IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Leprous (progressive metal) Volgende pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 04-05-2015 15:46 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Het Noorse gezelschap Leprous is een van de beste progressieve metalbands die er op dit moment rondlopen. Ten tijde van Bilateral ben ik naar deze band gaan luisteren, dat is echt een veelzijdig en druk album waar brute Meshuggah-riffs worden afgewisseld met theatrale Queen-stukken. Daarna is de boel wat sfeervoller en meer gefocust geworden, maar nog steeds technisch hoogstaand. Misschien ken je ze ook als begeleidingsband van Ihsahn.

Op 25 mei komt de vijfde plaat genaamd The Congregation uit. Twee tracks zijn al te beluisteren en die beloven veel goeds: The Price en Rewind.



Rewind




Daops
Usericon van Daops
Posted 04-05-2015 16:05 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Prima band die een eigen topic verdient inderdaad . In oktober headlinen ze bij ons op de zondag (de 4e). Enige NL show van deze tour: www.progpowereurope.com


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-05-2015 16:42 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Weer een band die zo'n verschrikkelijk afgeknepen protools geitaargeluid hanteert.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 04-05-2015 16:47]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-05-2015 16:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik heb geen idee wat je allemaal zegt maar ik vind het prima klinken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-05-2015 16:47 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Dat is ook deel van het probleem: luisteraars die niet (meer) kritisch genoeg zijn.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 17:25 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Haha WMP toch. Met zn geheime Tostiband.

En 'kritisch' wat een raar woord wanneer t andermans subjectieve beleving van muziek betreft. Zo te horen vind ie t namelijk n mooi geluid.

EDIT: wat vriendelijker gemaakt vvoor ons zonnetje in t huis WMP

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 04-05-2015 17:30]


When your people matter, menstrual health matters


Daops
Usericon van Daops
Posted 04-05-2015 18:43 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Jezus, waren de flessen azijn in de aanbieding vandaag? Niet meer in PH-waarden uit te drukken, wat er vandaag gezeken en getrolt wordt op ZM

Anyway, gelukkig genoeg mensen die wel van deze band kunnen genieten


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-05-2015 19:07 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hoho, Martijn. Ik ken amper materiaal van deze band maar wat ik gehoord heb klinkt OK.

Eerst maar even afwachten dus of ik op PP het hele optreden uitzit en naar de merch ren of na 3 nummers buiten sta te roken, he?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 19:17 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Lekker gitaargeluid trouwens. Heeft ook uiteraard NIETS met ProTools te maken, wat immers niets met je geluid doet.


When your people matter, menstrual health matters


Daops
Usericon van Daops
Posted 04-05-2015 19:29 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2015 19:07 schreef XXL het volgende:
Hoho, Martijn. Ik ken amper materiaal van deze band maar wat ik gehoord heb klinkt OK.

Eerst maar even afwachten dus of ik op PP het hele optreden uitzit en naar de merch ren of na 3 nummers buiten sta te roken, he?
In beide gevallen prima, als je maar kritisch luistert verdomme!


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-05-2015 19:30 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Dus die instructievideo's op de site van AVID (maker van Protools) waarin getoond wordt hoe je je gitaargeluid verandert met behulp van Protools zijn niet waar?
Ik ga even gauw het geld van mijn licensie terugeisen, want ik ben voorgelogen!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 19:42 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Echt WMP, je snapt bar weinig van DAWs he?


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-05-2015 19:46 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Dat jij blijkbaar alleen de basis kent is natuurlijk geen reden om valse claims te maken. Met een DAW kun je heel goed het geluid veranderen, hetzij native, hetzij via plugins (maar dan nog doe je dat met behulp van de DAW).
En nogmaals, zonder dollen, AVID legt zelf uit voor beginners hoe je het moet doen, kijk eens op hun website.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 19:47 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Tering, echt... plugins? Wat is dat?



When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-05-2015 19:51 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-05-2015 19:52 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 20:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

WMP. Deze plaat is in Logic geproduceerd.

Plugins joh...

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 04-05-2015 20:02]


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 20:02 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

lma

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 04-05-2015 20:02]


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-05-2015 20:03 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Logic is natuurlijk echt héél iets anders dan Protools, of Cubase, of Reaper, of [insert random DAW].

Over 'tering' gesproken...

[Edit]En Plug-ins ja: honderden voor Protools voor onder andere het aanpassen van geluid.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 04-05-2015 20:05]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 20:06 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Echt man, ga lekker over Duplo praten.

Ga nu niet achteraf je statement ontkrachten. Jij zegt dat t een Protools sound is. En nu snap je opeens dat Protools NIETS met je sound doet, dat geen enkele DAW iets met je sound doet, totdat je een plugin, amp modeller, of whatever erop los laat... jaja...

Het is zo vermoeiend met zo'n onterecht zelfingenomen persoon als jij te converseren


When your people matter, menstrual health matters


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 04-05-2015 20:06 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2015 20:00 schreef Fusion het volgende:
WMP. Deze plaat is in Logic geproduceerd.

Plugins joh...


Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar in verdeding van WMP:

Plugins kan je op alle DAW's installeren, daar zijn het plugins voor. Wat hij bedoelt met de pro-tools sound is (denk ik) de overgeproduceerde gitaarsound die veel moderne metalbands tegenwoordig hebben. Door overmatig gebruik van editing, compressie en noise-gates wordt hierdoor, volgens sommige mensen, al het "leven" uit het gitaargeluid gehaald waardoor het nogal steriel klinkt.

Op vorige albums heb ik dit bij Leprous niet zo ervaren, iig niet meer dan de norm is tegenwoordig. Nieuwe album heb ik nog niet op goede apparatuur geluisterd.

edit: Ik vind trouwens de norm die tegenwoordig bij mastering gehanteerd wordt een stuk storender dan de specifieke gitaarsound. Extreme limiting kan een stuk meer schade aan een album doen dan teveel gesleutel aan de gitaarsound imho.

[Dit bericht is gewijzigd door adeia op 04-05-2015 20:08]


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-05-2015 20:08 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

@Fusion:
Nee druif, in Protools zelf kun je ook het geluid aanpassen, ZONDER plug-in. Van Cubase weet ik dat niet, en in Reaper heb je wel een plugin nodig. Maar Protools heeft dat native. Jij kent, zoals ik zei, waarschijnlijk enkel de basis, maar stop met het voor schut zetten van jezelf, want zelfs de site van AVID spreekt jou tegen.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 04-05-2015 20:09]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 20:09 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dan moet ie dat zeggen. En niet zeggen dat t een ProTools sound is. Dat is net zoiets als zeggen 'deze thee smaakt naar het glas'. Waarbij t DAW t glas is, en de plugings, emmmm... de suiker of honing etc


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 20:10 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 mei 2015 20:08 schreef WMP het volgende:
Ne druif, in Protools zelf kun je ook het geluid aanpassen, ZONDER plug-in. Van Cubase weet ik dat niet, en in Reaper heb je wel een plugin nodig. Maar Protools heeft dat native. Jij kent, zoals ik zei, waarschijnlijk enkel de bais, maar stop met het voor schut zetten van jezelf, want zelfs de site van AVID spreekt jou tegen.
Nee, joh, er zit een channel strip in? Wauw... wat heb jij dr toch allemaal verstand van!

Je bewering "afgeknepen ProTools sound" is gewoon onzin. Geef t nou maar toe. Het is n gereampde gitaarsound, geproduceerd in Logic.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 20:14 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 mei 2015 20:06 schreef adeia het volgende:
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar in verdeding van WMP:

Plugins kan je op alle DAW's installeren, daar zijn het plugins voor. Wat hij bedoelt met de pro-tools sound is (denk ik) de overgeproduceerde gitaarsound die veel moderne metalbands tegenwoordig hebben. Door overmatig gebruik van editing, compressie en noise-gates wordt hierdoor, volgens sommige mensen, al het "leven" uit het gitaargeluid gehaald waardoor het nogal steriel klinkt.

Op vorige albums heb ik dit bij Leprous niet zo ervaren, iig niet meer dan de norm is tegenwoordig. Nieuwe album heb ik nog niet op goede apparatuur geluisterd.

edit: Ik vind trouwens de norm die tegenwoordig bij mastering gehanteerd wordt een stuk storender dan de specifieke gitaarsound. Extreme limiting kan een stuk meer schade aan een album doen dan teveel gesleutel aan de gitaarsound imho.
Overigens kun je een dergelijke sound als in deze clip natuurlijk ook gewoon bereiken door mid tot high gain elementen (of actieve) en idd wat compressie en gewoon niet zo veel gain. Klinkt t ook allemaal vlak en scherp van, lekkere attack, uberkorte release.


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-05-2015 20:19 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2015 20:10 schreef Fusion het volgende:
Nee, joh, er zit een channel strip in? Wauw... wat heb jij dr toch allemaal verstand van!


En nog meer. Blijknbaar instellingen die jij niet kent. Ik werk professioneel en dagelijks met Protools (om eerlijk te zijn: onze sound-designer weet er meer van dan ik), ik hoef enkel meewarig te lachen om je met trots geëtaleerde onwetendheid.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 04-05-2015 20:20]


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen