IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Niet het onzinnige posts over het Christendom maar het Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-12-2015 16:48 by bastianus Profiel van bastianus

Bij de keuze voor een school ga ik op mijn gevoel af. Dus toen mijn kinderen naar een bepaalde school moesten, ben ik gewoon gaan kijken een paar keer, en heb ik met docenten overlegd. Bij de openbare school hier ontbrak het aan normen en waarden, en was het rommelig en te vrijblijvend voor mijn kinderen. Dan waren er nog twee katholieke scholen. Op de ene koos men ervoor om het geloof heel actief te belijden, en ook op een letterlijke manier. Niet mijn ding dus. Op de andere koos men ervoor het geloof vooral in sociale aspecten en waarden een rol te laten spelen. Wel mijn school dus.
Waar levensbeschouwelijke scholen in de praktijk vaak een voordeel hebben m.i., is in het feit dat ze toch wat minder vrijblijvend/meer autoritair zijn. Hier in de regio althans zijn openbare scholen vrij visieloos. Of je moet de visie van Rudolf Steiner of Maria Montessori onderschrijven, maar ik vind mijn kinderen niet zo geschikt voor een autistische levensstijl.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2015 16:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 december 2015 16:48 schreef bastianus het volgende:
Bij de keuze voor een school ga ik op mijn gevoel af. Dus toen mijn kinderen naar een bepaalde school moesten, ben ik gewoon gaan kijken een paar keer, en heb ik met docenten overlegd. Bij de openbare school hier ontbrak het aan normen en waarden, en was het rommelig en te vrijblijvend voor mijn kinderen. Dan waren er nog twee katholieke scholen. Op de ene koos men ervoor om het geloof heel actief te belijden, en ook op een letterlijke manier. Niet mijn ding dus. Op de andere koos men ervoor het geloof vooral in sociale aspecten en waarden een rol te laten spelen. Wel mijn school dus.

Klinkt als een keuze die ik gemaakt had kunnen hebben, terwijl ik niet zo van de katholieke ben eerlijk gezegd...


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2015 16:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 december 2015 16:36 schreef bastianus het volgende:



Het is verbazingwekkend hoe maar weinigen onder woorden kunnen brengen wat ze nu precies tegen bijv een christelijke school hebben. Veel meer dan loze kreten als 'ridicuul', 'indoctrinatie' etc komt men niet (met Negatievje als uitzondering, shout out, you know who you are niggah!). En hoe mensen die er niet per se wat op tegen hebben het wel onder woorden kunnen brengen.


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-12-2015 17:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ik weet ook niet hoe het bij jullie zit, maar gezien kvelgeests post zal het vaak niet veel verschillen met de toestand hier. Een 'katholieke' school in België is niet veel meer dan een 'neutrale' school, maar met één tot twee lesuren Godsdienstleer per week. In vele andere scholen wordt dat dan vervangen door Ethiek oid, met als enige verschil dat er geen Bijbelse teksten in gebruikt worden.

Heel hard eens met kvellie hier. Een kind opvoeden is automatisch je eigen gedachtegoed proberen doorgeven aan je kind. Klagen over katholieke scholen is intussen ook wel heel erg jaren '80, want een katholieke school is door de band genomen echt niet zo katholiek meer. Heb zelf op een katholieke school gewerkt. Ja, er hangen kruisbeelden. Niemand besteedt er echter aandacht aan. DIe hangen er gewoon wat rond. Ja, er zijn bijbels en er liggen boekjes met per dag een nieuw gebed. Maar die liggen ergens diep verborgen in een of andere archiefruimte, omdat niemand ernaar vraagt. Er zijn leerkrachten die pertinent weigeren om gebeden voor te lezen. Logisch, imo.

Met andere woorden: in iedere school die ik ken is het label 'katholiek' enkel theoretisch. In de praktijk wordt er amper iets mee gedaan. In ieder geval te weinig om ertegen te rellen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-12-2015 17:09 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 december 2015 17:02 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik weet ook niet hoe het bij jullie zit, maar gezien kvelgeests post zal het vaak niet veel verschillen met de toestand hier. Een 'katholieke' school in België is niet veel meer dan een 'neutrale' school, maar met één tot twee lesuren Godsdienstleer per week. In vele andere scholen wordt dat dan vervangen door Ethiek oid, met als enige verschil dat er geen Bijbelse teksten in gebruikt worden.

Heel hard eens met kvellie hier. Een kind opvoeden is automatisch je eigen gedachtegoed proberen doorgeven aan je kind. Klagen over katholieke scholen is intussen ook wel heel erg jaren '80, want een katholieke school is door de band genomen echt niet zo katholiek meer. Heb zelf op een katholieke school gewerkt. Ja, er hangen kruisbeelden. Niemand besteedt er echter aandacht aan. DIe hangen er gewoon wat rond. Ja, er zijn bijbels en er liggen boekjes met per dag een nieuw gebed. Maar die liggen ergens diep verborgen in een of andere archiefruimte, omdat niemand ernaar vraagt. Er zijn leerkrachten die pertinent weigeren om gebeden voor te lezen. Logisch, imo.

Met andere woorden: in iedere school die ik ken is het label 'katholiek' enkel theoretisch. In de praktijk wordt er amper iets mee gedaan. In ieder geval te weinig om ertegen te rellen.
Verdiep je maar eens in het gereformeerde gedachtengoed... Nederlands hervormd op gereformeerde grondslag is ook leuk.

Die scholen zijn lang niet zo vrijblijvend als jij hierboven schetst.


Boeiender


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-12-2015 17:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op Heel hard eens met kvellie hier. Een kind opvoeden is automatisch je eigen gedachtegoed proberen doorgeven aan je kind.
Dit. Dat. Dus. Want.


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-12-2015 17:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 13 december 2015 17:09 schreef MR. N het volgende:
Verdiep je maar eens in het gereformeerde gedachtengoed... Nederlands hervormd op gereformeerde grondslag is ook leuk.

Die scholen zijn lang niet zo vrijblijvend als jij hierboven schetst.

Gebeurt dat in die regio waar de anti-Elsrockers wonen? Die met hun Bijbel in de hand waarschuwen voor het satanisme der Slayers?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-12-2015 17:26 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 december 2015 17:18 schreef BenKnuckles het volgende:
Gebeurt dat in die regio waar de anti-Elsrockers wonen? Die met hun Bijbel in de hand waarschuwen voor het satanisme der Slayers?
Ook. Er is een redelijk grote bible belt in NL.


Boeiender


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-12-2015 17:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Tijd om te verhuizen. Of je kind gewoon naar een stedelijke school te sturen. Ik kan me niet voorstellen dat daar enkel katholieke scholen te vinden zijn. Of christelijke tout court. Zo niet, refereer ik weer aan tip één.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-12-2015 18:34 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 december 2015 17:29 schreef BenKnuckles het volgende:
Tijd om te verhuizen. Of je kind gewoon naar een stedelijke school te sturen. Ik kan me niet voorstellen dat daar enkel katholieke scholen te vinden zijn. Of christelijke tout court. Zo niet, refereer ik weer aan tip één.

.
Daar zijn juist geen katholieke scholen. Je hebt je er nog niet in verdiept hè.


Boeiender


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-12-2015 19:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Nope


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-12-2015 23:23 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 december 2015 15:09 schreef Natural Disaster het volgende:
Je hebt duidelijk iets gemist.
Geeft niet hoor, kan gebeuren.
Sterk punt, knul. Chapeau!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-12-2015 23:29 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-12-2015 23:35 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 december 2015 17:09 schreef MR. N het volgende:
Verdiep je maar eens in het gereformeerde gedachtengoed... Nederlands hervormd op gereformeerde grondslag is ook leuk.

Die scholen zijn lang niet zo vrijblijvend als jij hierboven schetst.
Ochja, zelf geen inhoudelijk argument kunnen maken, maar de ander is weer niet belezen genoeg, met je partieel geschoolde hoofd. Anders ga je weer even plofkippen ontkennen alsof het een spaghettimonster is.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-12-2015 23:42 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 13 december 2015 16:48 schreef bastianus het volgende:
Bij de keuze voor een school ga ik op mijn gevoel af. Dus toen mijn kinderen naar een bepaalde school moesten, ben ik gewoon gaan kijken een paar keer, en heb ik met docenten overlegd. Bij de openbare school hier ontbrak het aan normen en waarden, en was het rommelig en te vrijblijvend voor mijn kinderen. Dan waren er nog twee katholieke scholen. Op de ene koos men ervoor om het geloof heel actief te belijden, en ook op een letterlijke manier. Niet mijn ding dus. Op de andere koos men ervoor het geloof vooral in sociale aspecten en waarden een rol te laten spelen. Wel mijn school dus.
Waar levensbeschouwelijke scholen in de praktijk vaak een voordeel hebben m.i., is in het feit dat ze toch wat minder vrijblijvend/meer autoritair zijn. Hier in de regio althans zijn openbare scholen vrij visieloos. Of je moet de visie van Rudolf Steiner of Maria Montessori onderschrijven, maar ik vind mijn kinderen niet zo geschikt voor een autistische levensstijl.


Dat klinkt inderdaad als een zinnige keuze uit de aangeboden mogelijkheden.

Nou heb ik zelf alleen als leerling ervaring met het onderwijssysteem, dus misschien kan ik er ook niet genoeg zinnige dingen over zeggen - maar gebaseerd op die ervaring uit het basisonderwijs zou ik de zeer hypothetische Negatieveling jr. m/v al vrijwel zeker bij voorbaat niet naar een christelijke basisschool sturen. Dat zit hem dan met name in de 'verplichte nummers' die daarbij lijken te horen (Communie en de voorbereiding daarop. Daarna was er nog iets, maar ik weet eerlijk gezegd al niet meer wat, want toen hoefde ik al niet meer op te komen draven voor de voorbereidingen...).

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op mijn school voor het voortgezet onderwijs, die ook een christelijke achtergrond had, nooit echt iets van die achtergrond te merken was. Zowel bij levensbeschouwing als maatschappijleer werd er voornamelijk open gediscussieerd.

Waarschijnlijk was ik zelf overigens autist genoeg om op zo'n Montessorischool heel erg gelukkig te worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 13-12-2015 23:44]



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-12-2015 23:44 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 december 2015 16:53 schreef Fusion het volgende:
Klinkt als een keuze die ik gemaakt had kunnen hebben, terwijl ik niet zo van de katholieke ben eerlijk gezegd...
Als ik zou kiezen om christelijk te worden, zou ik juist voor katholicisme gaan. Het concept van vergeving binnen die kerk staat mij wel aan. God moet toch erkennen dat zijn schepping, gezien het kwaad, niet volmaakt is, en hij, als schepper, verantwoordelijkheid voor die schepping draagt.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-12-2015 23:45 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 december 2015 16:56 schreef Fusion het volgende:


Het is verbazingwekkend hoe maar weinigen onder woorden kunnen brengen wat ze nu precies tegen bijv een christelijke school hebben. Veel meer dan loze kreten als 'ridicuul', 'indoctrinatie' etc komt men niet (met Negatievje als uitzondering, shout out, you know who you are niggah!). En hoe mensen die er niet per se wat op tegen hebben het wel onder woorden kunnen brengen.
Zo'n Mr. N is gewoon verblindt door haat en stupiditeit. Zielig figuur.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-12-2015 23:49 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 december 2015 23:42 schreef Negatieveling het volgende:
Dat zit hem dan met name in de 'verplichte nummers' die daarbij lijken te horen (Communie en de voorbereiding daarop. Daarna was er nog iets, maar ik weet eerlijk gezegd al niet meer wat, want toen hoefde ik al niet meer op te komen draven voor de voorbereidingen...).

Waar haal je dit nou vandaan? Ik heb zowel op een christelijke basisschool als middelbare school, als hoge school als universiteit gezeten en ben nog nooit iets dergelijks tegengekomen. Dat jouw school daar aan deed betekent niet dat iedere christelijke school dat doet. Volghens mij zijn dergelijke strapatsen sowieso katholiek, en kom je ze binnen de protestantse familie niet tegen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-12-2015 23:56 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 13 december 2015 23:49 schreef Kvelgeest het volgende:
Waar haal je dit nou vandaan? Ik heb zowel op een christelijke basisschool als middelbare school, als hoge school als universiteit gezeten en ben nog nooit iets dergelijks tegengekomen. Dat jouw school daar aan deed betekent niet dat iedere christelijke school dat doet. Volghens mij zijn dergelijke strapatsen sowieso katholiek, en kom je ze binnen de protestantse familie niet tegen.


Dat haal ik dus uit die eigen ervaring. Dat betekent uiteraard niet dat het op iedere christelijke school zo zal gaan, dat snap ik zelf ook nog net wel. Dat katholiek =/= christelijk kan ik ook nog bevatten. De pest is alleen dat je hier in het Zuiden nog vrij veel van die katholieke strapatsen tegenkomt en dat dat meteen ook zo'n beetje de enige denominatie is die hier voorhanden is.




Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 14-12-2015 0:00 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 december 2015 23:56 schreef Negatieveling het volgende:
Dat haal ik dus uit die eigen ervaring. Dat betekent uiteraard niet dat het op iedere christelijke school zo zal gaan, dat snap ik zelf ook nog net wel. Dat katholiek =/= christelijk kan ik ook nog bevatten. De pest is alleen dat je hier in het Zuiden nog vrij veel van die katholieke strapatsen tegenkomt en dat dat meteen ook zo'n beetje de enige denominatie is die hier voorhanden is.


Dan kan je voor jouw hypothetische kinderen toch een school uitzoeken die daar niet aan doet, wat vrijer is? Op basis van slechts een ervaring christelijk onderwijs uitsluiten lijkt mij wat dogmatisch.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 14-12-2015 0:01 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 14 december 2015 0:00 schreef Kvelgeest het volgende:
Dan kan je voor jouw hypothetische kinderen toch een school uitzoeken die daar niet aan doet, wat vrijer is? Op basis van slechts een ervaring christelijk onderwijs uitsluiten lijkt mij wat dogmatisch.


Dat zou ik ook doen, maar ik zou hoogstwaarschijnlijk niet op een christelijke school beginnen met zoeken. Zo simpel kan het zijn.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-12-2015 0:02 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Eigen ervaring telt niet, alleen de bibliotheek.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


WMP
Usericon van WMP
Posted 14-12-2015 0:03 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 13 december 2015 23:49 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik heb zowel op een christelijke basisschool als middelbare school, als hoge school als universiteit gezeten


Een beter voorbeeld van de teloorgang van de kwaliteit van het Nederlands onderwijs -én onjuist spatiegebruik- is er nauwelijks.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 14-12-2015 0:04]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 14-12-2015 0:04 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 december 2015 15:30 schreef Hypnos het volgende:
Daarom : apatheïsme

Goed beste Goddelijke Godheid, wees er maar. See if I care.
Niet voor of tegen, niet ontkennend of belijdend.

Ik kan alles geloven, maar ik hoef dat niet te doen. En misschien doe ik het ergens wel, maar ik doe er niets mee. En dan nog, het zou zo weer anders kunnen zijn, dus wat is het waard?


De gedachte is abstract, om Frege maar even te parafraseren. Leven = geloven. Daar heb je geen keus in. Dan kan je vervallen in nihilisme, maar wat heb je dáár aan? Vraagt het ontbreken van grond niet juist om activiteit?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 14-12-2015 0:05 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 14 december 2015 0:03 schreef WMP het volgende:
Een beter voorbeeld van de teloorgang van de kwaliteit van het Nederlands onderwijs -én onjuist spatiegebruik- is er nauwelijks.
Ja knulletje, ga maar weer eens woest om je heen falen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen