IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Captaties en streaming
Slash6
Usericon van Slash6
Posted 22-01-2015 1:06 by Slash6 Wijzig reactieProfiel van Slash6Quote dit berichthttp://www.slash9.tv

Hey metalbands, labelowners, metalfans en ander gespuis!

Ik ben Ittai van Slash9.tv. Een half jaar geleden zijn wij begonnen met het capteren en livestreamen van electronische muziek. We zijn nu een half jaar verder en hebben een dikke 200 video's gemaakt en meer dan 120 000 views op onze verschillende kanalen (Youtube, Vimeo, Livebeats,..).

In het genre hebben we al redelijk wat bereikt, en we hebben het gevoel dat het beste nog moet komen. Op een half jaar tijd hebben wij al heel wat topartiesten gecapteerd, lokale artiesten gelanceerd en vette events mogen streamen. Van Drum and bass tot house, techno of Frenchcore, we hebben het allemaal gedaan.Met Slash9.tv zijn we nog lang niet door de groei heen, maar we zijn al wel aan het uitkijken naar hoe we ons aanbod kunnen uitbreiden.

Aangezien er af en toe al eens een stevig streepje gitaarmuziek op ons kantoor klinkt, dachten we dat het wel eens leuk zou zijn om een nieuwe Slash te maken als aanvulling, deze keer met de hardere gitaarklanken. We hebben er immers het materiaal voor, hebben vaak vroeg op de avond nog wat tijd over in het weekend en al helemaal in de week, en we vinden het gewoon cool om ook een andere scene in Belgiƫ mee te helpen wat groter maken.

Wat wij kunnen doen:

Een volledig concert, studiosessie, of private event capteren met 3,4 of 5 professionele camera's, professioneel geluid en voorzien van de nodige graphics (check onze site www.slash9.tv). Alles wordt live gemonteerd op onze videomixer.

Dit event ook live op het internet streamen via de website livebeats.com. Tijdens de stream zorgen wij voor een zo groot mogelijk bereik via social media.

Achteraf alles opknippen per band, uploaden naar vimeo of Youtube en verspreiden over het internet.

Indien gewenst nog eens een korte montage met wat highlights monteren als teaser (aftermovie) voor de gehele performance.

Waarom zou dit iets voor mij zijn?

Alle bands, zelfs de besten, hebben af en toe nood aan promomateriaal. Goeie foto's, een videoclip, merchandising, of gewoon een goede live captatie.

Een professionele video (en dan bedoel ik geen gsm opname), is het beste middel om te tonen wat een band zoal in huis heeft. Naast de sound is er immers ook de reactie van het publiek die getoond wordt en wordt de algemene sfeer weergegeven.

Het resultaat kan bovendien ook op DVD gebrand worden en verspreid via Bandcamp of andere sites. De rechten van de opname liggen uiteraard bij de band, al vragen wij wel het gebruiksrecht voor onze eigen kanalen.

Wat moet dit kosten?

Wij zijn uiteraard een bedrijf(je), en proberen dus te leven van wat wij doen. Het is amper mogelijk om zaken op ons niveau als amateur te doen, daarvoor zijn de nodige investeringen gewoon te hoog.

Dat wil anderzijds niet zeggen dat wat wij aanbieden echt duur is. Wij waarderen underground muziek en kiezen altijd voor muziek die we zelf leuk vinden, ook al valt er elders wellicht meer te rapen. Hoewel ik geen prijzen wil vernoemen via het internet, kan ik wel zeggen dat voor de prijs die wij vragen je zelfs het materiaal dat wij gebruiken amper zou kunnen huren. Echt geld verdienen proberen wij te doen met wat corporate bookings hier en daar, zodat we voor de rest zo veel mogelijk onze 'goesting' kunnen doen.

Contact us

Voor alle vragen kan je uiteraard contact met mij opnemen. Dit via Ittai@slash9.tv

Aangezien wij al heel wat hebben bewezen met slash9.tv, maar nog niks met het nieuwe initiatief, krijgt de eerste band die ons contacteert en ons bevalt om als testcase te dienen een zacht prijsje. Snel zijn dus


vegancannibal
Usericon van vegancannibal
Posted 22-01-2015 12:29 by vegancannibal Wijzig reactieProfiel van vegancannibalQuote dit bericht

Is 120000 views tegenwoordig al veel?
Als ik me laat filmen terwijl ik in mijn blote reet met alleen een tarboush op mijn kop naar de overkant van de straat ren en de buurvrouw neerhoek terwijl ik 'Allah Akbar' schreeuw heb ik over een uur al meer hits.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-01-2015 13:50 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Capteren? Je bedoelt opnemen?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 22-01-2015 14:04 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 22 januari 2015 13:50 schreef Mark het volgende:
Capteren? Je bedoelt opnemen?


Ik vraag me ook af wat hij daarmee bedoelt. Denk zelf aan het Engelse 'to capture' oftwel naar goed Nederlands omgezet 'capturen'


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-01-2015 14:06 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Daar ga ik vanuit, ja, heb het alleen nog nooit zo vertaald gezien. Zal wel Belgisch zijn.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen