zaterdag stromen er reacties en berichten binnen. Het zijn er zoveel dat het onmogelijk is om iedereen persoonlijk te antwoorden, vandaar ook deze verklaring. Gelukkig reageren de meeste mensen begripvol en snappen mensen dat het zo niet verder kan. Helaas krijgen we ook veel andere reacties. Mensen zijn boos en teleurgesteld. Begrijpelijk, zo voelen wij ons ook. Er zijn zelfs mensen die denken dat we het festival hebben afgelast om er zelf financieel beter van te worden. Dit is zeker niet waar. Stonehenge Festival is een stichting die volledig draait op vrijwilligers en zonder winstoogmerk. Bands, de inhuur van apparatuur, de materialen, tenten, licht, geluid, beveiliging… alles moet ondanks de afgelasting gewoon worden betaald. Financieel raakt dit ons dus heel erg hard. Als we nu ook nog, bovenop alle kosten, de kaarten en munten zouden moeten vergoeden, dan betekent dit het einde van Stonehenge. Wij zijn aan het bedenken of er een andere mogelijkheid is om jullie wel tegemoet te komen, want ook jullie feestje is zaterdag letterlijk en figuurlijk in het water gevallen.
Voor ons is het nu eerst de schade opmaken en alle lopende zaken zo goed mogelijk afhandelen. Wij hopen op jullie begrip voor de situatie. Met jullie hulp, kunnen we volgend jaar wèl een nieuwe Stonehenge vieren en dat is wat wij het allerliefst zouden willen!
Groeten,
Rene, Roland en Ilse
Stichting Stonehenge Festival


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-07-2015 20:20 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-07-2015 20:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Zo zie je maar weer dat er toch meer achter zo'n beslissing zit dan die huilende droeftoeters op Facebook kunnen bevatten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 27-07-2015 20:33 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Nette uitleg.




VIESPEUK!!!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-07-2015 21:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Mooie uitleg idd.

Dit jaar is dus de backdrop van Stonehenge zelf gestolen?

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 27-07-2015 21:05]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-07-2015 21:12 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik denk dat hij gewoon is weggewaaid.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 28-07-2015 11:34 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Als je horeca inkomsten nodig hebt om quitte te draaien doe je iets niet goed in mijn ogen. Klinkt niet als een gezonde bedrijfsvoering. Bovendien had het festival zich tegen noodweer kunnen verzekeren om zich te behoeden tegen financiële tegenvallers zoals nu. Zo bescherm je niet alleen jezelf als organisatie, maar ook de bezoekers. Het blijven allemaal keuzes uiteraard, maar dat je naast de entree ook kunt fluiten naar de restitutie van de munten blijft vreemd. Daarnaast geeft de een meer uit dan een ander, een onevenredige verdeling van de schade.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-07-2015 11:54 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Is het niet zo dat je als frikandellenbakker vaak een plekje op een evenement kunt 'kopen'?

m.a.w. gaat alle winst op horeca wel naar de organisator?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 28-07-2015 13:28 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ja, dat klopt, maar dat heeft er verder niets mee te maken. Deze pachters betalen een vast bedrag en wellicht een percentage over hun omzet. Het zegt verder niets over de niet ingeleverde munten. Lastige en vervelende kwestie dit, dat ontken ik zeker niet.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-07-2015 13:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Volgend jaar komen ze er mee op de koffie, want iedereen gebruikt dan de munten van dit jaar. Er vanuit gaande dat je een vast publiek hebt en iedereen de munten kan terug vinden


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-07-2015 14:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Nou zit ik niet in de organisatie van Dynamo, maar ik denk dat ze het daar toch echt wel moesten hebben van wat er geconsumeerd werd.

5000 man a 15 euro entree is 75000 euro.
Lijkt me stug dat ze enkel daarvan de facaliteiten, bands ed mee konden financieren.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 28-07-2015 17:15 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

denk dat ze wel een eind komen. Faciliteiten = ijsbaan + podium, daarnaast 200 vrijwilligers hè?

je kunt wel uitgaan van een bepaalde baromzet, bij metal is deze heel behoorlijk, en dat opnemen in begroting voor een deel, dat doet elk festival, dat is niet zo vreemd. Maar in het geval van uitverkopen wil je ook wel wat overhouden voor mindere jaren / edities. Het is en blijft kwestie van keuzes en juiste voorzorgsmaatregelen. Ik wens de organisatie veel succes. Hier kun je alleen maar wijzer van worden.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-07-2015 19:02 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Goede uitleg vanuit de organisatie. Begrijpelijk. Hopelijk zijn de munten meerdere edities geldig ipv alleen volgend jaar. Enorme tegenvaller voor de organisatie, snap dat de prioriteit op die dag niet lag bij munten laten retourneren etc. Had wel heel graag een betere informatie voorziening gezien, iets meer uitleg over de situatie (podia stuk, bands nog onderweg ivm storm etc) had wellicht voor meer begrip kunnen zorgen bij een groot deel van de bezoekers.

Zwetser en 't Pandje waren vermakelijk.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 28-07-2015 19:58 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Ben ik echt de enige die zijn munten precies op had? Na dat we geschuild hadden nog even het terrein opgelopen. Bier was er niet meer te verkrijgen, maar ze verkochten nog wel broodjes hamburger


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-07-2015 20:09 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik was op zoek naar de Koek en Zopie kraam.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 28-07-2015 20:31 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

quote:
Op 28 juli 2015 19:02 schreef MMayo het volgende:
Goede uitleg vanuit de organisatie. Begrijpelijk. Hopelijk zijn de munten meerdere edities geldig ipv alleen volgend jaar. Enorme tegenvaller voor de organisatie, snap dat de prioriteit op die dag niet lag bij munten laten retourneren etc. Had wel heel graag een betere informatie voorziening gezien, iets meer uitleg over de situatie (podia stuk, bands nog onderweg ivm storm etc) had wellicht voor meer begrip kunnen zorgen bij een groot deel van de bezoekers.

Zwetser en 't Pandje waren vermakelijk.


't Pandje was erg gezellig ja, wat een topkroeg.


5 Euro's? Op je muil!!


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 28-07-2015 21:08 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 juli 2015 19:58 schreef MetalJan het volgende:
Ben ik echt de enige die zijn munten precies op had? Na dat we geschuild hadden nog even het terrein opgelopen. Bier was er niet meer te verkrijgen, maar ze verkochten nog wel broodjes hamburger


Ik was er ook precies doorheen eigenlijk. Ik haalde steeds in kleine aantallen.

Hoi nog trouwens, deze keer nuchterder



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 29-07-2015 22:08 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Hey

Ik had volgens mij maar 1 keer gehaald (20 munten), maar ik kreeg ook veel aangeboden


WVM
Usericon van WVM
Posted 19-08-2015 18:11 by WVM Wijzig reactieProfiel van WVMQuote dit bericht

Wie is dat blond manwijf eigenlijk altijd op die shows?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-08-2015 18:18 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Goeie eerste post.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 20-08-2015 11:05 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Het zal toch niet Verstikking wezen hè? Donkerblond dan wel.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen