IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Burial
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-04-2015 18:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht



Burial, eenmans-elektronica uit London, UK, active sinds 2001.

Nee, geen derderangs deathmetal uit een of ander voormalig Warschaupactland. Burial is William Emmanuel Bevan en maakt zeer genietbare, originele, progressieve elektronica, mét zang.

Dubstep verwikkeld in groezelige ambient geluidstapijten met een uniek gevoel voor de juiste melodie en de juiste beats op het juiste moment en dat resulteert in kleine monumentjes die, in tegenstelling tot veel vergelijkbare acts, blijven hangen en blijven boeien.

Ik ben geen groot liefhebber van elektronica maar meer een krenten-uit-de-pap-vis luisteraar. En Burial is de dikste krent van de laatste jaren.

Burial is overwegend zacht en vrij langzaam voor moderne elektronicabegrippen en klinkt als een zoemende zon op een verzengende zomerdag. Hypnotiserend als een malle.

Al een tijdje een kvltfenomeen in de underground maar nu ik er ook naar luister wordt het uiteraard allemaal aardig mainstream.

De man brengt vooral singles en EP's uit trouwens, maar die zijn voor zover ik ze heb gehoord allemaal de moeite.

Discografie:

Albums

Burial (2006)
Untrue (2007)

EP's

South London Boroughs (2005)
Distant Lights (2006)
Ghost Hardware (2007)
Street Halo (2011)
Kindred (2012)
Truant / Rough Sleeper (2012)
Rival Dealer (2013)

+ Een hele reeks singles, samenwerkingen, mixen, etc. Je kent het wel.

Een paar liedjes dan:

"Ashtray Wasp", zijn beste wat mij betreft:



"Archangel", de eerste 'hit'.



En de geweldige nieuwe single "Temple Sleeper"



Alleen voor mensen met smaak dus, sorry.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-04-2015 18:53 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik zal het eens checken, alhoewel ik geen smaak heb.

Je bent trouwens vergeten een link naar je Facebookprofiel in je post op te nemen.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 24-04-2015 18:59 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Burial is fantastisch! Vooral fan van Untrue en Kindred, die EP vind ik misschien wel zijn sterkste werk tot nu toe. De richting van Rival Dealer beviel me niet zo.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-04-2015 18:59 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2015 18:53 schreef Vargen666 het volgende:
Ik zal het eens checken, alhoewel ik geen smaak heb.


Anders gooi ik het volgende week wel tussen de Mongoolse folk, Saoedische death en Michael Bolton door.

quote:
Je bent trouwens vergeten een link naar je Facebookprofiel in je post op te nemen.


Ik ben dan ook geen brother of sister in metal.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-04-2015 19:01 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 24 april 2015 18:59 schreef Onweerwolf het volgende:
Anders gooi ik het volgende week wel tussen de Mongoolse folk, Saoedische death en Michael Bolton door.
Dat gaat een spannend weekend worden!

EDIT: Hmm, ik vind het wel luisterbaar maar het doet me verder weinig.

[Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 24-04-2015 19:28]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-04-2015 19:33 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Groots fan van deze man. De selftitled en vooral Untrue zijn briljant. Zo warm en zwoel vind ik het echter niet klinken, vooral desolaat en melancholisch. Dus ik moet er echt voor in de stemming zijn.

Zijn EP's heb ik ook allemaal beluisterd, denk ik, maar die blijven wat minder hangen. Rival Dealer was leuk, maar snel beugedraaid.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 25-04-2015 1:19 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2015 19:33 schreef BenKnuckles het volgende:
Groots fan van deze man. De selftitled en vooral Untrue zijn briljant. Zo warm en zwoel vind ik het echter niet klinken, vooral desolaat en melancholisch. Dus ik moet er echt voor in de stemming zijn.

Zijn EP's heb ik ook allemaal beluisterd, denk ik, maar die blijven wat minder hangen. Rival Dealer was leuk, maar snel beugedraaid.


Die EP samen met Four Tet is ook heel vet, top-producer!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 25-04-2015 13:10 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2015 19:33 schreef BenKnuckles het volgende:
Groots fan van deze man. De selftitled en vooral Untrue zijn briljant. Zo warm en zwoel vind ik het echter niet klinken, vooral desolaat en melancholisch. Dus ik moet er echt voor in de stemming zijn.


Ik kan desolaat en melancholisch ook wel plaatsen ja, maar het is niet echt kil, zoals veel elektronica, eerder spookachtig of koortsig en dat associeer ik meer met warm dan met koud.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 25-04-2015 14:38 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Tijdje terug leren kennen via de samenwerking met Massive Attack, heerlijk duister nummer is dat:



De EP "Kindred" is ook een meesterwerkje. De rest van zijn werk moet ik nog eens wat meer gaan luisteren.


... hoe de hazen lopen ...


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 25-04-2015 15:39 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2015 18:48 schreef Onweerwolf het volgende:
een krenten-uit-de-pap-vis luisteraar. En Burial is de dikste krent van de laatste jaren.

Alleen voor mensen met smaak dus, sorry.





En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 25-04-2015 15:40 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Herken ik daar nu één swastika???????


En nu gaan we vegen


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-04-2015 3:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2015 14:38 schreef faalhaas het volgende:
Tijdje terug leren kennen via de samenwerking met Massive Attack, heerlijk duister nummer is dat:



De EP "Kindred" is ook een meesterwerkje. De rest van zijn werk moet ik nog eens wat meer gaan luisteren.


Vét zeg.

Ik kende deze dus nog niet.

Als je dit gaaf vindt en ook voor langere tijd trekt dan moet je serieus eens naar witch house gaan luisteren want deze track komt daar heel dicht bij in de buurt, zeker voor wat betreft die jengelende vocalen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-04-2015 9:52 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Gave track he!

Witch house zegt me zo niks, zal er eens induiken, nog bepaalde acts of tracks voor me?
Ken je trouwens Forest Swords? Ook wel iets voor jou denk ik.


... hoe de hazen lopen ...


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-04-2015 10:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Salem is de enige witch house-act die ik ken, maar dat vind ik stukken onstuimiger dan Burial. Die laatste is meer doordacht. Dus ik zie de vergelijking niet echt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-06-2015 12:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ben weer helemaal in de ban van deze muziek. Untrue is een top 3-electronica plaat hier.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2015 19:04 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

boks


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-06-2015 23:06 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Epic bro fist


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-02-2021 23:46 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Fijn ep'tje dit. Alleen de stem van Thom Yorke had iets minder aanwezig zijn.



... hoe de hazen lopen ...


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen