IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Nieuwe meldingen op tabak Volgende pagina
rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 04-06-2002 12:35 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Dit stukje vond ik op fok.

quote:
De nieuwe anti-rookteksten op sigaretten blijken geweldig populair onder jongeren. Scholieren verzamelen de pakjes enthousiast en wisselen ontbrekende exemplaren uit. Pakjes met de tekst 'Roken kan het sperma beschadigen en vermindert de vruchtbaarheid' zijn momenteel het meest gewild. "Het lijkt zelfs of er de afgelopen weken meer sigaretten door zijn verkocht," zegt Ronald Roelen van Tabakszaak De Pijp in Heemstede, die een stijging van 10% in de verkoop van het onder jongeren populiare merk Marlboro signaleerde in de afgelopen maand.

"Als ik per ongeluk een oud pakje shag of sigaretten zonder waarschuwingtekst pak, vragen die jongelui expliciet om een ander. En dan nog het liefst eentje die ze nog niet hebben. Ze schijnen er op het schoolplein een levendige handel in te hebben. Dat hoor ik dan als ze hier gniffelend de zaak verlaten. Zo van 'mag ik van jouw de hartaanvallen, dan krijg je van mij de longkanker'. Hoe grover de tekst, hoe leuker ze het lijken te vinden."

De eigenaar van tabakswinkel De Pijp, die zelf overigens alleen sigaren rookt, vindt al die ophef die er nu wordt gemaakt over de risico's van roken overdreven: "Er is feitelijk toch niets veranderd? Dat wat iedereen al wist, staat nu ook op het pakje." Bovendien lijkt de jeugd er geen sigaret minder om te roken. Afgelopen maand verkocht Ronald Roelen zo'n tien procent meer Marlboro.

Ook collega Chris van Zijl van Tabak Speciaalzaak Van Wou in Amsterdam ziet dat de nieuwe pakjes populair zijn bij de jeugd, "Maar dat ze er meer door gaan roken, dat lijkt me sterk. Het meest gewilde pakje bij ons? Dat is zonder meer die met die sperma-tekst."

Volgens de Amsterdamse winkelier doen de anti-rookteksten het goed bij klanten tot een jaar of dertig. "Boven die leeftijd wordt het juist helemaal niet leuk gevonden. Die groep wil de tekst het liefst bedekken."

De andere rages dus van dit moment: bedekken met een hoesje of afplakken met stickers. En pakjes zonder de nieuwe waarschuiwing blijken een waar collector item. "In mijn vriendenkring is het nu de sport om die ene winkel te vinden waar de oude pakjes nog zijn te krijgen", zegt Marjolein Bakker uit Overveen. "Maar als ik dan toch aan zo'n nieuwe verpakking moet, dan maar één met die tekst over zwangerschap of sperma. Ik ben namelijk toch niet zwanger en sperma heb ik niet, haha..."


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-06-2002 12:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En weer maakt de nederlandse regering een enorme blunder.
Ik zou wel eens weten wat dat jaarlijks kost.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 04-06-2002 12:40 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2002 12:36 schreef Jenje het volgende:
En weer maakt de nederlandse regering een enorme blunder.
Ik zou wel eens weten wat dat jaarlijks kost.


Ach, ze verdienen genoeg met de belasting op sigaretten.
Maar ik ben ook van mening dat dit soort teksten op pakjes geen ene ruk helpt.(tenminste zeker niet bij de jeugd, wat zeggen ze ook alweer "verstand komt met de jaren")


Bazzio Attacks!!!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 04-06-2002 12:41 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
"Maar als ik dan toch aan zo'n nieuwe verpakking moet, dan maar één met die tekst over zwangerschap of sperma. Ik ben namelijk toch niet zwanger en sperma heb ik niet, haha..."
haha...



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 04-06-2002 12:42 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Hilarisch...


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 04-06-2002 12:45 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Er zijn zelfs merken waarop een hele foto soap staat. Op elk pakje staat een andere foto.

Ik zelf kan nou niet echt wakker liggen van die grote texten op me pakje peuken. Waarschuwing of geen waarschuwing ik lekker door


bla...bla...bla...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 04-06-2002 12:53 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik zie het nut er niet van in.
Mensen die roken weten heus wel dat het schadelijk is, dus waarom geld aan die teksten op pakjes uitgeven.
Die Cabbalero-pakjes daarintegen zijn leuk, met die vakantie-soap. Maar ook weer geldverspilling denk ik.
Ach, het moet ergens aan op.


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 04-06-2002 12:58 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

Wahahahahaha geweldig! Krijgen ze hopelijk door dat dit soort acties helemaal niet werken


Trieste gast


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 04-06-2002 12:58 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Hier heb je soms Belgam of Bastos pakjes met een cartoon erop bijvoorbeeld...
Of euhm...



[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 04-06-2002 13:12]


Count
arch enemyyy!
Usericon van Count
Posted 04-06-2002 13:00 by Count Wijzig reactieProfiel van CountQuote dit berichthttp://komt eraan...

BULLSHIT!,ik rook trouwens shag.

maar wat een gelul ik had die verpakking idd gezien maar iedereen wist wat je er van krijgt alks je eraan begint is dat je eigen schuld die teksten helpen dus geen ene flikker...


fear me! why?..just do it!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 04-06-2002 13:00 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

ff alle teksten verzamelen, kijken of ik er nog 1 mis

-roken brent u en anderen rondom u ernstige schade toe
-Roken werkt zeer verslavend; bwgin er niet mee



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 04-06-2002 13:05 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2002 13:00 schreef Azagthoth het volgende:
ff alle teksten verzamelen, kijken of ik er nog 1 mis

-roken brent u en anderen rondom u ernstige schade toe
-Roken werkt zeer verslavend; bwgin er niet mee



-Roken is dodelijk.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 04-06-2002 13:06 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

- Mensen die roken sterven een langzame en pijnlijke dood.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 04-06-2002 13:06 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Je vergat
-rokers sterven eenlangzame en pijnlijke dood

LR..ik heb no.13 van de plaatjes reeks dubbel! ruilen?

pff...was tuurlijk weer te laat

[Dit bericht is gewijzigd door Vampie op 04-06-2002 13:07]


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 04-06-2002 13:07 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2002 13:06 schreef Vampie het volgende:
Je vergat
-rokers sterven eenlangzame en pijnlijke dood

LR..ik heb no.13 van de plaatjes reeks dubbel! ruilen?


Ja leuk. Wil jij ze voor me sparen?


bla...bla...bla...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-06-2002 13:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik heb " Roken zorgt voor een nare obsessie om aanstekers te jatten" dubbel, wie wil em ruilen ?


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 04-06-2002 13:14 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2002 13:11 schreef Jenje het volgende:
Ik heb " Roken zorgt voor een nare obsessie om aanstekers te jatten" dubbel, wie wil em ruilen ?


lol


bla...bla...bla...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 04-06-2002 13:28 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 4 juni 2002 12:58 schreef Asherah het volgende:


Juist, dit is dus hetzelfde als met een asbakbek zo'n opmerking maken.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-06-2002 14:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

wanneer gaan ze zulke teksen op flessen met alcoholistische drank zetten???


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 04-06-2002 14:04 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Je hebt toch van die stikkers die je kunt bestellen om over de tekst heen te plakken. Denken ze nu wekelijk dat het helpt?

roken kan de sperma beschadigen?? Val, ga roken.. Nu!

mIJn stiefpa zoekt de leukste teksten samen met mijn moeder uit de schappen.
Stelletje pubers


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-06-2002 14:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2002 14:00 schreef attila_de_hun het volgende:
wanneer gaan ze zulke teksen op flessen met alcoholistische drank zetten???

"DRANK MAAKT UW LELIJKE BUURVROUW AANTREKKELIJK!"


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 04-06-2002 14:06 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 4 juni 2002 14:04 schreef Jenje het volgende:
"DRANK MAAKT UW LELIJKE BUURVROUW AANTREKKELIJK!"


Jaja, dan gaat iedereen drank kopen voor de buurvrouw. "Hier drink er maar lekker veel van".



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-06-2002 14:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2002 14:04 schreef Jenje het volgende:
"DRANK MAAKT UW LELIJKE BUURVROUW AANTREKKELIJK!"

DRINK WAT BIERTJES AAN DE TOOG
EN JE KRIJGT 'EM NIET MEER OMHOOG


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-06-2002 14:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2002 14:06 schreef Dwaallicht het volgende:
DRINK WAT BIERTJES AAN DE TOOG
EN JE KRIJGT 'EM NIET MEER OMHOOG


LOL


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 04-06-2002 15:51 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Tegenstanders van roken zeggen altijd dat rokers de gezondheidszorg zoveel geld kosten. Dus dat we ze maar flink moeten waarschuwen met allelei heftige teksten op de pakjes, en zelfs hogere ziekenfonds premies moeten geven.
Wat een bullshit!
Volgens mij brengen rokers alleen geld op, niet alleen miljarden aan tabaksaccijns maar ook omdat ze jonger dood gaan en uiteindelijk dus minder lang gebruik maken van de gezondheidszorg. Ze krijgen misschien op hun 50ste al kanker of een hartaanval, maar niet rokers maken zo'n 20 jaar langer gebruik van de gezondheidszorg en dat kost veel meer!
Verder is roken goed tegen de overbevolking, niet alleen omdat rokers dus jonger dood gaan maar ook omdat hun sperma beschadigt en ze dus een kleinere kans op kinderen hebben.
Heerlijk toch, om miljoenen rokers in ons landje te hebben die hier allemaal vrijwillig aan bijdragen! Lang leve de keuzevrijheid en steek er nog een op!
(Als je het niet erg vindt dat ik niet meerook en hopelijk tot mijn 90ste mag bijdragen aan de vergrijzing)


Bla


Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 04-06-2002 16:26 by Diabolis Wijzig reactieProfiel van DiabolisQuote dit berichthttp://www27.brinkster.com/diabolis

Ik ga voor een meerkeuze vraag op het pakje:

Welke kies je:

- Longkanker
- Keelkanker
- Darmkanker

Met alle respect voor de slachtoffers ervan uiteraard, ik zeg het er maar even bij...


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen